BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 12:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 4 października 2011, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
Witam,

Silnik 2.0d 177PS, przebieg 157tys. i zaczela sie przygoda z DPF.
Kontrolka pojawila sie wczoraj w drodze do domu. Dojechalem spokojnie i zgasilem auto, odpalilem kompa, wpisalem na bmw-sport temat DPF i szlag mnie trafil bo nie znalazlem niczego sensownego.
Postanowilem odpalic auto ponownie i zobaczyc czy cos to przyniesie. Kontrolka sie nie pojawila wiec postanowilem pogonic auto na A1. Ustawilem tempomat na 180 i przelecialm ja prawie cala w jedna i druga strone. Ku mojemu zdziwieniu komunikat wczoraj juz sie nie pojawil a ja szczesliwy ze dalem wycisk DPF i moze cos wskoralem tym galopem odstawilem auto do garazu. Dzisiaj w drodze do pracy kontrolka znowu "hello" #$#%$^~!$^$! Starajac sie trzymac silnik na 2-2,5tys rpm dojechalem do pracy i musialem auto wylaczyc.
Wracajac z pracy znowu komunikat DPF "mozliwa kontynuacja jazdy, mozliwy spadek mocy silnika, musisz skontaktowac sie z serwisem" ale ze teraz mialem juz czas i miejsce ustawilem tempomat na 90km/5bieg jakies 2300 rpm i przekulalem sie dobre 80km myslac ze moze dopalam DPF.
Dziwne to wszystko bo nie ma zadnego komuniaktu typu: "wypalanie w trakcie" itd wiec zupelnie nie wiesz co robic a ze chcesz jakos sobie poradzic sam jedziesz jak imbecyl przed siebie jak w reklamie Suzuki... po mniej wiecej godzinie podrozy do nikad wrocilem i wkurzony wylaczylem auto.

Panowie, prosze o odpowiedzi osob ktore ten temat przerabialy, nie chce zeby i ten post podzielil los postow "interesujacych sie DPF bo auto chca dopiero kupic"

1. Na wyswietlaczu ikona DPFa wyswietla sie na zolto, czy ma to zwiazek z np stopnim zapelnienia filtra, podobnie jak sam symbol "zakropkowany do polowy", czy moze ona palic sie tez na czrerwono?
2. Czy samo wypalanie odbywa sie samoczynnie po pojawieniu sie komunikatu czy odbywa sie ono tylko poprzez wlaczenie tej opcji z kompa np w ASO?
3. Czy jazda w tym stanie moze cos uszkodzic w silniku? Na wizyte udalo sie umowic za 2 dni
4. Czy do tych spraw polecacie ASO Zdunka w Gdansku, osobiscie w sprawach warsztatowych troche mnie zawiedli, moze jakies inne miejscaw 3city?
5. Bawic sie w jakies czyszczenie, wypalanie filtra czy od razu nowy badz usuniecie? Co wtedy z kopceniem, jezdzi juz ktos takim autem bez DPFa?
6. Czy sa jakies okreslone parametry podczas wypalania , predkosc obr silnika, prodkosc przejazdu?

Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 4 października 2011, 23:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
ami napisał(a):

1. Na wyswietlaczu ikona DPFa wyswietla sie na zolto, czy ma to zwiazek z np stopnim zapelnienia filtra, podobnie jak sam symbol "zakropkowany do polowy", czy moze ona palic sie tez na czrerwono?
2. Czy samo wypalanie odbywa sie samoczynnie po pojawieniu sie komunikatu czy odbywa sie ono tylko poprzez wlaczenie tej opcji z kompa np w ASO?
3. Czy jazda w tym stanie moze cos uszkodzic w silniku? Na wizyte udalo sie umowic za 2 dni
4. Czy do tych spraw polecacie ASO Zdunka w Gdansku, osobiscie w sprawach warsztatowych troche mnie zawiedli, moze jakies inne miejscaw 3city?
5. Bawic sie w jakies czyszczenie, wypalanie filtra czy od razu nowy badz usuniecie? Co wtedy z kopceniem, jezdzi juz ktos takim autem bez DPFa?
6. Czy sa jakies okreslone parametry podczas wypalania , predkosc obr silnika, prodkosc przejazdu?



Ad.2 Jeśli wszystko jest sprawne to wypalanie DPF-a odbywa się samoczynnie co ok. 400 - 600 km. i nie odczujesz tego procesu, jeśli pojawił się komunikat to już jest coś nie tak (może być zapchany) i jeśli jazda autostradą nie pomogła to można wymusić wypalanie komputerowo w ASO lub czyszczenie chemiczne ale podobno to pomaga na krótko.

Ad.5 Ja wywaliłem swój DPF fizycznie i programowo i jestem zadowolony bo wiem że nie będę miał problemów z tym ustrojstwem, lekkie kopcenie pojawia się dopiero gdy wcisnę pedał gazu do końca a gdy jeżdżę normalnie to nie kopci.

Ad.6 Wystarczy normalna jazda drogą bez korków ok 100 km/h przez 10-15 min i filtr powinien być oczyszczony z sadzy na kolejne 600 km. ale ten proces nie jest widoczny i wyczuwalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 4 października 2011, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103524&start=0
Jeśli nie jeździsz za granice (Niemcy, Austria, kraje skandynawskie) to ja bym wywalił dpfa. Mamy passata 2.0 TDI '08 i od jazdy non stop po mieście przy depnięciu w podłogę na niskim biegu zapalała się kontrolka dpf. Myśleliśmy że trzeba wymienić, ale pomogła trasa do Chorwacji i z powrotem. Od tamtego czasu jest spokój. A zrobione jest już z 5tyś. km. Większość jednak miasto.

_________________
Obrazek
http://www.fucklpg.eu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 października 2011, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
kameleuon napisał(a):
Jeśli nie jeździsz za granice (Niemcy, Austria, kraje skandynawskie) to ja bym wywalił dpfa.


Jeśli chodzi ci o emisję to silniki diesla w BMW i innych markach spełniają normy euro 4 bez DPF-a, przykładem na to są np. E90/91 z roczników 07, 08 które fabrycznie można było kupić bez DPF-a, po drugie samochody z wyciętymi filtrami przechodzą pozytywnie rygorystyczne przeglądy MOT w UK gdzie kładzie się duży nacisk na emisję CO2, tak że nie ma się czego obawiać ,gorzej jest z najnowszyszymi modelami które muszą spełniać euro 5 i bez DPF-a się nie obejdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 października 2011, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103524&start=0
Tak, ale czy to nie jest tak, że auta które były wyposażone w dpf muszą go mieć?

_________________
Obrazek
http://www.fucklpg.eu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 października 2011, 15:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Skoro przechodzą testy na emisję spalin i spełniają normy euro 4 to nikt się nie czepia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 października 2011, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103524&start=0
Aha, to ok. Bo myślałem, że to jest tak jak z katem.

_________________
Obrazek
http://www.fucklpg.eu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 października 2011, 16:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Po drugie optycznie wygląda to jak by DPF był, puszka jest pozbawiona wnętrzności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 6 października 2011, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
Panowie, dzieki za odpowiedzi. Temat rozwine bo kontrolka DPFu potrafi wylaczyc sie w trakcie jazdy lub nie zapala sie wogole. Mam dluzsza trase "na dniach" wiec zobacze co sie bedzie dzialo. Moze poprostu wypali sie i bede mogl jeszcze poganiac jakis czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 20 listopada 2011, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŚwidnica
Witam tu czytałem ciekawy artykuł http://mojeauto-sobis1.blogspot.com/201 ... r-dpf.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
Witam, do tematu wracam jak pisalem wczesniej gdy cos nowego sie pojawi... Przejechalem bezproblemowo kolejne 7tys. po ostatnim zgasnieciu kontrolki. Pojawila sie znowu dlatego chcialem zapytac sie o jedna rzaecz - jakie sa optymalne warunki dla dopalania sie filtra samoczynnie, tzn predkosc obr silnika i czas?

Podobno optymalne warynki do tego procesu to...(cos takiego udalo mi sie znalesc...)
1. predkosc min. 70km/h ale nic o obrotach silnika...jakie? Lepiej 1.8tys czy 3tys?
2. T plynu chlodzacego min. 75'C
3. T spalin min. 240'C
4. Ilosc paliwa min. 10litrow
5. Czas 20min.

Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 14:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Mniej więcej jest tak jak napisałeś, sprawdź sobie w ukrytym menu jaką masz temperaturę płynu chłodzącego bo często pada termostat i wtedy nie będzie odpowiedniej temperatury do uruchomienia procesu wypalania i problem gotowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
Widze ze kazdy "rozgryza" swoje auto na wiele sposobow :P...wiem juz "prawie fszystko" oprocz p...obrotow silnika - Guzior lepiej 2, 3 czy 4rpm? :) Slychac jakas zmiane pracy silnika jak wypala ten %$#@^^ filtr?

p.s. z termostatem to mam maly ubaw... jakis czas temu przy chyba 145t km padl mi czujnik temperatury i zapalily sie dziwne komunikaty "ogranicz predkosc ze wzgledu na T silnika, potem zgas wogole auto bo sie przegrzewa", generalnie malo przyjemna sprawa wiec co tchu udalem sie do ASO w Gdansku (nazwy nie bede wymienial ale nie chodzi tu o serwis z "F" na poczatku :) )...Panowie zabrali sie za diagnoze i zaczeli od wymiany termostatu (ktory byl dobry) wyjeli pompe "bo to na bank pompa" ktora tez jest dobra po czym na koncu zalozyli od INNEGO auta czujnik T i to w koncu okazlo sie TO. Auto stalo 4 dni bo roboty w moim aucie mieli mase poza tym na magazynie nie mieli termostatu. Machnalem reka i zaplacilem za termostat. Nastepnego dnia wywalilo mi prawie caly plyn chlodniczy pod maske bo okazalo sie ze przekrecili srube w zbiorniku wyrownawczym na powrocie...i zapomnieli wkrecic nowa. Wszystko poprawili i umyli silnik ale wnioskujcie sami... ;)

Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
ami napisał(a):
...wiem juz "prawie fszystko" oprocz p...obrotow silnika - Guzior lepiej 2, 3 czy 4rpm? :) Slychac jakas zmiane pracy silnika jak wypala ten %$#@^^ filtr?


Czytałem jak ktoś miał podobny problem do twojego i stała jazda po autostradzie nie pomagała, dopiero ostra jazda z obrotami pod czerwone pole spowodowała że błąd DPF-a przestał się pojawiać.

Ps. Niektórzy słyszą taki jakby basowy pomruk z wydechu kiedy trwa wypalanie ale większość nie słyszy nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Slupsk/Schaijk Holandia
Moje BMW: e61 530dA
Kod silnika: M57N
U mnie slychac czasami lekko zmieniony dzwiek wydechu bardziej basowy,ale nie wiem czy to jest zwiazane z wypalaniem dpf.Wczoraj wracalem do Holandii wiec w niemcowni jechalem okolo pol godziny z predkoscia 190-220 km/h zeby wypalic dpf,mam nadzieje ze sie dobrze przepalil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 12:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Dla zainteresowanych problematyką DPF'ów, wklejam ciekawy artykuł.
http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=54

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
Guzior, polatalem troche na tempomacie po 20min w roznych konfiguracjach:
130km/h na 6, ca 2100rpm
160km/h na 4, ca 4600rpm
200km/h na 5, ca 4500rpm

mimo to kontrolka zawsze wlacza sie po nagrzaniu silnika, powiedzmy 5km od startu i od gotowosci "bojowej" silnika do przepalania wiec nie bylo wyjscia auto stoi w aso...stad tez kilka pytan...

1. czy jest wogole mozliwosc sprawdzenia np oprogramowaiem aso lub innym diagnostycznym samego DPFa, np. stopien aktualnego "zapchania" w [%], dane dot. ostatniego wypalenia (czas, przejechany dystans itd)? Powiedzili ze nie ma...(?!), ze moga sprawdzic tylko cisnienie przed DPF i porownujac z danymi katalogowymi postawic diagnoze
2. czy jest mozliwe zdiagnozowanie czujnika cisnienia spalin przed DPF czy jest uszkodzony czy nie? Opowiedz aso - nie...pytam bo wydawalo mi sie ze cos takigo mozna diagnozowac bez zmuszania do kupna nowej czesci... Poki co czujnik cisnienia pokazuje zawyzone wartosci i co dziwne taka sama wartosc na biegu jalowym jak i przy 2000rpm. Moze cala sprawa skonczy sie na czujniku cisnienia...
3. uwaga dot. aso...nie mam zdania ale "cos" korci mnie zeby pewne rzeczy ktore podaja weryfikowac np na forum, jest tu kilku milosnikow diesla i majsterkowiczow

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 10:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Stopnia zapełnienia DPF raczej nie da się sprawdzić ale mozna sprawdzić DIS-em kiedy był ostatni proces wypalania. Jeśli czujnik będzie całkowicie nie sprawny to będzie błąd ale chyba może też być tak że będzie niby ok a pomiary mogą być błędne i wtedy błąd się nie pojawi. Jeśli chodzi o ASO to są opinie że jeśli nie wiedzą o co chodzi to wymieniają po kolei części aż trafią :) oczywiście na Twój koszt, tak że uważaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320dT
Kod silnika: N47
No wiec. Auto sprawne a sprawa skonczyla sie na wymianie czujnika cisnienia spalin i wymuszonym wypaleniem.

Dla zainteresowanych podaje dopuszczalne wielkosci cisnien przed DPF podanych przez aso przy ktorych odpalany zostaje program wypalenia, moze okaza sie komus pomocne (moje w nawiasach, przynajmniej wiem jaka jest kondycja mojego dpf):
obroty jalowe: 17-35 (19) mbar
2000rpm: 30-70 (35)
4500rpm: 200 (70)

Mowia ze wymiane zalecaja przy 200tys. Oferuja rowniez wyjecie i czyszczenie chemiczne ale gwarancji na pol roku jak spod Poznania nie daja (tutaj bylem troche zdziwiony ze oferuja taka usluge)
Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] Filtr czastek stalych
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 01:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Podobno można domowym sposobem wypalić DPF, klika osób tak zrobiło i są zadowoleni bo zaoszczędzili na wymianie ok 7000 zł, jeden forumowicz przejechał już ok. 70 tys. km. po tym zabiegu i wszystko jest w porządku, po niżej opis i fotki.


plucik_rop88 napisał(a):
jacek720328
Cytuj:
Więc kolego napewno filtr trzeba wyjąc z auta a póżniej go wypalić tak jak pisałem gdyż sadza spala się w wysokiej temperaturze i to nie uszkodzi filtra.Do tego będzie ci potrzebne z 5 litrów benzyny i sprężarka powietrza. Nalerzy wlać benzyny do filtra i to podpalić a następnie dmuchać sprężonym powietrzem z odwrotnego kierunku jak wydostają się spaliny tak aby ogień był jasny tak jak byś miał palinik tlenowy i wtedy sadza się wypala a filtr robi się cały czerwony od temperatury.Tą czynność trzeba parę razy powtórzyć aż jak zajrzysz do środka filtr będzie czysty i sprężone powietrze będzie swobodnie przez niego przepływać.Ja tak zrobiłem i jak napisałem zrobiłem już 70 tyś i jest wszystko oki.

Ja tak zrobiłem jak kolega wyżej napisał, z tym że jeszcze u Mnie był do wymiany Czujnik ciśnienia spalin wymieniłem i czujnik i wszystko ok:)
Niestety nie mam kabla do telefonu bo dodał bym jak się wypalał :mrgreen: jak uda mi się skombinować kabel to wrzucę fotki :)



Obrazek

Obrazek

Obrazek[/quote]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL