Siemanko. Ostatnio pracowałem nad Swapem silnika S54 do E36 i właściciel autka zapytał czy jest możliwość zamontowania zegarów z E46. Operacja była trochę pogmatwana ale... dało radę

Silnik był z Z4M a zegary z M3 E46

Podłączenie licznika jest banalnie proste. Licznik ma 2 wtyczki białą i czarną. nas interesuje czarna 26 pinowa.
Piny 3 5 7 to zasilania.
1-Masa
2-Ładowanie
3-Zapłon
5-12V 1poz stacyjki
7-Stałe 12V (pamięć)
Piny komunikacji Can:
9 CanL
10CanHi
Tak na prawdę to wystarczy aby zegary zadziałały i pokazały nam podstawowe informacje. Obroty, temperatura wody, oleju.
Zostaje do podłaczenia kontorlka ładowania i kontrolka oleju.
W przypadku silnika M52TUXX/M54 podłaczenie w e36 po swapie to nie problem. Lecz zastanawia mnie podłaczenie tego licznika do MS 41 !!! Tak do pierwszego M52XX. Nie na wszystkich schematach to jest zamieszczone ale znalazłem taki który mówi że w sterowniku MS41 jest linia CANLiH na pinie 85 i 86. Co daje nam w tym przypadku pełne informacje o pracy silnika. Obroty temp płynu. niestety tem. Oleju nie zadziała bo nie ma czujnika.... Ale zawsze COŚ

MS41 potrzebuje informacji z modułu ABSu o prędkości pojazdu więc i ta informacja zostaje wysyłana na linie CAN więc analogicznie powinien prędkościomierz się ruszyć

Jak ktoś ma taki zegar to chętnie go przygarnę do testów
