BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 03:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 13 października 2011, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
witam!

wsiadam, auto odpala normalnie, obroty wstakuja na 1500, czasami 2000. trzyma tak minute, potem spadaja do 1100. Po 2-3 minutach jest normalnie 900.

Przygazówka, obroty zostaja na 1500, po paru sekundach opadaja do 900, a jak silnik sie dobrze rozgrzeje, to tego problemu nie ma lub bardzo sporadycznie.

wyglada to tak, jaby to bylo ssanie, ale tak nie powinno byc, bo to nie zimna i mrozow nie ma! i tak nie bylo :)

wymienione:

pare dni temu zostala wymieniona sonda lambda -nowa ori boscha z gniazdem (nie lutowana) dokladnie pod moje auto. poprawa taka ze nie faluja obroty, mniej pali i sie nie dlawi

3-4miesiace temu wymienione na nowe:
swiece na irydowe ngk,
przewody na ngk,
filtr storzek (dla glosu),
guma lącząca przelywomierz z przepustnicą,
czujnik temperatury cieczy w silniku (niebieski i brazowy/czarny)
nowa odma do mojego silnika
oraz
czyszona przepustnica (przedmuchana) (moze uszkodzilem cos)
silnik krokowy wymieniony na uzywke w lepszym stanie (jak wlacze zaplon to slysze i czuje ze brzeczy i pracuje)
wszystkie gumy sprawdzone


1.podlaczenie do kompa wykazalo blad czujnika polozenia przepustnicy, wymienilem wiec na inny spawny- brak zmiany.
2.wykasowanie bledow - brak zmiany
3.ponownie podlaczenie kompa po paru dniach - bledow brak. - brak zmiany z obrotami
(p.s. moje auto jest z 93roku wiec nie moge odczytac danych na zywo z silnika wiec nie sprawdze jaka pokazuja temperature czujniki itp)

moje pytanie:
jakie sa objawy walnietej przeplywki? (czy tam tez jest czujnik tempteratury powietrza? -moze on walniety?)
jakie sa objawy walnietego czujnika przepustncy? i do czego on sluzy? co komp z niego ma :)



ciekawostka:
dzis odkrecilem sruby mocujace czujnik polozenia przepustnicy i na wlaczonym silniku przekrecilem go bardziej w prawo. -to tak jakbym domykal bardziej przepustnice (co fizycznie sie nie da zrobic) i obroty spadly od razu do 900. wrocilem czujnikiem do wlasciwej pozycji (2-3mm z powrotem w lewo) i obroty sie znow podniosly. Wiec pomyslaem ze to cos z czujnikiem (mimo ze wymienialem go wczesniej) odnalazlem stary i wsadzielm na jego miejsce- TEN SAM OBJAW. Dwa nie moga byc tak samo zepsute!
no ale odkrecilem znow sruby i bez srub przekrecilem w prawo i gdy obroty spadly - tak przymocowalem go prowizorycznie spinkami i pojechalem na test.

wylaczenie silnika i wlaczenie - obroty od razu sa na 1000-900. przygazowka i od razu spadaja na 900. Wszystko niby gra. ruszam i gdy zwalniam powoli gaz - tuz przy koncu jest szarpniecie. silnik zachowuje sie tak jakbym puscil gaz mimo, ze jeszcze trzymalem wcisniety. tak samo jak dodawalem gazu - na poczatku wciskalem jakies 1-2mm i nic sie nie dzialo, a po chwil ostre szarpniecie.
zupelnie jakbym mocniej depnął w gaz, a przeciez powoli wciskalem. Dodatkowo jak szybko jade i potem hamuje i wrzucam luz to auto sie potrafi przydlawic i trzeba mu przygazowac. To wszystko sie dzieje po przestawieniu prowizorycznym czujnika. Jak wracam czujnikiem i przykrecam w ori miejsce to tych szarpniec i dlawienia sie nie ma, ale sa wysokie obroty na zimnym silniku.
wiec chyba ten czujnik nie moze byc tak prowizorycznie ustawiony i wątpie by byla to jego wina, bo ten stary rozebralem i tam nie ma sie CO zepsuc. zwykla plytka po ktorej jezdzą styki - nic nie przetarte i nie ulamane.

te wysokie obroty musi powodowac cos innego... ale CO!? wypaczona przeustnica? ktora nie domyka sie do konca? (ogladalem ją i wyglada niby ok)
przeplywka? albo czujnik jakis... Nie mam przeplywki na podmianke. a kupowac w ciemno,... szkoda kasy

bardzo prosze o pomoc i pomysly.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 13 października 2011, 07:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
radek-bmw napisał(a):
jakie sa objawy walnietej przeplywki? (czy tam tez jest czujnik tempteratury powietrza? -moze on walniety?)
Jeśli masz przepływomierz klapkowy, to czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w przepływomierzu, to taki mały termistor ntc który wychodzi z górnej ścianki zaraz przy wlocie.
Odepnij wtyczke od przepływki i zmierz miernikiem styki 4, 5, wskazania między 2~3kOm w 20stC.
Też napiszę ciekawostkę :rotfl: u mnie w niewyjaśnionych okolicznościach właśnie ten termistor został wessany do silnika i skutkowało to podwyższonymi obrotami 1,5k na jałowym, choć nie zawszę, błędów brakna kompie, po dłuższej jeździe w trasie wyskoczył błąd czujnika temp. zasysanego powietrza i ekonomizer przy hamowaniu silnikiem nie schodził do 0 tylko zatrzymywał się na 3-4litrach. Po skasowaniu błędów nic się nie poprawiło z obrotami, błąd już nie wskoczył, a czujnika brak :]. Po prowizorycznym wstawieniu termistora 3,3k (tylko taki mieli) pod styki 4,5 wszystkie dziwne zachowania silnika wróciły do normy ;)

Co do czujnika TPS (przepustnicy)
viewtopic.php?t=3904

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 13 października 2011, 11:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 193
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36
Kod silnika: w oczekiwaniu na M3
W mojej bemce M42b18 obroty na zimnym wskakują odrazu na 2500tyś i tak jest przez 30-60sekund. Na kompie pokazało czujnik spalania stukowego, wymieniłem dziś jadę skasować błąd i zobaczymy czy będzie dalej wskakiwał na obroty.:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 13 października 2011, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
lupanet napisał(a):
Odepnij wtyczke od przepływki i zmierz miernikiem styki 4, 5, wskazania między 2~3kOm w 20stC.


super, dzieki -dzis to sprawdze.

no i ten link o czujniku -extra - juz wszystko wiem :) tez sprawdze opornosci i jak mi sie uda napiecie (bo jeszcze nie wiem jak mam wsadzic czujki do kostki, ktora musi byc podlaczona by bylo napiecie heheh)

kropa1992 napisał(a):
W mojej bemce M42b18 obroty na zimnym wskakują odrazu na 2500tyś i tak jest przez 30-60sekund. Na kompie pokazało czujnik spalania stukowego


o, ja mam ten silnik. Gdzie jest ten czujnik i jak sie najlepiej do niego dostac? i ile placiles za nowy/uzywke?
Bo prawde mowiac nie wiedzialem, ze go mam.


p.s.
dzis rano odpalilem go na tym "przestawionym prowizorycznie" czujniku polozenia przepustnicy i jest gorzej. Obroty 2000 i tak caly czas trzyma. Po 5minutach spadly do 1800 i ani drgna w dol. Nawet po 30minutach jazdy dalej 1800. wiec czujnik dzis wstawiam tak jak byl - ori miejsce bo to nic nie dalo. i podlacze go dzis znowu do kompa i zobaczymy czy cos wyjdzie.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 14 października 2011, 00:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 193
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36
Kod silnika: w oczekiwaniu na M3
Dzisiaj zamówiłem używke na allegro za 40zl, Są dwa czujniki, pierwszy jest pod kolektorem ssącym przykręcony do bloku między 1 i 2 cylindrem a drugi pomiędzy 3 i 4.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 14 października 2011, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
kropa1992 napisał(a):
Dzisiaj zamówiłem używke na allegro za 40zl, Są dwa czujniki, pierwszy jest pod kolektorem ssącym przykręcony do bloku między 1 i 2 cylindrem a drugi pomiędzy 3 i 4.



dzieki! lukne na nie w jakim sa stanie, jak zdejme dolot by dostac sie do krokowca - musze go jeszcze raz obejrzec. Dodatkowo wymienie wąż -odma->pokrywa zaworów. bo coś mi sie wydaje nieszczelny. Ale nie wiem czy dam rade to wszystko zrobić dziś, bo troche ważniejszych spraw na głowie.

wczoraj tylko pod wieczór, przed odpaleniem auta, wkreciłem czujnik przepustnicy na swoje miejsce. Odpaliłem - obroty znów na 2000, ale po 3minutach sie uspokoiły. Potem jak jeżdziłem to trzymały na 1100 wiec o niebo lepiej niż 2000 ale to i tak nie jest rozwiązanie.

Do mechanika nie pojade, bo jeżdze tam w ostateczności - zawsze mam większą frajde jak sam znajde usterke, lub z pomocą forum, a nie by zrobił to za mnie mechanik.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 15 października 2011, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
lupanet napisał(a):
Odepnij wtyczke od przepływki i zmierz miernikiem styki 4, 5, wskazania między 2~3kOm w 20stC.


dziś sprawdziłem:

Przepływomierz: pomiędzy stykami 4 i 5 - miałem 2,67 kOhm przy temperatrurze 10,5 stopnia
(na OBC z czujnika w tunelu chłodzenia tarczy)
Czy to dobrze? bo nie wiem jak bardzo mocno zmienia się oporność przy zwiększaniu się temperatury.

Potencjometr/czujnik położenia przepustnicy:
(zmierzyłem obecny czujnik, a potem zamontowałem stary i również go zmierzyłem, dane referencyjne wziąłem z linka który mi dałeś)

______________________________________________________________
przepustnica....|styki|czujnik.aktualny..|.czujnik.stary.|.powinno.być...|
_____________|____|________________|____________|_____________|
bez.znaczenia..|1+3.|.4200.Ohm.........|...3870.Ohm...|.4000.Ohm.....|
_____________|____|________________|____________|_____________|
zamknięta......|2+3.|..1460.Ohm........|.1320.Ohm.....|.800-1200Ohm.|
_____________|____|________________|____________|_____________|
otwarta.........|2+3..|.4250.Ohm........|..4000.Ohm....|3200-4800 Ohm|
_____________|____|________________|____________|_____________|


______________________________________________________________
przepustnica....|styki|czujnik.aktualny..|.czujnik.stary.|.powinno.być...|
_____________|____|________________|____________|_____________|
bez.znaczenia..|1+3.|....5,05V............|.....5,04V......|.4,75-5,25V...|
_____________|____|________________|____________|_____________|
zamknięta......|2+3.|....4,38V............|.....4,39V......|.4,75-5,25V...|
_____________|____|________________|____________|_____________|
otwarta.........|2+3.|....1,04V............|.....0,91V......|.0,15-0,95V...|
_____________|____|________________|____________|_____________|


z tego wniosek, że oba czujniki nie dokońca są drobe, ale mój stary czujnik był lepszy, więc wykręciłem ten obecy i wkręciłem stary.

Czy zbyt niskie napięcie przy zamkniętej przepustnicy (4,39V zamiast minimum 4,75V) moze powodować, że komputer "myśli" iz przepustnica nie jest do konca zakmnieta i stąd wyższe obroty?

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 15 października 2011, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
wymieniłem też wąż idący od odmy do pokrywy silnika - był w złym stanie.

potem podłączyłem kompa, w carsofcie wyszły 2 błędy:

12 Throttle Valve Potentiometer
73 Speed-Signal Interrupted

12stka mogła wyskoczyć jak zamieniałem czujniki (nie pamiętam czy wyłączyłem zapłon po pomiarze pierwszego czujnika)

a 73... To czujnik predkosci w tylnim moscie - ale predkosciomierz dziala mi normalnie, wiec nie wiem o co chodzi.
nie mialem juz czasu zagladac pod auto...

Błędy wykasowalem, dodatkowo tez adaptacje komputera i odpalilem auto.
Obroty weszły na 1200 i po paru sekundach spadły na 900. Niby dobrze, ale nie do końca - podczas jazdy, przy np zatrzymywaniu się na światłach, obroty zostają na 1100, albo czasem z 900 idą na 1100 i tak zostają.

Nie wiem czy mam teraz kupować nowy potecjometr przepustnicy, czy używaną przepływke, czy może dobrać sie do krokowca

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 16 października 2011, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Z Twoich pomiarów wynika że czujnik przepustnicy jak i temp pow. zasysanego jest OK.
radek-bmw napisał(a):
Niby dobrze, ale nie do końca - podczas jazdy, przy np zatrzymywaniu się na światłach, obroty zostają na 1100, albo czasem z 900 idą na 1100 i tak zostają.
Jak pisałem wcześniej miałem takie same objawy, lepiej sprawdź dokładnie ten termistor w przepływomierzu, być może jedna z nóżek już "klękła" i pod wpływem wibracji silnika nie łączy.
Tak wygląda
Obrazek

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 17 października 2011, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
lupanet napisał(a):
wcześniej miałem takie same objawy, lepiej sprawdź dokładnie ten termistor w przepływomierzu, być może jedna z nóżek już "klękła" i pod wpływem wibracji silnika nie łączy.


tak wiem jak wygląda, bo 3miesiące temu czyszcząc przeływke dmuchałem powietrzem w niego. Ale zrobie jak radzisz..

dodatkowo, dziś przy okazji znów podłączyłem laptopa - i ponownie bład 12. czyli czujnik położenia przepustnicy. ten błąd mam już w sumie trzeci raz po kasowaniach. Ok raz mogłem go spowodować zamianą czujników na zapłonie. ale 3ci raz? Dlatego zamówiłem już kolejny używany z allegro. Nie mam teraz kasy na nowy (276zl febi), wiec kupilem za 35zl uzywke z allegro. Jak przyjdzie to dam znać.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wysokie obroty tylko na zimnym silniku
PostNapisane: 17 października 2011, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
lupanet napisał(a):
Z Twoich pomiarów wynika że czujnik przepustnicy jak i temp pow. zasysanego jest OK.


wiesz, a ja obstawiam że może jednak coś z nim jest nie tak, zobacz na ten fragmetnt:
______________________________________________________________
przepustnica....|styki|czujnik.aktualny..|.czujnik.stary.|.powinno.być...|
_____________|____|________________|____________|_____________|
zamknięta......|2+3.|..1460.Ohm........|.1320.Ohm.....|.800-1200Ohm.|
zamknięta......|2+3.|....4,38V............|.....4,39V......|.4,75-5,25V...|
_____________|____|________________|____________|_____________|

jeśli faktycznie te dane oryginalne(referencyjne) są prawidłowe, to znaczy że oba moje czujniki dają zbyt małe napięcie przy zamkniętej przepustnicy. A jeśli komp "myśli", że pełne zamknięcie jest przy minmum 4,75V, to przy moich czujnikach i napięciu 4,39V będzie "myślał" że jest nie do końca domknięta. Dlatego zamówiłem kolejny czujnik i sprawdze jego napięcie.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL