BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 05:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] [M40] można wymienić sam pasek bez rolek?
PostNapisane: 24 lipca 2007, 17:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 385
Lokalizacja: Radomiak
Moje BMW: e30
Kod silnika: narazie m40
Nie wiem ile km ma już mój rozrząd tzn pasek i rolki i dla świętego spokoju chciałem wymienić pasek.Wiem wiem że pasek wymienia się w komplecie z rolkami ale nie chcę inwestować nie potrzebnie w ten silnik bo albo auto sprzedam albo będzie swap. Czy wymiana samego paska tak na ok 10 000 km będzie bezpieczna dla niego?

_________________
BMW ....i wszystko jasne :-) !!!


Ostatnio edytowano 24 lipca 2007, 21:56 przez Buła, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 17:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
trzeba by było obejrzeć w jakim stanie są... jezeli rzeczywiście tylko na bardzo krótka mete a rolki i napinacz są w miare to chyba mozna.... ale to troszke tak jakby olej wymienić a filtr zostawić ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
na krótka mete można ale pod warunkiem ze rolki są jeszcze w miare lecz z doswiadczenia wiem że takie cuda się nie zdażają. aha zaden warsztat wtedy nieudzieli ci gwarancji ile to polata bo może być sytuacja ze a drugi dzień ci sie rozrząd rozleci bo juz inaczej bedzie pasek nacviagnięty. z tego co mamietam cały kompletny rozrząd z pompa wody do m40 to koszt 450-500zł plus robota

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2007, 19:28 
Rozrząd do M40 to koszt tylko ~260zł, a nie 500zł :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 00:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
bagor chyba żartujesz! w m40 są 3 rolki pasek i pompa cieczy a jeżeli twoim zdaniem kosztuje to wszystko 250 zł to musi to być chinszczyzna ze aż miło po za tym na chińskich częściach tak mało to raczej nie kosztuje ja mówie 450 - 500zł ale na niemieckich gratach bo sama pompa o ile sie nie myle i pamięc nie zawodzi to koszt 180zł firmy skf :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 01:47 
esiue30 jeśli nie znasz cen to przynajmniej nie bij piany i czytaj ze zrozumieniem. To be accurate, napisałem ~260zł, a nie 250zł. Zresztą nie wiem po co piszesz o pompie? Ona nie wchodzi w skład rozrządu w M40. To nie Opel :rotfl: Jeśli lubisz przepłacać lub nie znasz cen, to nic na to nie poradzę. Oto ceny (z grudnia 2006, ale wiele się nie zmieniły) rozrządu od użytkownika Stones1:

rozrząd w m40 to pasek rozrzadu, rolka napinajaca pasek i dwie rolki prowadzace.

Pasek rozrzadu:
Lemforder - 52 zl
Gates - 70 zl
Conti 70 zl

Rolka napinajaca pasek rozrzadu:
INA - 94 zl
SKF - 102 zl
Ruville - 90 zl

Rolka prowadzaca:

INA - 48 zl
SKF - 58 zl
Ruville - 44 zl

Druga rolka prowadzaca:

INA - 40 zl
SKF - 46 zl
Ruville - 35 zl



Teraz ochłoń i sobie spokojnie policz. Jeśli nie dasz rady w pamięci to użyj kalkulatora. Jak widzisz cena oscyluje w granicy 260zł. Chińszczyzną tego nazwać nie można... Same firmowe części.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 06:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
a ja ci powtarzam że razem z pompą wody tyle moze wyjść. czyli co jak pompa wody bedzie wyła to co zostawisz ją? bo nie wchodzi w skład rozrządu? :rotfl: :rotfl: pozdro

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 07:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wymieniaj tylko kpl.
a po ceny zgłoś się do Maćka (stones1), on ma najlepsze ceny :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Buła na Twoim miejscu wymieniłbym całość rolki + pasek i pompe wodną do oglendzin.M40 lubi wymiane rozrządu.... :) Teoretycznie rolki co drugą wymianę paska lub organoleptycznie-tak ja słyszałem.Moj pasek miał nieco ponad 32 tysie zrobione....a był w takim stanie że zęby odchodziły prawie....a teoretycznie wymiana co 40 tysięcy.Więc jeśli nie wiesz kiedy coś było robione wymień całość bo 10 tysięcy możesz niedojechać.

Pompa to wydatek o ile pamiętam 116 zł.( Stones1 )
Za rozrząd bez pompy wyszło mnie 262 złote + za wymianę zapłaciłem 150 złotych,za samą pompę chłopaki chcą 50 zł robocizny.

A więc : 262 + 150 = 412 zł. + 116 + 50 = 578 zł. :)

Pozdro

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Ostatnio edytowano 25 lipca 2007, 08:43 przez CiOoS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 12:46 
esiue30 napisał(a):
a ja ci powtarzam że razem z pompą wody tyle moze wyjść. czyli co jak pompa wody bedzie wyła to co zostawisz ją? bo nie wchodzi w skład rozrządu? :rotfl: :rotfl: pozdro

Skoro nie wyje to po co ją wymieniać? Ona nie jest napędzana paskiem rozrządu tylko paskiem klinowym !! Przecież to jest logiczne, że jeśli np. w skład zawieszenia nie wchodzi pompa paliwa, a jeśli wyje to ją wymienię. Jeśli nie to po co? Mówimy cały czas o rozrządzie, bo o to pyta autor, a Ty wyskakujesz z pompą wody. Zresztą jak się nie znasz to zajrzyj na realoem i może Ci się coś rozjaśni. Koszt rozrządu jet taki jak mówiłem czyli ~260zł i to na markowych częściach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
BAGOR ja nie musze zagladać na realoem bo znam na pamiec układ rozrządu w m40 i robie go po ciemku z zamknietymi oczami i wiem doskonale ze pompa napedzana jest klinowym i nikt nie wymienia pompy jeśli jest dobra tylko wtedy jak jest kaput i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe. stones1 ma ceny jakie ma podobno daje rabat na forum ale normalnie w sklepie bez rabatu to ceny wyjdą troszke inne.

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 13:35 
esiue30 napisał(a):
BAGOR ja nie musze zagladać na realoem bo znam na pamiec układ rozrządu w m40 i robie go po ciemku z zamknietymi oczami i wiem doskonale ze pompa napedzana jest klinowym i nikt nie wymienia pompy jeśli jest dobra tylko wtedy jak jest kaput i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe. stones1 ma ceny jakie ma podobno daje rabat na forum ale normalnie w sklepie bez rabatu to ceny wyjdą troszke inne.

Po ciemku to chyba to robiłeś, ale we śnie. Widać, że nigdy nie miałeś z tym do czynienia, bo piszesz BREDNIE. Ja zmieniałem pompę wody i NIE MUSIAŁEM rozbierać do tego rozrządu. Wystarczy odkręcić wentylator, zdjąć pasek klinowy i odkręcić 4 śruby od pompy wody. TO WSZYSTKO. Jednak przejrzyj te schematy... Tylko nie pomyl z Oplem. Jeśli nie wiesz lub się nie orientujesz to po prostu nie pisz, bo swoją niewiedzą wprowadzasz ludzi w błąd.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
esiue30 napisał(a):
jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe



Bagor napisał(a):
Ja zmieniałem pompę wody i NIE MUSIAŁEM rozbierać do tego rozrządu


Bagor napisał(a):
Jeśli nie wiesz lub się nie orientujesz to po prostu nie pisz, bo swoją niewiedzą wprowadzasz ludzi w błąd.



Bagor, czytaj ze zrozumieniem, bez nadinterpretacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 14:53 
esiue30 napisał(a):
i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe.

Przecież to jest nieprawda. Nie potrzeba rozbierać rozrządu. Wszystko jest na wierzchu. W m40 pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem. Zresztą opisałem już pokrótce procedurę jej wymiany.

Kocie, na przyszłość radzę czytać ze zrozumieniem. Zmieniałeś kiedyś pompę wody w M40? Nie? No widzisz...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 14:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
BAGOR wyluzuj o co ci człowieku chodzi!? :rotfl: przecież nie pisze że do pompy trzeba rozbierać rozrząd bo wiem że mieści sie ona międzi dwoma osłonami jedna aluminiową drugą stalową tylko jeśli rozbierzesz rozrząd to maz dużo lepsze dojście bo skoro mówisz że wymieniałeś pompe to powinieneś wiedzieć jak ciężko jest ją wyjąć bo zapieka sie na grubej uszczelce gumowej i nikomu nie każe wymieniać pompy jak jest dobra a takie rozrządy siekam jeden za drugim więc nie mów mi że nie mam z tym do czynienia. jedna rada ode mnie ... WYLUZUJ :hyhy:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 14:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Bagor napisał(a):
Kocie, na przyszłość radzę czytać ze zrozumieniem. Zmieniałeś kiedyś pompę wody w M40? Nie? No widzisz...


Nie rozumiesz co esiue30 pisze. Przeczytaj jego kolejne wyjaśnienie to może zrozumiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 14:59 
esiue30 napisał(a):
przecież nie pisze że do pompy trzeba rozbierać rozrząd

A to kto napisał?
esiue30 napisał(a):
i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe.

Jak widać sam sobie zaprzeczasz.

esiue30 napisał(a):
bo wiem że mieści sie ona międzi dwoma osłonami jedna aluminiową drugą stalową tylko jeśli rozbierzesz rozrząd to maz dużo lepsze dojście

Ehh znowu pleciesz. Wystarczy odkręcić wentylator i masz wszystko na wierzchu. Między żadnym osłonami ona się nie mieści...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Bagor napisał(a):
esiue30 napisał/a:
przecież nie pisze że do pompy trzeba rozbierać rozrząd

A to kto napisał?
esiue30 napisał/a:
i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe.

Jak widać sam sobie zaprzeczasz.




Bagor sam sie wkopujesz.

Przy wymianie czegoś to nie znaczy wchodzi w skład czegoś. :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 15:21 
Wkopał się esiue30, bo widać, że nigdy nie wymieniał pompy w M40. Ty tak samo nie masz o tym pojęcia. Zadam jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Po co esiue30 pisał o pompie wody skoro autor nic o niej nie wspominał i chce wymienić tylko rozrząd? Jedno z drugim nie ma NIC wspólnego.

esiue30 napisał(a):
i chodzi jeszcze o to ze przy wymianie rozrządu pompe masz na wierzchu wiec po co za miesiąc jeszcze raz rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe.

Dlaczego esiue30 coś takiego napisał? To jest kompletna bzdura. Pompe tak czy siak masz na wierzchu i nie potrzeba jeszcze raz za miesiąc rozbierać prawie wszystko zeby w końcu wymienić pompe.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 15:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
oj BAROR widze że masz silnik z opla omegi, widze też że jestes bossem od beemek bo wymieniłeś pumpke, nie mamy o czym się rozwodzić

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL