BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 04:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 530d strata mocy Vmax120km/h
PostNapisane: 24 stycznia 2007, 23:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam z dnia na dzien moj silnik w 530D zaczol nie rowno pracowac towarzyszyly wibracje szarpie na niskich obrtach gdy jest na biegu glosna praca silnika slabo wkrecal sie na obroty v max wynosi 120 km/h ktory ciezko osiagnac spalanie w trasie z 5 skoczylo na 8 litrow a w miescie z 9 -10 na 13 litrow prosze o pomoc co z ty mozna zrobic czy to filtr paliwa jak tak jak go przeczyscic dziekuje za pomoc


Ostatnio edytowano 7 lutego 2007, 21:50 przez Brzoza1988, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 00:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1170
Lokalizacja: Z Miasta :D
Sprawdz swiece, przewody, filter powietrza i filter paliwa... A moze gdzieś lewe powietrze dostaje ?? Filtr paliwa lepiej wymienic a nie czyscic :) Jak sie myle poprawcie mnie :)

_________________
...::: I love that :) :::...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 02:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
MareczeK_750 napisał(a):
Sprawdz swiece, przewody, filter powietrza i filter paliwa... A moze gdzieś lewe powietrze dostaje ?? Filtr paliwa lepiej wymienic a nie czyscic :) Jak sie myle poprawcie mnie :)

Odjąć trzeba świece i przewody bo to diesel, może coś z pompą zaczyna się dziać jakiś syf się dostał a filtr jak nie wymieniany od nowości to lepiej kupić nowy wydatek nie duży.

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: strata mocy Vmax120km/h wibracje silnika nierowna praca
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 12:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Brzoza1988 napisał(a):
Witam z dnia na dzien moj silnik w 530D zaczol nie rowno pracowac towarzyszyly wibracje szarpie na niskich obrtach gdy jest na biegu glosna praca silnika slabo wkrecal sie na obroty v max wynosi 120 km/h ktory ciezko osiagnac spalanie w trasie z 5 skoczylo na 8 litrow a w miescie z 9 -10 na 13 litrow prosze o pomoc co z ty mozna zrobic czy to filtr paliwa jak tak jak go przeczyscic dziekuje za pomoc

Może sprawdź to o czym pisał robertbmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... highlight=


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: 530D spalanie?
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: opole
Hmm, spalanie na trasie skoczyło z 5-ciu na 8 litrów na setkę???.
Winszuję dotychczasowego spalania.
A swoją drogą zastanawiam się ile pali na trasie 520D. według tego coś koło 3,5- 4 litrów.
Pozdrawiam
Tomasz 520i (paląca dwa razy tyle benzyny co twój dotychczas ropy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 20:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
zaczol nie rowno pracowac towarzyszyly wibracje szarpie na niskich obrtach gdy jest na biegu glosna praca silnika


Wygląda to na duszenie się silnika własnymi spalinami, a powodem tego jest zabrudzony zawór AGR, niedomykanie lub jego niewłaściwa praca.
Cytuj:
slabo wkrecal sie na obroty v max wynosi 120 km/h


Zapoznaj się z tematem, którego słusznie przytoczył Piotr_Ł
Cytuj:
spalanie w trasie z 5 skoczylo na 8 litrow a w miescie z 9 -10 na 13 litrow

Wszystko to jest skutkiem spadku mocy, a powody tego tkwią powyżej.


Miłej zabawy

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: czyszczenie filterka elektro zaworow nie pomoglo
PostNapisane: 7 lutego 2007, 19:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam tak jak w temacie czyczenie filterka elektro zaworow nie pomoglo naprawde nie mam juz glowy co to moze byc do ktorego mechanika nie zajde kazdy rece rozklada przypomne moze iz stalo sie to z dnia na dzien spadek mocy naprawde jest straszny gdyz nie da rady anwet wyprzedzic ciezrowki ktora jedzie 90 na niskich obrotach strasznie szarpie samochodem przy ruszaniu jest podobnie c jak by silnik mial wypasc czesci osob mowi ze to przeplywomierz jeszcze inni ze jeden albo dwa cylindy nie chodza ale wtryski chyba raczej nie polecialy bo samochod ladne pali nie kopci hmm prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
hmm turbo, zasyfiony intercooler, spręzanie sprawdziłeś, przepływomierz ? Pod kompa podłączałeś ? jakieś błędy ? Na wolnych obrotach normalnie się wkręca ? Filtr powietrza jest czysty ? filtr paliwa dawno wymieniany ? Hmm może wtryski poprostu wysiadły ? Jak z jakością paliwa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: czyszczenie filterka elektro zaworow nie pomoglo
PostNapisane: 7 lutego 2007, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
Brzoza1988 napisał(a):
Witam tak jak w temacie czyczenie filterka elektro zaworow nie pomoglo naprawde nie mam juz glowy co to moze byc do ktorego mechanika nie zajde kazdy rece rozklada przypomne moze iz stalo sie to z dnia na dzien spadek mocy naprawde jest straszny gdyz nie da rady anwet wyprzedzic ciezrowki ktora jedzie 90 na niskich obrotach strasznie szarpie samochodem przy ruszaniu jest podobnie c jak by silnik mial wypasc czesci osob mowi ze to przeplywomierz jeszcze inni ze jeden albo dwa cylindy nie chodza ale wtryski chyba raczej nie polecialy bo samochod ladne pali nie kopci hmm prosze o pomoc


Widzę że przypadek podobny do mego też z dnia na dzień to się stało turbinę słychać ale czuć osłabienie samochodu na wolnych chodzi ładnie na biegu jałowym wkręca się idealnie ale po podłączeniu do komputera pokazał to:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4732

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Ostatnio edytowano 8 lutego 2007, 02:03 przez sierars1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 22:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wyeleminuj na początek możliwość duszenia się silnika własnymi spalinami. Odłącz doprowadzenie powietrza do kolektora ssącego i zwróć uwagę czy szarpana praca znikła. Przyjrzyj się także czy zawór AGR nie przepuszcza spalin do kolektora ssącego. Jeżeli nic się nie zmieni będziemy mysleć dalej.

Zwróć jeszcze uwagę jak pracuje silownik podciśnieniowy na turbinie po wprowdzeniu silnika na obroty 3000-4000 (przegazówka) i w momencie spadania z obrotów.

Jak zachowuje się silnik podczas jazdy na sucho - bez obciążenia.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: Wrocek
Polecam najprostszy sposób - podłączyć pod kompa .....
ja obstawiałbym przepływke lub faktycznie jakis zawór...

swoją drogą identyczne problemy miałem gdy spadła mi rura i intercoolera..
przed podłączaniem kompa sprawdz na oko czy wszystkie rury i węże są na swoim miejscu,czy żadna opaska nie puściła.....

i daj znać jak cos znajdziesz
pozdro

_________________
Ja chcieĂŚ, prosiĂŚ o wiedzy..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
miałem podobne objawy w 525d i to był przepływomierz .... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2007, 17:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
No mi chyba padlka pompa.... Nie wkreca sie powyzej 2900, nie ma sily przyspieszac (czasem mu sie zdazy jakis przeblysk i dobrze idzie). Czasem wysteouja problemy z zapaleniem, nawet cieplego silnika. Pojade we wtorek do serwisu to sie dowiem. Aaaa model to 530D.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 01:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Widzę, że kilka osób wspomina o przepływce. Żeby wyeliminować uszkodzoną przepływkę najprościej ją odłączyć i sprawdzić jak będzie bez niej. Zdejmij wtyczke z przepływki. Auto wtedy chodzi w trybie serwisowym, ale różnica powinna być znacząca.
Jeśli będziesz widział różnicę to znaczy że to przepływka.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
Dziś byłem że swoim między mostami z wrocka koledzy będą wiedzieć komp pokazał że coś nie tak z powietrzem po zmianie przepływki jeszcze gorzej chodził więc wrócili na moją podejrzenia padają na turbine.
We wtorek jestem umówiony na pełną diagnostykę i wtedy powiedzą co jest faktycznie nie tak.
koszt takiego przeglądu to dla zainteresowanych 250zł w skład wchodzi sprawdzenie turbiny intercoolera itp.

I po dzisiejszej wizycie już wiem że było za duże doładowanie powietrza i komp odcinał paliwo(dawkowanie) ale nie obejdzie się jednak bez wymiany turbinki co prawda chłopaki wyregulowali turbinę żeby wogóle jechał i trochę wciskał w fotel :) ale to jest można powiedzieć prowizorka i czekam od nich na telefon w sprawie wymiany turbiny.
Ocz takie życie

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL