BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 08:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw,
robertbmw napisał(a):
Zwróć uwagę jak funkcjonuje podciśnienie na zaworze AGR/EGR. Podczas pracy silnika na biegu jałowym podciśnienia powietrza na wężyku ma nie być wogóle, gdyż świadczyłoby to uchylaniu się zaworu EGR, w momencie kiedy ma być całkowicie zamknięty. Ta diagnoza jest istotna w wyeleminowaniu pracy silnika na jakimś trybie awaryjnym.
Robercie prosze jak bys mogl mi napisac na ktory wezyk mam zwrocic uwage ?? bo niewiem ktory to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 13:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Na zaworze EGR masz gruszkę podciśnieniową do której doprowadzone są (w Twoim przypadku) dwa wężyki. Ten dolny (nieco grubszy) schowany bardziej pod gruszką jest jedynie odprowadzeniem oleju do dekla rozrządu. Zawór EGR często potrafi wyrzucać olej poprzez komorę gruszki, która ma swobodnie pracować w powietrzu atmosferycznym, co prowadziło do znaczącego brudzenia silnika. Zastosowany wężyk rozwiązał ten problem i nie zakłóca pracy gruszki podciśnieniowej.

Natomiast mnie chodzi o drugi wężyk, który doprowadzony jest do gruszki z czołowej jej strony. Jest on zapewne czarny z niebieskim paskiem i doprowadzony jest do elektrozaworu podciśnienia odpowiedzialnego za pracę zaworu EGR.
Po zdjęciu go z gruszki na zaworze nie możesz odczuwać na nim podciśnienia powietrza, gdy silnik pracuje sobie na biegu jałowym, czyli nie może przysysać palca w żadnym stopniu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
takie male OT
czy silnik 2,5d tez ma EGR?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, ok jutro sprawdze jak jest z tym zaworem EGR chcialem tylko dodac ze jakis miesiac temu zdejmowalem EGR i czyscilem go acetonem byl zabrudzony dość poważnie ale niestety moje czyszczenie nic nie pomoglo, dzieki, jutro sprawdze i sie odezwe.A jesli ten wezyk zasysa powietrze to ...?

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 11:45 ]
robertbmw, Robercie wlasnie sprawdzilem sciaglem ten wezyk czarny z niebieskim paskiem z egru i odpalilem silnik i przylozylem palca i WCIAGA PALCA JAK ODKURZACZ :( wiec co jest grane??? oco chodzi? co jest zepsute??

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 11:57 ]
robertbmw, jeszcze chce dodac do tego wszytkiego ze jest roznica w przyspieszaniu jak podczas przyspieszania dodaje powoli gazu to auto chyba lepiej przyspiesza , a jak naciskam gwaltownie gaz to robi sie mulowaty. tak jak by cos go dusilo. czekam na odp co ty na to wszytko???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 11:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Odłącz przepływkę i sprawdź, czy nadal na przewodzie podciśnieniowym do zaworu EGR jest wyczuwalne podciśnienie.
Staraj się sprawdzać to podciśnienie (ściąganie wężyka) już na uruchomionym silniku a nie przed uruchomieniem, gdyż podczas pierwszych chwil pracy silnika sterownik może załączać zawór EGR dla celów kontrolnych.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, ok. zaraz pojde sprawdzic. ale przeplywomierz jest nowy orginalny boscha, tymbardziej ze to jest drugi przeplywomierz bo pierwszy zareklamowalem, bo wydawalo mi sie ze jest wadliwy ale ten drugi robi to samo, i ten pierwszy jak poszedl na reklamacje to nie dopatrzyli sie w nim wady ale wymienili mi na nowy.i dalej jest zle:(ale zaraz sprawdze jeszcze do podcisnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 11:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
powoli gazu to auto chyba lepiej przyspiesza , a jak naciskam gwaltownie gaz to robi sie mulowaty

Wskazywałoby to na fakt, że doładowanie powietrza występuje u Ciebie z opóźnieniem. Nim turbina wytworzy właściwą ilość powietrza, potrzebną do gwałtownego rozpędzenia auta, to auto jest w tym czasie mułowate.
Brałbym w tym przypadku nawet i niewydolność turbiny, skoro na sterowaniu siłownikiem podciśnieniowym turbo jest wszystko w porządku.

Miałem podobny przypadek z miesiąc temu....no może dwa.
Silnik nie pracował zbyt nagannie, ale nie miał mocy. Na zaworze EGR występowało podciśnienie podczas pracy na biegu jałowym, co nieco mnie martwiło. Po odpięciu przepływki podciśnienie to znikło. Można by wnioskować, że to przepływka uszkodzona, ale pomyślałem, że sprawdzę inne możliwości mogące powodować zły pomiar mas zasysanego powietrza......czyli sprawdzenie turbiny i niestety okazało się że ma ogromne luzy wzdłużne na wirniku, przez co łopatki turbiny wytarły się zmniejszając ich powierzchnię, co ma ogromny wpływ na ilości wytwarzanego powietrza.
Po wymianie turbiny na nową wszystko wróciło do normy.
tomasz86staszic,
Musi mieć :P Wszystkie współczesne silniki diesla posiadają zawór EGR.......benzynki także ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, Juz ci mowie jak dokladnie jest, zrobilem tak odpalilem silnik i po odpaleniu odlaczylem ten wezyk i oczewiscie zasysa palca jak odkurzacz az ciezko go zdjac i ( jak jest wezyk zalozony to slychac takie dziwne burczenie jak by w okolicach filtra powietrza a po zdjeciu wezyka przestaje burczec ) aaa pozniej zgasilem auto wypiolem przeplywomierz odpalilem auto i sciaglem wezyk i spokuj nie zasysa palca ten wezyk . wec????? :( co ty na to???

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 12:50 ]
robertbmw, Dodam jeszcze ze turbine widzialem pare dni temu i ruszalem wirnikiem i niema jakis duzych luzow a lopatki widzialem ze sa idealne i nie powycierane.

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 12:54 ]
robertbmw, i tak jak mowie przeplywomierz jest drugi nowy. wiec zaczyna mnie to martwic:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 12:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jak jest wezyk zalozony to slychac takie dziwne burczenie jak by w okolicach filtra powietrza a po zdjeciu wezyka przestaje burczec )

Praca silnika napewno będzie inna (głośniejsza), gdyż silnik oprócz świeżego powietrza dodstaje także spaliny.....na biegu jałowym. Wiadome jest, że spaliny mogą doprowadzać nawet do zgaśnięcia silnika, czyli są uciążeniem w utrzymaniu przez silnik obrotów.....ratując je dochodzi do zwiększenia dawki paliwa i głośniejszej pracy.

To co możesz teraz jeszcze sprawdzić, to upewnienie się, czy występowanie podciśnienia na tym wężyku jest wynikiem sterowania przez moduł elektrozaworem podciśnienia, czy też może sam elektrozawór jest uszkodzony, choćby nawet poprzez przypchany filterek i nie może wyeleminować podciśnienia na tym przewodzie podczas pracy silnika na biegu jałowym.
Jeśli wynikiem istnienia podciśnienia na tym wężyku jest zasterowanie przez moduł silnika, to istnieje jakiś problem w występowaniu, dostarczaniu, zasysaniu świeżego powietrza poprzez pomiar przez przepływkę.

Przepływkę masz nową, ale jest ich naprawdę kilka rodzaji i nigdy nie ma pewności, że Twoja przepływka pod względem parametrów właściwie współpracuje ze sterownikiem silnika. Sprawdzić to może jedynie serwis lub zakup oryginalnej przepływki po numerze karoserii......ale to niestety wydatek.

Jest u Ciebie problem i tego nie da się ukryć. Błąd przepływki nie wykaże żaden komputer diagnostyczny, gdyż defakto one pracują, ale jakie parametry generują one dla sterownika silnika to może sprawdzić jedynie znawca posługując się danymi.

W silnikach z systemem CommonRail występują również różne typy wtryskiwaczy, które różnią się swoimi parametrami. Podczas wymiany wtryskiwacza/y na inny typ oprogramowanie w sterowniku wymaga adaptacji poprzez wprowadzenie numeru fabrycznego montowanego wtryskiwacza.....w przeciwnym wypadku silnik nie będzie miał prawa pracować dobrze.
Tak wygląda precyzja w dostosowywaniu elementów elektrycznych pomiarowo i wykonawczo.
Nie ma wielu wyspecjalizowanych warsztatów pod tym kątem i ciężko będzie dokonywać napraw na własną rękę.

Tu, jeśli już dochodzi do wymiany przepływki, to zamawia się nową, oryginalną. Jest to koszt 300-330 €, ale nie borykam się później z problemami wynikającymi z niepewności o niewłaściwą przepływkę, która zalecana jest jako zamiennik.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, Robercie wlasnie bylem u Janiczaka.Ale zauwarzyelm ze tam juz ten Robert juz nie pracuje. Czy to nie ty tam pracowales??? i jeszczeco zauwazylem ze na wolnych obrotach ten wezyk zasysa powietrze a jak zaczynam gazowac to przestaje zasysac! ale zastanawia mnie jeszcze jedno ze ta gruba rura (ona jest tu kolo witaraka) wydaje misie zeona powinna az puchnac a ona chyba slabo sie pompuje bo jak ja scisne i gazuje to slabo puchnie.

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 13:52 ]
robertbmw, Wydaje mi sie ze przyplywomierz powinien byc dobry bo mialem swoj przeplywomierz jak kupilem auto pozniej kupilem jeden nowy boscha w warsztacie pow ze jest chyab wadliwy zareklamowam go miedzy czasie porzyczylem od znajomego jeszcze jeden i wsumie na 4ech przeplywomierzach by bylo tak samo???? aha filterek na zaworku egru ktory sie znajduje pod kolektorem ssacym tez wyczyscilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 12:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
zerknij dla przykładu na tę stronkę
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 344,0.html
jest tam napisane
PRZEPŁYWOMIERZ POWIERZA 0 928 400 468 BMW#13622247074#13627787076#13712247002

Od kiedy to przepływki z końcówką numeru 074, 076, 002 mają wspólny zamiennik, skoro są to trzy różne przepływki montowane w zależności od modelu i rocznika i choćby z tego powodu różnią się numerami fabrycznymi, w związku z czym ich parametry mogą znacząco odbiegać od siebie.
Czy oferując taki zamiennik Wszyscy kierują się tylko wyglądem i możliwością montażu ??
Po wykręceniu samej przepływki z obudowy będącej fragmentem układu dolotowego, jest ona w wyglądzie taka sama jak w innych markach, modelach i typach silników.....nawet benzynowych, ale parametry niestety są inne.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, Dodam ze przeplywomierz byl dobierany z numeru karoserji i dobierali go w warsztacie w Krakowie na Szczecinskiej, a o tym warsztacie slyszalem najlepsze zdanie na Krakowie. wiec jest raczej dobrze dobrany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Robercie wlasnie bylem u Janiczaka.Ale zauwarzyelm ze tam juz ten Robert juz nie pracuje. Czy to nie ty tam pracowales???

To napewno nie ja......Janiczak ?? .....nie znam jegomościa :P
Cytuj:
jak ja scisne i gazuje to slabo puchnie

Czyli co.....brak doładowania powietrza poprzez turbo.....cósik jest nie tak :]

Pamiętaj, że każda ilość wytworzonego powietrza przez turbo jest mierzona przez przepływkę. Do wytworzenia ciśnienia powietrza powietrze z nikąd się nie bierze, jak poprzez przepływkę, która mierzy masy zasysanego powietrza. Brak doładowania to tym samym złe pomiary zasysanego powietrza, które nie są odpowiednikiem tego, co powinno być.
Przepływka wobec czego może być dobra, tylko mierzy coś co powinno być raczej inne. Stąd może wynikać zła praca innych urządzeń......czyt. wyżej objawy padniętej turbiny i tym samym braku doładowania, których doświadczyłem.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, a jest mozliwosc ze bedzie uszkodzony ten zaworek egru co jest pod kolektorem ssacym i bedzie robil takie cuda???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jest taka możliwość.
Spróbuj odłączyć wężyka od zaworu EGR i zaślep go, Wsiądź do auta i przejedź się sprawdzając, czy jest jakaś poprawa lub pogorszenie w jeździe pod kątem mocy silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, z tego co mowisz pozostaje mi jedna opcja wymiana turbiny:(

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 14:18 ]
robertbmw, no wlasnie :) sciaglem wezyk i przejechalem sie i wydawalo mi sie cos chyba lepiej ale moze to pozory:) sam niewiem ale co mam zaslepic egr?? czy wkrecic srobke w wezyk ten czarno niebieski???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Całkowicie padnięta turbina sprawi, że auto wogóle nie będzie miało mocy.
Możliwe, że jest ona po części zużyta, co powodowałoby opóźnione doładowanie do wymagań w danej chwili/momencie.
Istnieje jeszcze opcja, że ktoś wcześniej bawił się z regulacją długości cięgna siłownika podciśnieniowego na turbinie, co również może spowodować niewłaściwą pracę turbiny, ale tego dokładnie sprawdzić się nie da. Możesz jedynie przyjrzeć się nakrętce kontrującej, czy była ruszana i czy fabryczna plomba w postaci znaku lakierem jest uszkodzona.

Cytuj:
czy wkrecic srobke w wezyk ten czarno niebieski???

Dokładnie to.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
robertbmw, i tak jak mowie ze z wezyka zassa sie powietrze ale tylko na wolnych obrotach , ale jak dodam gazu kolo 3tys obr zasysanie zanika.

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 15:06 ]
robertbmw, To wielki człowiek :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 15:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
To wielki człowiek


Zara, zara......mam tylko metr osiemdziesiąt sześć we wzroście, wię do gry w kosza nie nadaję się :kwasny:

;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ?????
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Krakow
Witam cie Robercie. Niewiem czy pamietasz moj problem ale doszlem w czym jest problem caly problem ze spadkiem mocy byl w baczku ktory steroje turbina byla peknieta membrana i dostala sie woda do baczka. wymienilem baczek i auto zaczelo jezdzic super ale zrobilem 5tys km i moc znowu zniknela. pojechalem do goscia co zalozyl mi uzywany baczek i stwierdzil ze cos jest juz nie tak z turbina i dlatego przestawia sie ta regulacia co jest na ciegnie ktore w chodzi do turbiny, ustawil mi to jeszcze raz i auto chodzi co Ty o tym sadzisz??? a i powiedzial mi ze jesli jeszcze raz sie to przestawi to tylko wymiana turbiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL