BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 03:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 10:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
luko32 napisał(a):
zdarza sie choc zadko, potrafia sie zawieszac. Trzeba było je pozamieniac miejscami i zobaczyl bys czy jest roznicaa... Ten od EGR jet mniej wazny, Ja u siebie zaslepielm EGR i teraz auto nawet dymka nie puscii, nie dlawi sie swoimi spalinamii... silniczek lepiej dopala ropkee, polecam na przyszłoscc taka operacje...

Co myslicie o tym???Bo juz kiedys słyszałem ze mozna tak zaslepic ale jakos nie mam przekonania.Prosze o wypowiedz kogos kto wie cos na ten temat.Czy to nie jest szkodliwe dla silnika :kwasny:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 11:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
BMW2004 napisał(a):
luko32 napisał(a):
zdarza sie choc zadko, potrafia sie zawieszac. Trzeba było je pozamieniac miejscami i zobaczyl bys czy jest roznicaa... Ten od EGR jet mniej wazny, Ja u siebie zaslepielm EGR i teraz auto nawet dymka nie puscii, nie dlawi sie swoimi spalinamii... silniczek lepiej dopala ropkee, polecam na przyszłoscc taka operacje...

Co myslicie o tym???Bo juz kiedys słyszałem ze mozna tak zaslepic ale jakos nie mam przekonania.Prosze o wypowiedz kogos kto wie cos na ten temat.Czy to nie jest szkodliwe dla silnika :kwasny:


Lego go odłączył (w tym temacie napisał http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764 ), pogadaj z nim

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
a w jaki sposob tak poprostu zozlaczyc egr??? i jeszcze jedno pytanie czy zdarza sie ze jest uszkodzona pompa podcisnieniowa???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Ja Egr mam wypiętego i jest dużo lepiej :) pali mniej ,mniej kopci (w sumie prawie wogole)
Odpina sie w ten sposób ze wyciąga sie wężyk z Egr-a i do niego wsadza sie śrubkę (to cała filozofia)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 22:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
dzisaj czysciłem te zaworki i ten główny agr.Jak rozebrałem ten zawor głowny co jest z przodu silnika to sie przestraszyłem jaki był zajeba... w jakims oleju czy czyms takim.A te małe zaworki z sitkiem nie były bardzo zabrudzone.Roznicy nie widze zadnej poza swiadomoscia ze sa czyste :hyhy:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
BMW2004 napisał(a):
dzisaj czysciłem te zaworki i ten główny agr.Jak rozebrałem ten zawor głowny co jest z przodu silnika to sie przestraszyłem jaki był zajeba... w jakims oleju czy czyms takim.A te małe zaworki z sitkiem nie były bardzo zabrudzone.Roznicy nie widze zadnej poza swiadomoscia ze sa czyste :hyhy:


ja po czyszczeniu odczułem różnicę i to na + auto chętniej i harmonijniej rozwija moc :)

PS Lego, a to Twój patent czy gdzieś czytałeś o odpięciu EGR :?: czy na pewno nie jest to szkodliwe dla silnika :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
LEGO napisał(a):
Ja Egr mam wypiętego i jest dużo lepiej :) pali mniej ,mniej kopci (w sumie prawie wogole)
Odpina sie w ten sposób ze wyciąga sie wężyk z Egr-a i do niego wsadza sie śrubkę (to cała filozofia)


Nie wystarczy tylko same odpiecie podcisnienia. Spaliny przy wyzszych obrotach potrafia samoistnie owierac egr.. Trzeba go dodatkowo zaslepic w miare gruba blaszkaa i wtedy bedzie dobrze.
Zaslepiajcie Egr, nie ma z tym zadnego problemu, jeszcze sie nie spotkalem zeby komus cos sie przydazylo po zaslepieniu EGRa. Jedynie ekolodzy moga sie przyczepicc. :]
Przeciez EGR to tylko ponowne dopalanie spalin. Po odlaczneniu egr ropka lepiej sie bedzie spalac bo bedzie miala sam tlen z dooładowania. A wiadomo ze w spalinach tlenu nie ma prawie wogole dlatego obniza to sprawnoscc silnikaa jesli zasysa je spowrotem do komory spalania....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 23:41 
rorafalki napisał(a):
BMW2004 napisał(a):
dzisaj czysciłem te zaworki i ten główny agr.Jak rozebrałem ten zawor głowny co jest z przodu silnika to sie przestraszyłem jaki był zajeba... w jakims oleju czy czyms takim.A te małe zaworki z sitkiem nie były bardzo zabrudzone.Roznicy nie widze zadnej poza swiadomoscia ze sa czyste :hyhy:


ja po czyszczeniu odczułem różnicę i to na + auto chętniej i harmonijniej rozwija moc :)

PS Lego, a to Twój patent czy gdzieś czytałeś o odpięciu EGR :?: czy na pewno nie jest to szkodliwe dla silnika :niepewny:


a ja nie mogę się dostać do tych filtrów od EGRu....


Góra
  
 
 Tytuł: Wciaz problem z moca 330d :(
PostNapisane: 14 marca 2008, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
Witam poraz kolejny i prosze o pomoc, bo juz nie mam pomyslow, wyczyscilem EGR, zaworek przy egrze, wyczyscielem zaworek przy turbie a pozniej nawet go wymienilem na nowy! kupilem nowy przeplywomierz boscha, auto jezdzilo 1 dzien chyba normalnie a nastepny dzien juz nie bylo tej mocy pojechalem na komputer pow. ze wszytko jest ok, jedyne co im sie wydawalo to chyba wadliwy przeplywomierz wiec go zareklamowalem po 7 tyg dostaelm nowy taki sam orginalny boscha. zalozylem i znowu 1dzien auto jezdzilo super a na drugi dzien juz nie chcialo sie krecic a jak zobaczy gore to juz wogule slabizna, czy ktos ma pomysl co moze byc??? bo ja juz niemam pomyslu. PROSZE O POMOC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wciaz problem z moca 330d :(
PostNapisane: 14 marca 2008, 21:44 
wczoraj byłem u mechanika trochę porozmawiać. i stwierdził, że nie ma takiego czegoś jak filtr EGR i filtr od turbo (jak jakieś dwa tygodnie temu miałem zmieniany ten filtr)


nie rozumiem już tego wszystkiego :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 22:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
że nie ma takiego czegoś jak filtr EGR i filtr od turbo

Bo czegoś takiego faktycznie nie ma.
Filterki o których mowa znajdują się na elektrozaworach podciśnień, poprzez które turbina i zawór EGR są sterowane.
Na zaworze EGR znajduje się przewód podciśnieniowy, który doprowadzony jest właśnie do przypiętego elektrozaworka.....to samo tyczy się siłownika podciśnieniowego przy turbo.
W układzie podciśnień przy turbo musi być także zbiorniczek akumulacyjny podciśnienie powietrza, które wytwarza vacuumpompa. Ważne jest więc, aby wszystko było tu szczelne.

Jeżeli dostrzegasz cięgno siłownika podciśnieniowego na turbinie, to możesz z obserwacji jego zachowania wywnioskować jak spisują się podciśnienia powietrza.
Po odpaleniu silnika cięgno ma zostać automatycznie wciągnięte i pozostaje w takiej pozycji cały czas, aż do momentu przegazowywania silnikiem (obserwacja na postoju oczywiście) Z chwilą przegazówki cięgno musi być popuszczane i ważne jest, w jak szybki sposób to następuje. Jeśli popuszczane jest w sposób gwałtowny i szybko, to raczej nie ma problemu z podciśnieniami i w łapaniu swobodnego atmosferycznego powietrza przez filterek na elektrozaworze. Jeśli natomiast popuszczanie jest mozolne i otępiałe, to albo elektrozaworek jest uszkodzony sam w sobie i źle steruje podciśnieniem, albo filterek na nim jest przypchany brudem i utrudnia to w zasysaniu powietrza celem wyswobodzenia cięgna siłownika podciśnieniowego przy turbinie.

Co do zatykania zaworu EGR spekulowałbym. Wiadome jest, że wyjście spalin odprowadzone jest z kolektora wydechowego czyli przed turbiną, co oznacza, że jest w pewnym sensie wentylem dla prędkości spalin napędzających turbinę. Zatkanie zaworu EGR powoduje automatycznie zwiększenie prędkości turbiny i jednocześnie może ona wytwarzać większe proporcjonalnie ciśnienie powietrza w dolocie do kolektora ssącego. Należy jednak pamiętać, że w kolektorze ssącym jest jednak czujnik ciśnienia powietrza od którego uzależniona jest praca elektrozaworka sterującego turbiną......czy jednak jest to zabezpieczenie ??? ....Według mnie nie. Może dojść do wielu usterek związanych z nieszczelnością układu dolotowego powietrza co wymuszałoby każdorazowe zwiększanie obrotów turbo dla uzyskania właściwego ciśnienia powietrza.
Tak jak w benzynie, tak samo i w silnikach dieslowskich, które oparte są na turbo proporcja dawki musi być zachowana.......powietrza, pomimo tego, że jest ono pod ciśnieniem, nie może być ani za mało ani za dużo.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 22:45 
robertbmw będziesz w Polsce w najbliższych miesiącach? chętnie bym się z Tobą spotkał na żywo. zaskakujesz mnie wiedzą :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 23:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
rybik,
Oj, rybik....nie Ty jeden :P

Niestety moje pobyty są krótkie w czasie których muszę pozałatwiać wiele spraw osobistych. Czasem bywa tak, że odpoczywam dopiero po powrocie do IR. :/

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 23:05 
robertbmw napisał(a):
rybik,
Oj, rybik....nie Ty jeden :P

Niestety moje pobyty są krótkie w czasie których muszę pozałatwiać wiele spraw osobistych. Czasem bywa tak, że odpoczywam dopiero po powrocie do IR. :/



nie spotkałem drugiej takie osoby posiadającej chociaż połowę Twojej wiedzy.

szkoda, bo chętnie oddałbym Ci moje auto do przeglądu. a nie masz jakiegoś Brata bliźniaka? :).

pozdrawiam serdecznie
Robert


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 23:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Moja wiedza nie jest nawet w stanie ogarnąć choćby połowy tych informacji, które skrywają BMK-i.....ale Dziękuję za uznanie.

Brata mam, a nawet kilku, lecz niestety nie bliźniaków i specjalizują się w innych dziedzinach :hyhy:
Cytuj:
bo chętnie oddałbym Ci moje auto do przeglądu

.....jesteś tego pewny?? :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 23:42 
robertbmw napisał(a):
.....jesteś tego pewny?? :rotfl:


ale czekałbym obok Ciebie z dobra finką na koniec imprezy :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, bylem wlasnie przygladnac jak to ciegno dziala i wydaje mi sie ze dziala prawidlowo , po zapaleniu silnika odrazu sie wciaga, a podczas przegazowania wyciaga sie szybko w zaleznosci ile dodam gazu. ale jak dobrze przegazuje to wyciaga sie gwaltownie czyli chyba dziala prawidlowo. Zastanawiam sie Robercie nad jedna rzecza bo to auto mnie troche oszukuje, sa momety ze auto dobrze sie poderwie , a sa momety ze jest mulasty. i dopiero w granicach 3500obr tak jak by go cos pociaglo. Zastanwaim sie jescze co do filtra paliwowego bo wymienilem go jakies 8-10tys km temu. Moze to miec jakies znaczenie??? jaki ten filtr kupic? jakiej firmy? a jak nie filtr to czegu tu dalej szukac?? Pozdrawiam Pawel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 15:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
czyli chyba dziala prawidlowo

Wskazuje to na właściwą pracę. Praca cięgna musi być pod względem szybkości/gwałtowności taka sama przy wciąganiu i popuszczaniu.
Filtr paliwa raczej bym wykluczył, gdyż dopiero przebieg 60 tys. może sugerować podejrzenia o jego przypchaniu.....jeżdząc oczywiście na dobrej jakości paliwie.

Co bym sprawdził w dalszej kolejności?
Zwróć uwagę jak funkcjonuje podciśnienie na zaworze AGR/EGR. Podczas pracy silnika na biegu jałowym podciśnienia powietrza na wężyku ma nie być wogóle, gdyż świadczyłoby to uchylaniu się zaworu EGR, w momencie kiedy ma być całkowicie zamknięty. Ta diagnoza jest istotna w wyeleminowaniu pracy silnika na jakimś trybie awaryjnym.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 16:14 
pojechałem dzisiaj do innego mechanika, najpierw zrobił test komputerowy, stwierdził, że jest za małe ciśnienie przy turbodoładowaniu, być może jakiś wężyk spadł itp. po święta ma się tym zająć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2008, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
robertbmw napisał(a):

Co do zatykania zaworu EGR spekulowałbym. Wiadome jest, że wyjście spalin odprowadzone jest z kolektora wydechowego czyli przed turbiną, co oznacza, że jest w pewnym sensie wentylem dla prędkości spalin napędzających turbinę. Zatkanie zaworu EGR powoduje automatycznie zwiększenie prędkości turbiny i jednocześnie może ona wytwarzać większe proporcjonalnie ciśnienie powietrza w dolocie do kolektora ssącego. Należy jednak pamiętać, że w kolektorze ssącym jest jednak czujnik ciśnienia powietrza od którego uzależniona jest praca elektrozaworka sterującego turbiną......czy jednak jest to zabezpieczenie ??? ....Według mnie nie. Może dojść do wielu usterek związanych z nieszczelnością układu dolotowego powietrza co wymuszałoby każdorazowe zwiększanie obrotów turbo dla uzyskania właściwego ciśnienia powietrza.
Tak jak w benzynie, tak samo i w silnikach dieslowskich, które oparte są na turbo proporcja dawki musi być zachowana.......powietrza, pomimo tego, że jest ono pod ciśnieniem, nie może być ani za mało ani za dużo.


Z tym sie z Toba zgodze, ale napewno cisnienie nie wzrasta znaczaca i nie powoduje to przeładowywania turbiny, temat sprawdzany. W moim przypadku zatkanie EGR dało mi o jakies 0,5 bara wieksze doładowanie co za tym idzie zrobilem jeszcze wieksza moccc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL