BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 00:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EINDHOVEN
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Czesc wszystkim! Kupiłem samochód rok temu latem. Od początku miałem wrażenie, że rozrusznik ciężko kreci ale zwalilem na akumulator bo był jeszcze oryginalny z 2002 roku pociągnął do pierwszej zimy i kiedy temperatura spadła nie mogłem odpalic - rozrusznik kręcił ale zbyt wolno. Wymieniłem akumulator i sytuacja uległa zmianie na chwilę, przy -7 ledwo odpalilem. Po jakimś czasie podpiolem impme i był problem ze świecami na dwóch cylindrach. Latem ogarnąłem temat przy okazji pozbycia sie klapek ale rozrusznik dalej wolniej krecił( kilka obrotów później sie jakby przydusza i odpala silnik) zbakatelizowalem sprawę bo myślałem, ze zimą sprawne świece ulatwią start niestety kilka dni temu temperatura spadła poniżej zera w nocy rano chciałem odpalic silnik i znów zamulił. Błędy w inpie są ale tylko elektryczny podgrzewacz wody nawalił. Doszedłem do wniosku, że to wina rozrusznika (szczotki i tuleje). Mieszkam w Holandii i chce go wymienić na regenerowany taniej wyjdzie jak zamowie z PL niż mój oddam do regeneracji ale nie wiem do końca jak zabrać sie do wymiany. Nie mam kanału ani podnosnika. Z tąd pytanie, jak wyjąć rozrusznik muszę ściągać kolektor ssący czy da się jakoś nadkolem wymontowac? Czytałem w "Sam Naprawiam" że można go tak wyjąc ale to był M47 a ten silnik niewiele się różni budową.Proszę o rady.

Nagralem dzisiaj filmik jak pali:
https://www.youtube.com/watch?v=xuU_bag ... ata_player

Pozdrawiam: Mariusz


Ostatnio edytowano 8 listopada 2012, 10:07 przez maniak_m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 08:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Bez kanału nie dasz rady tylko wyjmiesz go od spodu i to tez z problemami.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EINDHOVEN
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzięki za rady muszę jeszcze znaleźć rozruszik na allegro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Dorzucę swoje 5 groszy, temat przerabiałem w zeszłą sobotę.
Póki ciepło było palił, potem rzęcholił i odmawiał całkowicie współpracy, pomagało okładanie rozrusznika młotkiem. Nie czekając na mrozy wziełem się za niego.
Bez kanału nie da rady, dostęp ciężki. Klucz złożyłem z nasadki E12, przegubu, 3 przedłużek i dopiero grzechotka 1/2 - long wehicle :hyhy:
Pierwsze wyjęcie zajeło mi prawie 2 godziny, ale koleje już około 20 min.
Po rozebraniu rozrusznika okazało się że szczotki plusowe się skończyły, nie dotykały komutatora, wisiały już w powietrzu. Kupiłem komplet nowych. O dziwo od ręki w sklepie motoryzacyjnym dostałem. Stare szczotki urwałem, przeszlifowałem miejsce łączenia i wlutowałem nowe. Poskładałem i .... przyznam wspaniale jest mieć sprawny rozrusznik :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 20:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Muszę cię zmartwić bo na dużym mrozie lutowanie szczotek puści. W dieslu szczotki muszą być zgrzane a nie lutowane. ! Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 8 listopada 2012, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
tomek1975, to mnie zmartwiłeś, fakt stare szczotki były zgrzane.
Pożyjemy, zobaczymy.


...to jak to zrobić, samemu, żeby było dobrze???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 9 listopada 2012, 00:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EINDHOVEN
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Ja mam jeszcze dodatkowy problem, nie wiem co teraz o tym mysleć po przyjeździe z pracy około 15 minut jazdy autostradą postanowiłem sprawdzić napiepie akumulatora - wynosiło 12.4 V a ladowanie jakieś 14.2 V z wlaczonymi światłami bez radia i nagrzewnicy. Postanowiłem przegonic autko po autobanie 60 KM i sprawdzić czy w ogóle coś Ładuje ten aku i miernik pokazał na wyłączonym silniku 12,5V. No to znowu próba odpalenia...krecił żwawiej ale to nie to co inne diesle zresztą silnik cieplejszy. Jutro przemierze napiecie przy obciążeniu nawiewu i radia może szczotki w alternatorze i regulator też mówią papa. Żenada +10 stopni a ja mam problemy z odpaleniem.

Mam jeszcze jedno pytanie czy jak odpalacie silnik to slyszycie jakby trzaski z głośników? U mnie praktycznie zawsze...podejżewam że to szczotki rozrusznika są temu winne:/

Dzięki za rady ale największy problem narazie to skombinowanie rozrusznika z okolic Katowic.Co do kanału to znalazlem warsztat gdzie mi go wynajmą za jedyne 7,50 € + podatek za godzinę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 9 listopada 2012, 08:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Z tego co piszesz to ładowanie jest OK.
A co do zgrzewania szczotek to sam nie zrobisz tego bez specjalnej zgrzewarki.Ja mam znajomego elektryka i za całą przyjemność zapłaciłem 80 zł.Chyba nie warto by było samemu barować się cały dzień.Same szczotki kosztowały 30 zł,czyli robocizna 50zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 10 listopada 2012, 00:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: EINDHOVEN
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzisiaj jeszcze raz zmierzyłem akumulator i wyszło niecałe 12.1V sprawdziłem ładowanie pod obciążeniem świateł długich, radia i dmuchawy - pod maską 14.20V na aku 14.11V wiec ładowanie OK. Mogę sie mylić ale myślę, że napięcie aku jest tak niskie bo rozrusznik ma zwarcie na tulei co wywołuje też te trzaski w głośnikach przy odpalaniu. Nie pozostaje nic innego jak wymiana. Za miesiąc myślę, że będe go miał to napisze jaki jest rezultat. A tym czasem podepnę aku na noc do prostownika może jakoś dociągne.

Dzięki wszystkim za rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 10 listopada 2012, 15:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
maniak_m napisał(a):
napiepie akumulatora - wynosiło 12.4 V

maniak_m napisał(a):
Postanowiłem przegonic autko po autobanie 60 KM i sprawdzić czy w ogóle coś Ładuje ten aku i miernik pokazał na wyłączonym silniku 12,5V

maniak_m napisał(a):
Dzisiaj jeszcze raz zmierzyłem akumulator i wyszło niecałe 12.1V


Bateria kończy swój żywot, któregoś mroźnego poranka zabraknie fazy...

maniak_m napisał(a):
ladowanie jakieś 14.2 V

maniak_m napisał(a):
ładowanie pod obciążeniem świateł długich, radia i dmuchawy - pod maską 14.20V


...ładowanie jak najbardziej prawidłowe :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Jak wymienić rozrusznik 320d M47N? Problemy ze startem
PostNapisane: 5 marca 2014, 17:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
panowie zapytam bo być może będę wymieniał rozrusznik u brata w 330d... czy poza jedną śrubką (dostęp od str skrzyni) i jednym kablem przykręconym do automatu coś jeszcze odkręcam? Pytam bo to dość dziwne, u mnie w e34 trzeba odkręcić chyba 4 śruby w sumie (dwie mocujące i dwa kable)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=25

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL