BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 05:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jakie amortyzatory?
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 00:25 
Witam, chciałbym kupić amorki na przód do e36 91r silnik m40, wybór padł na bilstein, tylko widze ze w sprzedaży są do aut po 06.1992r czy zawieszenie we wczesniejszych latach różniło sie czymś, beda pasowały jesli je kupie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: aa
z tego co czytałem to przed 92 były inne mocowania

poszukaj dokładnie na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 13:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
nie jestem pewien ale chyba choidzi o łącznik stabilizatora w starszych wersjach byl dlugi lacznik a w nowych krotki...niech mnie ktos poprawi jesli sie myle

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
W modelach z 91 roku jest inne mocowanie górne amortyzatora.

Jeżyk napisał(a):
nie jestem pewien ale chyba choidzi o łącznik stabilizatora w starszych wersjach byl dlugi lacznik a w nowych krotki


To również.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 22:05 
Obrazek

łącznik stabilizatora to część nr.7 dobrze rozumie? jeśli tak to jest on krótki, a co to za cześć nr.6? nie pamietam żeby u mnie to było.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 23:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
franus_, jeśli masz auto wyprodukowane po 10/1991 masz łącznik nr 7 , ale i tak potrzebujesz amortyzatory "te starsze", sprzed 06/1992 (ale po 10/1991) ponieważ masz inne sprężyny i górne mocowanie amortyzatora (poduszkę) niż e36 wyprodukowane po 06/1992.

Do e36 polecam Bilstein. Z grupy najlepszych producentów wychodzą stosunkowo najtaniej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 00:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Jeżyk napisał(a):
nie jestem pewien ale chyba choidzi o łącznik stabilizatora w starszych wersjach byl dlugi lacznik a w nowych krotki...niech mnie ktos poprawi jesli sie myle



Zgadza się tyle, że na odwrót

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 00:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
karamba_5 napisał(a):
Jeżyk napisał(a):
nie jestem pewien ale chyba choidzi o łącznik stabilizatora w starszych wersjach byl dlugi lacznik a w nowych krotki...niech mnie ktos poprawi jesli sie myle



Zgadza się tyle, że na odwrót



Nie na odwrót ;) , Jeżyk ma rację - starsze e36 mają długi łącznik, nowsze krótki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 10:14 
stones1 widze że masz sklep z częściami do bmw i znasz sie na rzeczy, mógłbym od ciebie kupić takie amorki? oczywiście bilstena.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 11:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
ja mam bmw e36 1.6 91r i krótki łacznik

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: podkrapacie
Witam, kilka dni temu kupiłem komplet amortyzatorów Bilsteina:

"Tylne amortyzatory 2x: BNE-2752 + odbojniki i osłony
Przednie amortyzatory: VNE-4419 i VNE-4420 + odbojniki i osłony"


Przód pasuje bez problemu ale z tyłem jest już problem bo mechanik który mi to zakładał twierdzi ze tył jest za długi o jakieś 7-10 cm. Sprzedawca twierdzi że BNE-2752 powinny pasować bo sprzedał tego juz kilkaset sztuk i nikt nie zgłaszał reklamacji.

Stąd moje pytanie czy w tym modelu bmki są może jakieś inne amortki do tyłu? A jak tak to jakie mają oznaczenie Bilsteina.

BMW 318ti compact rok produkcji maj 1995


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:14 
odgrzewam troche kotleta, mam problem, mianowicie niewiem ktora poduszka pod przedni amortyzator w e36 jest nowszego a która starego typu, załanczm fotki, moze ktos pomoze?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

... i ta druga
------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
pierwsza jest starsza

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:08 
i komu mam wierzyć? http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=562501, :kwasny: nic juz niewiem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
pierwsza występowała w np 1.8is 05.92r wiem bo u mnie takie są :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 12:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
Xuxes kupiłes tylne do e36 ale sedana,cabrio,coupe(BNE-2752) a powinienes do compacta(BNE-2753),sa takie same jak w e30

co do poduszek to ta pierwsza(grubsza) jest nowsza a ta druga(ciensza) strasza(do sprezyn zwerzajacych sie na górze)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL