BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Most-jak wymienić?
PostNapisane: 7 października 2009, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Witam mam do was pytanie.Muszę wymienić dyfer w mojej e34.Niestety niggdy tego nie robiłem i boje się że coś pójdzie nie tak.Wie ktoś jak to zrobić??Mam kanał.Pozdrawiam i proszę o odp.


Ostatnio edytowano 7 października 2009, 17:11 przez d4ni3laz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nie wiem jak w e34 ale na pewno podobnie jak w e36... (jeżeli jest inaczej proszę poprawić :P )

-Czyli odkręcałem 4 śruby łączące dyferencjał z wałem
-odkręcałem półosie przy dyferencjale (chyba po 8 śrubek na 1 półoś)...
-odłączałem przewód od prędkościomierza przy dyferencjale
-musiałem poluzować stabilizator( w e36 mały przymus, ponieważ przeszkadza w odkręceniu śrub od dyferencjału np. grzechotka z nakładką :kwasny: )
-Cały most w e36 trzyma sie na 3 głównych śrubach...

ogólnie jeżeli masz grzechotkę oraz kanał poradzisz sobie bez problemu, i na pewno nic nie uszkodzisz :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Ok.I tu się pojawia moje kolejne pytanie.Jak wymienia się olej?? Chciałbym jeszcze sprawdzić czy uszczelnienie dyfra jest całe jak to zrobić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
d4ni3laz napisał(a):
Chciałbym jeszcze sprawdzić czy uszczelnienie dyfra jest całe jak to zrobić??
Wejdź pod kanał i posprawdzaj czy most nie jest mokry, zapocony, jeżeli jest to spróbuj zlokalizować skąd sie to sączy(przeważnie z wału lub flanszy półosi)


d4ni3laz napisał(a):
Ok.I tu się pojawia moje kolejne pytanie.Jak wymienia się olej??

Z tyłu dyferencjału masz dwie śrubki, górna od dolewania oraz sprawdzenia stanu( stan ma być równo pod górna śrubkę) oraz dolna do spuszczania starego oleju...


jeżeli będziesz wymieniał przy wyjętym dyferencjale... to musisz w niego wlać 1.7 litra oleju
i ewentualnie dla pewności przy już założonym dyferku, odkręcisz chwilowo górna śrubkę jeżeli sie będzie przelewać to zakręć i będzie ok ;) jezeli nie to dolej az sie zacznie przelewać ;)

(pamiętaj o zaopatrzeniu sie w nowe podkładki miedziane, lub aluminiowe pod te dwie śrubki od spuszczania oraz dolewania oleju ;) )

Olej polecam np Castrol SAF-XJ :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Skąd wiesz że 1.7 jak nawet autor nie napisał o jaką wersje silnikową chodzi. Jeśli most jest mokry to najpierw należało by go umyć i wyczyścić odpowietrznik jeśli jest zapchany to często wyrzuca olej przez simeringi.

Olej który wymieniłeś stosuje się do mostów ze szperą do zwykłych SAF-XO.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
COUPE dzięki wielkie bardzo mi pomogłeś.Pewnie będę miał jeszcze parę pytań bo muszę jeszcze kilka rzeczy wymienić ,a pieniędzy na mechaników mi szkoda:P.Założę wtedy nowy temat mam nadzieje że pomożesz:)Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Przy przykrecaniu półosi warto dać klej do gwintów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Pinczer napisał(a):
Skąd wiesz że 1.7 jak nawet autor nie napisał o jaką wersje silnikową chodzi.

Kolega ma 2.5 24v (sie dowiedziałem ;) )

Cytuj:
Chciałbym jeszcze sprawdzić czy uszczelnienie dyfra jest całe jak to zrobić??

Pinczer napisał(a):
Jeśli most jest mokry to najpierw należało by go umyć i wyczyścić odpowietrznik jeśli jest zapchany to często wyrzuca olej przez simeringi.

Kolega pytał jak sprawdzić, jeszcze nie wie czy ma wycieki ;)

Pinczer napisał(a):
Olej który wymieniłeś stosuje się do mostów ze szperą do zwykłych SAF-XO.


Ostatnio sam wymieniałem, i w serwisie powiedzieli wprost ze teraz każdy leje SAF-XJ a olej
SAF-XO już jest powoli wycofywany z obiegu... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 7 października 2009, 16:45 przez COUPE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
x2 :kwasny:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 07:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Dzisiaj kupie na allegro olej:) Dyferencjał powinien być u mnie w przyszłym tygodniu i zaczynam działać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 08:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
COUPE napisał(a):
Ostatnio sam wymieniałem, i w serwisie powiedzieli wprost ze teraz każdy leje SAF-XJ a olej
SAF-XO już jest powoli wycofywany z obiegu...


witam

ja u siebie dyferencjały mam zalane Mobil'em vs600 http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... -vs600.htm

za wymianę zapłacilem 16 PLN (z podkładkami) no i za 2,4 l oleju

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
COUPE napisał(a):
Nie wiem jak w e34 ale na pewno podobnie jak w e36... (jeżeli jest inaczej proszę poprawić :P )

-Czyli odkręcałem 4 śruby łączące dyferencjał z wałem
-odkręcałem półosie przy dyferencjale (chyba po 8 śrubek na 1 półoś)...
-odłączałem przewód od prędkościomierza przy dyferencjale
-musiałem poluzować stabilizator( w e36 mały przymus, ponieważ przeszkadza w odkręceniu śrub od dyferencjału np. grzechotka z nakładką :kwasny: )
-Cały most w e36 trzyma sie na 3 głównych śrubach...

ogólnie jeżeli masz grzechotkę oraz kanał poradzisz sobie bez problemu, i na pewno nic nie uszkodzisz :ok:



Żeby nie było że tylko marudzę:

ad 1.

Obrazek

ad 2 i 3. Czerwona strzałka wtyczka czujnika prędkości.

Obrazek

ad 4. Nie ma tego problemu.

ad 5.

Obrazek
COUPE napisał(a):
d4ni3laz napisał(a):
Ok.I tu się pojawia moje kolejne pytanie.Jak wymienia się olej??

Z tyłu dyferencjału masz dwie śrubki, górna od dolewania oraz sprawdzenia stanu( stan ma być równo pod górna śrubkę) oraz dolna do spuszczania starego oleju...


A - Spust. B - Wlew.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proponuje wyczyścić odpowietrznik w moście na deklu, to taki otworek o średnicy 1-2mm lub 3 otworki na kształt wierzchołków trójkąta.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 października 2009, 12:18 przez Pinczer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:49 
Cytuj:
Most-jak wymienić?


nie da się, w e34 nie ma mostu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nie wiem jak w e34 ale na pewno podobnie jak w e36... (jeżeli jest inaczej proszę poprawić :P )

Pinczer napisał(a):
Żeby nie było że tylko marudzę:


Zdominowałaś mnie i za to duży plus :ok: idealna instrukcja :super:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 13:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Chodzi oto że most jest w polonezie albo ciężarówce który z uwagi na swoją konstrukcje nie tylko pełni role przenoszenia napędu ale także ciężaru pojazdu tak pokrótce.

Z drugiej strony jest to czepianie się, panowie w 'Sam naprawiam BMW E46' też użyli słowa "Most".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam pytanie czy wymiana simeringu miedzy wałem a mostem to ciężka sprawa? macie możliwość napisania takiej instrukcji jak wyżej? bede wdzięcznym za podobne rozpisanie sprawy jak koledze wyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
killplama napisał(a):
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam pytanie czy wymiana simeringu miedzy wałem a mostem to ciężka sprawa? macie możliwość napisania takiej instrukcji jak wyżej? bede wdzięcznym za podobne rozpisanie sprawy jak koledze wyżej.



-Czyli odkręcałem 4 śruby łączące dyferencjał z wałem
-odkręcałem półosie przy dyferencjale (chyba po 8 śrubek na 1 półoś)...
-odłączałem przewód od prędkościomierza przy dyferencjale
-musiałem poluzować stabilizator( w e36 mały przymus, ponieważ przeszkadza w odkręceniu śrub od dyferencjału np. grzechotka z nakładką :kwasny: )
-Cały most w e36 trzyma sie na 3 głównych śrubach...

Obrazek

Łatwa, ja wymieniałem ;)
1. Kupic nowy simering (na wymiar 45X65X10) NR :5

2. przy wyjętym dyferencjale zdejmujesz, podkładkę (zabezpieczająca samoczynemu odkręceniu sie śruby na wale) NR: 3

3. Odkręcasz śrubę na flaszy (połączenia z wałem) NR: 4 (najlepiej flaszę umieścić w iimadle przy odkręcaniu)

4. połóż nieruchomo most w pionie(stroną połączenia wału ku gorze, zaklej z drugiej mańki odpowietrznik, żeby olej sie nie sączył)

5. Zdejmujesz (zsuwasz flaszę, (uważaj żebyś nie wylał oleju) NR: 1

5. wydłubujesz stary simering NR: 5

6. zakładasz nowy (wbijając go równomiernie przy pomocy starego)

7. Zakładasz flasze, skręcasz śrubę, zakładasz zabezpieczenie(oraz je zabijasz)

I wszystko gra :ok: Poradzisz sobie: simering, kanał, grzechotka, i trochę czasu :ok:


Cały rozebrany dyferek:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=33&fg=10

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 14:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co prawda gość wymienia simering od pól osi ale widać co i jak z tym od wału jest podobnie.

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=39599

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Pinczer napisał(a):
Co prawda gość wymienia simering od pól osi ale widać co i jak z tym od wału jest podobnie.


Tym razem nie doczytałeś :hyhy: Na dole wskazówka... :ok:

killplama napisał(a):
Mam pytanie czy wymiana simeringu miedzy wałem a mostem to ciężka sprawa

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 15:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Zasada ta sama chyba ten kto to będzie wymieniał nie jest opóźniony w rozwoju i ma mózg.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL