BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 22 października 2016, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Witam
Kilka dni temu kupiłem samochód e39 530i 2001r ,dziś pojechałem na stacje zatankować trochę więcej ,plan był do pełna ale nie wyszło.... w zbiorniku było paliwa jeszcze jakieś 10l ....Po wlaniu okolicy 25l pod autem zaczęła tworzyć się kałuża .....Paliwo ciekło po zbiorniku od strony wlewu paliwa ,nie wiem ile się wylało na oko 3/4l .... Do tego od kiedy kupiłem samochód pachniało benzyną w garażu ...Sprawdziłem w komputerze podział na zbiornik P oraz L ,ile jest w której części no i nie jest po równo ,a tak chyba nie powinno być prawda ?....W prawym jest 26 w lewym jest 0 ,nie wiem jak powinno być w e39...kilka dni temu kupiłem auto i dopiero zaczynam zagłębiać się w jego temat ...Tak więc jak powinno być z tym podziałem na P i L i czemu zaczęło wyciekać paliwo ... Ktoś ma jakieś sugestie ? Jutro postaram się z tym powalczyć ,plan jest taki aby zdjąć koło ,rozebrać nadkole aby był dostęp ,dolać paliwa do momentu wylewania i obserwować skąd cieknie ,ale to nie rozwiązuje problemu z podziałem prawo i lewo ,a i może ktoś wymyśli gdzie może być wyciek .... Z góry dziękuje za pomoc :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 23 października 2016, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: 2.5 benzyna
Ja juzvprzerabialem wlasnie takie objawy ale w e38.
Podstawa jest ze musisz zdemontowac najlepiej bak i zobaczyc czy jest caly. U mnie byly 2 dziurki u gory i jedynie moglem zatankowac 3/4 paliwa i sie lalo. Potem zdwmontowalem zbiornik kupilem mate szklana zywice tam gdzie byla dziurka to wiadomo i troche rdzy wiec wyszlifowac do blachy odtluscic i kleic kilkoma warstwami maty szklanej i żywicy. Ja tak robilem i mialem spokoj. A co do przelewania to z tego co ja kojarze to ta pompka w baku to ona jest odpowiedzialna za przelew tak aby w dwóch komorach bylo tyle samo paliwa.sprawdz jeszcze przewod z kolankami co idzie od wlewu do baku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 23 października 2016, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Moje BMW: E65
Kod silnika: N62
Witam.Proponuje najpierw wyjąć siedzisko tylnej kanapy ( nie jest przykręcane wystarczy szarpnąć do góry) i po obu stronach (pod taką gąbką wygłuszającą-będziesz widział okrągłe wycięcia) są dekle a pod nimi dostęp pompy i pływaka.Tam bym zobaczył czy nie cieknie ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 23 października 2016, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Pod kanape zaglądałem już wczoraj i nie było nic podejrzanego ,dziś niestety nie miałem czasu dopiero wróciłem z wykładów ,jutro doleje trochę paliwa z kanistra to zobaczę co się dzieje ....Nawet jeśli znajde wyciek to jednak nadal to nie wyjaśnia czemu paliwo znajduje się cały czas tylko w prawej połowie zbiornika ,a z lewej jest pusto ..... Jak działa to przelewanie z prawej komory do lewej ktoś potrafi mi to wyjaśnić ? Oglądałem schematy na real oem jednak dalej nie ogarniam do końca o co chodzi z tym przelewaniem i jak to działa...Dodam jeszcze ,że przy tankowaniu pistolet nie odbił ,jak ma to jakieś znaczenie .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 24 października 2016, 13:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
działa to podciśnieniowo. teoria głosi że pompa podając paliwo wywołuje podciśnienie w prawej komorze i w ten sposób zasysane jest paliwo z lewej.

sam jestem ciekaw jak to w praktyce jest bo dziś jade kumplowi ratować Jego e39 w tym temacie ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 24 października 2016, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46 M54
Pompę przerabiałem u siebie w E46, to nieprawda, że w obu zbiornikach ma być tyle samo paliwa, no chyba, że przy pełnym baku. U mnie przy zdrowej pompie lewa komora jest używana jako zbiornik na paliwo, które nie mieści się w prawej. Pompa zasysa podciśnieniem paliwo z lewej do prawej, a z prawej pompuje w układ. Jak paliwa jest mniej niż połowa, w lewej komorze nie powinno być nic albo prawie nic. W E39 jest też jakaś pompka podprogowa, ale sposób działania zostaje pewnie ten sam.

U mnie przy umierającej pompie podciśnienie było za słabe przy przetoczyć ostatnie ~7 litrów do prawej komory, auto mi zgasło z braku paliwa tuż przed rezerwą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 24 października 2016, 21:28 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Miałem identyczną sytuację po wymianie pompy paliwa. Niby poskładane wszystko, zalewam delikatnie z bańki paliwo i nagle mokro pod autem. Co się okazało , uszczelka ta która jest dookoła pompy delikatnie się podwinęła i zaczęło lać. Pompe trzeba na patencie wkładać tak żeby uszczelka się idealnie wpasowała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 24 października 2016, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
u mnie w e38 też był problem z nieszczelną pompą. W zasadzie była luźno dokręcona i jak było dużo paliwa to się wylewało, ale jak u Ciebie jest problem już przy mniejszej ilości to może sprawdź wąż idący od wlewu do zbiornika, gumowy taki około 50mm średnicy.. może sparciał gdzieś i sie sączy

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 24 października 2016, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Problem rozwiązany ....Miłosz trafiony zatopiony tyle ,że doszedłem do tego sam 30min przed tym jak to napisałeś :kwasny: Jak się okazało uszczelka pod pokrywą pompy połową wpadła do środka i ciekło ..... A paliwo przelewa się ,tylko nie wiem czemu w tak dziwnych proporacjach ....aktualnie prawy 31l lewy 17l ..Tak powinno być ? No i dzięki wszystkim za pomoc :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 25 października 2016, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46 M54
WitoM napisał(a):
A paliwo przelewa się ,tylko nie wiem czemu w tak dziwnych proporacjach ....aktualnie prawy 31l lewy 17l ..Tak powinno być ? No i dzięki wszystkim za pomoc :-)
Komory mają nieco powyżej 30l. Prawą masz pełną, a w lewej resztę paliwa, czyli ok. Sprawdź sobie stan jak Ci wskazówka zejdzie poniżej połowy. Jak w lewej będzie nic albo prawie nic, to ciśnienie masz dobre.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 25 października 2016, 19:11 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
WitoM, najważniejsze że działa :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 26 października 2016, 07:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
No teraz mam 55l i rozłożyło się praktycznie po równo ;-) Zobacze co będzie jak zacznie ubywać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530i Kałuża pod autem po tankowaniu
PostNapisane: 14 listopada 2016, 17:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Panowie, napiszę coś bo się doszkoliłem praktycznie na aucie kumpla - e39 523i z 95 roku.

Auto od kiedy je kupił miało problem ze wskazaniem paliwa, pokazywało jak chciało, nigdy nie można było być pewnym co jest w bańce. Ze 2x było tak że chłopakowi fura stanęła na amen - kanister - dolewka 5 litrów i jedziemy dalej. Oczywiście ciągle pokazywał że jest np 20 litrów albo więcej. Za którymś kolejnym razem auto mimo dolewki nie odpaliło, ustaliliśmy że padła pompa. Kupiliśmy pompę, wymieniłem mu pod domem - auto odpaliło.

Od tego momentu - wszystko wróciło do normy! Po zatankowaniu do pełna pokazuje że jest pełno, jedzie aż wskazówka opadnie i zapali się rezerwa. Zasięg pokazuje jak trzeba itd itd. Słowem - zadziałało wszystko.

Wychodzi na to że zdychająca pompa paliwa może powodować problemy z przelewaniem się pomiędzy komorami.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL