Witam,
Od jakiegos czasu czytam borykam sie z falujacymi obrotami w mojej 528, wystepuja one tylko gdy silnik sie nagrzewa ( na zimnym jest ok ) idac radami na forum sprawdziłem dise ( działa prawidłowo ) caly dolot powietrza, wymieniłem wszystkie gumy od przepływki ( ją też wymieniłem na 100% sprawną ) az po przepustnice którą też wyczyściłem plynem do egr, wymieniłem silniczek krokowy, świece, czujniki wałka rozrządu ssący i wydechowy i nadal to samo, gdy juz nie miałem pomysłów oddałem auto do mechanika ( uważanego za najlepszego fachure od aut w mojej okolicy ) zdiagnozował on zapchany katalizator i nie pytając mnie nawet o zdanie wybebeszył go zostawiając samą puszkę lecz problem falujacych obrotów nadal pozostał.
Oto błędy jakie wyrzuca mi INPA ( DIS jakoś nie chce u mnie zadziałać probowalem i gotowce od trandolfa i instrukcje jakie otrzymalem od sprzedawcy ale to juz rozmowa na inny temat )
Kod:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 03/26/19 22:32:26 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
123 Ansteuerung Kennfeldkuehlung
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 0.00 1/min Last 0.00 mg/Hub Temperatur Kuehlwasser 72.75 Grad C Batteriespannung 11.83 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.30 h
Kurzschluss gegen U-Batt. CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: 7B 71 01 28 00 00 A1 74 AB A9-------------------------------------------------------------
214 Signal Geschwindigkeit
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 3200.00 1/min Last 435.77 mg/Hub digitaler F-Code 1 0.00 [1] Batteriespannung 13.97 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.30 h
Signal nicht plausibel CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: D6 78 01 28 64 50 00 89 AB A9-------------------------------------------------------------
216 Signal Lambdasonde Nach-Kat Bank 2 kein Signal
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2304.00 1/min Last 59.92 mg/Hub Temperatur Kuehlwasser 96.75 Grad C Lambda-Sondenspannung Nachkatsonde Bank 0.40 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.30 h
CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: D8 B4 01 28 48 0B C1 50 AB A9-------------------------------------------------------------
228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min Last 119.84 mg/Hub Temperatur Kuehlwasser 96.00 Grad C Lambdareglerabweichung Bank 2 -0.00 % aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 01 28 16 16 C0 80 AB AB-------------------------------------------------------------
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 736.00 1/min Last 136.18 mg/Hub Temperatur Kuehlwasser 96.00 Grad C Lambdareglerabweichung Bank 1 -0.00 % aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: E3 B1 01 28 17 19 C0 80 AB AB-------------------------------------------------------------
154 Signal Lambdasonde Vor-Kat Bank 2 Minimalwert unterschritten
Error frequency : 3 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 736.00 1/min Last 136.18 mg/Hub Temperatur Kuehlwasser 97.50 Grad C Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2 0.01 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: 9A B2 03 28 17 19 C2 02 AB AB-------------------------------------------------------------
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 736.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 96.75 Grad C Last 141.62 mg/Hub Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1 0.07 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 17 C1 1A 0E AB AB-------------------------------------------------------------
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Temperatur Kuehlwasser 96.75 Grad C Drehzahl obere Grenze 832.00 1/min Luftmasse obere Grenze 212.43 mg/Hub Luftmasse untere Grenze 130.73 mg/Hub aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: EE B2 01 28 C1 1A 27 18 AB AC-------------------------------------------------------------
242 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5
Error frequency : 2 Logistic counter: 40
Temperatur Kuehlwasser 96.75 Grad C Drehzahl obere Grenze 832.00 1/min Luftmasse obere Grenze 212.43 mg/Hub Luftmasse untere Grenze 130.73 mg/Hub aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: F2 B3 02 28 C1 1A 27 18 AB AC-------------------------------------------------------------
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Temperatur Kuehlwasser 96.75 Grad C Drehzahl obere Grenze 832.00 1/min Luftmasse obere Grenze 212.43 mg/Hub Luftmasse untere Grenze 130.73 mg/Hub aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: F0 B3 01 28 C1 1A 27 18 AB AC =============================================================
Rozumiem że cześć tych błedów może wynikać teraz z braku katalizatora i sondy wariują lecz pierw chce się pozbyć tych falujących obrotów potem zamówie jakiś kat uniwersalny już naprawdę nie wiem w co ręce włożyć a wydawać pieniądze na darmo już nie mam ochoty bo i tak już sporo wydalem i tak wymieniając na ślepo mogę wymienić pół silnika
Jakieś rady co to może być ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam