BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 23:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Kazde 2.0d ma pompe wysokiego cisnienia, inaczej zwana wtryskowa i wtryski typu common rail
Tak dla jasnosci :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 88
Moje BMW: e46 318d cr
Kod silnika: m47n
mayhem napisał(a):
daniell-gda napisał(a):
2.0 116km z roku 2002 nie jest na rc?? jest na pompie wtrysk??


dokładnie


daniell-gda napisał(a):
a jak trzęsie przy zapalaniu i gaszeniu silnika to może być to koło dwumasowe?? czy raczej poduszka pod silnikiem ??


Mogą być poduszki, przy padniętej dwumasie wydobywa się taki charakterystyczny dźwięk podczas naciskania sprzęgła, dobrze go słychać przy wolnej jeździe, np. cofaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 88
Moje BMW: e46 318d cr
Kod silnika: m47n
KubaMpakiet napisał(a):
Kazde 2.0d ma pompe wysokiego cisnienia, inaczej zwana wtryskowa i wtryski typu common rail
Tak dla jasnosci :rotfl:


Bzdura.. silniki M47 montowane w 320d 136 KM oraz 318d 116km przed 03.2003 nie mają wtrysków CR. Takowe mają silniki M47N (M47TU) montowane w 320d po lifcie i w 318d po 03.2003.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 23:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Sprawdz dobrze, w wersji 136 ps co masz za wtryski?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 00:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
KubaMpakiet napisał(a):
Sprawdz dobrze, w wersji 136 ps co masz za wtryski?


w wersji 136PS jest pompa VP44, nie zaden common rail.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
jceel napisał(a):
w wersji 136PS jest pompa VP44, nie zaden common rail

kolega ma rację
W 320d 150km jest układ wtryskowy common rail, czyli z szyny gdzie jest stałe ciśnienie paliwko idzie na wtryski, a w 136 km tej listwy nie ma, na każdy wtrysk podawane jest paliwo bezpośrednio z pompy wysokiego ciśnienia.
Pompowtryski to inna bajka, każdy pompowtrysk sam generuje sobie ciśnienie.
Jeśli chodzi o kwestie który układ lepszy to można się kłócić, na pompowtryskach VW uzyskał od razu ciśnienie wtrysku ok 2000 bar (chyba nie pomyliłem jednostek ;) ) a common rail tylko 1350 w pierwszej wersji więc przepaść na korzyść pompowtryskiwaczy. Niestety pompowtryskiwacze wykończyli panowie ekolodzy ze względu na to że po fazie wtrysku ciężko było uzyskać wtryskiwanie dawek dopalających ze względu na spadek ciśnienia, w common rail ciśnienie jest stałe przez cały czas i problem spadku ciśnienia nie występuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 18:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 282
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Szara Mysza e87
Kod silnika: 2.0d
Kolego ja mam E46 po lifcie 150km i jestem bardzo zadowolony. Wiadomo jest to silnik CR a co z tego wynika... trzeba o niego dbać.
Dobry regularnie wymieniany olej osobiście uważam że co 10-15 tyś km jak jeździsz w miarę dynamicznie... Ja osobiście zalewam Motul 8100 X-Clean C3 5W40
Kolejna sprawa to paliwo a dokładniej to skąd je tankujesz Nie musisz jeździć na V-Powerze wystarczy że będziesz lał na stacji gdzie paliwo nie jest chrzczone...
A tak po za tym to wsiadasz i jedziesz. :D
Spalanie:
Miasto (sporo korków) - 7,5l/100km
Trasa 140-160 - 7,5l/100km
Trasa 100-120 - 5l/100km

Ps. Pisałeś o A4 to ja Ci proponuje porównać cenę za zawieszenie i myślę że już więcej nie będziesz się zastanawiał co wybrać... :D

_________________
Było - Fiat 126p...
Było - Fiat Bravo I...
Było - BMW e46 320d Touring...
Było - VW Passat B5 Variant TDI...
Jest - BMW e87 120d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 126
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Moje BMW: E90 330xd
Kod silnika: M57TU2 D30
Rychu19 napisał(a):
Jeśli chodzi o kwestie który układ lepszy to można się kłócić, na pompowtryskach VW uzyskał od razu ciśnienie wtrysku ok 2000 bar (chyba nie pomyliłem jednostek ;) ) a common rail tylko 1350 w pierwszej wersji więc przepaść na korzyść pompowtryskiwaczy.


1350 bar dotyczyło CR I generacji - takiej jak w silniku M57 (3.0d 184KM). 320d 150KM to już CR II generacji - ciśnienie wtrysku o ile mnie pamięć nie myli 1800 bar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
jceel napisał(a):
1350 bar dotyczyło CR I generacji

no i właśnie o pierwszej generacji pisałem jeżeli nie zauważyłeś
chodziło mi o pokazanie różnicy pomiędzy pompowtryskiwaczami a common rail,
jak widzisz nawet druga generacja nie dorównuje pompowtryskom.

Wracając do tematu, kupuj kolego autko po lifcie. Silnik mocniejszy i nowszy, co do spalania to zależy jak kto jeździ, ale średnia 7 l/100 km w cyklu mieszanym nie jest trudna do osiągnięcia nawet w touringu o 150 kg cięższym od sedana. Dobre spalanie w stosunku do mocy i wagi auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: kuj-pom
Witam wszystkich :padam: Jesli mozna sie wtroncic to ja mam e46 2001r 136ps NM + chip na 150ps i 350Nm i musze przeznac ze zrobilem 60tys i nic sie nie dzieje a sredne spalanie 7l/100km robie na zbiorniku od 900 do 1100 km wzaleznosci o stylu jazdy.V-power tylko :super: wstawil bym fotkim ale nie wiem jak :( a autko w pelnym rzadko spotykanym M pakiecie Navi 16;6 bez skura tel itp. :szok:

_________________
bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: kuj-pom
Moja becia http://img683.imageshack.us/i/20110212141513.jpg/

_________________
bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: kuj-pom
moja betka http://img41.imageshack.us/i/20090628677.jpg/ http://img683.imageshack.us/i/20110212141513.jpg/

_________________
bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 20:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 282
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Szara Mysza e87
Kod silnika: 2.0d
chudy.adam napisał(a):
Witam wszystkich :padam: Jesli mozna sie wtroncic to ja mam e46 2001r 136ps NM + chip na 150ps i 350Nm i musze przeznac ze zrobilem 60tys i nic sie nie dzieje a sredne spalanie 7l/100km robie na zbiorniku od 900 do 1100 km wzaleznosci o stylu jazdy.V-power tylko :super: wstawil bym fotkim ale nie wiem jak :( a autko w pelnym rzadko spotykanym M pakiecie Navi 16;6 bez skura tel itp. :szok:

Witam
chudy.adam widzę że masz wymieniony przód na poliftowy :hyhy: :rotfl: ale niestety silnik przedliftowy ;) :P

_________________
Było - Fiat 126p...
Było - Fiat Bravo I...
Było - BMW e46 320d Touring...
Było - VW Passat B5 Variant TDI...
Jest - BMW e87 120d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 63
Moje BMW: e65 730d
Kod silnika: M57N2
ja jezdzilem vectra B 2001 rok 2.2 diesel 125 KM i zmienilem na BMW 2.0 150Km Dla mnie wilka roznica w kulturze pracy osiagach i spalaniu oczywiscie wsyztsko na przyslowniowy plus dla VECTRY :wstyd: zartuje :-) oczywiscie BMW
teraz mam e39 3.0d automat spalanie po miescie (ale moje miasto to ciechanow i caly czas zimny silnik, wychodzi mi ok 14 jak jezdze wiecej ok 11-12 a trasa od 7.5 (raz tyle udalo mi sie osiagnac) do 10 ale srednio 8.5 mozna powiedziec.
Generalnie mamm ochote znowu wrocic do 2.0 w e46 150KM i zrobic np program u Mastrsa albo 46 3.0d ale w manualnu ....
(automatem jezdzi mi sie bardzo dobrze ale jednak przeklada sie to na spalanie) Generalnie baaaardzo polecam 150KM moim skromnym zdaniem suuuper silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 31 marca 2014, 19:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam widze ze tutaj jest stary ale fajny temacik chce kupić BMW e46 2.0 w dieslu mam jedna na oku 2002 rok tylko ma 250 tys przejechane i nie wiem czy sobie nieodpuscic jej co o tym sadzicie za dużo czy nie ? Chce wspomnieć ze to będzie moja pierwsza becia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 31 marca 2014, 20:32 
Jeżeli tyle ma to brać. Jakiego przebiegu oczekujesz? :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 31 marca 2014, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
kubabmw7, lepiej sprawdź czy ten przebieg jest rzeczywiśćie oryginalny i jeśli tak to nie jest wcale specjalnie duży - bo bardzo często tyle to maja kilku letnie auta. Nie oznacza to, ze nie ma Bmw o przebiegach około 200kkm lub nawet mniej ale zazwyczaj jeśli już to są to benzyny...no i cena za granicą auta z tak niskim przebiegiem też jest sporo wyższa niż równie fajnego ale takiego, które nakręcone ma drugie tyle... więc nie licz, ze ktoś sprzedaje świeżo ściągnięte Bmw z niskim przebiegiem w okazyjnej cenie.

Poza tym to ile ewentualnie będziesz "musiał włożyć" zależy bardziej od stanu technicznego czyli o to jak ktoś dbał i gdzie jeździł (bo 350kkm autostradowe miejskim nie równe) a nie od tego czy na blacie jest realne 200 czy 300tys.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] lift 2.0 d 150 km
PostNapisane: 31 marca 2014, 22:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
ok dzięki ze mnie uświadomiliście ze to wcale nie jest tak źle ;D czyli wywnioskowałem z wcześniejszych postów że głównie zwrócić uwagę na odgłos turbiny jeszcze jakieś wskazówki jak nie nabrać się przy zakupie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL