BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 01:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Kurde guzior, ale to co piszesz to jest na terkotanie silnika. A jak zauważyłeś, u mnie jest teraz problem z nie paleniem na wszystkie cylindry.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Mechanicy powinni ci to naprawić za free bo oni to zepsuli i moim zdaniem ma to związek z zle ustawionym rozrządem co powinno wyjść przy diagnozie w life data. Domyslam się że problemy z wypadającymi cylindrami pojawił się po wymianie samego napinacza i może tu jest problem że napinacz jest nówka a cała reszta została stara (nie sprawna) i to spowodowało wypadanie zapłonu. Czy twoi mechanicy mają specjalne urządzenie do silnika N42 i N46 które jest potrzebne do prawidłowego ustawienia rozrządu ? http://moto.allegro.pl/blokada-rozrzadu ... 02509.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Tak guzior, mają tą blokadkę do N42 i N46. Kurde, możesz mieć rację, że napinacz został wymieniony, a reszta jest stara i to powoduje problemy :( . No masakra jest, masakra...

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 16:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Naprowadz ich, wydrukuj sobie ten rysunek co jest na pierwszej stronie i powiedz ze kolega z forum miał ten sam problem co ty i w ASO wymienili mu te rzeczy i silnik pracuje idealnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Już tak zrobiłem, dzwoniłem i rozmawiałem. Mechanik mówił, że o tym wszystkim wie, ale nie pasuje mu to, że komputer nie rzuca żadnych związków, bo w przypadku problemów z vanosem ponoć od razu byłoby info, że rozrząd jest przestawiony. Ponoć pojawił się jeszcze dodatkowo błąd termostatu (pomimo tego, że termostat wymieniałem w tym miesiącu), może tam się coś popieprzyło i jest jakiś związek termostat <-> cewki/świece ? Jak sądzicie?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 17:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
W takim razie czy można po tym wnioskować, że napinacz był sprawny i to nie on powodował problem a uszkodzona była reszta? :niepewny:

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 17:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Wydaje mi się że prawie wszystkie elementy z tego rysunku mają wpływ na złą prace silnika a głównie zespoły regulujące wałki rozrządu czyli nr. 4 i 5. U mnie też nie pokazywało żadnych błędów.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
widzę że niektórzy mają rzeczywiście problem a niektórzy niepotrzebnie się martwią

u mnie czasami stuka a czasami nie stuka przez 100tys kilometrów (200tys przebiegu)

te silniki po prostu pracują nieco inaczej niż z zwykłym rozrządem ;)
(odgłos pracy silnika zależy od wielu czynników np. paliwa, temperatury, powietrza, ciśnienia, obciążenia)
jedno jest pewne są to bardzo (nowoczesne) skomplikowane silniki i trudno o dobrego fachowca

warto dodać że głośna praca po uruchomieniu (kilkadziesiąt sekund) może być spowodowana pompą powietrza wtórnego
(jest to silnik elektryczny i filtr powietrza) pompuje czyste powietrze do kolektora wylotowego
w przybliżeniu budowa wygląda jak odkurzacz (znajduje się po lewej stronie silnika patrząc po otwarciu maski)

co do krótkiego "trrr" bezzwłocznie po odpaleniu po dłuższym postoju lub przy niskiej temperaturze to odgłos układu wspomagania :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No tak, wszystko fajnie, ja naprawdę bym się pogodził już z tym stukaniem, tylko niech zacznie palić na wszystkie cylindry na zimnym silniku...

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
*BUBU* napisał(a):
Generalnie rewelacji ciąg dalszy :)
Dnia wczorajszego jakże pięknego odpalam auto a tu silnik zaczyna pracować jakby ktoś na wrzucał wiadro gwoździ. Generalnie waliło wszystko, silnikiem zaczęło rzucać na prawo i lewo + zaczęła mrugać kontrolka oleju. Myślę sobie to kaplica silnik na żyletki.
Sprawdziłem stan oleju generalnie jak postoi to prawie na maxa po odpaleniu i zgaszeniu (odczekaniu 2 min) stan na bagnecie ciut poniżej połowy pomyślałem może dolać co też uczyniłem. Dolałem 100-150 ml i wszystko ustało zaczął pracować cichutko moc wzrosła o jakieś 40 koni.

I jak to wytłumaczyć ???


a może jakiś chwilowy błąd
mi się coś takiego przytrafiło w wielu innych samochodach
wystarczyło zgasić i uruchomić ponownie silnik aby było ok
może to objaw że coś się kończy a może coś takiego po prostu ma prawo wystąpić (nie wiem :niepewny: )

rufjan a może sterownik silnika tobie padł (komputer) :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
bmw power, no właśnie pojawia się taka koncepcja, że to sterownik silnika się rozsypał. Ktoś z Was wie jakiego rzędu mogą to być ewentualne koszty?

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Jakby co to wymiana może nie będzie konieczna a samo przeprogramowanie. W historii serwisu swojego auta znalazłem taki wpis, że sterownik od valvetronica był programowany ale nie wiem z jakiego powodu. Dwie cewki chyba też miałem wymieniane.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
kurde, dwa cylindry mówisz?
może to coś komuś podpowie:
u mnie na wtrysku gazu w formie ciekłej LPI Vialle coś takiego czasami się przytrafiało przy złej jakości gazu na rezerwie
przy duszeniu na rezerwie była zła mieszanka i wtedy coś mu odbijało zaczynał chodzić tak jakby na dwa cylindry, telepało, mulił nie pomagało przełączenie z LPG na PB chodził tak też na benzynie
utrzymywało się to do ponownego uruchomienia silnika i mrugała wtedy kontrolka chek engine czasami gasła od razu czasami po kilku odpaleniach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No super świetnie, u mnie jest podobnie, ale nie podałeś tego jak to rozwiązałeś.

-- edit --
podobnie, tylko że nie mam LPG ;]

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
instalacja LPI Vialle steruje pracą wtryskiwaczy na podstawie informacji z komputera silnika
błąd ten pojawiał się tylko przy jeździe na głębokiej rezerwie gazu wyglądało to tak:
gaz do dechy zadławienie jeśli nie odpuściłem pedała to jak by coś się zawieszało w komputerze (praca na 2 cylindrach)
i utrzymywało się to też po przełączeniu na benzynę do momentu ponownego uruchomienia więc nie jeżdżę na rezerwie gazu i jest ok

wygląda że zła praca mogła być spowodowana błędnymi odczytami z czujników czy sond


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7464
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ROZRZĄD :kwasny: i na kompie nie wywali żadnego błędu poza jakimiś głupkowatymi cewkami lub czym takim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
david, mechanik ma blokadkę do N42 i twierdzi, że rozrząd jest ustawiony poprawnie.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7464
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rufjan napisał(a):
david, mechanik ma blokadkę do N42 i twierdzi, że rozrząd jest ustawiony poprawnie.

po tym co pisałeś wcześniej , uciskałbym od tego mechanika gdzie pieprz rośnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 8 lutego 2011, 23:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
blokady są dwie 1700zł i tańsza za 700zł
często da się bez blokady (ale chyba nie tu) i może dlatego mówi że ma ;)

a jak jest u was po odkręceniu korka oleju i wyjęciu bagnetu przy pracującym silniku (wpływa to jakoś na pracę silnika)
bo u mnie jest ssanie pod korkiem jak odkręcę to pogorszy się kultura pracy
jak wyciągnę bagnet oleju to też pogorszy się kultura pracy (słychać hałas)
ostatnio mam taki kremowy budyń na bagnecie
nagłe spore zużycie oleju
sporo oleju w dolocie
szykuję się do wymiany odmy z tego powodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2011, 10:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Ja miałem taki budyń w grudniu :/ chyba już o tym pisałem. Wymieniłem olej (to była pierwsza wymiana po zakupie auta) dla pewności a mechanik mówił, że sprawdził odmę bo zawsze to robi.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL