BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 12:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2011, 11:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Cytuj:
a jak jest u was po odkręceniu korka oleju i wyjęciu bagnetu przy pracującym silniku (wpływa to jakoś na pracę silnika)
bo u mnie jest ssanie pod korkiem jak odkręcę to pogorszy się kultura pracy

ja mam podobnie, czyli pogarsza sie kultura pracy konkretnie lekko prycha i szarpie na obrotach. Ogolnie nie powinno sie zdejmowac korka oleju lub wyciagac bagnetu przy pracujacym silniku. Sam mialem kiedys taka sytuacje, ze po wymianie oleju byl problem z nierownymi obrotami, silnik sam podkrecal obroty prawie do 2000rpm :zdziwko: Spowodowane to bylo wlasnie przez to ze bral lewe powietrze a winowajca okazal sie zuzyty oring pod korkiem oleju. Po wymianie bylo juz :ok:
Ps.1 Rowniez zamowilem juz graty i przygotowuje sie do wymiany odmy ze wzgledu na wyzsze zuzycie oleju (160k przebiegu)
Ps.2 bmw power, jestes pewien, ze ten krotki odglos to dzwiek ukladu wspomagania? Bubu pisal,ze winny jest zawor zwrotny pompy oleju, sam juz nie wiem :zdegustowany:
Ps.3 rufjan, Moze faktycznie sprobuj diagnozy u kogo innego, w najgorszym wypadku jechal bym do aso. Niech przedstawia Ci liste kosztow, przynajmniej bedziesz wiedzial co i jak.

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2011, 13:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Lookhashi, na razie czekam co zrobi mechanik. Jak zawiozę samochód do ASO to obawiam się, że od początku zacznie się festiwal wymiany części, za które będę kolejny raz płacił. Mój mechanik mam wrażenie, że poczuwa się teraz do naprawy i naprawdę w niego wierzę. Z resztą co tu ukrywać, to Adam z Raszyna, a wystarczy poczytać opinie na jego temat, żeby wiedzieć, że jest to fachura jakich mało.

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2011, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
Co do terkotania wspomagania dla mnie nie jest to przyczyna przy rozruchu chyba że ktoś ma uszkodzoną a wręcz zmieloną pompę wspomagania.


A teraz z innej beczki a propo wymiany napinacza rozrządu.
Czy przy wymianie trzeba blokować rozrząd czy rzeczywiście można to zrobić tylko poprzez wykręcenie starego i wkręcenie nowego ???
Ktoś to robił ???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 9 lutego 2011, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
rufjan, z tym Aso to wlasnie tak jest, dlatego pisalem ze to ostatecznosc. ok podepna pod komputer sparwdza bledy ale tak jak dawid pisal, jesli rozrzad jest troche przestawiony to nie pokaze juz tego, wiec tak jak mowisz beda leciec po kolei to co juz raz miales robione i tak w kolko macieju a ty bedziesz musial bulic :(
*BUBU*, ja mialem wymieniany napinacz i typ mial ten podstawowy przyrzad i z niego korzystal, mowil ze ludzie robia i bez tego ale jak cos pojdzie nie tak(mozesz nawet o tym nie wiedziec i myslec ze jest ok) to wlasnie sie zaczynaja cyrki.
ps. rufjan, powodzenia kolego, informuj na bierzaca bo zawsze sa to jakies dodatkowe informacje a tego nigdy za wiele. Trzymaj sie, Pozdrawiam serdzecznie i zycze szczescia!!!

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Gadałem z mechanikiem, bierze się za wymianę separatora oleju, czyli krótko mówiąc odmę. Ciekawe czy to coś pomoże...

_________________
Oceń moją bunię viewtopic.php?f=6&t=75658 .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Ciekawe czy bedzie pamiętał o wymianie uszczelek jak bedzie sciągał kolektor ssący (ok 120 zl w ASO za komplet). Chyba że wymieni ją bez sciągania tego elementu.
Dużo cierpliwości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 14:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
wiecie moze gdzie mozna znalesc, jakis schemat wymiany odmy, bylem juz w zamowic kompletna odme z przewodami, trzeba koniecznie sciagac kolektor? pzdr

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
A odma nie znajduje się pod filtrem powietrza?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 14:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Lookhashi napisał(a):
Ps.2 bmw power, jestes pewien, ze ten krotki odglos to dzwiek ukladu wspomagania? Bubu pisal,ze winny jest zawor zwrotny pompy oleju, sam juz nie wiem :zdegustowany:

oczywiście że nie jestem pewien (nie słyszałem, nie widziałem tego) może jest winny zawór zwrotny oleju :niepewny:
natomiast taki dziwny krótkotrwały dźwięk (taki jak zajechana pompa wspomagania) to podobno właśnie wspomaganie
czasami zawyje przy bardzo niskich temperaturach (zdarzyło mi się coś takiego ale znikło wraz z ociepleniem :oczami: )

Krzycho napisał(a):
Ja miałem taki budyń w grudniu :/ chyba już o tym pisałem. Wymieniłem olej (to była pierwsza wymiana po zakupie auta) dla pewności a mechanik mówił, że sprawdził odmę bo zawsze to robi.

wiesz lub możesz zdobyć informację w jaki sposób sprawdził odmę?

Lookhashi napisał(a):
mack10koro, wiesz moze gdzie mozna znalesc, jakis schemat wymiany odmy, bylem juz w zamowic kompletna odme z przewodami, trzeba koniecznie sciagac kolektor? pzdr

ja się do odmy przymierzałem (odkręciłem chłodnicę oleju) ale nie wyobrażam sobie tego bez demontażu kolektora i obudowy przedziału komputerów (po przeciwnej stronie akumulatora) trzeba pamiętać o udrożnieniu odpływu z odmy do króćca bagnetu i pamiętać że przy wyższych przebiegach dolot jest zawalony syfem co nie polepsza pracy silnika więc chyba tak czy tak warto odkręcić kolektor ssący :zalamany:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Cześć,
Przyłączam się do pytania, gdzie dokładnie znajduje się separator oleju (odma) ?
Bo chciałem to wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 18:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
bmw power, ok dzieki :ok:
Prosba przy okazji do kolegi rufjan,
Cytuj:
Gadałem z mechanikiem, bierze się za wymianę separatora oleju, czyli krótko mówiąc odmę. Ciekawe czy to coś pomoże...

Napewno bardzo przydatne dla Nas Wszystkich okazalo by sie gdybys podac jakies info z procesu wymiany separatora oleju. PliZzz :oczami: :piwo:

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 10 lutego 2011, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
tu jest 6 odcinków ale przy silniku R6 (R4 jest bardziej skomplikowany)
(ja mam pod kolektorem wtryski od gazu co bardziej komplikuje zadanie) :/
http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9u ... A99BF6FE03
i jeszcze objawy uszkodzonej odmy
http://www.youtube.com/watch?v=k4qz4rKt ... re=related


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 lutego 2011, 09:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
bmw power napisał(a):
wiesz lub możesz zdobyć informację w jaki sposób sprawdził odmę?

Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie tego się dowiedzieć. Tyle tylko co pisałem wcześniej, że mechanik sprawdzał odmę przy wymianie filtra powietrza bo znajduje się pod nim. W sumie można by założyć oddzielny temat wymiany i sprawdzenia odmy. Może znajdzie się na forum ktoś kto to robił.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 lutego 2011, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
W n42b20 odmy nie ma pod filtrem powietrza - wiem bo wymieniałem filtr i aby to zrobić trzeba wyciągnąć całą obudowę. Z tego co widziałem na fotach z allegro to jest pod kolektorem ssącym ale zaglądająć z różnych stron z góry nie mogłem jej dokładnie zlokalizować. Czy ktoś orientuje sie czy jak się sciąga kolektor ssący to też trzeba listwę wtryskową zdjąć. Na wtryskiwaczach też są uszczelki, które raczej się wymienia po zdjęciu listwy - dodatkowe koszty. Przymierzam sie do wymiany odmy jak zrobi sie cieplej jak nikt tego nie opisze do tej pory to ja to zrobię.

Dodatkowe plusy to to, że można wyczyścić przepustnicę i kolektor, sprawdzić wtryskiwacze jak pracują, czy nie leją i je zmierzyć a z odmą wiadomo jak wszystko nowe. (jak tylko separator to węże wyczyścić)

A teraz moje podejrzenia odnośnie cykania w oklicy wtrysków - może to samoregulatory chydrauliczne lub zawory, może wtryski, może siłownik valvetronica cały czas jest zasterowany na otwarcie i cały czas działa - spróbuję go odłączyć zobaczymy czy coś się zmieni a może już ktoś to robił?
Przymierzam się też do wymiany oleju i wypłukania silnika może to pomoże. Poprzedni właściciel zalał jakiś shell xw-50, nie pamiętam ile miał x, teraz jest zalecany castrol 0w-30 i strasznie cyka. Zaleję coś zalecanego z Liqui Moly lub Valvoline i zobaczymy.

I na pewno pojadę na diagnostykę sinika do aso i zapytam o jakieś akcje serwisowe związane z tą jednostką i o wgranie nowego oprogramowania sterującego silnikiem.

Jak temat jeszcze bedzie aktualny to będę na bierząco informował o swoich postępach bo na wszystkie te roboty przeznaczyłem jakieś 3 miechy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 lutego 2011, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
mack10koro, normalnie jak bym siebie czytał (też się szykuje bo teraz za zimno)

odma jest przykręcona do kolektora (pod 2 i 3 dolotem) dochodzi do niej ta rurka pokryta gąbką nad kolektorem
co do przepustnicy do przy przebiegu bliskim 200tyś była idealnie czysta
o odłączeniu Valvetronic czytałem (podobno mniej cyka)
jeśli jest uszkodzony to powinien chyba lepiej pracować (jak zwykły samochód) ;) (nie będzie powera) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 11 lutego 2011, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
ja jeszcze czekam na graty, dzwonilem ale bedo dopiero w nastepnym tygodniu. Jak pogoda dopisze tez bede musial sie zmobilizowac i to w koncu ogarnac ;) .

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 lutego 2011, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
Witam

Dnia dzisiejszego dokonałem samodzielnie wymiany napinacza łańcucha rozrządu czas ok 1 godziny problemów zero. Wynik znaczna poprawa pracy silnika dzikie stuki zniknęły zostało cykanie listwy. Na ciepłym siniku bajka:)http://www.bmw-sport.pl/posting.php?sid=87b584970c11455965fea0bc4f825bf2#
Problem z ciśnieniem oleju (który był wcześniej na zimnym silniku) ale jest to podejrzewam problem z tym że wcześniej był pół synt. nie był wypłukany silnik przy zmianie oleju. Jak tylko się trochę rozgrzeje ciśnienie gaśnie a praca silnika bajka. Powinno to zniknąć przy następnej wymianie oleju. Na poparcie swojej teorii powiem że jak jest temp dodatnia (w garażu podziemnym ok +5) tego problemu nie ma.
posting.php?sid=87b584970c11455965fea0bc4f825bf2#
Dzwoniłem do serwisu BMW i nie jest konieczne blokowanie rozrządu przy wymianie Ja tego nie robiłem dwóch speców nie autoryzowanych mówiło że trzeba.
Różnice pomiędzy starym a nowym napinaczem wizualnie tak jak na zdjęciu kilkanaście postów wcześniej. Z tym że OBA SĄ HYDRAULICZNE!!! Różnica to to że oryginał głównie opierał się na ciśnieniu oleju ten nowy ma mocniejszą sprężynę i na uzupełnienie kanały olejowe o dużo mniejszej średnicy.

Potrzebujemy do wymiany
Klucz 27 najlepiej oczko płaskim ciężko ale da radę
Klucz 10 do odkręcenia zbiorniczka z płynem do wspomagania
Kanał nie potrzebny
napinacz ja kupiłem bilsteina koszt 120 brutto
Uważajcie żeby nie została wam stara podkładka od napinacza na bloku
Róbcie to rano wtedy gdy olej jest najzimniejszy i najbardziej lepki. Przekręćcie wałem aby wycisnąć olej NIE ODPALAJCIE SILNIKA
Oczyść z syfów okolicę napinacza aby po wykręceniu nic się do silnika nie dostało. Wykręć stary u mnie bardzo łatwo poszło. Oczyścić miejsce gdzie styka się metalowa uszczelka co by potem wycieków nie było. Po wkręceniu znów obrócić wałem co by się łąńcuszek ładnie na ślizgu ułożył i ODPAŁ :)
Powyższe czynności Ja wykonałem testując je empirycznie na swojej buni nie mam pojęcia jak mówi instrukcja takiej wymiany więc w razie czego nie czepiajcie się :)
Powodzenia

Jeszcze taka dygresja do panów mechaników cena za wymianę od 150-300 zł przeginacie więcej roboty jest przy odkręceniu czterech kół !!!http://www.bmw-sport.pl/posting.php?sid=87b584970c11455965fea0bc4f825bf2#

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 lutego 2011, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
*BUBU*, to jak z tym cykaniem przy wtryskach u ciebie? po rozgrzaniu znika bo coś nie mogę sie połapapać?
A napinacz jest ze sprężyną w środku i jest cały czas napięty, ciśnienie oleju chyba tu nic nie znaczy a ten kanalik to raczej do smarowania niż do naprężania, tak mi się wydaje.
Ja u siebie jak wymieniałem napinacz nie sciągałem zbiorniczka od wspomagania.
posting.php?sid=87b584970c11455965fea0bc4f825bf2# - a co to bo nic się nie otwiera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 13 lutego 2011, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: E46
Wtryski cykają cały czas nie zmiennie od temperatury silnika taka uroda i podejrzewam że bez ich wymiany nic z tym nie zrobisz.
Napinacz jest o niebo twardszy niż oryginał. Z tego co ustaliłem jego tzw. fabryczna wada polega na tym że jak już troszkę popracuje nie daje rady napinać łańcucha jak należy dlatego władowali na sztywno sprężynę plus kanaliki olejowe nie sądzę aby chodziło tylko o smarowanie patrząc na ich konstrukcję w mojej ocenie mają również z zadanie tłumić drgania łańcucha poprzez ciśnienie wewnątrz napinacza wcale nie musi być duże.Obrazek

Skorzystałem z twojego zdjęcia mam nadzieję że nie będziesz miał mi za złe. Popatrz na wielkość kanału wylotowego oleju w nowym już go nie ma :) Ciśnienie zastąpili sprężyną i tyle :)

Zbiorniczek zdjąłem ponieważ znacznie utrudniał podejście do napinacza to jest kwestia odkręcenia dwóch nakrętek na 10 klucz i odsunięcie go na bok nie ma potrzeby rozłączać przewodów trwa to półtorej minuty a podejście znacznie lepsze. :)

olej ścieżkę miał być emotikon ale coś się spsuło :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] n42 zła praca rozgrzanego silnika
PostNapisane: 14 lutego 2011, 07:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
ok wszystko jasne teraz ja muszę wziąć się za badanie mojego cykania bo to chyba nie tylko wtryskiwacze. Panowie do wymiany napinacza przystap :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 520 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL