BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 12:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 22 stycznia 2012, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
* karambol Faktycznie trochę spanikowałem, ale tak jest jak auto to obsesja :rotfl:
Oleum i tak muszę wymienić ale więcej nie zaufam Castrolowi, na pewno nie temu rozlewanemu w PL :mur:

200k na taki motor wg mnie to nie jest aż tak dużo, oczywiście zależy od tego kto i ja go użytkował ale o to się nie martwię. Auto wzięte z dobrych rąk dlatego ogarnęło mnie te pytanie- dlaczego zaklekotało. Po wymianie zdam relacje :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 22 stycznia 2012, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
po wymianie jaki olej nie wlejesz będzie na pewno lepiej... jak zrobisz tak z 3 tyś to sie okaże dopiero

co do obsesji to myślę że 99& ludzi na tym forum ma obsesje na punkcie swoich bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 08:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
Witam,

Chciałem temat odgrzać. Wczoraj rano wymieniłem olej na Valvoline vr1 5w50 filtry- powietrza, kabiny, oleju i paliwa- firmy Mann. Temeratura od dwóch tygodni -20 w dzień. Dzisiaj rano po wejściu do garażu, odpalam i cykanie dalej jest :(
Ogólnie to co zauważyłem to to, że silnik pracuje cichutko, równo i jakby lżej niż na Castrolu. Może efekt świeżego oleju albo jakości :cool: Przejechałem wczoraj około 50km, tak żeby olej rozgrzał się i rozprowadził.
Zaznaczam, że zdecydowałem się nie płukać silnika przed wymianą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 09:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
Myslales ze wymiana oleju naprawisz sobie silnik???heh
byc moze silnik ma 2x taki przelot i dlatego juz szklaneczki cykaja...
ja w naprawy narazie bym sie nie bawil na Twoim miejscu,przyjdzie cieplo cykanie pewnie sie skonczy i tyle.
moje zdanie jest takie:silnik "dlubany" to juz nie ten sam silnik co ori.no ale ile ludzi tyle opinii.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 10:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
Nie wiadomo co jest przyczyną, zacząłem od oleju. Lepiej zapobiegać niż później leczyć poważniejsze skutki. Na pewno wymiana nie zaszkodzi a zawsze jest szansa, że pomoże po to postawiłem ten post.
Zrobię kila tysięcy i się okaże jak to wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 12:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 46
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Jest zimno i rano zanim sie szklanki nie napelnia olejem bedzie 2-4 sek stukac.sasiad ma nowa 330 i tez mu cyka rano.byl ze mna u dealera (auto ma 600 mil przejechane ) i mu powiedzieli ze bedzie cieplej to prZestanie stukac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 14:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pshem napisał(a):
Witam,

Chciałem temat odgrzać. Wczoraj rano wymieniłem olej na Valvoline vr1 5w50 filtry- powietrza, kabiny, oleju i paliwa- firmy Mann. Temeratura od dwóch tygodni -20 w dzień. Dzisiaj rano po wejściu do garażu, odpalam i cykanie dalej jest :(
Ogólnie to co zauważyłem to to, że silnik pracuje cichutko, równo i jakby lżej niż na Castrolu. Może efekt świeżego oleju albo jakości :cool: Przejechałem wczoraj około 50km, tak żeby olej rozgrzał się i rozprowadził.
Zaznaczam, że zdecydowałem się nie płukać silnika przed wymianą.


Szkoda, ze nie przepłukałeś. Na Twoim miejscu zalał bym olej z duża ilością mg KOH/g (>10), co by troche "przeczyscił" silnik, jak nie chciales uzyc samej plukanki. To są M1 0W-40 i Motul X-Cess 5W-40 i pewnie jakies inne, ale nie przypominam sobie.
No ale już za późno.

Tak czy siak przy kolejnej wymianie zastosuj płukankę, koniecznie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
Rozważę to przy kolejnej wymianie, chociaż jak spuszczałem olej to żaden 'syf, glut' nie wyleciał, tylko czarny olej.
A przed wymianą zrobiłem jakieś 50km żeby olej się rozgrzał, zajechałem i po kilku minutach zlałem całość.
Przy okazji wymieniłem czujnik poziomu oleju na org- częsta przypadłoś jak wiecie :cisza:

Nie ukrywam, gryzie mnie to wszystko heh :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 23:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pshem napisał(a):
Rozważę to przy kolejnej wymianie, chociaż jak spuszczałem olej to żaden 'syf, glut' nie wyleciał, tylko czarny olej.


No wlasnie czarny olej... a powinien byc raczej brazowo/przezroczysty gydybs mial w silniku czysto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 7 lutego 2012, 23:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Czarny olej to wypływa z miski deisla a nie benzyny :cisza:

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 8 lutego 2012, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
Hmm, czytałem gdzieś w jedynm z wątków, które znalazłem, że olej zmienia barwę po przejechaniu 4-6k km na ciemną... Nie chcę się tu kłócić, czy punktować ale przy zmianie jak wziąłem trochę na palec i lekko rozsmarowałem to nie był czarny tylko ciemnobrązowy, na bagnecie tak samo. Jak zlewałem to wyglądał na ciemny/czarny. Jeszcze nie widziałem oleju, który został zlany z silnika i miał jasno brązowy kolor :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 8 lutego 2012, 13:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jesli wymieniles olej to on juz przepluka uklad a przy nastepnej zmianie nie rob zadnej plukanki - dziwna sprawa z tymi plukankami i tak wogole dla niezorientowanych powiem tak - przy uzuciu plukanki zawsze jej cos w silniku pzostanie tak jak i starego oleju wiec cel plukanki sam w sobie niczego nie poprawia a co do cykania to nie panikuj przy minus 20 zawsze tak bedzie sie dzialo - ja mam przejechane 320 000 i olej longlaif 5w30 i przy tak niskiej temp. cos cyknie ale sie nie przejmuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 9 lutego 2012, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
Jednak temperatura robi swoje. Ociepliło się, na dworze mniej niż -10 stopni i.... cisza jak narazie :rotfl:
Mam nadzieję, że tak zostanie, może potrzeba czasu i kilometrów, żeby powstała warstwa ochronna, nie wiem...

Dziekuję wszystkim za uwagi i udział w dyskusji :super: Pozdro !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 10:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
nigdy nie badalem tego tematu, ale tak czytam o Waszych problemach i jedyne co mi przychodzi do glowy to ze byc moze olej ucieka z podstawy filtra przez cos co wyglada mi na zaworek, ktory powinien go tam trzymac
stad pukanie przez pierwsze sekundy do czasu az pociagnie oleju
temat do przemyslenia przez bardziej zorientowanych w temacie

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 10:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ja mam uszkodzony ten zaworek zwrotny (nowa podstawa juz czeka na montaz, razem z odma i poprawiona rurka bagnetu) i mimo to, nawet jak odpalam na tych mrozach, to nigdy nic nie stuka (olej X-cess 5w-40).
Uszkodzony zaworek mozna rozpoznac po tym, ze przy odpaleniu kontrolka cisnienia oleju nie gasnie od razu tylko po ok. 3 sekundach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
U mnie kontrolka gaśnie bez zarzutu, gaśnie od razu razem z tą od aku.
Także wg mnie zaworek powinien być sprawny.

bastaz, sprawa jasna, olej był do niczego. Nie masz zalanego Castrola, tylko lepszy no i wydaje mi się, że nie macie takich mrozów jak my na wschodzie :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 13:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Kiedyś jeździłem na 0W-40 Castrol Edge :P

Tak czy siak ja na Twoim miejscu bym zastosował płukankę przy nastepnej wymianie. Poszukaj tematu o "uciszaniu popychaczy".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 15:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
no tak przemyslalem troche temat i faktycznie moze ten zaworek, o ktorym wspomnialem, nie ma tu znaczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 10 lutego 2012, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e92
Kod silnika: N54B30
Garaż: Byłe:

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112994
bastaz, no właśnie kiedyś jeździłeś :hyhy:
Coś Cię jednak skłoniło do zmiany oleju na Motul.

Temat 'Jak uciszyłem popychacze' oczywiście przewertowałem, tylko 90 % użytkowników miało objaw klikania cały czas, nawet na ciepłym silniku. Ja tak jak wspominałem, 2 sec na wychłodzonym lekkie cykanie a nie grzechotanie jak w silnikach M40. Bertę będę po zimie odstawiał do mechanika na wymianę wahaczy i kilku innych pierdół to skonsultuję jeszcze z nim temat wypłukania silnika- robi praktycznie same BMW i opinię ma dobrą niech się też wypowie.

asc, dzięki, za uwagę. Informacji nigdy za mało, jak coś się będzie działo kontrolką od oleju, będę wiedział od czego zacząć :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330ci, M54B30] Metaliczny stuk- zimny silnik
PostNapisane: 11 lutego 2012, 11:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pshem napisał(a):
bastaz, no właśnie kiedyś jeździłeś
Coś Cię jednak skłoniło do zmiany oleju na Motul.

Temat 'Jak uciszyłem popychacze' oczywiście przewertowałem, tylko 90 % użytkowników miało objaw klikania cały czas, nawet na ciepłym silniku. Ja tak jak wspominałem, 2 sec na wychłodzonym lekkie cykanie a nie grzechotanie jak w silnikach M40. Bertę będę po zimie odstawiał do mechanika na wymianę wahaczy i kilku innych pierdół to skonsultuję jeszcze z nim temat wypłukania silnika- robi praktycznie same BMW i opinię ma dobrą niech się też wypowie.


Castrola zmienilem, bo byl drogi, pozniej jezdzilem na M1 0W-40 pozniej na Millers XFS 5w-40 a teraz na Motula X-cess... Motul wcale nie jest taki och ach, bo go ubywa wiecej niz M1 i Millersa.

Ciekaw jestem co mechanik powie, miejmy nadzieje, ze nie wyskoczy z formułką ze się "rozszczelni silnik" #-o


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL