BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2024, 16:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 00:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak nie bylo nawiewu to bym sie wynikami nie przejmowal. Jak chcesz potwierdzenia to zainstaluj sobie na odblokowanej nawigacji gps performance i zmierz 80-120. Dokladnosc duzo wieksza niz stoper.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 19:59 
W analogu2 chyba Ist-Air Mass chyba powinno być trochę większe, ale może wypowie się ktoś kto ogarnia ten temat.
Będę musiał sprawdzić jeszcze u siebie żeby się upewnić, ale ciśnienie doładowania (Charge-air pressure w analogu1 jak rozumiem) mam niecałe 2200, ale byłem na hamowni i KM podobno nie brakuje, a nawet jest kilka więcej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
smietnik napisał(a):
W analogu2 chyba Ist-Air Mass chyba powinno być trochę większe, ale może wypowie się ktoś kto ogarnia ten temat.
ale z tego co widzę i tak jest przekroczone, jakby poza skalą :niepewny:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Trochę nie w temacie, ale w "szukaj" nic nie było...
"to zainstaluj sobie na odblokowanej nawigacji gps performance i zmierz 80-120" - jaka odblokowana nawigacja? Jest jakiś myk? dotyczy to wszystkich navi? Mam MK...chyba 4 (dwustronne DVD) i radio z małą mono. Nie wyświetla mi prędkości - może da się coś odblokować żeby pokazała?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Przepływka może być. Ja bym zwiększył trochę doładowanie na dźwigni sterującej. Należy ją skręcić (skracając) z doświadczenia wiem że nawet skręcona do 2400 nie wyrzuca błędu.

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
88kamyczek, o jakiej dźwigni mówisz? Mógłbyś ją wskazać na realoem albo innym schemacie?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 23:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mezon napisał(a):
Trochę nie w temacie, ale w "szukaj" nic nie było...
"to zainstaluj sobie na odblokowanej nawigacji gps performance i zmierz 80-120" - jaka odblokowana nawigacja? Jest jakiś myk? dotyczy to wszystkich navi? Mam MK...chyba 4 (dwustronne DVD) i radio z małą mono. Nie wyświetla mi prędkości - może da się coś odblokować żeby pokazała?
Pozdrawiam


Chodzilo mi o nawigacje ktora mozna dostac w sklepie np goclever albo mio. Odblokowanie polega na tym ze masz dostep do windowsa i mozesz wgrac dowolny program. Ja korzystam z tego w telefonie i program sprawdza sie bardzo dobrze. Duza powtazalnosc wynikow, male rozbieznosci czyli pomiar dokladny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 17 listopada 2010, 23:58 
podol napisał(a):
smietnik napisał(a):
W analogu2 chyba Ist-Air Mass chyba powinno być trochę większe, ale może wypowie się ktoś kto ogarnia ten temat.
ale z tego co widzę i tak jest przekroczone, jakby poza skalą :niepewny:

tu skala nie zawsze się sprawdza, w analog2 masz Soll-Air mass (tyle ile powinno być) oraz Ist-Air mass (to co odczytała przepływka). Może to być coś z przepływomierzem (w dziale Zrób to sam jest o przepływce duży temat, warto przeczytać), ale Roger-Nysa pisał też o doładowaniu, że jak jest koło 2,45 to jest dobrze więc problem może być też tu. U mnie doładowanie chyba też jest trochę mniejsze, może ktoś wie jak to na pewno powinno być w tym silniku?
Generalnie to ja się raczej słabo znam na tym (tyle co wyczytałem na forum), więc jeśli coś źle napisałem to niech ktoś poprawi.

Jak nie masz GPSa (w telefonie też może być) to nagraj sobie przyspieszenie (ale tak do 130, to od razu sprawdzisz 80-120) i później odczytasz wyniki i zobaczysz czy jak się ma do danych fabrycznych, albo przejedź się na normalną hamownię.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 18 listopada 2010, 00:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
podol napisał(a):
ale z tego co widzę i tak jest przekroczone, jakby poza skalą :niepewny:


podol, skalą się nie stresuj. Jest OK.

Zrobiłem dla twojego ostatniego filmiku wykres logów , tak jak to się robi przy diagnostyce VAG .
Tam jest gotowe narzędzie które generuje wykresy ( VAG SCOPE kiedyś tu wklejałem )

Dla bmw robi to tylko jeden program (ja go nie ma) :rozpacz: :rozpacz: Ten : http://www.bavariantechnic.com/
Ale gdy się trochę popracuje, z filmiku można zrobić odzwierciedlenie i mamy to samo . :ok: (prawie to samo bo próbkowanie jest strasznie małe, albo filmik ma zbyt mało klatek)

Co zobaczymy na wykresach ?

Zobaczymy w funkcji obrotów silnika wyliczone parametry przez ecu. (czyli mniej więcej obraz mapy pracy silnika)
Dla tych którzy nie kumają, inaczej......... W kompie mamy mapę według której pracuje silnik (parametry pracy dla obrotów i obciążenia + żądanie kierowcy)
Zgodnie z mapą osprzęt silnika(elementy wykonawcze) dążą do wartości zadanych . Idealna poprawna praca elementów wykonawczych i silnika to pokrywające się niemal wartości zadane " przez komputer" i uzyskane przez osprzęt. To co uzyskał osprzęt jest mierzone przez czujniki.... ble ble ble.

Niebieski kolor --- to co wyliczył komp na podstawie mapy(ciśnienie w kolektorze które ma nadmuchać turbina)
Różowy kolor --- to to co nadmuchała turbina (jak widać na wykresie nie ciekawie to wygląda)
Zielony kolor --- to to co wyliczył komp dla przepływomierza (czyli w wielkim skrócie,określona masa odpowiada określonemu ciśnieniu)
Czerwony kolor--- to co zmierzył przepływomierz.

Obrazek

Tutaj analogiczny wykres z vag scope dla przepływki TDI

Zwalona:
Obrazek

Tu przepływka z dziurką:

Obrazek

Tutaj wykres dla ładownia turbiny ,poprawny.


Obrazek

Tutaj dziurka :kwasny: ;)

Obrazek




Moje wnioski :
Komp zadał ciśnienie ,turbina zaczęła się wkręcać bo zawór zgodnie z poleceniem puścił podciśnienie. Zadane ciśnienie zostało przekroczone (overbost) następnie sterownik zaczął obcinać podciśnienie zaworem aby zmniejszyć ciśnienie w kolektorze do zadanego. Przymknięty zawór (jak sądzę źle pracujący) Tak odciął :przestraszony: że ciśnienie strasznie spadło. Komp zmierzył że ciśnienie zbyt niskie... I wydał polecenie zaworowi "wkręcaj turbinę" Ten tak zrobił ale że Jest zwalony ,po kolejnym przeładowaniu historia się powtórzyła.


Pierwsza opcja -zawór nie ogarnia turbiny (przycina się i wychodzą jaja- ciśnienie się waha)
Druga opcja zawór jest sprawny ale przycina się zmienna geometria łopatek.
Trzecia opcja świruje i przycina się (mieszek podciśnieniowy+ sztanga)

Ponadto nawet w momencie przeładowania przepływka nie zmierzyła wyliczonej dla niej masy powietrza.
Moim zdaniem strasznie zaniża od samego początku do końca.

Przykro mi to pisać ale właśnie tu zwiały Twoje konie...

Co bym zrobił ?

Wymienił bym zawór sterujący turbiną!
Zrobił logi...
Jeśli ciśnienie zostanie ogarnięte (super) Wtedy skupił bym się na pomiarze przepływki...
Będzie ciągle mało (robię dziurkę ) i logi. Jest lepiej. Podejmuję decyzję ....Czy śmigam z dziurką czy kupuję nową przepływkę.
Naturalnie do kolejnych logów odłączam całkowicie EGR

Mniej optymistycznie..
Po podmianie zaworka dalej padaka :dobani:
Robię dziurkę i odłączam naturalnie jak wcześniej EGR.
Logi... dalej kiszka :dobani:
Turbawka w dół i czyścimy zmienną.

To by było na tyle z mojej strony.
Mam nadzieję że to co napisałem jest do zrozumienia :zawstydzony: ;)

Pozdrawiam Krzysiek

EDIT
Miałem na diagnostyce ,całkiem nie dawno 320d cr w której świrował EGR (jaja były podobne) Więc może zacznij od odłączenia go i zrób kolejne logi...... dziurka w przepływce nie zaszkodzi. I tak jest słaba a jak wiemy
przepływka =palio. Nie ma paliwa nie ma zabawy.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 18 listopada 2010, 06:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
Dodam tylko ze swojej strony, że podobny wykres wyszedł mi podczas robienia mapy silnika w Jetronik Wrocław. Po diagnostyce silnika okazało się, że walnięte były dwa przewody podciśnienia sterujące tym zaworem od zmiennej geometrii łopatek. Po wymianie jak ręką odjął. Jak lecisz autem na 1, 2, 3 biegu to czuć, że auto mocno przyśpiesza przed 2000 obr./min. czy od około 3000 obr./min.?

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 18 listopada 2010, 08:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Roger-Nysa, wielkie dzięki za tak szczegółowy opis, niech ja Cie tylko spotkam na jakimś zlocie :zdrowko: ;). Zacznę od wymiany elektrozaworów, myślałem żeby wymienić oba, w końcu jeśli EGR pracuje prawidłowo to nie powinien mieć wpływu na moc auta, chyba że jest też uwalony, ale to wtedy wymiana eletrozaworu powinna załatwić sprawę, zrobię jeszcze pomiar z odłączonym EGR i zobaczymy.
Roger-Nysa napisał(a):
Trzecia opcja świruje i przycina się (mieszek podciśnieniowy+ sztanga)
a to co to :niepewny: ?
Forest.maxbimmer napisał(a):
Jak lecisz autem na 1, 2, 3 biegu to czuć, że auto mocno przyśpiesza przed 2000 obr./min. czy od około 3000 obr./min.?
od około 2000 zaczyna się już dobrze zbierać, ale to moje subiektywne odczucie.
Dziękuję wszystkim za rady, na pewno będę dawał znać co dalej.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 19 listopada 2010, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
chylę czoła Roger-Nysa... może i jest w tym jakaś logika jest przeładowanie możliwe że poprzez przycięcie....zbyt wole odpuszczenie zbyt wolne podciągniecie sztangi noooo nooo. Przepływka czy ja wiem...ona prawdę ci powie :]

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 20 listopada 2010, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: Marki
Moje BMW: e39, e83
Kod silnika: m57dA, m47
podol napisał(a):
88kamyczek, o jakiej dźwigni mówisz? Mógłbyś ją wskazać na realoem albo innym schemacie?

http://allegro.pl/bmw-e39-e46-zawor-gru ... 70719.html wygląda to tak
znajduje się po stronie pasażera w komorze silnika. Jak zdejmiesz dolot powietrza ( słoń) i rozkręcisz rurę turbo to zobaczysz to trochę głębiej nad turbiną. Jednak nie radzę tego ruszać (rozkręcać) bo zmiana tego spowoduje zubożenie mieszanki - wyższą temperaturą i wypaleniem m.in zaworów. Ja wziąłem wczoraj spryskałem to WD40 łącznie z tymi łącznikami wyżej delikatnie poruszyłem wszystkim ( wokoło po ok 1 mm ) i dzisiaj powtórzyłem wszystko. Samochód znów odzyskał sporo mocy :) Jeszcze tylko konwerter ciśnienia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - gdzie są brakujące KM
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Odświeżę trochę temat, niestety nie miałem możliwości zrobienia pomiarów z odłączoną przepływką i EGR'em ze względu na pogodę :kwasny: ale mam do Was pytanie, jaką wartość powinna wskazywać pompa progowa, u mnie jest 3,6 a u Was?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL