BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
mroova81 napisał(a):
Wymiana 2masa i pozostanie przy starym sprzęgle, jest jak wymiana tarcz i pozostanie przy starych klochach. Nie ma sensu. Jak chcesz tanio, spójrz na firmy regenerujące 2masy. Przy zwalonej skrzyni na glebe, wymiana kpl sprzęgła jest formalnością. Niestety tyle kosztuje Dr.Niuton serwowany od dołu...

A to nie zalezy od tego jak zuzyte jest sprzeglo? Przeciez, jesli okladzina (czy jak to sie tam nazywa - to co dotyka dwumasy) na sprzegle jest w dobrym stanie,
i jest jej jeszcze sporo to po co sprzeglo wymieniac.
Prosze podaj jakis konkretny powod dlaczego nie mozna zostawic starego sprzegla.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 23:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Vito napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Wymiana 2masa i pozostanie przy starym sprzęgle, jest jak wymiana tarcz i pozostanie przy starych klochach. Nie ma sensu. Jak chcesz tanio, spójrz na firmy regenerujące 2masy. Przy zwalonej skrzyni na glebe, wymiana kpl sprzęgła jest formalnością. Niestety tyle kosztuje Dr.Niuton serwowany od dołu...

A to nie zalezy od tego jak zuzyte jest sprzeglo? Przeciez, jesli okladzina (czy jak to sie tam nazywa - to co dotyka dwumasy) na sprzegle jest w dobrym stanie,
i jest jej jeszcze sporo to po co sprzeglo wymieniac.
Prosze podaj jakis konkretny powod dlaczego nie mozna zostawic starego sprzegla.

Zgadza się, ale podejrzewam, że to pierwszy raz będzie zdejmowana skrzynia, czyli masz tarczę, docisk i łożysko 9letnie. Gdyby Ci się 2mas wysypał tydzień po zmianie kpl sprzęgła, to tak jak mówisz :)
Co do tej regeneracji, to nie miałem z tym nigdy do czynienia, ale opinie krążą różne, z dobrymi włącznie. Może więc zależy od zakładu? No bo w końcu koło 2masowe to nie jest jakaś kosmiczna technologia...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 23:22 
mroova81 napisał(a):
Co do tej regeneracji, to nie miałem z tym nigdy do czynienia, ale opinie krążą różne, z dobrymi włącznie. Może więc zależy od zakładu? No bo w końcu koło 2masowe to nie jest jakaś kosmiczna technologia...


Ja sie opieram na doswiadczeniach z poznanska firma. :dobani:

Wlasnie, nie jest kosmiczna technologia, ale cena za to 2x kosmiczna!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 00:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Lepiej nie bawic sie w regeneracje niewiadomo jaki bedzie efekt ja slyszalem tylko zle opinie na temat regeneracji.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 08:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
A ja słyszałem dobre opinie :)
Ale jakbym miał dać 1400 za nowe a 800 za regenerowane, to raczej bym wybrał nowe.

Poza tym Vito, 1400 + 1250 + 450 to nie jest 3650, tylko 3100 ;) i dajesz druga młodość pięknemu autu.
Moim zdaniem warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 11:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
soda napisał(a):
A ja słyszałem dobre opinie :)
Poza tym Vito, 1400 + 1250 + 450 to nie jest 3650, tylko 3100 ;) i dajesz druga młodość pięknemu autu.
Moim zdaniem warto.

Kalkulator musial miec jakies stare baterie, pewnie przy zamianie walut mi sie pomylilo :P
Wymienie wszystko razem jak piszecie, mam tylko nadzieje, ze po dwoch miesiacach nic innego nie padnie :niepewny:

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Wymienie wszystko razem jak piszecie, mam tylko nadzieje, ze po dwoch miesiacach nic innego nie padnie :niepewny:[/quote]
A to niewiadomo ;)

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 22:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Witam wszystkich,
musze niestety odgrzebac temat bo nie wszystko jest tak jak myslalem, ze bedzie.
Wymienilem dwumase i sprzeglo, udalo mi sie kupic calkiem tanio obie czesci :D
Stukania juz nie ma, sprzeglo chodzi miodnie. Natomiast to tzw. "rzenie konia" nie zniknelo.
Podczas wylaczania silnika, slychac to bardzo wyraznie. Probowalem sie wsluchac,
ale ciezo to zlokalizowac, wyglada, ze cos z przodu przy paskach halasuje.
Dodam od razu, ze wymienialem wszystkie paski i rolki rok temu, wiec to nie to,
moze alternator albo pompa wody tak halasuje podczas zatrzymywania???
Co myslicie?

PS. Stara dwumasa byla niezle padnieta, latala w lewo i prawo, moglem tez wlozyc srubokret miedzy dwa kola ;)
A sprzeglo musialo byc kiedys wymieniane, bo jeszcze 50% okladziny zostalo w porownaniu z nowym, a przebieg prawie 200k km.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 08:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
W jakim stanie jest koło pasowe ?
Nie jest uszkodzone, nie ma bicia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 13:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
soda napisał(a):
W jakim stanie jest koło pasowe ?
Nie jest uszkodzone, nie ma bicia ?

A jak to sprawdzic oprocz wizualnej oceny stanu? Musze zdjac paski?

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
Może napinacz paska?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 16:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
Vito mozesz dac namiary gdzie kupiles dwumasa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
asdfg1985 napisał(a):
Może napinacz paska?

Nie sadze, poniewaz rok temu wszystko nowe z ASO zalozylem.

lukaszw147 napisał(a):
Vito mozesz dac namiary gdzie kupiles dwumasa?

Za dwumase zaplacilem 260 funtow, oryginalny LUK, nowy,
tu masz strone http://www.buypartsby.com/

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 00:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Vito napisał(a):
A jak to sprawdzic oprocz wizualnej oceny stanu? Musze zdjac paski?


Najczęstszym uszkodzeniem jest pęknięcie gumowej części koła, ale zdarza się również ,że rozwulkanizowuje się część po której porusza się pasek.

Wizualna ocena stanu technicznego wystarczy. Jeśli koło było by przyczyną drgań na pewno uszkodzenia byłyby widoczne gołym okiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 02:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Moim skromnym zdaniem, nie ma potrzeby wymiany sprzęgła gdy padnie dwumas.
Tak samo jak nie ma potrzeby wymiany dwumasy jak padnie sprzęgło.
Jeśli jedna z części jest sprawna, wymiana "zestawu" jest nieuzasadniona.
No chyba że ma się zbyt wiele pieniędzy w portfelu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 02:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
soda napisał(a):
Najczęstszym uszkodzeniem jest pęknięcie gumowej części koła, ale zdarza się również ,że rozwulkanizowuje się część po której porusza się pasek.

Wizualna ocena stanu technicznego wystarczy. Jeśli koło było by przyczyną drgań na pewno uszkodzenia byłyby widoczne gołym okiem.

hmmm, "gumowa czesc kola", czy my piszemy o tej samej czesci - numer 1 z rys.
Obrazek
Belt Drive-Vibration Damper - BMW parts catalog

Drogi Krzysku szkoda, ze nie napisales tego tydzien wczesniej, zaoszczedzilbym troch kaski, a za duzo jej nie mam :(
Moje stare sprzeglo delikatnie przypalone bylo, a okladzina byla zuzyta w 50% w porownaniu do nowej.

Ale wracajac do mojego problemu, co moze powodowac to "rzenie konia" podczas gaszenia silnika, zauwazylem rowniez, ze silnikem rzuca podczas gaszenia,
jakies sugestie???

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 03:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Vito napisał(a):
Ale wracajac do mojego problemu, co moze powodowac to "rzenie konia" podczas gaszenia silnika, zauwazylem rowniez, ze silnikem rzuca podczas gaszenia,
jakies sugestie???


To akurat jest oczywiste......... tłumik drgań ,zwany również na forum kołem pasowym.
Ja sprawdzam ,a raczej utwierdzam się w osądzie , zawsze w jeden prosty sposób.
Zrzucam paski....... Gdy koło jest obciążone i gdy jest już zmęczone życiem,przy gaszeniu i rozruchu pooduje nieciekawe zachowanie + ciekawe odgłosy. Gdy takie koło się uwolni od obciążenia ,nastaje cisza.
Po wymianie koła uwalonego na nowe, również jest cisza.
Wyprzedzam pytanie! Odpowiadam przy wymianie koła nie ma potrzeby wymiany rolek i napinacza jeśli są sprawne.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 17:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Krzysztof, przeprowadz sie do UK prosze, do Twojego garazu mam za daleko ;)
Troche jestem goly i wesoly teraz, a taki tlumik drgan troche kosztuje. Czy moge jeszcze tak przez miesiac pojezdzic czy musze go od razu wymienic?
Drugie pytanko, czy wymiana takiego tlumika jest w miare prosta, czy moze trzeba miec jakies specjalne urzadzenia.
Na schemacie widac, ze przykrecony jest czterema srubami. Torx chyba.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 530d 2002 - wymiana kola dwumasowego - pytania.
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 20:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Vito napisał(a):
hmmm, "gumowa czesc kola", czy my piszemy o tej samej czesci - numer 1 z rys.


Piszemy o tej samej części. W 3.0d jest trochę inaczej zbudowane niż w 2.0d, ale środek jest wypełniony gumą.
Właśnie ten gumowy rdzeń jest odpowiedzialny za tłumienie drgań.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL