BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 05:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 29 września 2011, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
E39 3.0d m57 automat 2001 turing Koledzy mam pewien problemik. W przedziale obrotów od ok 1200 - 2000 bardzo delikatnie szarpie mi autem przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu ( np. Jazda w korku ) to czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Co robiłem przy aucie przed wystąpieniem usterki:
- wymieniony olej w silniku 5w30 Castrol plus wszystkie filtry
- wymieniony olej w automatycznej skrzyni biegów plus filtr ( dynamiczne )
- ------------- płyn chłodniczy
- wyjęte blaszki z kolektora dolotowego
- wyczyszczony EGR plus wymiana wężyków powietrznych
- wymieniona ODMA
to szarpanie występuje napewno na biegach o 1 do 4 w opcji " D " jak i " M "
To co poczytałem na forum to pozostaje mi jeszcze czyszczenie elektrozaworów EGR i turbiny.
Na biegu jałowym zakres obrotów waha się w przedziale 744 - 758 obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 29 września 2011, 12:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Pewnie skrzynia szarpie, nie silnik.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 29 września 2011, 14:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na kompie bezbłędnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 29 września 2011, 14:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Szczurek1986 napisał(a):
Na kompie bezbłędnie ?

Jeszcze nie byłem , czekam na jakieś podpowiedzi . Może sam to ogarne :cwaniak: :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 7 października 2011, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Tyle co zdąrzyłem się zoriętować to najprawdopodobniej pada mi sprzęgło.
Umówiłem się na kompa i potwierdze to .
W moim przypadku jeśli to będzie sprzęgło (oczywiście plus olej i filtr ) to koszt ok 2000 tyś zł.
Mechanior doradził mi żebym nie jeździł autem a jeśli wizyta w warsztacie miałaby miejsce w późniejszym terminie to można auto co jakiś czas odpalać aby sie rozgrzał i to obojętnie czy rozgrzewamy na " P " czy " N ".
Zdam relację po naprawie. Jak będę zadowolony z roboty to napisze adresik warsztatu który zajmuje sie wyłącznie aut. skrzyniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 7 października 2011, 13:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Moje BMW: e36
Jak nie będziesz to też napisz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 7 października 2011, 13:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Spoko :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 10 października 2011, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Najpierw pojechałem do warsztatu sprawdzić olej w aut. skrzyni biegów i podłączyć kompa pod auto. Olej ok lecz było go troszeczkę za mało. Dolali mi ok 400ml.
Komputer też nic nie pokazał. Jedynie zainteresowały mnie jeden parametr,tzn prędkość obrotowa turbiny . Auto było odpalone a skrzynia ustawiona w pozycji " D ". W tym momęcie predkoś obrotowa turbiny wynosiła 675 obr. a prędkość obrotowa silnika 736 obr. Czy te prędkości powinny być takie same?.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 11 października 2011, 11:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Burza123 napisał(a):
Czy te prędkości powinny być takie same?.

Niet.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 3.0d M57 Delikatne szarpanie silnika od 1200-2000 obr/mi
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Tak więc problem tkwił w pompie progowej . Po podłączeniu kompa pokazywał wartośč 3,48 ( a powinien pokazywać prawie 4 tzn 3,98 ) podczas jałowej pracy silnika . Po dodaniu gazu wraz ze wzrostem obrotów ta wartość spadała nawet do 1.8 .
Wymieniłem filtr paliwa potem mechanior wymienił pompę progową i jest wszystko poprawnie
Odczyt z kompa wynosił na biegu jałowym 3.98 po dodaniu gazu spadło do 3.76 .
Po przeczytaniu instrukcji zakupionej pompy okazało się ,że należy przed wymianą pompy progowej zmienić filtr paliwa , oczyścić bak oraz przewody przez ,które płynie ropa.


Oznacz post jako przeczytany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL