BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 01:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 5 września 2011, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Witam. Dziś rano z nudów pojechałem na garaż podłączyć sobie auto pod kompa bo zauważyłem ze nierówno rozwija moc i dość często mam wrażenie że ktoś mnie trzyma za zderzak :( :kwasny: , a na dodatek zauważyłem również ze po rozgrzaniu do temperatury roboczej auto słabnie znacznie w porównaniu choćby do pierwszej kreski poza niebieskim polem na wskaźniku temperatury :(. Jakieś 2-3 miesiące temu zmieniałem parownik bo stary już niedomagał i po auto regulacji gazu zaczęły mi obroty falować ale tylko na LPG na BP było normalnie i spalanie miałem w sumie dość wysokie bo w trasie ok 16-17 L przy prędkości 100km/h :niepewny: , na komputerze nie było błędów DME ale samochód też nie jeździł tak jak trzeba , więc wymieniłem sondę (wstyd się przyznać ale nie na ori :zawstydzony: tylko taką z allegro za 180zł ) obroty na gazie już były dobre i spalanie spadło bo w lipcu robiąc trase 500km wyszło 9,6l na 100 a chwilami deptałem sporo. Ale bejca dalej nie rozwijała pełnej mocy bo był efekt trzymania za zderzak(niezawsze ale był). Podejrzewałem czujnik położenia wałka i dlatego wybrałem się dzisiaj na diagnozę i oto efekty:





70 Lambda Probe or Knock-sensor 1 (detonation-sensor) # Lambda Probe (DME1.7.x & 3.1) ( Knock-sensor 1 (detonation-sensor)
201 oxygen sensor control





Co teraz zrobić? znowu sondę wymienić? co to jest Knock-sensor 1? Dlaczego moje auto dalej nie rozwija mocy? Na wolnych jest bardzo zamulony :( Zauważyłem też że jak przytrzymam jadąc obroty w granicach 3tys i dopiero docisne to fajnie idzie ale jak z dołu go bujam to lipa jest. Po każdym kasowaniu błędu pojawiał się ponownie nawet bez rozruchu. Pomóżcie proszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 5 września 2011, 15:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
fikus04 napisał(a):
co to jest Knock-sensor 1?
czujnik spalania stukowego , najpierw zajrzyj do czujników są przykręcone do bloku pod ssącym a potem zajmij się sondą niedawno taki temat był poruszany poszukaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 5 września 2011, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
a da się te czujniki jakoś sprawdzić? zmieczyć lub cokolwiek?


Wróciłem właśnie z warsztatu i nie mogę znaleźć tych czujników stukowych:( ale zmierzyłem sondę i niema na niej podgrzewania! coś sie musiało stać bo było podgrzewanie, a po nagrzaniu napięcie utrzymuje się na przewodach sygnałowych 0,45 i stoi w miejscu. Gdzie szukać przyczyny braku podgrzewania? Mniej więcej jak idzie wiązka od sondy?

Wykręciłem też czujnik wałka i na pinach 1-2 ma 1380ohm a jak go podgrzewam to wzrasta do granicy 1400ohm a na pinach 2-3 niema nic. Mam uznać ze ten czujnik jest dobry czy zepsuty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 8 września 2011, 11:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jaki masz gaz?? na którym z paliw czujesz "zamulenie"??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 8 września 2011, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
timi-91 napisał(a):
Jaki masz gaz?? na którym z paliw czujesz "zamulenie"??



Gaz jest na sterowniku SOLARIS, wtryski to valteki czerwone a reduktor cieżko mi powiedzieć jakies firmy ale kupiony w wieluniu w hurtowni do 250KM. Zaczne od tego że zawsze na gazie czułem spadki mocy w porównaniu do benzyny ale te zamulenia tyczą się obydwu paliw. Jak silnik jest niedogrzany to spoko jest ale jak już złapie pion tak muli czasami aż do przesady ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 8 września 2011, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A masz interfejs do gazu?? Może jest on źle skorygowany i mnożnik mu nie pozwala na szał działania??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 8 września 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
timi-91 napisał(a):
A masz interfejs do gazu?? Może jest on źle skorygowany i mnożnik mu nie pozwala na szał działania??



Mam interfejs i program też ale nie jestem na tyle doświadczony żeby coś ręcznie korygować i z reguły korzystam z autokalibracji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 9 września 2011, 15:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Po Autokalibracji dostrajasz mapę podnosząć w odopowiednim miejscu mnożnik. Autokalibracja nie jest precyzyjna, resztę musisz dostroić na tzw "ucho"

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 9 czerwca 2013, 14:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Ja kiedyś też miałem takie objawy że na zimnym silniku ładnie się zbierał i moc była prawidłowa, ale jak już się silnik rozgrzał to był mułowaty i brakowało mu mocy i co się okazało to ŚWIECE!!! moim zdaniem zmienić świece i po sprawie. dodam że to było BMW e36 1.8 b+g. co do tych błędów z sondą to może to być to właśnie przez świece.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Błąd 70 i 201 CS 6.4.1 motortronic 3.1
PostNapisane: 9 czerwca 2013, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
bledy z sonda moga byc spowodowane zlym ustawieniem dawki LPG.

oprocz samego bledu podlaczajac komputer sprawdz napiecie sondy lambda na pracujacym silniku. Oczywiscie mowa o LPG zobacz czy oscyluja lub trzymaja jakas wartosc. Moze nie potrzebnie wymieniales sonde a potrzebna jest porzadna regulacja. po autokalibracji trzeba poustawiac mnoznikiem zeby to wyregulowac.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL