BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Czołem Pany,

od pewnego czasu mam delikatny problem ze skrzynia automatyczną - najprawdopodobniej 5L40E/A5S390R, na pewno GM (5 biegowa)
Dodam, że skrzynia jest po regeneracji - wstępnie mogę powiedzieć, że kiepsko, póki mam gwarancje będę ich molestował.
Goście starają się mnie spławić z tekstem "Ten typ tak ma" :mur: - wiem, że wcześniej tak nie miał.
Wał napędowy również po regeneracji.
Występują dwa problemy.

Pierwszy:
Na zimnym silniku (powyżej jednego dnia) uruchamiam samochód, daje mu kilka sek zanim rozprowadzi olej i zapinam D.
Prawidłowo powinien przysiąść i po puszczeniu hebla zacząć się zbierać/nabierać prędkości.
W moim przypadku mimo zapiętego biegu, zachowuje się na neutralu - nie ciągnie, nie przysiada.
Wyczułem już go i staram delikatnie go kręcić do momentu, aż złapie.
Bez gazowania bieg potrafi zapiąć się stopniowo (coś w stylu pół sprzęgła) po 40sek.

Drugi:
Podczas np. wjeżdżania pod górkę i odpuszczeniu gazu czuć lekkie szarpnięcie.
Coś w w styl rozprężenia/rozładowania.

Za wszelakie info z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
konwerter był regenerowany i na pewno zrobiony dobrze? olej właściwy wlany? adaptacje pokasowane? skrzynia zaktualizowana?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
rorafalki, Regeneracją zajmował się serwis, więc nie jestem w stanie tego potwierdzić mur/beton. Konwertera z tego co wiem nie ruszali. Tutaj korekta do przedniego posta - naprawa skrzyni, nie regeneracja. Olej wymieniony po robocie raz i po 2000 km ponownie już docelowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 18:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Te skrzynie miały taką usterkę, ale po 2004 naprawili to. Podono jakiś uszczelniacz puszcza olej i przez to tyle trwa poranne ruszenie. Tu są opisane moje przygody z tym problemem. Może oni nie regenerowali twojej skrzyni tylko włożyli ci używkę? Poczytaj czy tak masz:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=221261


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Jack79, mam info, ze wybrany temat nie istnieje. Moja jest z maja 2004r - jezeli faktycznie ten typ tak ma, jak bedzie wygladac sprawa w momencie kiedy sie tym nie zajme? Poglebi sie z czasem do momentu, az w ogole nie rusze?

Link juz dziala. Zbadam temat - dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Nie pogłębi się. Ja zmieniłem na soft zalecany w PDF z linku w 2013. Skrzynia działa do tej pory super. Usterka pojawia się jak temperatura jest powyżej 25 stopni na powietrzu, ale zwłoka do ruszenia trwa kilka sekund, a nie jak wcześniej ponad 30 sekund. Jak trzeba będzie robić remont to wymieni się ten uszczelmiacz i tyle. Tylko że tam masz napisane w jakich autach i jakich rocznikach pojawiał się ten problem. I twojego auta tam nie ma chyba, więc nie wiem na jaki soft miałbyś zmieniać. Poczytaj i napisz czy to jest w ogóle to co twoje auto teraz ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 19:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Też mam skrzynie GM i pytanko jak zrobić adaptację i zaktualizować soft? W sumie moja skrzynia jeszcze jakoś lata, ale czasami potrafi szarpnąć. Niestety wymieniłem w niej olej ale nie na żaden dedykowany. I chyba od tamtej pory zaczęly się drobne problemy z szarpaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 20:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
No tu spierdzieliłeś. Trzeba wymienić na taki olej, jaki sobie wymyślili. Ma być Texamatic i koniec, bo się problemy zaczynają. Ja w swojej wymieniałm prawie 80.000tysi temu i nic złego się nie działo. W sumie to ponownie musiałbym machnąc soft jak chcesz zakualizować to przez WinKFP. Stabilne zasilanie, 10 do 15 minut strachu i po sprawie. Adaptacje skasujesz INPĄ. Można też bez kompa. Z tego co pamiętam to bierzesz na zapłon, nie odpalasz, i przytrzymujesz 30 sekund pedał gazu na maxa, aby kickdown był wciśnięty. I tyle. Potem auto dziwnie jeżdzi ale się nauczy.
P.S. jak się bawisz w chiptuning to pilnuj aby ta moc nie przyrastała mocno od samego dołu, bo zajeździsz te skrzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Nie ja tylko mechanik ;) Ogarnięty kolo ale ma swoje mądrości i to była jedna z nich ;) A ja laik w temacie AT pozwoliłem. Chipa mam ale delikatnego i specjalnie pod automat zeby z dołu nie dmuchało za bardzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Jack79 napisał(a):
Nie pogłębi się. Ja zmieniłem na soft zalecany w PDF z linku w 2013. Skrzynia działa do tej pory super. Usterka pojawia się jak temperatura jest powyżej 25 stopni na powietrzu, ale zwłoka do ruszenia trwa kilka sekund, a nie jak wcześniej ponad 30 sekund. Jak trzeba będzie robić remont to wymieni się ten uszczelmiacz i tyle. Tylko że tam masz napisane w jakich autach i jakich rocznikach pojawiał się ten problem. I twojego auta tam nie ma chyba, więc nie wiem na jaki soft miałbyś zmieniać. Poczytaj i napisz czy to jest w ogóle to co twoje auto teraz ma.


Przeanalizowałem temat i objawy są identyczne. Z jednej strony fajnie - bo nie jestem sam, z drugiej trochę chu*nia, że nie ma info jaki update zrobić w moim przypadku. W pliku/linku który podrzuciłeś (dzięki) nie widzę swojego modelu - tak jak wspomniałeś. Zastanawiam się czy nie wyklucza to możliwości usunięcia usterki za pomocą update skrzyni to jak robiłeś to w przypadku Twojej bejcy. Wspominałeś, ze po 2004 roku usunęli to przypadłość - może faktycznie jest poza tym terminem, a u mnie usterka jest typowo mechaniczna, a nie elektroniczna? Co o tym myślisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Podejdź do Andrzeja, Andrew Performance, Mysiadlo k. Piaseczna. Zrobi Ci aktualizację i doradzi co jest nie tak

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 21:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Kunio no i taki musi być, bo te 3 litry generują taką moc że skrzynia ledwo wytrzymuje serie. Co do oleju, to ja bym szybko nalał taki jak ma być i to wymiana dynamiczna żeby pozbyć się jak najwięcej starego oleju.

Tymoniasty właśnie problem jest w tym że twoje auto nie powinno mieć tego problemu. Nie wiem jak bardzo ufasz swojemu mechanikowi, ale według mnie albo wsadził ci skrzynie sprawną, ale z auta starszego z tym problemem. Druga opcja to taka że coś źle poskładał i gdzieś to ciśnienie się za długo zbiera. Ja sobie tłumacze to tak, że auto nie jedzie, bo gdzieś brak jakiegoś ciśnienia, które długo się tworzy, bo uszczelka nie trzyma. Update tego softu powoduje, że komp olewa tą wartość i pozwala autu jechać od razu. Nie spotkałem się też tu na forach, żeby ktoś miał ten problem i nie było jego auta w pliku. Dlatego tak się upieram, że coś jest z tym remontem nie tak. Nie mam pojęcia jaki soft wgrać do ciebie. Do siebie bałem się wgrywać manualnie soft, a miałem napisane jaki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
A możesz polecić kogoś z mazowieckiego kto ogarnia dynamiczną wymianę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 22 listopada 2017, 22:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Niestety nie mam pojęcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 23 listopada 2017, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Jack79 napisał(a):
Tymoniasty właśnie problem jest w tym że twoje auto nie powinno mieć tego problemu. Nie wiem jak bardzo ufasz swojemu mechanikowi, ale według mnie albo wsadził ci skrzynie sprawną, ale z auta starszego z tym problemem. Druga opcja to taka że coś źle poskładał i gdzieś to ciśnienie się za długo zbiera. Ja sobie tłumacze to tak, że auto nie jedzie, bo gdzieś brak jakiegoś ciśnienia, które długo się tworzy, bo uszczelka nie trzyma. Update tego softu powoduje, że komp olewa tą wartość i pozwala autu jechać od razu. Nie spotkałem się też tu na forach, żeby ktoś miał ten problem i nie było jego auta w pliku. Dlatego tak się upieram, że coś jest z tym remontem nie tak. Nie mam pojęcia jaki soft wgrać do ciebie. Do siebie bałem się wgrywać manualnie soft, a miałem napisane jaki.


Z pewnością nie ufam i nie polecam - Samko Warszawa.
Podjadę przy okazji do gościa na Mysiadle (o którym wspominał poprzednik) i zobaczymy co ciekawego, może powiedzieć.
Delikatnie szepnięcie (pojedyncze) przy odpuszczeniu gazu też może być tym spowodowane ? Problem z softem/uszczelką ?
Tobie Jack niebawem będę musiał flachę postawić za wsparcie merytoryczne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 23 listopada 2017, 13:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Kunio napisał(a):
A możesz polecić kogoś z mazowieckiego kto ogarnia dynamiczną wymianę ?

Na bkp polecany jest jeden z forumowiczów, który ma sklep i serwis w Legionowie: mautoczesci. Jakby zniknęło to pisz na pw, tylko podobno długo trzeba czekać w kolejce :kwasny:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 23 listopada 2017, 16:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Tymoniasty spoko, jak potrafie jakoś pomóc to robie to dla przyjemności. Przecież nie można za wszystko kasować, bo takie fora przestały by istnieć, a mechanicy by nas kasowali za niewiedze. Swego czasu jak już myślałem że moja skrzynia pada przez to wolne ruszanie, spędziłem mnóstwo czasu na necie, żeby się czegoś dowiedzieć. Serwisy od skrzyń proponowali remont za koło 2000 zł lub więcej. Nikt nawet o aktualizacji softu nie słyszał. Serwis BMW też mnie wyśmiał, zresztą kasa jaką chciał za programowanie była tak wysoka, że taniej remont byłoby zrobić. Chyba chcieli mnie zniechęcić. Najwięcej informacji jest na ruskich forach, a ja nic z tego języka nie rozumiem. Siedziałem z mamą, która nie miała problemu z ruskim i tłumaczyła:)
Co do szarpnięcia to ja nie mam czegoś takiego, więc to na bank nie jest powiązane z problemem wolnego ruszania z rana. Może poduszki pod skrzynią są już zmęczone i one to powodują. Albo ogólnie nie musi być to problem ze skrzynią, tylko np z łącznikiem wału lub mocowaniem wału.
Jest jeszcze sprawa oleju do tej skrzyni. Ona nie toleruje innego oleju niż TEXAMATIC na jakim wyjechała z fabryki. Wiesz jaki ci tam wlali po tym niby remoncie? Szkoda ją zajeźdźić przez taką głupotę, bo kasy pewnie w pip u nich zostawiłeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 23 listopada 2017, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Odnośnie poszarpywania to może pochodzić od "skrzynki" (ATC400) rozdziału mocy z powodu nie identycznego ogumienia wszystkich 4 opon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 24 listopada 2017, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Jack79 Fakt - zgadzam się absolutnie. Fora pozwalają łyknąć wiedzy i sporo zaoszczędzić. :ok:
Wał jest po regeneracji więc teoretycznie nie, a w praktyce przy okazji zejdę przy okazji na dół i zobaczymy.
Dzięki za wszelakie info. :piwo:

MarianMarian - zaczytywałem się kiedyś w kwestie identycznego ogumienia. Lubię porządek w wozie (zwłaszcza techniczny) ale nie jestem pedantem. Na jedne osi jedne gumy, na drugiej drugie. Wszędzie ten sam rozmiar. Niebawem będę przesiadał się na śnieżynki - tam mam komplet 4 sztuk. Możesz coś rozwinąć na temat reduktora ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Automat 3.0d 204KM (5L40E/A5S390R)
PostNapisane: 24 listopada 2017, 12:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Aby wykluczyć lub potwierdzić poszarpywania od reduktora ATC400 należy odłączyć jego wtyczkę czyli pozostaniemy tylko z napędem na tył.
Więcej poczytaj na bratnim forum w dziale o E83 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=86


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL