BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Przestroga Dla Uzytkowników Rozrzadu na Lancuszku...
PostNapisane: 22 października 2008, 09:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Witam, chce założyć temat dla użytkowników BMW którzy twierdza ze rozrząd na łańcuszku jest dożywotni i nie ma potrzeby jego kontrolowania ani tez ewentualnej wymiany poszczególnych zużytych elementów.

Proszę o wypowiedz ;) tylko ;) tych którzy mieli problemy z rozrządem na łańcuszku...Czyli chodzi mi o wypowiadanie się o problemach czyli i zarazem stratach jakie zostały wyrządzone...
Za pomocą tego wielu :zdziwko: czytających :zdziwko: zrozumie że rozrząd na łańcuszku nie jest bezawaryjny i ze jednak trzeba go kontrolować a nawet wymieniać zużyte części!!!!!!!!!!!!!!!

Czyli podaje przykład w którym ucierpiała moja m42.

Buda i silnik: e36 m42b18
przebieg: 250 tys (licznikowy)
Awaria: silnik zaklekotał i zgasł przy 100km/h przy wrzucaniu 5 biegu
Objawy: Przeskoczył łańcuch: zużyta dolna zębatka rozrządu, powycierane ślizgi
Szkody: Połamany prawy ślizg, powyszczerbiane oczka łańcuszka rozrządu,
przestawiony rozrząd, pokrzywione zawory, połamany prawy długi ślizg.



2 Przykład u mojego kolegi:

Buda i silnik: e36 m50b25
Przebieg: 270tys. (licznikowy)
Awaria: redukcja z 5 biegu na 3 bieg
Objawy: przeskoczył łańcuch :Zużyta dolna zebatka zrozrzadu, zużyte slizgi,
szkody: przestawiony rozrząd, pokrzywione zawody wylotowe, nadwyrężony
łańcuch

Dodam Ze dla fabryki możne i rozrząd jest dożywotni, Ale pamiętajmy ze oni nie biorą tego pod uwagę ze ktoś będzie eksploatował takie auto po 10-15 latach,

Zapraszam do opisywania swoich przypadków... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
mnie łańcuch dzwoni...sie niemoge zebrac by go zrobic...
pewno do wymiany napinacz i łańcuszek. koła wygladaja ładnie :)
poki co szkod zadnych :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:43 
COUPE napisał(a):
Za pomocą tego wielu :zdziwko: czytających :zdziwko: zrozumie że rozrząd na łańcuszku nie jest bezawaryjny i ze jednak trzeba go kontrolować a nawet wymieniać zużyte części!!!!!!!!!!!!!!!


Hahah, zawsze, gdy ktoś mi jedzie po pasku w M40, zapomina o wadach łańcucha. W silnikach na pasek takich problemów nie ma, w końcu Japońce by też przestali klepać silniki na pasek :)

Gdybyś dodał jeszcze przybliżone koszty napraw, wówczas było by :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):

Hahah, zawsze, gdy ktoś mi jedzie po pasku w M40, zapomina o wadach łańcucha. W silnikach na pasek takich problemów nie ma, w końcu Japońce by też przestali klepać silniki na pasek :)




jakich problemów nie ma? Zużywających się koł zębatych? Przeskakujących pasków? Zerwanych pasków? Zacierania się napinaczy?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
no własnie jakich problemów przy pasku nie ma które są przy łańcuszku?? nie rozumiem. Bo zawsze myślałem że łańcuch jest bardziej niezawodnym rozwiązaniem .... więc kolego ..::CZARNY::.., prosze o zgłębienie swojej wypowiedzi :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wszystko ma określona wytrzymałość (gł. przebieg oraz eksploatacja), na pewno łańcuch ma znacznie więcej + niż pasek, a to, że komuś przytrafi się taka historia o niczym nie świadczy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Wg mnie to łańcuch to zaje...iste rozwiązanie ale nie na wieki... jest moment do którego się nic nie inwestuje... A gdy już przyjdzie ten czas to niestety trzeba liczyć się z kosztami...
Heh i w takim przypadku tez myślę sobie ...... kurde czego to nie jest na pasku???? wymiana co ok 60 tys i święty spokój...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 09:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
problemy pojawiaję się wtedy gdy nie regulanie wymienia się olej z filtrem oleju i jeszcze jeździ się na nieodpowiednim oleju ja sam osobiście jezdźe na łańcuchu i nie miałem i mam nadzieje nie będę miał z tym problemu ale olej leje dobry i regularnie go wymieniem nawet przed zapleniem się kontrolki tzn raz w roku choć ostanio rocznie robie ok 7-8 tyś km a i jeszcze jedno odczasu do czasu należy zagldnąc pod maske i sprwdzić czy nie ma wycieków oleju i posłuchać silnika pracy silnika czy coś nie stuka takie jest moje zdanie a co do paska odpowiednie eksplatowany i wymieniany też będzie słuzył a teraz wam powiem ciekawostke że mercedes w nanowszym sinku 4-cylindrowym diesla 204 km mocy zastosował koła zebate do napędu rozrządu zastosowano tylko krótki łąncuszek rozrządu do napędy wałków głowicy a w kadłubie silnika napęd na koła zebate wiec historia lubi się powtarzać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:01 
stones1 napisał(a):
Zużywających się koł zębatych? Przeskakujących pasków? Zerwanych pasków? Zacierania się napinaczy?


Oczywiście, że nie. Paski się wymienia wraz z rolkami i napinaczem i nie ma praktycznie możliwości zerwania paska. Wadą jest to, że jak się zapomni, to jest muka, albo nie wymieni się chociażby jednej rolki. U mnie żadne koło pasowe nie zostało wymienione- bo i po co? Paski same z siebie nie przeskakują, bo są co jakiś czas ponownie ustawiane na swoje miejsce. Ponadto, napinacze też się wymienia.

rorafalki napisał(a):
na pewno łańcuch ma znacznie więcej + niż pasek


To dlaczego Japońce klepią paski cały czas? :)

rorafalki napisał(a):
a to, że komuś przytrafi się taka historia o niczym nie świadczy


Z tym, że to wcale nie są jednorazowe przypadki, to się po prostu ma prawo zdarzyć :)

Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Gdybym miał robić swapa, ostatnią rzeczą jaką się bym martwił, to na co jest rozrząd. Z resztą, kupując auto używane, nie ma się 100% pewności co jest z łańcuchem i czy za 2tys. nie będzie remontu na wielką skalę. W przpadku pasków, wymiana i dziękuję.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
LECHMAN, tak samo z kołami zębatymi jest w 2,0tdi z VW.

Jeśli chodzi o łańcuch to w BMW jest mniej więcej tak - nie ma określonego przebiegu przy którym należało by bezwzględnie go wymienić na nowy wraz z współpracującymi z nim częściami, ale nie zwalnia to użytkownika z konieczności kontroli jego stanu. To tak jak w MB w123 :D przy 1 000 000 km łańuch zaczyna hałasować i wtedy trzeba go wymienić na nowy :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:06 
Może źle się wyraziłem... Nie twierdzę, że pasek lepszy, ale na pewno, zdecydowanie, rozrząd na pasku to nie jest wada.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
..::CZARNY::.. napisał(a):
rorafalki napisał(a):
na pewno łańcuch ma znacznie więcej + niż pasek


To dlaczego Japońce klepią paski cały czas? :)


CCC = cena czyni cuda (koszty)

..::CZARNY::.. napisał(a):
rorafalki napisał(a):
a to, że komuś przytrafi się taka historia o niczym nie świadczy


Z tym, że to wcale nie są jednorazowe przypadki, to się po prostu ma prawo zdarzyć :)


nikt ich nie zliczył dokładnie, ale można zapytać inaczej: jaki przebieg miały te auta? na pewno nie 200 czy 300 tys.km

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
moje m42 bylo serwisowane 2 lata temu w niemczeh, mam dużo papierków na to, olej lałem 10/40 castrola ( taki był dłuższy czas), wszystko na czas wymieniałem, jak go kopiłem pojechałem do serwisu bmw posłuchali rozrząd i kazali się nie dotykać, bo jego nie było słychać itp, jedynie co powiedzieli to tak:

Rozrząd w bmw na łańcuch wymienia się od awarii do awarii :D ... No i co teraz??? :P Wiem ze muszę wymienić go i nie tylko rozrząd :zdziwko: :zdziwko:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
Zużywających się koł zębatych? Przeskakujących pasków? Zerwanych pasków? Zacierania się napinaczy?


Oczywiście, że nie. Paski się wymienia wraz z rolkami i napinaczem i nie ma praktycznie możliwości zerwania paska. Wadą jest to, że jak się zapomni, to jest muka, albo nie wymieni się chociażby jednej rolki. U mnie żadne koło pasowe nie zostało wymienione- bo i po co? Paski same z siebie nie przeskakują, bo są co jakiś czas ponownie ustawiane na swoje miejsce. Ponadto, napinacze też się wymienia.



Od 1990 roku stałem za ladą w sklepie z częściami do samochodów. Paski zrywają się bardzo często PRZED zalecanym przez producentów samochodów przebiegiem przy którym należy wymienić rozrząd. Koło zębate na wale korbowym w większości samochodów na pasku nie nadaje się do dalszej eksploatacji przy drugiej wymianie rozrządu. Co jakiś czas zdarza się że mechanik źle ustawi rozrząd przy rutynowej wymianie paska :ok: . Co jakiś czas napinacz/rolka zaciera się i blokuje pasek. Tak to wygląda. Sprzedałem mase zaworów do samochodów w których zerwał się pasek. Do aut z łańcuchami - nie. Nie oznacza to że nie warto posłuchać czy skontrolować łańcucha co jakiś czas.

Piszesz o Japońcach..... skoro montują małe silniki które można wyjąć w każdej chwili to można sobie pozwolić na wymiane rozrządu co 60-80 tys km.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 22 października 2008, 10:11 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 197
Lokalizacja: KrakĂłw
rorafalki napisał(a):
..::CZARNY::.. napisał(a):
rorafalki napisał(a):
na pewno łańcuch ma znacznie więcej + niż pasek


To dlaczego Japońce klepią paski cały czas? :)


CCC = cena czyni cuda (koszty)


I do tego jeszcze waga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
Może źle się wyraziłem... Nie twierdzę, że pasek lepszy, ale na pewno, zdecydowanie, rozrząd na pasku to nie jest wada.


Na pewno rozrząd na pasku nie oznacza że nie można spać po nocach. Normalne stosowane w większości samochodów rozwiązanie, które przy odpowiednich wymianach i stosowaniu dobrych części daje poczucie (ale nie pewność) spokoju. Wadą jest konieczność wymian, dość częstych, jeśli mam pasek w samochodzie z dużym silnikiem, np. w Audi V8.

A łańcuch? Daje większe poczucie spokoju, o wiele dłuższą żywotność, brak konieczności wywalania dużych silników co 60 000km na stół by wymienić pasek. Ale pewności nie daje :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:22 
a co ja się będę z Wami kłócić :)

http://www.motofakty.pl/artykul/lancuch_czy_pasek.html

wnioski który lepszy są na dole.

stones1 napisał(a):
Od 1990 roku stałem za ladą


A ja od 1991 roku użytkuję samochód z paskiem.

stones1 napisał(a):
Paski zrywają się bardzo często PRZED zalecanym przez producentów samochodów przebiegiem przy którym należy wymienić rozrząd.


Oczywiście, jeśli nie są wymieniane wszystkie elementy, które trzeba.

stones1 napisał(a):
Koło zębate na wale korbowym w większości samochodów na pasku nie nadaje się do dalszej eksploatacji przy drugiej wymianie rozrządu.


:rotfl: To się teraz uśmiałem. Wymieniać koło zębate co 2. wymiany? Bzdura. Moje ma 17 lat.

stones1 napisał(a):
montują małe silniki które można wyjąć


Po co chcesz wyciągać silnik? Do wymiany paska?

stones1 napisał(a):
co 60-80 tys km.


Obecnie, okres ten wynosi do 180tyś.

rorafalki napisał(a):
CCC = cena czyni cuda (koszty)


w silnikach Audi z V8? To nie cienias 1.1 przecież :)

Poza tym, paski nie hałasują, jak rozklekotane łańcuchy :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:25 
stones1 napisał(a):
A łańcuch? Daje większe poczucie spokoju,


ale też nie 100%.

Ja wolę posiedzieć godzinkę w garażu, napić się piwa, wymienić pasek i zapłacić 300ziko za części, jak auto ma stać tydzień w warsztacie z objawami, jak w 1. poście :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ajajajajajajajajajajjjjjjjjjjjjjjjjjj Chłopaki ale dajecie czadu... już się nie kłóćcie czy lepszy pasek czy lepszy łańcuszek :rotfl: :rotfl: Lepiej będzie jak ktoś się wypowie na pytania jak w temacie :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 10:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
a co ja się będę z Wami kłócić :)

http://www.motofakty.pl/artykul/lancuch_czy_pasek.html

wnioski który lepszy są na dole.

stones1 napisał(a):
Od 1990 roku stałem za ladą


A ja od 1991 roku użytkuję samochód z paskiem.

Widzisz różnice między jednym samochodem z paskiem a tysiącami klientów na przestrzeni 18 lat?
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
Paski zrywają się bardzo często PRZED zalecanym przez producentów samochodów przebiegiem przy którym należy wymienić rozrząd.


Oczywiście, jeśli nie są wymieniane wszystkie elementy, które trzeba.

Nie tylko. Wiem jakie zawory sprzedaje. Nie mówie o M40, ale o nowych samochodach, np. większości Fiatów 16v które miały zalecaną wymianę przy 120 000 km, a paski strzelały nagminnie przy np. 116 000 km

..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
Koło zębate na wale korbowym w większości samochodów na pasku nie nadaje się do dalszej eksploatacji przy drugiej wymianie rozrządu.


:rotfl: To się teraz uśmiałem. Wymieniać koło zębate co 2. wymiany? Bzdura. Moje ma 17 lat.


Nie mówie o Twoim BMW. Mówie o tym co widze rzucane przez klientów na lade, koło ze zjedzonymi ząbkami kaleczące pasek przy stosunkowo niewielkich przebiegach.
Nie używaj słow jak wyżej w takich rozmowach, bo to niezbyt dobrze świadczy o Twojej kulturze.
..::CZARNY::.. napisał(a):
stones1 napisał(a):
montują małe silniki które można wyjąć


Po co chcesz wyciągać silnik? Do wymiany paska?

W takim razie wymień rozrząd w V8 czy V12 bez wyjmowania silnika

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 22 października 2008, 10:33 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 147 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL