BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 17:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2014, 20:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
VADIM napisał(a):
Cytuj:
e46 330i m54b30 05r zero wymienianych wyżej problemów. Nic nie faluje ,nie gaśnie czyli nie denerwuje, wiec coś musi być na rzeczy. Na ciepłym silniku mogę spokojnie manewrować na 1 bez gazu


damianRC jeśli to prawda to zazdroszczę ale tzn że ile masz obrotów na w pełni rozgrzanym oleju (temp 80 +)?
Jestem ciekaw.




U mnie wygląda to tak :




Silnik w pełni rozgrzany( nagrałem od razu po trasce 100km), kreska idealnie w pionie tylko na filmie tak trochę inaczej wyszło. Słaba jakość i w tle słychać auto z boku(disel) :)

Tak jak pisałem na światłach nie faluje, na luzie też, nie dusi sie itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 01:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wydaje mi się że Twój ciut wyżej chodzi na jałowym od mojego ale to właśnie może się wiązać z problemem. Skłaniam się powoli po przeczytanej lekturze na sprawdzenie czujników wałka x2 oraz wału DIS'em jeśli się da. Błędów oczywiście brak ale już ktoś nie raz zgłaszał że to nie gwarancja że działają dobrze. Ma ktoś wiedzę na ten temat i może mi podpowiedzieć czy przy moim problemie

- > dla przypomnienia, patrzcie od 0:52 co się dzieję po dozowaniu gazem na luzie na postoju

co jest bardziej prawdopodobne, który z tych 3 czujników? Czytałem o zasadzie pracy ogólnej tych czujników i skłaniam się ku czujnikowi położeniu wału choć problemów z odpalaniem nigdy nie mam. Ale to podobno on odpowiada za stabilizację obrotów jałowych. Za wszelkie sugestie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 08:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
VADIM-włącz sobie obroty cyfrowe w OBC, postaraj się porównać to co wskazuje wskazówka i cyfry. Sterownik zbiera z czujnika wału to co pokazują cyfry w OBC. Podobnie INPA i inne programy diagnostyczne. Wskazówką nie ma się co aż tak sugerować. Poszukaj w necie jakie powinny być nominalne wolne obroty w Twoim-na pewno takie same jak w damianRC.
Nagrzej dobrze silnik, zgaś, wypnij wtyczki od czujnikow obu wałków i odpal silnik-może robić małe problemy na początku ale powiniem dać sobie radę i będzie pewnie pracował na minimalnie podniesionych obrotach. Sprawdź wtedy jak się zachowuje podczas takiego pykania po pedale gazu.
Jeśli chcesz mieć święty spokój i pewność co do czujnika wału, to kup "Siemens VDO" z numerem katalogowym pasującym do Twojego. W końcu to też siemens, tylko bez tłoczenia na korpusie logo BMW. Chyba, że chcesz mieć z logiem to kupuj za 460 czy więcej-to samo tylko będzie BMW.
Ja jeżdżę z czujnikiem wału "siemens VDO"(Made in France-na pudełku, a kto go wyprodukował to już chgw), a oryginalny wożę w częściach zapasowych w razie "w". Oryginalny zaczął pękać-zrobiła się taka mała szczelina w czole odlewu plasitkowego-tam gdzie znajduje się sam czujnik, czyli naprzeciw koła zębatego. Praca silnika zupełnie się nie różni ani ciut ciut czy na tym, czy na tym czujniku.
Byłeś moim drugim kusicielem odnośnie tej stulejki :rotfl: CDV i wczoraj to wywaliłem. Co prawda kilka razy jądra wróciły mi do jamy brzusznej podczas poluzowywania tego CDV przy wysprzęgliku, ale wszystko poszło gładko i efekt jest taki jak opisywłeś(mogę teraz kiedy chcę i jak chcę :rotfl: ). Musiałem tylko troszkę dopasować kształt przewodu metalowego po wyjęciu CDV. Nie będę się tu rozpisywał, bo.. to inny temat.
Rób coś!, bo zima się zbliża!!!!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Cytuj:
Byłeś moim drugim kusicielem odnośnie tej stulejki :rotfl: CDV i wczoraj to wywaliłem. Co prawda kilka razy jądra wróciły mi do jamy brzusznej podczas poluzowywania tego CDV przy wysprzęgliku, ale wszystko poszło gładko i efekt jest taki jak opisywłeś(mogę teraz kiedy chcę i jak chcę :rotfl: )


Cieszę się że się zdecydowałeś i radujesz się równie jak ja ze zmiany :)

Cytuj:
Nagrzej dobrze silnik, zgaś, wypnij wtyczki od czujnikow obu wałków i odpal silnik-może robić małe problemy na początku ale powiniem dać sobie radę i będzie pewnie pracował na minimalnie podniesionych obrotach. Sprawdź wtedy jak się zachowuje podczas takiego pykania po pedale gazu.


Kiedy miałem źle włożony z powrotem (po sprawdzeniu metodą mechanika z YT), za płytko (cz. wałka wydechowego) chyba, to wywaliło błąd oczywiście nr 18 ale obroty to było marzenie (jadąc na myjnie już się cieszyłem że ogarnąłem temat :( . Ale jak dodałem gazu mocniej to opór muł, nie chciał jechać. Dowiedziałem się że praca z odłączonym czujnikiem (błędem) powoduje korzystanie z awaryjnej mapy więc mogło tuszować inny źle działający czujnik. Z wlotowym jest więcej roboty, mogę go "od ręki" odłączyć ale wymontować to już tam jakiś klucz specjalny do nastawnika vanosa widziałem potrzebny a ja takiego nie mam. Ale z tego co czytałem (a staram się poszerzać swoją wiedzę cały czas na ten temat) to czujniki wałków są potrzebne przede wszystkim do ustalenia położenia wałków i ma to główny związek ze zmiennymi fazami rozrządu. Moje objawy na chwilę obecną najbardziej pasują do czujnika wału korbowego bo na podstawie jego zachodzi stabilizacja obrotów biegu jałowego. Kiedy źle działa samochód potrafi nie odpalić, przygasać, dławić się. Dwie ostatnie kwestie pasują choć odpala zawsze za 1 razem.

Cytuj:
Jeśli chcesz mieć święty spokój i pewność co do czujnika wału, to kup "Siemens VDO" z numerem katalogowym pasującym do Twojego. W końcu to też siemens, tylko bez tłoczenia na korpusie logo BMW. Chyba, że chcesz mieć z logiem to kupuj za 460 czy więcej-to samo tylko będzie BMW.


Nie jestem aż tak szalony :hyhy: Oczywiście Siemens VDO ale to chyba nie potrzebuje specjalnego numeru pod sterownik jak przepływka, nie? Bo przepływke ciężko było znaleźć bo musi być pod sterownik (5WK9...).

Cytuj:
Rób coś!, bo zima się zbliża!!!!


A to robi jakąś różnice? Walczę z tym od czerwca 2013 roku (zakup) więc już jedną zimę z tym przeżyłem. Co nie zmienia faktu że liczę że w tym roku już zakończę to definitywnie, wypadałoby...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 14:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Mi własnie chodzi o to, żebyś sprawdził pracę na postoju tylko i jak się zachowuje zbierając sygnał obrotów jedynie z czujnika wału. Niech sobie wchodzi w jakie chce tryby pracy, ale źródłem kąta ustawienia wału będzie jedynie sam czujnik wału, bez pomocy czujników wałków i bez pracy vanosów itd. Jeśli będzie zdychał, "wariował" to prędzej będzie można zrzucić winę/podejrzewać czujnika wału. Prędzej będzie można się sobie samemu usprawiedliwić niepotrzebny wydatek na nowy-jeśli ten wydatek nic nie da, tylko nastepny element na zapas(chociaż zawsze może się przydać).
Chodzi mi tylko o odpięcie czujników wałków.
Ssący ma wiekszy wpływ na pracę silnika niż wydechowy-tak jest w każdym razie w moim. Jeśli go nie wymieniałeś, to można się pokusić. Tylko znów polecam FEBI(zapłaciłem na wiosnę 2011r. chyba 160zł). Koszt niewielki a pracuje do dziś.
Do odkręcenia solenoidu potrzebny jest klucz 30 lub 32mm(w tej chwili nie pamiętam, albo jeden albo drugi-chyba ten drugi). Ktoś w moim wcześniej(jakiś lewus-dureń) próbował go chyba dokręcać/odkręcać kluczem do rur/żabką. Lewusów :mur: nie brakuje.
Masz 2 przepustnice. Możesz w jednej postarać się prysnąć kontakt sprayem na potencjometry-pewnie się da jakoś dostać do nich. Załozyć, skasować adaptację i spróbować.
Czy trzeba kurna chata tak nalegać. Dlatego piszę, że idzie zima a gdy się nie ma warunków to wisieć na chłodzie i na świeżym powietrzu nad silnikiem, to niezbyt podniecające wrażenia.
Tutaj przykładowo jest czujnik wału:
http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=12141709616
Dorzucasz kasy, kupujesz czujnik wałka ssącego febi i masz w cenie oryginału wału dwa ważne czujniki--->jeśli chcesz koniecznie próbować.
Zawsze będzie zapas :hyhy: . Mnie zawsze wkurzała jedynie wymiana czujnika wału, bo jest ciężki dostęp jeśli chce się dobrze wyczyścić gniazdo na oring tego czujnka-w moim był taki stwardniały syf wypychający czujnik z bloku, przez co zwiększa się szczelina między czołem czujnika a kołem zębatym na wale, z którego to koła czujnik zbiera położenie wału.
Ja podejrzewam i tak, że to nie wina czujnika wału. Prędzej wałka rozrządu ssącego, ale to wszystko są jedynie rozważania i może mącenie z mojej strony tematu. W moim, gdy kupiłem samochód, to na ssącym był jakiś "no name" i po wymianie na febi silnik zaczął o wiele lepiej pracować.
Nie reklamuje tu febi!, tylko ich cena jest mi się wydaje adekwatna co do wartości. Zresztą, febi to wyczytałem też, że to w wielu wypadkach jest jedynie pakowacz.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 15:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Muszę ogarnąć w końcu kogoś kto się zna na M54...
Bo co przeczytam to inna sugestia czujnika...
Najlepiej wymienić wszystkie trzy ale to nie mały koszt bo wyjdzie koło tysiąca złoty :zdegustowany:
Ale kurde skoro na chłodnym oleju jest ok a problemy zaczynają się po pełnym rozgrzaniu to też dziwne żeby czujnik tracił możliwości mierzenia przy wyższej temperaturze. Ale mnie już nic nie zdziwi...

Dobra zrobię RobertTOEZ Twój test czyli odpalę rozgrzane auto na odłączonych dwóch czujnikach wałków i zobaczę, pobawię się gazem itp. Jeśli będzie ok to mówisz że wał odpada. Wiem tylko tak jak Ci pisałem że jak był źle zamontowany wałka wydechowego opadanie obrotów było jak marzenie ale czuć było nie spalane paliwo no i muł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 15:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Vadim, to jest tak jak Robert piszę, Febi to Niemiecki pakowacz, a w środku włożony jest oryginalny czujnik SIEMENS'a. Zastanawiam się właśnie czy nie kupić tych czujników za ok 200zł za 2 - wydechowy i ssący :) oczywiście Febi(nowe). Sory że nie odpisałem Ci na maila. Pytałeś o czujniki, a więc zaraz po kupnie auta padł mi wydechowy, objawiło się to utratą mocy, i wtedy to zainstalowałem INPE po raz pierwszy, gdzie jednym z błędów był czujnik położenia wałka, po wymianie auto odżyło, i to na tyle :) Ssącego oraz wału jeszcze nie ruszałem, i też się właśnie zastanawiam nad ich wymianą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 16:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
VADIM-sam przecież zacząłeś się zastanawiać nad tym czy czasem to nie czujnik wału :) i dlatego ja opisałem jak orientacyjnie sprawdzić, może wyciągnąć jakieś wnioski z pracy tylko na tym czujniku. To może być tak jak ze starymi świecami. Silnik pracuje niby równo i nic się nie dzieje, tylko kierowca w trakcie eksploatacji nie zauważy stałego, stopniowego spadku mocy, dynamiki i nieznacznego wzrostu spalania spowodowane właśnie tym że jednak te świece tracą swoje pierwotne parametry(pomimo, ze producent gwarrraantuje że na nich to można zrobić tyla a tyle setek tyś.km i jeszcze O..ho..ho jak to pewne określenia miała chyba Genowewa Pigwa :hyhy: ).
Przekonuje się dopiero gdy założy nowe. Może to prównanie jak pięść do nosa. Nie namawiam przecież do kupna całego kompletu, bo w ten sposób trzeba by wymienić cały uklad wtryskowy i zapłonowy. Przecież kabelki pewnie też tracą w jakimś :rotfl: tam stopniu przewodność prądową :rotfl:. Jakby co to nie jo :luka:
Bez stulejkiCDV :rotfl: to na zimno wchodzą teraz biegi tak jak na rozgrzanej skrzyni, a po rozgrzaniu to ŁO ho...ho :hyhy: :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 16:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Cytuj:
Bez stulejkiCDV :rotfl: to na zimno wchodzą teraz biegi tak jak na rozgrzanej skrzyni, a po rozgrzaniu to ŁO ho...ho :hyhy: :rotfl:


mówiłem, czysta radość z zabawy drążkiem (bez skojarzeń Panowie :rotfl: )



Flashback i RobertTOEZ jesteście pewni że tak to działa z tym Febi że to Siemens? Wszyscy by to kupowali wtedy a tak nie jest z tego co przeglądam forum. Jaki był by koszt całego kompletu tych 3 czujników? Jeśli było by to serio siemens ori to chyba bym się zdecydował bo koszt chyba połowę niższy skoro piszesz że 200 zł te dwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 16:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
No to teraz dobra Pany, mówcie mi o co chodzi z tymi stulejkami CDV i tą zabawą na drążku :rotfl: gdzie to jest zamontowane i jak się tego pozbyć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 16:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Flashback wchodzisz pod auto i przy skrzyni widzisz taką zwężkę w kablu od sprzęgła np:

https://www.google.pl/search?q=cdv+bmw& ... B667%3B500

Usuwasz to sczepiając kable ze sobą tak jakby bez tej zwężki/zworka i tyle. Potem musisz odpowietrzyć sprzęgło i koniec :)

Zacytuje sam siebie :

Cytuj:
Pierwsza przejażdżka PO i ten żal że nie zrobiłeś tego wcześniej :D


Powiecie w jakiej cenie te Febi? To może kupie cały komplet :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 17:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sprawa w moim wygląda tak:
-czujnik ssącego:na nim jest wytłoczony nr. kat. BMW, coś tam jescze i zeszlifowany ok. prawie 1cm kwadratowy powierzchni(co tam było- nie wiem)-kupiony w puidełku Febi Bi...
-czujnik wydechowgo: wytłoczony tylko nr. kat BMW-kupiny w pudełku febi
-czujnik wału-nie pamiętam, ale na pewno nr kat BMW. i coś tam-pudełko siemens vdo itd.
Dodatkowo, czujnik temp. powietrza-ten na kolektorze-pudełko febi(40 i kilka zł), a na czujniku widać nr kat BMW i wyraźnie widać resztki zeszlifowanych liter BMW !!!!!!!. Stary oryginalny spieprzyłem sam, bo myślałem że za duży ma opór. Przystawiając ten spieprzony do nowego niby febi widać że to jest oryginał BMW ze zeszlifowanym nie do końca BMW :D :rotfl: .
Może Febi pakuje gorszy sort niektórych części zamiennych BMW, które nie idą do serwisów albo.. nie wiem. Albo muszą się pozbyć nadmiaru bo w serwisach ceny są bajeczne.
Nie wiem, nie chcę bajek opowiadać, a to co napisałem jest najczystszą prawdą. Uf :luka: -nienawidzę klepać klawiaturą bo rypię straszne orty.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Super, dzięki bardzo :)
Jeśli Wasza teza się potwierdzi jeszcze w tym tygodniu myślę wlecą do mnie 3 te czujniki ale najpierw muszę mieć pewność :]
Naturalnie podzielę się tym z Wami jak zawsze jak tylko coś ustalę/zdecyduję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 18:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Uważaj, hamuj piętą :D . Myślę, że wymiana może poprawić ogólnie całą kondycję silnika. Natomiast to falowanie :zakrecony: ..może trochę zmaleje.
Osobiście, to zdziwiłbym się gdyby zupełnie znikło ale może raz się stanie cudowne ozdrowienie. Oby, bo znów będzie na mnie :rozpacz: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czasem wchodze tu poczytać ten temat... :oczami: ale macie klopotów z tymi silnikami temat rzeka... :zakrecony: :|

:)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
pawelos666 napisał(a):
czasem wchodze tu poczytać ten temat... :oczami: ale macie klopotów z tymi silnikami temat rzeka... :zakrecony: :|

:)


Dzięki za wsparcie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22 LPG
RobertTOEZ ciekawie piszesz o tych zamiennikach febiego. Studiując fora zawsze opinie są podzielone na ten temat z konkluzja ,że tylko vdo siemens działa jak należy. Febiego wręcz odradzają, że kupa straszna. Możesz podać źródło skąd brałeś te czujniki? Kontrolnie patrzyłem na alle i są znaczne różnice w cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Źródło, tzn. co? :rotfl: :rotfl: miasto, ulicę i nazwę sklepu w którym kupiłem w marcu czy kwietniu 2011r., czy adres w internecie z ceną?
Studiując niektóre fora to najlepszym olejem jest taki a taki a inne to kupa.
Sory ale jestem trochę zmęczony-pisz co chcesz wiedzieć-ja idę na papierosa :cwaniak: na ten czas.
No i trzeba jeszcze pamiętać, że VDO Siemens to niby zamiennik, czyli najlepszy jest oryginał bo zamienniki to znów kupa :rotfl: i tak w koło. Tylko znów ten oryginał kto wyprodukował?
Można się zakręcić :D
Jak się kupi komplet oryginałów i się nie "wstrzeli w cel" to dopiero będzie taaaka kuupa :zakrecony: :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
:04: ;) ...

RobertTOEZ napisał(a):
niby febi widać że to jest oryginał BMW ze zeszlifowanym nie do końca BMW .
Może Febi pakuje gorszy sort niektórych części zamiennych BMW, które nie idą do serwisów albo.. nie wiem. Albo muszą się pozbyć nadmiaru bo w serwisach ceny są bajeczne.
... :keep:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 24 listopada 2014, 23:44 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2014, 23:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Widzę RobertTOEZ że już masz niezłą bekę z tego tematu zamienników :D
Ja w sumie nadal się zastanawiam czy nabywać te 3 sztuki febi bo skoro ma to być loteria...ale kurde z 2 strony jak będzie źle działać to oddaje bo wadliwy produkt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL