BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 22:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42b18
Witam! Przeczytałem już dużo podobnych tematów jednak u mnie wygląda to trochę inaczej niż u innych. Moje BMW pewnego dnia nagle spadła z mocy i przestała chodzić na wszystkie garczki. Myślałem że to jakaś głupota typu świece albo inne głupstwo jednak po powrocie do domu samochód zaczoł stukać a ja się przestraszyłem i go zgasiłem. Odczekałem chwile i problem nie ustał wiec wepchnołem samochód do garażu. Na następny dzień samochód po odpaleniu chodził chwile normalnie ale po chwili stukanie wróciło zwłaszcza po zwiększeniu obrotów. Zdjołem pokrywe zaworów ale tam wszystko wyglądało ok wiec założyłem spowrotem. Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i na każdym było około 14bar. Brat podpowiedział mi o różnych środkach a także tym do płukania zaworów ale to też nie pomogło. BMW zachowywało się coraz gorzej do stukania doszło takie stukanie jakby w silniku obijały się kamienie o siebie i nie trzyma obrotów. Dwóch znajomych powiedziało że zaworek w pompie oleju mógł się przyciąć choć ja w to wątpiłem bo kontrolka oleju zaraz po odpaleniu gaśnie a nawet prędzej ;) jednak miskę ściągnołem i zaworek przeczyściłem drobnym papierem tak jak mi powiedziano. Zabieg ten niestety nic nie dał :/ . Czy już tylko wymiana szklanek mi pozostała? Czy może być jeszcze jakaś przyczyna. Trochę boje się ruszać tego rozrządu na łańcuchu. Proszę o rade :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 1 września 2011, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
slizgi246 napisał(a):
Trochę boje się ruszać tego rozrządu na łańcuchu. Proszę o rade :zalamany:

Może waśnie tam powinieneś zajrzeć... :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 1 września 2011, 23:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
A panewka/i?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 00:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42b18
Panewka to nie jest ponieważ jest to całkiem inny dźwięk inne objawy i stukanie dochodzi z góry. Kolego COUPE myślisz że rozrząd tak sam z siebie się mógł przestawić?? Do tej usterki doszło jeszcze parę nowych faktów: trzecia przepustnica w kolektorze ssącym była całkiem rozkręcona i ta łopatka leżała sobie obok a śrubek nigdzie nie było. Następnym faktem jest to że świece które wykręciłem ich grot był zbity czego wcześniej nie zauważyłem. Zmierzyłem jeszcze raz kompresje i nie było tak jak wcześniej a na czwartym tłoku wskazówka nawet się nie ruszyła :zalamany: . Samochód teraz już nawet nie chce odpalić. Moim zdaniem to coś co trzymało przepustnice całkiem odleciało wpadło na tłoki i narobiło mi kłopotu. Zastanawiam się czy opłaca mi się to robić czy już lepiej zmienić silnik lub zrobić swapa na 2.5 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 01:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
nagraj jakiś film, i wrzuć, łatwiej będzie ocenić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 18:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42b18
filmu już raczej nie nagram bo BMW nie chce już odpalić a już nie będę próbował bo tylko pogorszę sprawę. Od jutra zaczynam ściągać głowicę i zobaczę co tam jest grane. Mam nadzieje że zdarze w tydzień się z tym uporać :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
no to sprawa nie wygląda dobrze... miałem podobny problem w m50 silnik zaczął stukać i troche osłabł. Co się okazało? łańcuch przeskoczył na jednym tłoku to aż pourywało gówki zaworów i powbijały się w tłoka. Ciśnienie na nim zerowe. Na reszciek jakieś tam było i silnik jeździł. Robić się go nie opłacało i trzeba było zmienić...
Dodam że ten rozrząd mi przeskoczył na postoju poprostu po przygazowaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
slizgi246 napisał(a):
Kolego COUPE myślisz że rozrząd tak sam z siebie się mógł przestawić?? Do tej usterki doszło jeszcze parę nowych faktów: trzecia przepustnica w kolektorze ssącym była całkiem rozkręcona i ta łopatka leżała sobie obok a śrubek nigdzie nie było.

No to wszystko jasne, podejrzewam ze śrubki wpadły ci do przegrody cylindrów, i narobiły szkody... U mojego znajomego to samo się stało w 1.8 Ti kompact, (odkecily sie srubki i wpadly razem z zassanym powietrzem do cylindrów...) tyle ze od razu się zaczaił ze coś nie halo i oddal do mechanika, na szczęście większych szkód nie było... I auto do tej pory jeździ- oczywiście po małym nakładzie finansowym...

U ciebie może być gorzej bo używałeś auto... :kwasny: A kompresja mówi sama za siebie... Miej nadzieje ze to coś z zaworami, i ze przegroda cylindrów z tłokami są całe... ;)

Jeżeli chodzi o rozrząd to tez jest opcja ze może przeskoczyć...( tylko ze z reguły straty są od razu zauważalne) U mnie tak się słało w 1.8 is :kwasny:
To jest mój temat:
viewtopic.php?t=31449
Dodam ze przy przeskoczeniu łańcucha na kolach zębatych, pouszkadzaly się oczka w łańcuchu, na pierwszy rzut oka są niezauważalne... ale warto dokładnie przejrzeć każde oczko łańcucha... (bo u mnie on się nie nadawał do niczego)


Ale podsumowując to wszystko to obstawiam ze śrubka wpadła ci na cylinder... A skoro nie masz sprężania na jednym cylindrze to nic innego nie pozostaje tylko rozebranie głowicy... wszystkiego sie dowiesz naocznie :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 318is stuka i nie chodzi na wszystkich
PostNapisane: 2 września 2011, 20:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42b18
no to ładnie. już sobie pojeździłem do szkoły :zdegustowany: . Strasznie pechowy ten samochód mam. Jedno zrobię drugie się psuje. :kwasny: Kolega dzisiaj opowiadał że w VW miał podobny przypadek i ucierpiał tłok i mam pytanie czy blok m42b18 i blok m40b18 to to samo ponieważ mój brat taki posiada? Albo chociaż tłoki? Jutro ściągam głowice i będzie wiadomo. Czytałem o kosztach tego typu napraw i się za głowę złapałem :zdziwko: . Ja niestety będę wymieniał to co potrzebne. Pewnie dostane parę słów krytyki ale i tak wszystko co zarobiłem w tym roku w wakacje BMW wciągnie leciutko. I tak na samochód sam zapracowałem nie to co inni w moim wieku. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL