BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 16:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 22 lipca 2011, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 47
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98948
witam planuję zamianę mojego sedana na tauringa i zastanawiam się nad dieslem czy warto zakupić takiego diesla w automacie.
1-czy w E39 2000-2003 były stosowane różne skrzynie automatyczne jak tak to których unikać?
2-Czy serwis sprawdzi i oceni stan takiej skrzyni.?
3-czy warto kupić diesla w 3,0 robiąc dziennie 40-50km w roku około 20-25tys raczej trasa miasto(niezakorkowane) około 30%
4-czy to pawda że w automatycznej skrzyni odpada wymiana spzęgła i dwumasa?

Z góry dzięki za info

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98948


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 22 lipca 2011, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
W e39 były montowane skrzynie autom. firm ZF i GM.
ZF w benzynach - i to są skrzynie praktycznie bezawaryjne - tylko trzeba zmieniać olej co 60tys. Km. - miałem taką w poprzedniej buni - super sprawa, już tęsknie.
GM były w klekotach i w silnikach 3,0D nie wytrzymywały momentu.
Takze twój wybór ale bedzie ci cięzko trafić nie zajezdzonego melexa w dieslu.
W automacie nie ma wymian sprzęgła i dwumasu.
Nie wiem czy jest sens kupować diesla na 20kkm rocznie, ja bym wolał benzyne + LPG.
I tak własnie mam choć robie raptem 13-14tys. km rocznie
Your choice :ok:

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 22 lipca 2011, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 47
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98948
Obecnie od ponad roku jeżdzę na PB i średnie mam 10,5l ale większą benzynę kupić czyli 2,8 lub 3,0 to ciężka sprawa,poprostu mało ich dlatego pomyślałem o dieslu

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98948


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
3l diesel z automatem to świetna sprawa, w trasie trochę zaoszczędzisz, ale w mieście spokojnie 10-12l łyknie latem, zimą na krótkich trasach do 15l :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 23 lipca 2011, 09:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Czy warto to wystarczy policzyć.
Jeśli benzyna spaliłaby średnio 2 litry więcej to przy przebiegu 20 000km na dieslu masz oszczędność 2000zł.
Oszczędność za mała,aby opłacało się instalować LPG,chyba że to ma być samochód na lata.
Jak unikniesz jakiejś kosztownej awarii to masz kasę w kieszeni,ale jak sypnie turbo albo wtryskiwacze itd. to wyjdzie na to samo.
I nie bój się automatu,jak kupisz w dobrym stanie i będziesz wymieniał olej to będzie ona bezobsługowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 20 września 2011, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Czy te skrzynie automatyczne ZF w e39 (silniki benzynowe) faktycznie sa takie mocne? Moze inaczej czy nie bedzie z nimi wiecej problemow niz z manualna skrzynia??? Jak sprawdzic przed zakupem:

-plynna zmiana biegow bez szarpania itd
-przelanczanie bez zadnych stukow itd szczegolnie na postoju z R na P i z P na D na przemian
-czy jest w nich kick down, tryb zimowy itd?

Czy cos jeszcze niech ktos mnie poprawi. :ok: A jeszcze jedno czy Lpg w automacie wiaze sie z dodatkowymi problemami ?

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 21 września 2011, 07:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
eryk325e36 napisał(a):
Czy te skrzynie automatyczne ZF w e39 (silniki benzynowe) faktycznie sa takie mocne? Moze inaczej czy nie bedzie z nimi wiecej problemow niz z manualna skrzynia??? Jak sprawdzic przed zakupem:

-plynna zmiana biegow bez szarpania itd
-przelanczanie bez zadnych stukow itd szczegolnie na postoju z R na P i z P na D na przemian
-czy jest w nich kick down, tryb zimowy itd?

Czy cos jeszcze niech ktos mnie poprawi. :ok: A jeszcze jedno czy Lpg w automacie wiaze sie z dodatkowymi problemami ?

Kolego ZF-y są mocne ale tez muszą być odpowiednio eksploatowane no i podstawa musi być wymieniany olej śr co 60kkm.
- przed zakupem najlepiej podłączyć pod kompa i sprawdzić błędy
- płynna zmiana biegów - oczywiscie
- lekki stuk przy przełanczaniu z P na R lub D to norma
- jest w nich kick down a trybu zimowy u mnei polegał na tym ze przy mocnych mrozach skrzynia dłużej ciągnęła na biegach - jakies dogrzewanie oleju czy cos.
- skrzynie przed zakupem tez można sprawdzić na lekkim wzniesieniu - bunia musi sam ruszyć - bez gazu - jak nie ruszy to oznacza -zbliżający sie serwis
Pozdro

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 24 października 2012, 17:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
Też się przymierzam do kupna automatu tylko nie wiem jeszcze e39 czy 46 ale ja nie o tym. Zaciekawił mnie test z górka, że ma sama ruszyć.. Ja osobiście spotkałem się ze skrzynia, która nie rusza sama tylko w momencie dodania gazu i jak stoi się pod górkę to auto się zatrzymuje i nie jedzie ani w górę ani w dół i nie trzymamy żadnych pedałów po naciśnięciu gazu ruszamy po puszczeniu samochód się kula, a jak nacisnę hamulec i wyhamuje to autko grzecznie stoi pod górkę ale taki bajer to maja chyba tylko nowe modele tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 25 października 2012, 11:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Pod górke - miałem na myśli małe wzniesienie - wtedy przy sprawnej skrzyni powinna sama ruszyć - bez gazu. Tak ja miałem w poprzedniej E46 323iA i tak mi mówił kiedyś gość z serwisu ASB.
Tak jak piszesz pewnie będzie przy większej góce - bunia bedzie stała i nie skulnie sie do tyłu.

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 27 października 2012, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 77
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
mój brat ma e46 z 3 litrowym dieslem i średnie spalanie w manualu w małym mieście wychodzi 11-12 gdzie e46 jest lżejsze od e39 , moim zdaniem szkoda kupować diesla. Lepiej kupic zagazowaną benzynę. Bo jest mniej kosztownych części które mogą się zepsuć. (wtryski , turbo itp)

ja mam 2,5 benzyne i jestem zadowolony z benzyny z lpg.

Co do automatu to ma płynnie zmieniać biegi i redukować przy hamowaniu. Jak jest zimna skrzynia to troche dłużej ciągnie na pierwszych dwóch biegach. I sam ma ruszać po puszczeniu hamulca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39 540A
Kod silnika: M62B44
Martines_Lesz napisał(a):
W e39 były montowane skrzynie autom. firm ZF i GM.
ZF w benzynach - i to są skrzynie praktycznie bezawaryjne - tylko trzeba zmieniać olej co 60tys. Km. - miałem taką w poprzedniej buni - super sprawa, już tęsknie.
GM były w klekotach i w silnikach 3,0D nie wytrzymywały momentu.
Takze twój wybór ale bedzie ci cięzko trafić nie zajezdzonego melexa w dieslu.
W automacie nie ma wymian sprzęgła i dwumasu.
Nie wiem czy jest sens kupować diesla na 20kkm rocznie, ja bym wolał benzyne + LPG.
I tak własnie mam choć robie raptem 13-14tys. km rocznie
Your choice :ok:


Witam,
a skąd takie wiadomości,że w automatycznych skrzyniach trzeba zmieniać olej co 60 tys km ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 22:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
Chyba ze zużycia oleju, tak?. Jakby nie było to jak dbasz tak masz:).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 22:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
W europejskich serwisówkach tego nie znajdziesz, ale w USA przewidują wymianę co 60 tys km. Nie mówię tu tylko o BMW ale ogólnie o automatach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 116
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
Mocne to były automatyczne skrzynie w Mercedesach W124/126 oraz amerykańskie 4 biegowe automaty z nadbiegiem. Teraz nieważne czy to ZF czy GM skrzynia i tam padnie bo jest przewidziana jako element "dłużej eksploatacyjny" na te 200tys a potem do wymiany, naprawy. ZF mają lepsze opinie bo były w benzynach, a tam moment obrotowy jest niższy i nie rozwija się tak brutalnie.

_________________
MOC JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TUNING ZABAWĄ! BMW PODSTAWĄ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39 540A
Kod silnika: M62B44
W serwisach podają iż wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest zalecana co 240tyś km

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 3 listopada 2012, 23:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Czyli częściej nie zaszkodzi, a w skrzyniach najpierw padają elektrozawory sterujące, jeżeli ich się na czas nie wymieni to następują poślizgi co później prowadzi do wytarcia tarcz. A sam olej należy wymienić choćby po to aby pozbyć się opiłków i wymienić przy okazji filtr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 4 listopada 2012, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39 540A
Kod silnika: M62B44
no ja rozumiem,że częściej nie zaszkodzi,ale jest różnica pomiędzy 60tkm,a 260tkm...
silnikowi tez nie zaszkodzi jak mu olej będziesz wymieniał co 1-2 tyś...

dlatego moje pytanie:
skąd dane iż olej w automatycznych skrzyniach należny wymieniać co 60tys km ?
bo jak dlatego,że jej nie zaszkodzi to mnie nie przekonuje,ale jak są jakieś zalecenia konstruktorów,
to jestem zainteresowany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 4 listopada 2012, 22:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Tak naprawdę nikt ci tego nie powie. W europie są to oleje long life, w stanach podobno normalnie podlegają wymianie co 60 tys km. Moje zdanie jest takie, że każdy kupuje auto dla siebie i dla siebie dba. Wszystkie serwisy BMW powiedzą ci, że oleju sięnie wymienia i masz prawo się do tego stosować. Ja wymieniłem, a że był nie wymieniany od początku to zrobiłem to co 30 tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 4 listopada 2012, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ja również zamierzam wymieniać i naszczęście poprzedni właściciel mojej e39 też wymieniał i 285 000km przelotu jak narazie skrzyni nie straszne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jakie rodzaje skrzyń automatycznych były stosowane
PostNapisane: 4 listopada 2012, 22:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ja mam przelatane 280 tys km, wymieniałem olej przy 215 tys km, to była najprawdopodobniej pierwsza wymiana oleju, obecnie wymieniłem 3 elektrozawory zmiany i zamówiłem elektrozawór ciśnienia głównego i lockup'u. Tyle z awaryjności. Przy wymianie oleju polecam kupić ori filtr oleju bo można się naciąć na podróbkę, ja się naciąłem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL