BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 11:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 25 maja 2016, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
hej

pytanie jest następujące jaki tylny most będzie pasujący do do tej wersji 2.8i m52tu 99r
VIN : WBAAR510X0JF90451
oryginalnie był zamontowany most 2.93 teraz jest wsadzony 3.38 .

Jest dosyć spory luz jak się rusza półosią , nie jest to jakieś bardzo uciążliwe ale chrobocze na zakrętach.
Szukam mostu już od dłuższego czasu wiem ze od strony wału ta głowa musi mieć 8 dziur a sam wał jest zamocowany na 4 śruby , nie rozumiem tylko 1 jak jest z tymi flanszami tam jest duża i mała głowa , czym to się rożni , czy trzeba będzie zmieniać też półosie ?

tak wygląda obecny dyfer 3.38

Obrazek

dodatkowo przy zmianie biegów wali coś z okolic mostu , czy to może być tuleja nr.9 jeżeli tak to warto wstawić tam poliuretan ?

np ten będzie pasujący ?
http://allegro.pl/most-tylni-bmw-e46-32 ... ml#thumb/5

Z góry dziękuje za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylni most
PostNapisane: 26 maja 2016, 04:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
ja bym na to spojrzal z innej strony :) podam ci przyklad.. kolega ma e46 330ci i mial fabrycznie dyfer 2.93... denerwowalo go to ze mial zbyt dlugie biegi a dokladnie denerwowalo go przy skrzyni 6 ze w terenie zabudowanym jadac "grzeczna" predkoscia ani 3 ani 4 bieg nie byl optymalny co do obrotow i obciazenia niskimi obrotami oraz przyspieszeniem w razie koniecznosci. Wiec umyslal sobie i wyliczyl ze optymalnym dyfrem do tej skrzyni bedzie dyfer 3.15. Zamierzony efekt osiagnal :)
Wiec zastanow sie jaki masz cel... jesli jezdzisz szybko autostradami to napewno im dluzszy dyfer tym lepiej, natomiast jesli jedzisz glownie po miescie i liczysz na przyspieszenie z miejsca to raczej krotszy.


Podam ci jeszcze inny przyklad. Inny kolega dawno temu robil swapa w swojej e46 na 2.8... zostal mu dyfer bodaj 3.38 lub 3.45... nie pamietam juz dokladnie. W kazdym razie auto ladnie sie krecilo ale drogi nie ubywalo i predkosci na liczniku tez nie przybywalo.. Dyfer oczywiscie potargal w niedlugim czasie bo byl od "dwulitrowki" wiec wyszukalem mu 3.07... jest zadowolony do dzis :)


Wiec pytanie moje dlaczego u Ciebie siedzi dyfer 3.38? Ty go sobie zalozyles czy takie auto kupiles z takim dyfrem?
Ja raczej jestem zwolenniem dluzszych przelozen i wiekszych predkosci autostradowych - kiedy jeszcze mozna :)

podsumowujac: 3.07 i 3.15 to raczej takie posrednie i neutralne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 26 maja 2016, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
xxxprzemo napisał(a):
Wiec pytanie moje dlaczego u Ciebie siedzi dyfer 3.38? Ty go sobie założyłeś czy takie auto kupiłeś z takim dyfrem?

taki był już założony :)

Brat też ma e 46 2.8 z dyfrem 2.93 i u niego na 5 przy 3 tys obrotów jest 130 , a u mnie 110km/h na tym dyfrze 3.38 oto jak to wygląda :)
szukam dyfra zbliżonego do 2.93 tak żeby wymiana polegała na tym żeby zamienić tylko dyfer .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 28 maja 2016, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
to szukaj dyfra od 2.8 lub 3.0 z przelozeniem 2,93. na aukcjach pelno tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 28 maja 2016, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nie musisz zmieniać półosi ani nic. Wyjmujesz 3.38, sam goły dyfer bez flanszy i po prostu wkładasz 2.93, będzie banglać ;) Tak jest z wszystkimi dyframi od 316i po 330, że pasują zamiennie :) Tylko może się okazać, że wał napędowy będzie za krótki ale da się go rozsunąć.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 29 maja 2016, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
ADAMO M. napisał(a):
Nie musisz zmieniać półosi ani nic. Wyjmujesz 3.38, sam goły dyfer bez flanszy i po prostu wkładasz 2.93, będzie banglać ;) Tak jest z wszystkimi dyframi od 316i po 330, że pasują zamiennie :) Tylko może się okazać, że wał napędowy będzie za krótki ale da się go rozsunąć.


to jak to jest z małą i duża głową bo to się chyba nie łączy jest różnica w wielkości otworu wewnętrznego ?

Obrazek




patrum napisał(a):
to szukaj dyfra od 2.8 lub 3.0 z przełożeniem 2,93. na aukcjach pelno tego

no właśnie nie za dużo tego dyfra , wiem na 100 % ze musi mieć głowę jak ta z lewej a od 3.0 są główki na 6 śrub takie jak te z prawej

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 29 maja 2016, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
flansze sa przekladalne. nie kombinuj z dyframi od mniejszych pojemnosci i rozciaganiem walu, kilka mocniejszych startow i po dyfrze. jest tego sporo nawet na szrotach, poszukaj dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 2.8i m52tu 99r. tylny most
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
łożysko koła wymienione na mayle i wszystkie problemy zniknęły :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL