BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 23:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 listopada 2014, 18:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
VADIM, chwal się, jak wrażenia z jazdy po wymianie odmy? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 listopada 2014, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Powiem tak, olej super spływa, na razie nie ubywa więc pod tym względem jestem zadowolony.
Ale jeśli chodzi o sedno tematu czyli falowanie nic się nie zmieniło, ta sama sytuacja niestety.

ALE! Szperając po necie/forach BMW znalazłem info które może być rozwiązaniem wszystkich Naszych problemów z falowaniem.
Otóż jest kolega z sąsiedniego forum który wygrał walkę z falowaniem (te same objawy co moje i Flashback'a tylko że u mnie mocno spotęgowane z tego co oglądałem jego filmik, u Ciebie Flashback dla mnie to pikuś w porównaniu z moim przygasaniem ale wiadomo problem jest problem) i co się okazało? W M52 i M54 są "nie do końca udane" komputery DME którym po jakimś czasie luty trzeba poprawić co ten kolega uczynił i wygrał z tym gównem, w końcu auto zachowuje się jak powinno. Napisał że wyjęcie kompa to 10 min potem sam poprawił luty i nie uwierzył co się stało jak włożył do auta. Wszystko "styka" i w końcu jest dobrze.
Objawy opisał takie same jak moje czyli przydławianie/przygasanie auta na wolnych przy wysprzęglaniu, ospałość z reakcją na gaz, raz lepiej raz gorzej było, co u mnie się potwierdza oraz te obroty też opadały ale czasem było dobrze sporadycznie co u mnie też się zdarza stąd powątpiewanie z mojej strony już w lewe powietrze (zresztą korekty też są w normie) a raczej w problem elektroniczno-przesyłowy lub zapłonowy (co tez już wyeliminowałem). A więc tak, w najbliższych dniach zabieram się za wymontowaniem kompa i poprawę zlutowanych połączeń. Jak ogarnę dam znać. Dla mnie to brzmi logicznie co ten typek napisał i ma sens a po drugie on tak zrobił i wygrał co mnie najbardziej przekonuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 listopada 2014, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
VADIM napisał(a):
Powiem tak, olej super spływa, na razie nie ubywa więc pod tym względem jestem zadowolony.

Co masz na myśli przez "olej super spływa"?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 listopada 2014, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Panowie.....nie przyjmicie tego jako złośliwośc albo podśmiewanie, ale kilka razy rozbierałem dme(siemens ms 42.0), tzn. wyciągałem dme z obudowy i przyglądałem się lutom przez lupę 5X. Psikałem środkami różniastego pochodzenia na wtyczki-złącza od ecu-dme i faktycznie nic to nie dało odnośnie falowania.
I albo siemens ms 43.0 w m54 faktycznie jest bardziej wrażliwy-"cieńsze-słabsze luty", albo to coś innego.
I mam taką uwagę: cienki rut lutownicy i mała moc. Sorrrry, ale przyglądałem się ścieżkom każdego pinu i jak coś podejrzecie, to nie atakujcie tego zbyt mocno. Z tego co czytałem, gdy podejrzewałem jakąś usterkę akurat w sterowniku, to raczej starsze typy od mojego.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 listopada 2014, 23:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Cytuj:
Co masz na myśli przez "olej super spływa"?


Mam na myśli to, że przy starej odmie miałem taką sytuację że "nie mogłem" sprawdzić oleju zaraz po zgaszeniu auta bo olej nie wracał od razu do miski i bagnet był zapaćkany wysoko (wracał kilka godzin z tego co pamiętam, myślałem że to normalne ale wg instrukcji przeczytałem, że stan oleju się sprawdza po 15 min od zgaszeniu silnika)
Teraz wjeżdżam na posesję, gaszę, idę zamknąć bramę wracam do auta i praktycznie mogę sprawdzać bo cały olej jest już w misce :) No i nie ubywa oleju mimo czasami jazdy wykorzystującej moc 3 litrówki :) Tak jak mówię na razie jestem bardzo zadowolony z tej operacji mimo nie wygrania z falowaniem tym zabiegiem :)

RobertTOEZ to nie jest pomysł tylko sprawdzone przez kolegę na swoim przykładzie także mnie to przekonuje. Zresztą jak dziś powiedziałem to swojemu przyjacielowi mechanikowi to powiedział cytuję "zimne luty to powszechna usterka układów elektronicznych, cyna po latach utlenia się, twardnieje i pęka" więc tym bardziej trzeba to sprawdzić. Wyjęcie to podobno 10 min roboty to co to jest w stosunku do wydawania masy kasy na części które są sprawne co się potem okazuje. Wymieniamy rzeczy a sterowanie może kuleć. Nie ma co tego rozkminiać i dyskutować, sprawdzę na dniach i dam znać. Dzięki za sugestie w sprawie uważania przy lutowaniu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 listopada 2014, 23:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przecież ja tego nie neguję całkowicie Vadim(lutów itp.). Tylko radzę i mam taki popierniczony domyślny język-Uuuuuważaj żebyś krzywdy nie zrobił sterownikowi na jego płytce!!!!!!!!!!!. Zresztą, jak go rozbierzesz to sam wykumasz, że ścieżki od pinów gniazd "idą dosyć ciekawie"(i chyba wielowarstwowo-niech się wypowie elektronik co tym się zajmował) po płytce i żeby faktycznie je sprawdzić, tzn. czy nie ma przerwanej ścieżki... to trzeba :zakrecony: hmmm gostka co się tym zajmuje.
Same połączenia ścieżek..z elementami im odpowiadającymi..... no dobra.
W każdym bądź razie, jak czegoś podejrzanego na 100% nie zauważysz, to nie daj tego w ręce specjalisty od wymiany lamp w telewizorze typu "elektron albo rubin". Taka moja uwaga, chociaż lampy w takich TV wymieniałem :rotfl: .
I na koniec: ja raczej odrzucam taką usterkę, ale oczywiście mogę się mylić, bo Polacy rozpracowali enigmę- a M54 daje po kościach niejednemu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 10 listopada 2014, 17:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54b25
Witam

Panowie mam identyczny problem obserwuje bacznie forum i czekam na jakiś przełom bo ja borykam sie z problemem falowania obrotów a szczególnie przydławieniem przy ruszaniu do przodu nie mówiąc o tyle :(. Mam praktycznie ten sam problem co VADIM.
Wymieniłem juz praktycznie wszystko od świec po przepływke dise oraz uszczelnienie dolotu (została mi odma ) i nic :mur: . Jedyna reakcje jaka odczułem byla wymiana przeplywki gdzie przed wymiana ,odpięciem klem na pare godzin a następnie podlaczeniem autko chodziło rewelacyjnie jakies 60 km jazdy. ( większa moc brak falowań i spadków do 500rpm) Na drugi dzien znowu lipa. Próbowałem też odpinać czujnik sprzęgła ale różnicy nie zauważyłem.
Dodatkowym problemem u mnie jest natomiast Lpg gdzie na zimnym gaśnie na luzie non stop dopóki sie nie nagrzeje - ta reakcja na Lpg jest identyczna jak na Pb z tym wyjątkiem ze jest mocniejsza (auto na luzie gaśnie). Dodam ze od strony instalacji i regulacji Lpg wszystko ok. Wkurza mnie to ze wcisniecie pedału gazu zupełnie inaczej odzwierciedla mój obrotomierz jakby te elementy nie byly ze soba zesynchrolizowane ( trzeba wyczucia jak cholera )- do licha drive by wire przynajmniej u mnie moze lepsza linka by była.

Kolega mechanik podpowiedział mi natomiast ze można by było założyć kolektor wydechowy od m52 i pokombinować tez z mapka (stwierdził ze byłoby to dobre nawet ze wzgledu na to ze mam dolot k&n). Jak to ujął autko lepiej by gadało :)



Swoja droga ja sie już przyzwyczaiłem ale jeżeli jedzie żona lub znajomemu to co drugi start na światłach gaśnie no i wstyd na mieście :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 10 listopada 2014, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Vadim z tym lutowaniem to faktycznie trzeba uważać, bo można więcej popsuć niż naprawić.
Ale warto spróbować, u mnie akurat nie pomogło na falowanie.
Gdy Ja walczyłem z tą przypadłością wyczytałem na jakimś forum że jednemu z posiadaczy BMW pomogła wymiany uszczelki pokrywy zaworów. Silnik zasysał mu lewe powietrze przez stwardniałą uszczelke.
Może coś w tym być. Mi zaczął pojawiać się olej w gnieżdzie świecy, zdjąłem dekiel a tam uszczelka (od nowosci , 10lat)
jak z drewna, wyciągałem po kawałku.
Inny kolega znów napisał że pomogła mu naprawa mostu, zlikwidowanie luzu na wale napędowym.
Poza tym w M54 jest pedal gazu w którym są dwa potencjometry które mogą sie zepsuć i wtedy reakcja na gaz może być niewłasciwa. Przepustnica też jest sterowana silnikiem krokowym przez jakąś przekladnie ktora też może ulec awarii.
Znajomy mial w Pegueocie problem z reakcją na gaz i okazało się że to pedal gazu.
Mam po angielsku pdf z opisem układu elektrycznego M54 moge wysłac na pw jak kogoś interesuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 10 listopada 2014, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 318IS
Kod silnika: M42
Witam, ja mam powyższe objawy ale tylko rano na zimnym silniku,gdy ruszam na 1 mam chaotyczną prace tłoków a obroty falują w dół i auto gaśnie chyba że go podciągne gazem. Ustawiłem obroty na 1100 żeby nie mieć problemów z gaśnięciem i tak na zimnym mam 800obr. a po rozgrzaniu trzyma 1000-1100 i pracuje równo na mieście.

Wcześniej obroty falowały na biegu jałowym i wymiana silniczka krokowego pomogła. Niedawno miałem wymieniane części rozrządu i uszczelki wraz z planowaniem głowicy (trochę silnik dostał przy wysokich obrotach gdy straciłem płyn chłodniczy przez sparciałą uszczelkę)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 11 listopada 2014, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
d_octor napisał(a):
Vadim z tym lutowaniem to faktycznie trzeba uważać, bo można więcej popsuć niż naprawić.
Ale warto spróbować, u mnie akurat nie pomogło na falowanie.
Gdy Ja walczyłem z tą przypadłością wyczytałem na jakimś forum że jednemu z posiadaczy BMW pomogła wymiany uszczelki pokrywy zaworów. Silnik zasysał mu lewe powietrze przez stwardniałą uszczelke.
Może coś w tym być. Mi zaczął pojawiać się olej w gnieżdzie świecy, zdjąłem dekiel a tam uszczelka (od nowosci , 10lat)
jak z drewna, wyciągałem po kawałku.
Inny kolega znów napisał że pomogła mu naprawa mostu, zlikwidowanie luzu na wale napędowym.
Poza tym w M54 jest pedal gazu w którym są dwa potencjometry które mogą sie zepsuć i wtedy reakcja na gaz może być niewłasciwa. Przepustnica też jest sterowana silnikiem krokowym przez jakąś przekladnie ktora też może ulec awarii.
Znajomy mial w Pegueocie problem z reakcją na gaz i okazało się że to pedal gazu.
Mam po angielsku pdf z opisem układu elektrycznego M54 moge wysłac na pw jak kogoś interesuje


Nie wiem czy Cie słuchać bo przez Ciebie kupiłem rok temu nowego ori krokowca co niczego nie zmieniło :D
A poważnie to po kolei:

Dzięki za ostrzeżenie właśnie się zastanawiał czy nie wysłać DME do jakiejś specjalnej firmy co się zajmuje naprawą ECU itp
Co do uszczelki pokrywy zaworów mam nową Reinza założoną przez Leo kiedy byłem u Niego we Wrocku na regeneracji VANOSA w kwietniu tego roku także to odpada. I tu jest jeden pkt co mnie zaciekawił. Luz na wale napędowym na prawdę może być przyczyną
falowania?
Co prawda też latem odczułem taką zależność że jak wysprzęglałem z dwójki tocząc się na 1300 obr potrafił być "stuk" i równoczesne falowania ale myślałem że to osobne problemy. Luz na wale jakiś na pewno mam i był on od zakupu auta gdyż podczas wbijania jedynki szczególnie na światłach potrafi stuknąć charakterystycznie.
Pedał gazu sprawdzony testem w DISIE i jest OK. Cewki itp też także to już dawno wykluczone, przepustnica i krokowy także.

Mógłbyś d_octor coś więcej o tym wale powiedzieć? Jak zlikwidować luz? I w ogóle co można w tym temacie zrobić?

I jeszcze dodam coś od siebie, szukając wszystkiego napotkałem temat klapki w wydechu która też lubi namieszać w temacie i tu pytanie do Was. Czy jej brak może powodować takie skutki? U mnie widać że jest urwana/zdemontowana całkowicie z wydechu a podobno poniżej 3 tysięcy wspomaga DISE i jest zamknięta więc może tu problem. Niektórzy zaś uważają że to tylko silencer. Ale czy firma z taka renomą i wiedzą jak GROUP AIE usunęła by tą klapkę robiąc swapa wiedząc że to może powodować anomalia w pracy jednostki napędowej? Wątpię ale pytam o Wasze zdanie gdyż jak mówiłem ja jej w ogóle nie posiadam (ślad w rurze jest, więc kiedyś w tym wydechu na pewno była - żeby ktoś nie napisał że mam wydech nie od 3 litrówki :D ) Pytanie jest jeszcze co się stało z przewodem podciśnienia który do tej klapki szedł...mam nadzieję że jest zaślepiony co mam zamiar oczywiście sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 11 listopada 2014, 18:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Luz na wale napędowym, czy którymkolwiek innym miejscu układu napędowego ma się nijak do tego co się dzieje z Twoim silnikiem na filmikach na postoju. Podczas jazdy na małych obrotach i szczególnie niskich biegach to może objawiać się szarpaniem, szczególnie podczas hamowania silnikiem, hamowania silnikiem i nagłego przechodzenia w utrzymanie danej prędkości lub przechodzenia do przyśpieszania. Mogą wtedy się pojawiać kangurki/ żabki itp. Tylko to nie ma nic wspólnego z próbami na postoju-na luzie.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 11 listopada 2014, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Oczywiście że nikt nie musi mnie sluchać, ani czytać tego co pisze.
A pisze bo czytam jakie macie kłopoty z tym problemem i wyczerpaliście już praktycznie wszystkie możliwości
naprawy.
Pisze o ekstremalnych przypadkach na które sie natknąłem w sieci w czasie gdy też walczyłem z falowaniem.
Ja wygrałem :super:
Pomogły mi sugestie i analizy Roberta toeza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub20
Ja się zwracam w stronę Vanosów. "Ich nie widać", a potrafią bałaganić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 12:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
d_octor napisał(a):
Oczywiście że nikt nie musi mnie sluchać, ani czytać tego co pisze.
A pisze bo czytam jakie macie kłopoty z tym problemem i wyczerpaliście już praktycznie wszystkie możliwości
naprawy.
Pisze o ekstremalnych przypadkach na które sie natknąłem w sieci w czasie gdy też walczyłem z falowaniem.
Ja wygrałem :super:
Pomogły mi sugestie i analizy Roberta toeza.


Jeśli ten początek wypowiedzi był do mnie to przecież wiesz, że żartowałem i tak bym go później kupił licząc że załatwi sprawę :D

Wygrałeś? A jeśli mogę wiedzieć co zrobiłeś? To była ta akcja z krokowcem co rozkręciłeś i coś tam zrobiłeś? Widziałem gdzieś w innym temacie jeśli o tym mowa. Potem pisałeś że niestety wszystko wróciło do "normy" :zdziwko:

matthewx ja mam vanosy zrobione i w kwestii obrotów niczego to nie zmieniło, nic a nic.

Magia polega na tym, że u mnie nie ma przystanku na 1000 obr przy spadaniu a nawet u Flashback'a widziałem na filmiku, że jest. Użytkownik Qwet (sorry jeśli przekręciłem) na bmw-klub napisał, że przy 1000 jest wtrysk paliwa dodatkowy aby zatrzymać spadanie obrotów a potem powoli krokowy sobie dozuje i stabilizuje. U mnie nie ma tej fazy przejściowej, wtrysk nie zatrzymuje tych obrotów, lecą i potem się odbijają. Więc idąc tym tropem pompa albo wtryski ale kurde na listwie rok temu było jeszcze 3,5 bara jak sprawdzaliśmy (a falowało tak samo) filtr paliwa nowy ori no a czas wtrysków na rozgrzanym w pełni ok.2 ms. czy ktoś może coś o tym powiedzieć? To za mało? Spróbować podmienić z kimś wtryski czy nie ma sensu? Dodam że pompa paliwa syczy głośno jak się zbliży do prawego tylnego koła, jakby ktoś się nie znał powiedziałby że powietrze z opony ucieka ładnie. Tak ma być? Nie mam porównania z nikim w okolicy dlatego pytam. A może układ paliwowy jest zapowietrzony? Jako ciekawostkę dodam że jeżdżę na 100 oktanówce shella cały czas od kiedy kupiłem auto a raz na próbę wyjeździłem rezerwę i zalałem 95 ostatnio ze statoil'a bo już nawet pomyślałem że to przez to paliwo może w co wątpiłem ale spróbować można i co się okazało? Na 95 objawy są dużo silniejsze. Na 100 ciężko zgasić auto dozując gazem ale da radę a na 95 to za każdym razem praktycznie gasł jak próbowałem. O czym to świadczy wg Was?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wez zobacz pompke paliwa, filtry

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
pawelos666
Pompa paliwa przeszła test w DISIE ale wg mnie to żałosny test...dźwiękowy...pytał czy było słychać syczenie... :kwasny:
Filtry mam wszystkie nowe. Jak sprawdzić pompę inaczej niż w disie i ciśnienie na listwie? No i czy te wartości wtrysku są poprawne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 13:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
VADIM napisał(a):
Pytanie jest jeszcze co się stało z przewodem podciśnienia który do tej klapki szedł...mam nadzieję że jest zaślepiony co mam zamiar oczywiście sprawdzić.



Sprawdź najpierw to- może pomoże, a ewentualne zaślepienie przewodu to znikomy koszt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
To.. w moim nie ma żanych przystanków przy 1000 obr/min i pracuje prawidłowo. No i co :D . Przy takich przygazówkach i podczas hamowania silnikiem przy schodzeniu z obrotów wtryski są odcinane w mniejszym lub większym stopniu. W jakim stopniu? tego już nie wiem. Ktoś o tym pisał, ale w tej chwili nie chce mi się siedzieć godzinami i szukać. W moim takie "przystanki" są!, ale!!! tylko po skasowaniu adaptacji przy robieniu nowej adaptacji na postoju(powstają również gdy zmienie coś w układzie wtryskowym-jakiś parametr, element itp). Podczas rozgrzewnia, obciążania silnika-układu elektrycznego różnymi urządzeniami i podgazowywaniu w różnej skali powstają takie przystanki przy ok 800-1000obr. Potrafią obroty nawet spaść do ok 600, ale po kilku minutach, gdy dme sobie obczaji jak ma czym i w jakim stopniu sterować przystanki te zanikają. Widocznie płynniej zaczyna sterować dopływem powietrza, czasem wtrysków itd.
Po takiej adaptacji posotojowej, wypróbowaniu-przetestowaniu na możliwie maks obciążeniu prądowym, obciążeniu delikanie skręcając kierownicą(pompa wspomagania) i przy okazji włączaniu w inpie MDK....parametru DKP(uchylenie klapy-motyla przepustnicy-żeby widzieć że ona też zadziałała-oprócz krokowca), zgaszeniu silnika na ok 1-2min i ponownym odpaleniu takich przystanków już nie ma. Możliwe są jeszcze ich późniejsze wystąpienia, ale znikają wraz z praktyczną adaptajcą, czyli już jazdą w różnych warunkach i wykorzystywaniu różnego powera :rotfl: tego mojego moherowca.
Jeśli regulator ciśnienia przy filtrze paliwa jest ok, to po odłączeniu wpływu sterowania podciśnieniem tym regulatorem pompa na wolnych obrotach(silnik nagrzany i niezbyt mocno obciążony prądowo) i tak powinna "przebijać" swym ciśnieniem te 3,5 atm w regulatorze i nadmiar paliwa ma wracać do zbiornika. Jeśli się chce to mozna to poobserwować w OBC w punkcie 6...
Piszę to, bo właśnie się zabiorę za moją pompę VEMO, bo jej jęk doprowadza mnie do kur...y. Ciśnienie daje dobre, ale pracuje tak na postoju, że silnika nie słychać z 20m tylko jęk pompy-jest niewątpliwie sprawna, tylko będę coś kombinował z jej podwieszeniem, bo już mam dość. Wszystko zrobiłem OK, nawet późnym latem tam zerkałem, a ona jęczy :mur: :mad: :cenzura: . Ten typ tak ma :rozpacz:
Spradź ten wężyk podciśnienia, o którym pisałeś i który wspomina kolega. Dla pełnej sprawności tego układu ssącego-wtryskowego, trzeba wyeliminować każdą!!! nieszczelność i nieplanowaną dziureczkę, nawet o średnicy 0,5mm!!!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Na chwilę obecną nie znalazłem tęgo wężyka w ogóle więc może i samej pompy tym sterującej też nie ma. Schemat w internecie gdzieś widziałem więc może uda się na dniach wjechać na kanał i poszukać w razie co. Wczołgałem się z tyłu pod auto i nie znalazłem nic przy wydechu a wiem że oryginalnie tam powinna siedzieć. Ale na logikę skoro pompa dawała 3,5 bara to te wtryski może jednak za mało paliwa podają. Mógłby ktoś komu nie falują (a są tacy :rotfl: ? ) podać ile w INPIE pokazuje ms czas wtrysku? (injection time) Byłbym wdzięczny. A tak swoją drogą są gdzieś w ogóle do zdobycia dane/parametry poszczególnych podzespołów zadane w sensie jakie prawidłowo powinny być? Tak żeby można było sobie porównać z tym co INPA/DIS pokazuję bo inaczej to takie błądzenie po lesie.

EDIT: ubywa mi jakoś dziwnie płyn chłodniczy, dolewam co jakiś czas (wcale nie tak rzadko :zly: ) ale śladów wycieku czy czegokolwiek podobnego nie ma... Czy to może coś sugerować? Ostatnio się przestraszyłem jak przeczytałem że ktoś napisał innemu koledze hasło "uszczelka pod głowicą" ale to wtedy nie było by ciepłego nawiewu chyba a u mnie nie ma z tym problemów (tak czytałem) Wiem pewnie już panikuję i tworzę ale wiecie jak to jest :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 listopada 2014, 18:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Cytuj:
Wygrałeś? A jeśli mogę wiedzieć co zrobiłeś? To była ta akcja z krokowcem co rozkręciłeś i coś tam zrobiłeś? Widziałem gdzieś w innym temacie jeśli o tym mowa. Potem pisałeś że niestety wszystko wróciło do "normy"


Tak wygrałem.
Owszem to była ta akcja z krokowcem.
Ale nie przypominam sobie żebym pisał że wszystko wruciło do normy.
Wóz sprawował się bez zarzutu, zero falowania, obroty przy zatrzymaniu też najpierw stujka na 1000 potem powolne opadanie na 700.
Wczesniej potrafil zgasnąć pod swiatłami.
Niestety ta sytuacją cieszyłem sie jakieś 1000-1500 km , rozbiłem sie na zakręcie o drzewo i tak to się skończyło.
U mnie winna była pompa paliwa ( niewydolna) i krokowiec.
Po wymianie pompy znacznie się poprawiło, ale jeszcze nie to , nie było stujki na 1000 i czasem lekko zafalował.
Po regeneracji krokowca problem znikł.
Wcześniej oczywiście wymieniłem cewki, świece, odme, czujnik wałka itp itd, ale te zabiegi nic nie dały.
Jedynie po wymianie odmy zaczoł brać olej i zapaskudziło mi kolektor dolotowy olejem.
Pompe paliwa bardzo łatwo sprawdzić.
Tankujesz paliwo pod korek i resetujesz średnie spalanie, i licznik kilometrów.
Jeżdzisz powiedzmy 100km im więcej tym lepiej.
Tankujesz znów pod korek i wyliczasz średnią z przejechanych kilometrów i zatankowanego paliwa.
Jeśli wyliczona srednia pokrywa się ze wskazaniem średniej komputera to wszystko ok.
Jeśli wyliczona średnia jest mniejsza od średniej z komputera to pompa daje slabe ciśnienie.
Jeśli wyliczona średnia jest większa od średniej z komputera to ciśnienie paliwa jest za duże lub wtrysk popularnie mówiąc leje.
Mnie zawsze dziwiło że komp pokazywał mi srednią 12l/100km a z empirycznego wyliczenia wychodziło mi zawsze 2-3 litry mniej.
Po zmianie pompy już nie było tej rozbierzności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL