BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 22:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 30 października 2011, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Witam, mam problem ze swoją Betką 325i M50B25 sedan 1991r.

Szukałem w googlach ale choć były podobne tematy to nie takie same. Tam albo wogóle się nie wkręcają albo nie odpalają albo zdychają. Tu jest inaczej :P

Od ok miesiąca dzieje się dziwna rzecz a mianowicie autko poprostu przestaje jechac a konkretnie co gdzie kiedy poniżej...

Wszystko się zaczelo po wymianie oleju i filtrów (powietrza, paliwa, oleju). Po wymianie dojechałem do domu ok 5 km. Na drugi dzień po ok. 2 km auto straciło moc, pedał gazu prawie nie reagowal-zamulilo konkretnie. Dalsza próba jazdy skutkowała mocnym szarpaniem. Zredukowałem do 2 i doczłapałem sie na pobliski parking...
...a tam autem bujało na lewo i prawo jakby nie palil na któryś cylinder ( i pewnie tak bylo ). Tak się zaczelo i od tamtej pory średnio raz dziennie mam nieprzyjemność czegoś takiego doświadczyć. Średnio- bo raz po odpięciu na kilka minut komputera wracając do domu na dystansie ok 5 km zdarzyło mi się stawać z tego powodu z 5 razy.
Co się dzieje.. - Jadę, jadę, nagle czuję, brak mocy pod pedałem, auto się zamula, wiem co jest grane więc zatrzymuję się i włączam awaryjne :P, autem buja jakby nie palil na cylinder/cylindry , obroty ok 600 (raz ponizej 400 lataly i prawie zgasl ale zazwyczaj jesli mozna tak to nazwac to stabilnie go buja i nie ma zamiaru gasnąć :P ) po ok minucie obroty podskakują delikatnie ponad tysiąc i opadają do 600, praca silnika się wyrównuje i mogę jechać dalej ( mocy jest ile trzeba ).

1. Ciśnienie przy pompie 6 bar
2. Ciśnienie przy podłączeniu ciśnieniomierza do obiegu trójnikiem 3.2 bar
3. Ciśnienie na cylindrach od 13 do 14,2
4. Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czasem słychać jak pompa pompuje paliwo a czasem nie. nie ma to jednak wpływu czy auto sprawi w/w problemy czy nie.
5. Najczęściej problem pojawia się zaraz po odpaleniu lub po przejechaniu bardzo podobnego odcinka drogi ( na oko ze 2 km) ale bywa też, że nie ma znaczenia odległość.
6. Po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa autem buja tak jak w przypadku mojego problemu.
7. Zamiana przekaźnika nic nie dała - autem zabujało kilka kilometrów od miejsca wymiany ( wymiana na używke )
8. Autko nigdy mi po tym bujanku nie zgasło
9. Świece wymienione
10. Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów

Na 1 rzut pytanie o filtry - czy one mogły coś napieszać (ewentualnie olej - wlalem Valvoline 10w40 był podobno Kager 10w40 , olej chyba nic do rzeczy nie ma ( dodam że jak jade i puszcze pedał gazu to silnik stawia większy opór niż przed wymianą - dlaczego ? ).
Dalej - może pompa paliwa, troche czytałem ale pewności nie ma. Niby po wyjęciu przekaźnika pompy dzieje się to samo co jest moim problemem ale to chyba nie świadczy o złym działaniu pompy...
Może sonda coś mąci ? Źle podpowiada pompie ? heh
Czy to możliwe, że pompa lub sonda się wiesza ? Czy możliwe jest aby to była wina filtrów ? Czy powietrze w układzie paliwowym dawałoby takie objawy ? Jestem o krok od wymiany pompy ale nie jestem przekonany, że to jej wina 70 % jak dla mnie. Ciężko mi też uwierzyć, że te cyrki i wymiana oleju/filtrów to był zbieg okoliczności...
Jako, że już strasznie mieszam to kończę i proszę Was o pomoc w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam i przepraszam za chaos...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 30 października 2011, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Filtr paliwa dobrze założony? Może się gdzieś zapowietrza itp.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 30 października 2011, 20:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
zet83 napisał(a):
2. Ciśnienie przy podłączeniu ciśnieniomierza do obiegu trójnikiem 3.2 bar
regulator zrzuca powyżej 3,5 bar może byc za mało ale nie ma dramatu .
zet83 napisał(a):
Może sonda coś mąci ? Źle podpowiada pompie ? heh
od tego zacznij zobacz jakie ma wskazania ,przejrzyj jej wtyczkę czy nie jest zmoczona. Sonda może żle podpowiadac ale sterownikowi nie pompie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 30 października 2011, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Tomek napisał(a):
Filtr paliwa dobrze założony? Może się gdzieś zapowietrza itp.

Sprawdzimy

Co do ciśnienia Marek WGR to było mierzone przed regulatorem i z tego co wiem powinno być w przedziale od 3 do 3.8 . Bez trójnika ciśnienie wynosiło 4 ( bez odpalania ). 3.2 Było na uruchomionym silniku a z bezposrednio z pompy cisnienie poszło 6 bar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 30 października 2011, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
[/quote] od tego zacznij zobacz jakie ma wskazania ,przejrzyj jej wtyczkę czy nie jest zmoczona. Sonda może żle podpowiadac ale sterownikowi nie pompie ;)[/quote]
Jak sprawdzić wskazania ? na kompie ? jak tak to jaki komputer nadaje się do BMW bo nie chcę dołączyć do setek a może tysięcy osób które piszą, że komp pokazał do wymiany krokowca, sonde i przepływomierz. Wszystko wymienione ale nic się nie zmieniło oprócz zasobności portfela...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 31 października 2011, 06:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
zet83 napisał(a):
Jak sprawdzić wskazania ?
można na kompie ale można tego pomiaru dokonac testerem sondy .W Twoim przypadku sonda powinna płynnie pracowac w zakresie 0,1 - 0,9V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 1 listopada 2011, 03:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Koledzy, zanim sprawdzę co podpowiadacie mam pytanko. Jak już pisałem auto kiedy zdarza się moja awaria, zachowuje się identycznie jak po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa.
1. Czy jest możliwe aby był za to odpowiedzialny Czujnik Położenia Wału -jego uszkodzenie, poluzowanie czy też inne cuda ? viewtopic.php?t=53014
2. Czy czujnik można naruszyć lub uszkodzić podczas wymiany oleju i filtrów ?
3. Czy zachowanie auta identyczne z zachowaniem po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa może świadczyć o uszkodzonej pompie paliwa ? (pompę przy odpalaniu raz słychać, raz nie, raz słychać tylko ciche pompowanie paliwa a z kolei innym razem głośno coś zaburczy).
4. Tomek - czy zapowietrzenie układu paliwowego da efekt taki jak wyjęcie przekaźnika pompy paliwa ?

Sprawa spędza mi sen z powiek :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 1 listopada 2011, 08:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
zet83 napisał(a):
Sprawa spędza mi sen z powiek :/
rzeczywiście oj stary długo tak nie dasz rady :)
zet83 napisał(a):
Nowy postNapisane: dzisiaj, 2011 03:50

zet83 napisał(a):
1. Czy jest możliwe aby był za to odpowiedzialny Czujnik Położenia Wału -jego uszkodzenie, poluzowanie czy też inne cuda ? viewtopic.php?t=53014
tak czujnik może robic takie niespodzianki ,czasem ułamują się przewody przy samym czujniku .
zet83 napisał(a):
2. Czy czujnik można naruszyć lub uszkodzić podczas wymiany oleju i filtrów ?
trzeba wyjątkowych zdolności ale jest to możliwe .
zet83 napisał(a):
3. Czy zachowanie auta identyczne z zachowaniem po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa może świadczyć o uszkodzonej pompie paliwa ? (pompę przy odpalaniu raz słychać, raz nie, raz słychać tylko ciche pompowanie paliwa a z kolei innym razem głośno coś zaburczy).
wyjmując przekażnik odcinasz jej zasilanie ,zatem możliwe jest że : pompa na chwilę traci zasilanie bo gdzieś w wiązce jest przerwa lub słaby styk , przekażnik pompy dostaje impuls ze sterownika silnika więc czujnik położenia wału ma tu kluczowe znaczenie . Możliwe jest także uszkodzenie sterownika jak i wiązki od sterownika do przekażnika.
Jeśli pompa pracuje cicho a innym razem znacznie głośniej to : pracuje na sucho ,zaciąga brudne resztki z dna zbiornika lub zwyczajnie kończy żywot.
zet83 napisał(a):
4. Tomek - czy zapowietrzenie układu paliwowego da efekt taki jak wyjęcie przekaźnika pompy paliwa ?
odpowiem za Tomka , tak da bo powietrze w przewodzie paliwowym to przerwa w dostawie paliwa do wtryskiwaczy.Sprawdż czy nie masz wycieku w okolicach filtra .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 6 listopada 2011, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Witam po krotkiej przerwie.
Milczalem poniewaz po podmianie przekaźnika auto dostalo wariacji tylko raz - tzn kawalek od miejsca w ktorym byl podmieniany. Kilka dni spokoju (juz myslalem, ze przekaznik zalatwil sprawe jakims cudem). Az do wczoraj. Z tym, ze wczoraj sekunde przed zamuleniem/bujaniem/szarpaniem zdarzyla sie dziwna rzecz - mniej wiecej pod nogami kierowcy w strone silnika (taki obszar na oko tzn ucho) cos zaczelo stukac. Bylo to kilka w miare glosnych stukow takich jakby wziac mloteczek i popukac po rurach. Pozniej stukow nie bylo ale zamulanie wczoraj bylo kilkukrotne i dluzsze niz zwykle. Dodam, ze wczoraj bylo nieco chlodniej i temperatura moze miec wplyw na czestotliwosc ujawniania sie usterki. Niestety i stety te dziwne rzeczy dzieja sie rownierz kiedy jest cieplej. Chyba rzadziej...

A teraz kilka kombinacji:
-czy jest opcja ze rozsypujacy sie katalizator jest przyczyna (auto troche pyrka) - czyli czy np moze byc na tyle zapchany ze nie wszystkie spaliny nadazaja wyleciec a ich skumulowanie doprowadza do dlawienia/mulenia itd ? po tej mojej ok minucie auto wraca do zycia (czyli auto stojac pozbywa sie nadmiaru spalin). Jezeli auto przed nagrzaniem wydziela wiecej spalin (wydziela?) to by wyjasnialo czeste zamulenie po podobnym odcinku drogi (moze miec tez na to wplyw styl jazdy... i tempo naplywania spalin). ?????

-moze silnik po nagrzaniu przekazuje paleczke sondzie ktora "daje" za duza ilosc paliwa i silnik sie zalewa (podczas mulenia trawi nadwyzke i pozniej jedzie jak trzeba).

To na tyle jesli chodzi o kombinacje. Jutro biore sie za praktyke.

Jezeli macie jakies nowe pomysly lub mozecie powiedziec czy moje kombinacje moga miec racje bytu to zapraszam i dzieki za kazda pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 6 listopada 2011, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
sonde na próbe mozesz odłączyc, jezeli nic sie nie zmieni to sonda dobra, jezeli silnik bez sondy odzyje to sonda na zlom. dziwne jest to ze przy pompie masz 6Bar a przy listwie ok. 3. wskazuje na uszkodzony / zapchany filtr paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 6 listopada 2011, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Adamj320
Jeżeli ma to znaczenie to cisnienie pompy bylo mierzone poprzez podłączenie ciśnieniomierza i przekręceniu na chwilę kluczyka bez wpinania sie w uklad paliwowy i wtedy było 6bar. Po podłączeniu ciśnieniomierza tym samym sposobem przed regulatorem, ciśnienie wyniosło 4 bary. Natomiast po wpięciu się trójnikiem w układ i odpaleniu auta ciśnieniomierz pokazał 3,2 bara. Jak dobrze pamiętam to po wyłączeniu silnika po kilku minutach ciśnienie wzrosło do 3,5 bara.

Filtr paliwa był zakładany nowy. Kolega który to robił nie był debiutantem :) Tak więc... kilka pytań jeśli można:
- Czy nowy filtr może być uszkodzony (prosto ze sklepu) ? Filtr Filtron.
- Czy jest opcja uszkodzenia filtra przy montażu ? Czy zbyt mocne dokręcenie może go uszkodzić ? Ewentualnie czy filtr trzeba napelnić paliwem przed pierwszym odpaleniem? Czy jeżeli się tego nie zrobi i do ukladu w ten sposób dostanie się powietrze to czy uchodzi ono z ukladu po dostaniu się do silnika czy baku czy może krążyć i sprawiać problemy ?
-Adamj320 piszesz że to dziwne że z pompy idzie 6 bar a za filtrem jest ok 3. Czy nie jest to wina odległości ? Czy sprawny filtr nie staje ciśnieniu na przeszkodzie i puszcza je dalej z taką siłą jakby był to zwykły pusty wężyk ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 6 listopada 2011, 18:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
aha, rozumiem czyli mierzac cisnienie na pompie nie bylo przelotu paliwa... teraz kumam. filtron nie jest najwyzszych lotów. filtra paliwa w benzyniaku nie trzeba napelniac paliwem, odpowietrzy sie podczas jazdy, jezeli mowisz ze na listwie wtryskowej masz ok 3Bar to cisnienie paliwa odpada, powinno byc ok. cisnienie od pompy paliwa, przez wszystkie rurki, wężyki, filtr paliwa, listwe wtryskową az do regulatora cisnienia paliwa (który jest na koncu listwy) powinno byc takie samo, dopiero za regulatorem bedzie niższe

odłącz sonde na probe, jezeli sie nie poprawi to odłącz przepływke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 8 listopada 2011, 01:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Sonda sprawdzona miernikiem i praktycznie stoi w miejscu 0.4 . Wygląda na to, ze tu jest problem. Pytanie czy takie wskazanie to juz calkowita pewnosc, ze sonda padla czy jest tez opcja ze jakas inna usterka powoduje zawieszenie/nieprawidlowa prace sondy ?

Meczy mnie ten czujnik polozenia walu korbowego... Jak go sprawdzic ???

Czy sonda moze doprowadzic do tego ze przez kilkanascie/kilkadziesiat sekund nie pali jeden cylinder a pozniej wszystko wraca do normy ?

Z tym cylindrem to mi bardziej pasuje do czujnika walu...

aaa auto kiedys ladniej odpalalo tzn po przekreceniu kluczyka byl powiedzmy taki kop jakby wszyctkie cylindry rusaly w tym samym momencie. Teraz na jakas czesc sekundy jakis cylinder/cylindry zostaje z tylu... :/

Jutro podjade na kompa. Moze cos mi jeszcze powiedza o sondzie i czujniku temp cieczy.

Komputer pokazal blad sondy i blad skladu mieszanki. Sonda pracowala w zakresie od 0.41 do 0.42.
Sonda kaput na 100% czy np zapchany wydech lub rozsypany katalizator moze powodowac taka prace sondy ? (sonde sprobuje znalesc na podmianke).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 27 listopada 2011, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Praktycznie od ostatniego postu auto jeździlo bez wiekszych problemow. Bujania silnika juz nie ma. Dlaczego ? nie wiem. Kilka dni temu sprawdzalem ponownie sonde i miernik pokazywal wartosc poniżej 0.1 . Dopiero po dodaniu gazu sonda ruszyła. Jak juz pisałem sprawdzana była miernikiem wiec nie byly to plynne "ruchy" od 0.2 do 0.8 ale chodziła. Ostatnie kilka dni chodzila w sumie bardzo ladnie. Czuć było moc. Nie mulila jak zwykle. Ale wczoraj jadąc nieco szybciej/dynamiczniej odcinek ok 30 km znowu cos sie spiep..... i powrocil stary problem z falowaniem obrotow, szarpaniem i wogole zaczyna moja furka doprowadzac mnie do szalu. Zaczela jezdzic wiec dalem jej odsapnac ale za 2 dni wstawiam sonde i obym mogl powiedziec, ze po wymianie jak reka odjal i wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.buja dławi się trzęs
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Tak więc po wymianie sondy nie poprawiła się zbytnio kultura pracy, silnik nie chodzi zbyt równo. Jedyna różnica między starą a tą wymienioną
to wartości pokazywane przez kompa na biegu jałowym tj. było 1.7 / 1.8 l / h pracy a teraz 1.5 l/h pracy, czasem spalanie waha się od 1.4 do
1.6 lub 1.5 do 1.7 - jednym słowem jest różnie ale zazwyczaj te 1.5 czyli mniej niż było.
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia przepustnicy ( na używke więc nie mam pewności, że sprawny. Ten wymieniany być może jest sprawny ) i
zaraz po wymianie efekt zerowy. Ba.. początkowo nawet było gorzej - mowa o pierwszych minutach w garażu. Później rundka po mieście i 25 km
trasy. Jechało się przyjemnie. Mocy chyba nie brakowało. Odłączyłem akumulator na noc. Niedługo odpale, dam mu chwilę pochodzic i zrobie cos
a'la adaptacja. Czy będą efekty zobaczymy.

Jakoś przedwczoraj za każdym razem po odpaleniu bujało autem na boki (efekt tym razem był sporo delikatniejszy od tego jaki mamy po wyjęciu
przekaźnika pompy paliwa ). Tym razem (na pustym parkingu CH) nie czekalem "minutki" az mu przejdzie i wcisnalem gaz do dechy ( był zamulony
i miałem nadzieje, że "kopniak" go odmuli ). Niestety tak się nie stało a zamiast tego usłyszałem 2 hmmm bezdźwięczne stuknięcia. Chyba były
to zawory... Teraz pytanko jeśli ktoś się zlituje : Czy jeśli ten stukot wydały faktycznie zawory to czy stawia to moją usterkę w jakimś
innym świetle ? można coś więcej zacząć gdybać i czy wogóe zawory mogą mieć związek z wymienianym przeze mnie bujaniem autem ? Druga część
pytań to co myślicie o kącie zapłonu ?

Obrazek

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/f5d ... a0029.html

Pozdrawiam stałych czytelników mojego kącika :p Pozdro

============ Juz po adaptacji. odpalilem auto na 10 min. Postal 10 min. Wylaczylem na 10 min i odrazu zaczal bujac autem.

WAŻNE !!! - Pisałem, że wszystko zaczelo sie dziac po tym jak wymienialem u kolegi filtry i olej. Tak było ale nie wspomnialem, że wjazd do garazu kolegi jest bardzo stromy i zawsze mniej lub bardziej zachacze podwoziem. Może wtedy uderzyłem wydechem i katalizator mi sie rozlecial ???

P.S. Piszę coś nie tak ? Nie macie pomysłów ? Czy macie to ... nikt mi nie pomoże ? A może pomyliłem forum...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: BMW e36 325i
Po wymianie sondy na nową i cewki na używaną auto pracuje dużo równiej. Od paru dni brak opisywanych objawów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ E36 ] 325i ''zawiesza sie" na minutke.
PostNapisane: 13 grudnia 2011, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Cholera, spóźniłem się. Do ostatniego postu obstawiałem problem z wysokim napięciem. :)
Jeśli
zet83 napisał(a):
silnik nie chodzi zbyt równo

zet83 napisał(a):
był zamulony

zet83 napisał(a):
jak jade i puszcze pedał gazu to silnik stawia większy opór niż przed wymianą

przerywa, szarpie, gorzej odpala, auto ma problemy z ruszeniem (bo nie ma mocy) to bardzo możliwe, że na którymś cylindrze jest upośledzona iskra. Sama wymiana świec (na co autor postu wpadł na którymś etapie diagnostyki swego pojazdu) może ale przecież nie musi rozwiązać problemu z WN. Pozostają jeszcze fajki, cewki i cała listwa z przewodami. Ja z podobnymi dolegliwościami swojego pojazdu borykałem się bardzo długo. Też na pierwszy ogień poszły wszystkie możliwe czujniki i cała masa innej natury części w większości wymieniona zupełnie niepotrzebnie. Przy szukaniu przyczyn często się zapomina, że 6-stki BMW pracują bardzo regularnie, równo w związku z czym minimalne nieprawidłowości w układzie wysokiego napięcia nie są łatwe do wychwycenia. Całe szczęście są w miarę łatwe do zdiagnozowania bo niewielki to problem chociażby podmienić cewkę. Na pewno o wiele mniejszy niż kupno jakiegokolwiek czujnika, dobrej jakości i jego wymiana w tych silnikach.

P.S. Wiem, że mój wywód autorowi postu nie pomoże ale mam nadzieję, że pozwoli właściwie nakierować innych użytkowników forum z podobnymi problemami. Ufam również, że swoimi refleksjami natury technicznej i ewentualną ignorancją na ten temat nie "obraziłem" nikogo ze znających się lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL