BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 03:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 26 września 2016, 08:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Witam,
Chciałbym zapytać Was o zdanie. Kilka tygodni temu na skutek awarii pompy VP44 (E46 320d), odstawiłem auto do mechanika z poleceniem naprawy problemu. Problem został rozwiązany, ponoć wystarczyło naprawić sterownik i wyczyścić zawór dawki paliwa(czy jakoś tak), dodatkowo mechanik wymienił przewody od podciśnienia i paliwa, filtry.
Po odbiorze auta, silnik już tak nie chodzi jak wcześniej, a mianowicie w okresach prawidłowej pracy, trafiają się momenty kiedy przy przyspieszaniu auto słabiej ciągnie (ktoś zabiera mi z 50-60 koni:) ). Szczególnie na dogrzanym już silniku, bo na zimnym jest ok. Dodatkowo ekonomizer np na 4 biegu dochodzi jedynie do 10L, na biegu jałowym silnik faluje w zakresie od 650-900 rpm. Dodać muszę, że nie jest to stan stały, jak wszystko jest ok to auto bardzo ładnie ciągnie, nawet lepiej niż wcześniej. Mam osobiste odczucie jakby coś się przycinało, blokowało. Czekam na sugestie. Nie wiem czy to dalej pompa czy może jakiś niezależny problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 26 września 2016, 09:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Bez porządnej diagnostyki komputerowej to można tylko gdybać

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 26 września 2016, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Witam,
Wklejam zatem kilka linków, print screeny z Inpy +błędy. Proszę o pomoc w interpretacji, moim zdaniem problem z kątem wtrysku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 26 września 2016, 17:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Zaworki podciśnieniowe i czujnik doładowania do kontroli jeszcze. Przepływomierz.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 26 września 2016, 21:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Tutaj nie ma co szukać, bo od razu widać, że pompa została źle ustawiona.
5 stopnie różnicy względem tego co powinno być.
Od tego należy zacząć

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 28 września 2016, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
W sumie auto przed awaria chodziło bez zarzutu, silnik zgasł nagle i już nie odpalił. Kąty wtrysku są rozbieżne od samego odpalenia, i cieplejszy silnik tym gorzej. Rozumiem, że wina błędnie ustawionej pompy, a nie samej pompy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 28 września 2016, 11:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Od tego należy zacząć. Poprawić ustawienie pompy, a następnie zagrzać silnik i sprawdzić czy nadal kąt jest prawidłowy.
Jeśli problemy będą nadal, to wtedy można szukać dalej

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 6 października 2016, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Szczerze mówiąc to obstawiam dwie opcje. Albo tłoczek kąta wtrysku się zaciera i blokuje, albo faktycznie źle ustawiona pompa. Tylko, że źle ustawiona pompa sprawiała by problemy np. przy rozruchu auta czy np by auto dymiło, spalało paliwo stukowo lub dawało inne objawy, a nic takiego się nie dzieje... Auto wpada w tryb awaryjny stąd spadki mocy.
Poniżej jeszcze nagranie z DIS w trakcie jazdy, kąt wtrysku już od odpalenia auta się różni. Przy ostrzejszej jeździe na wyższych obrotach jakoś spadki mocy rzadziej występują.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 7 października 2016, 06:39 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Z tego co ja się kiedyś dowiadywałem próbując pomóc dla znajomego to DIS nie jest dobrym programem do diagnozy pompy. Dostałem informację, że najlepiej jest ją sprawdzić/zdiagnozować na stole przy użyciu programu deniss. Jakbyś sam się chciał szkolić czy rozeznać w temacie to zajrzyj do tej paczki, może coś interesującego znajdziesz.

Obrazek

https://mega.nz/#!kR0HwDCR!DMPyCiVyyvlb ... fCDNjnotka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 8 października 2016, 12:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tu
masz przycinający się zaworek i tyle mechanik co naprawił ci auto wstawił jedynie nowy tranzystor za 2pln .przy takiej naprawie konieczna jest wymiana i zawora dawki w pompie do którego ido te 2 czarne przewody .ale sam zaworek nowy to koszt ok 500 PLN plus wymiana tranzystorka z 200 plus robocizna wyjęcia pompy to koszt ok 1000 pln i wtedy na pewno ci auto będzie działało .sama wymiana tranzystorka przy zacinającym się zaworze nic nie da w niektórych przypadkach jedynie tranzystor wytrzyma większy pobór prądu z tego zaworka i tyle dolej jeszcze oleju do paliwa powinno troszkę się poprawić po przejechaniu ok 200 km dolej oleju nazywa się lux lub czerwony od pil spalinowych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 9 października 2016, 09:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Przekręcić pompę to niedużo roboty(przydaje się ściągacz do pompy z koła zębatego rozrządu). Po tym faktycznie można wykluczyć, że to tylko zły montaż, a nie coś więcej

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 9 października 2016, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Beka, masz na myśli olej do silników dwusuwowych? tzw mixol? W jakiej propozycji to wlać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy po naprawie VP44
PostNapisane: 10 października 2016, 14:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tu
WLEJ OK
300 GRAM NA POLOWE ZBIORNIKA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL