BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 08:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Frank napisał(a):
Weszło to w 09/92 do 750i/L = tzw ADAPTIVE GETRIEBE STEUERUNG- adaptywne sterowanie skrzyni biegów- zastąpiło to stary EGS - ELEKTRONISCHE GETRIEBE STEUERUNG.
AGS dopasowuje prace skrzyni do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Zniknał podział na tryby zimowe, ekonomiczne czy manualne i sportowe. Pozostał tryb A - adaptywny i S = sportowy.


Dokładnie już w E32 to weszło w końcówce produkcji w E32 z 90r nie miałem jeszcze tego natomiast w E32 z 993 już było, sądze po tym że były tylko tryby A i S obie oczywiście 750i :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szybka jazda automatem, hamowanie silnikiem, blokady bie
PostNapisane: 13 lutego 2007, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
michael napisał(a):
Witam

Jadę 120 km/h na D, trzymam delikatnie gaz; pojawia się czerwone; wbijam delikatnie 3, lekko puszczam gaz, trochę dodaje gazu, wbijam "2", puszczam gaz... autko ładnie zwalnia; oszczędzają się hamulce i paliwo jak przy manulu.

Pozdrawiam


Z tego co wiem o automatach to całkiem niepotrzebnie wachlujesz tą skrzynią redukując kolejno z 3 na 2 i na 1. Jeśli jedziesz z zblokowanym trzecim biegiem (wajcha w pozycji 3) to nie oznacza to że jedziesz tylko na trzecim biegu. W tym położeniu skrzynia podczas jazdy realizuje program biegu pierwszego następnie drugiego i kończy na trzecim (korzystasz tylko z trzech biegów - i dodatkowo hamujesz silnikiem). I tak samo wygląda sprawa gdu masz dzwignię w pozycji "2" - skrzynia korzysta tylko z dwóch biegów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14122
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
W skrzyni Michaela za blokowanie wybranego biegu odpowiada tryb M a np u mnie tryb "*"

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Dziś sobie jechałem, długa prosta rondo a na rondzie widzę dwa tiry, potem wiem że za rondem 500 m jest zwężenie do jednego pasa... przed rondem wrzuciłem tryb sport (lepiej zahamował silnikiem), przjechałem rondo w trybie sport; wyjazd z ronda, przyśpiesznie dość mocne ale nie maskymalne (do 4.000 rpm) w trybie sport, zjazd na prawy pas w sporcie (co dało mi także lepsze hamowanie silnikiem), bez trybu sport musiałbym użyć hamulców bo auta były na pasie przede mną.

Czy to szkodliwe? :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Czlowieku zacznij uzywac hamulcow bo ci skoroduja i jak bedzioesz musial naprawde zachamowac to nie bedziesz mial czym i bekniesz za nieummyslne spowodowanie smierci

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14122
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
michael napisał(a):
Czy to szkodliwe? :)


Michael, ja trybu sport uzywam tylko jak krece filmiki na forum albo mam ochote sobie ostrzej pojezdzic ....

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
michael napisał(a):
Dziś sobie jechałem, długa prosta rondo a na rondzie widzę dwa tiry, potem wiem że za rondem 500 m jest zwężenie do jednego pasa... przed rondem wrzuciłem tryb sport (lepiej zahamował silnikiem), przjechałem rondo w trybie sport; wyjazd z ronda, przyśpiesznie dość mocne ale nie maskymalne (do 4.000 rpm) w trybie sport, zjazd na prawy pas w sporcie (co dało mi także lepsze hamowanie silnikiem), bez trybu sport musiałbym użyć hamulców bo auta były na pasie przede mną.

Czy to szkodliwe? :)


Pozdrawiam

Odnoszę wrażenie, że kolega ma takie małe zboczenie na punkcie hamowania silnikiem :zdziwko: . A to o krok od katastrofy - bo kiedyś silnik nie wystarczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
teraz serio :cwaniak: jaki jest sens hamowania silnikiem?? chyba po to sa hamulce?? a moze sie myle?? szybkie przyspieszenia i ostre hamowania to czysta przyjemnosc :D

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Dixi napisał(a):
teraz serio :cwaniak: jaki jest sens hamowania silnikiem?? chyba po to sa hamulce?? a moze sie myle?? szybkie przyspieszenia i ostre hamowania to czysta przyjemnosc :D


Hamowanie silnikiem:

- umożliwia szybkie pokonanie serii zakrętów, drogi na której bez tego manewru hamowanie hamulcami spowodowałoby ich spalenie

- powoduje że jedziemy na biegu z którego możemy szybciej przyśpieszyć niż z takiego na jakim byśmy jechali używając tylko hamulców do hamowania

- oszczędza hamulce

- likwiduje bezsensowny efekt który może się pojawić ale niewiem czy często się pojawia w trybie E, że hamulce hamują silnik

- daje bardzo ładne efekty wizualne (obrotomierz :)) i dźwiękowe



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL