BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] przesiadka z 225/45R17 na 225/40/R18 - 2 pytania
PostNapisane: 6 września 2011, 10:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: PÂłock
Witam, Taki sam temat założyłem na innym forum bmw (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 7&t=164367) niestety spotkałem się z brakiem odzewu a sprawa pilna. Może tutaj będzie więcej fachmanów, którzy rozwieją moje wątpliwości. Mam możliwość przesiadki z takich felg jak w temacie. Moje auto to e46 330cd z 2004 roku. Bardzo proszę o odpowiedź osoby które dokładnie przesiadały się z wyżej wymienionych rozmiarów. Mam kilka pytań, które mnie intrygują i chciałbym mieć jasność.
1. Osiągi - moc i przyspieszenie
Wyczytałem na innych stronach oraz skorzystałem z kalkulatora zamienników http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkula ... 225/45/17/, że ten większy rozmiar jest zamiennikiem tego mniejszego i ogólna średnica pozostaje taka sama. Rozumiem to w ten sposób że, skoro średnica jest taka sama a przy okazji szerokość opony to:
- Osiągi, czyli przyspieszenie i ogólnie prędkości jak i Vmax będą takie same. Prędkościomierz nie będzie przekłamywał. Ogólnie obawiam się efektu zmulenia auta ale chyba niepotrzebnie?.
- Spalanie pozostanie na takim samym poziomie.
- Na naklejce w drzwiach bmw przewidziało również rozmiar 225/40/R18 do mojego auta więc chyba jest to potwierdzenie, że negatywne skutki opisane powyżej i poniżej nie wystąpią prawda?

Czy dobrze to rozumiem?

2. Komfort i wpływ na zawieszenie.
Tutaj z pewnością trzeba będzie bardziej uważać na dziury i różnego rodzaju pułapki czyhające na drodze gdyż wiadomo trochę mniej gumy będzie chronić naszą felgę a co za tym idzie większe sily w razie wjechania w dziurę bądź na inne przeszkody będą oddziaływać na elementy zawieszenia. Ale porównując te rozmiary czy warto się aż tak przejmować? Faktycznie czekają mnie wizyty w warsztatach? Dodam tylko, że staram sie omijać słabe dziurawe drogi i jak dotąd od zakupu auta przez ostatnie 50 tyś nie wymieniłem ani jednego elementu zawieszenia. Bardzo bym prosił o podzielenie się doświadczeniem w tym punkcie.


Aha i jeszcze jedno. Jak myślicie czy ten felarz jest oryginalny? http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... 87721.jpg/

Dziękuję za wszelakie info.

_________________
DOP


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przesiadka z 225/45R17 na 225/40/R18 - 2 pytania
PostNapisane: 6 września 2011, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
fabi napisał(a):
Rozumiem to w ten sposób że, skoro średnica jest taka sama a przy okazji szerokość opony to:- Osiągi, czyli przyspieszenie i ogólnie prędkości jak i Vmax będą takie same. Prędkościomierz nie będzie przekłamywał. Ogólnie obawiam się efektu zmulenia auta ale chyba niepotrzebnie?.


Dokładnie tak. Zamulenia auta w Twoim przypadku bym się nie spodziewał bo go raczej nie będzie.Bmw 330d to nie jest mały, miejski samochodzik z mała wolnossącą benzyną i takie koła to zupełnie normalna sprawa.

fabi napisał(a):
- Spalanie pozostanie na takim samym poziomie.

18" felgi mogą być troche cięższe. Ale z tym motorem nie spodziewał bym się w spalaniu większej różnicy niż max 0,5l. Wszystko zależy od wagi felg.

fabi napisał(a):
- Na naklejce w drzwiach bmw przewidziało również rozmiar 225/40/R18 do mojego auta więc chyba jest to potwierdzenie, że negatywne skutki opisane powyżej i poniżej nie wystąpią prawda?

prawda.

fabi napisał(a):
2. Komfort i wpływ na zawieszenie.

Komfort nieco ulegnie zmianie na minus choć raczej nie wiele, będzie nieco twardziej a w koleinach tak samo bo szerokość opony pozostanie ta sama(szerokośc felgi też ma znaczenie ale nic nie pisałeś co chcesz zakładać).
Myślę, że na 19" felgach i oponie 225/35/19 już odczuł byś nieco większą różnice po przesiadce z 17" kół. Bez obaw zakładaj 18stki dalej jeździj jak jeździsz. Bardzo nierówne, poharatane ulice w większości "ogarnięci" kierowcy fajnych samochodów z fajnym zawieszeniem na fajnym kole i tak omijają bo zazwyczaj jest inny, lepszy dojazd o wpadaniu w dziurach nie wspominając. Ja od kilku lat jeżdżę samochodem albo z bardzo twardym zawieszeniem a teraz Bmw także na bardzo niskiej oponie i nie zdarzyło mi się wpaść w dziurę więc się da.

Pozdrawiam.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 160 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL