BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 31 października 2011, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
Witajcie
temat niby wałkowany 1000x na forum ale tkaich objawow jak u mnie nie znalazlem...do rzeczy
e39 523i z sekwencją lpg kupiony w czerwcu u mnie przelecialem prawie 20tys nią i oto co zauwazyłem jak bylo ok-
visco sie darło...i drze sie nadal-czyli tak po mojemu wychodzi na to ze non stop chodzi na 100% sprzężenia z obrotami.
temp... jak teraz okres zimny sie zaczal... dosc dlugo wchodzila do tego "pionu" (porównianie z poprzednim 2.5tds) to bylo tak ze tds wyjezdzalem na mostek i juz mi sie ogrzewanie wlaczalo bo mijala niebieskie pole a w tej niebieskie pole mijalo i ogrzewanie sie wlaczalo po 1km..moze 2. i tak 4km okolo przy temp 0st na polu zeby doszlo do "pionu"
no ale wszystko ok...jezdzla...do dzisiejszego popoludnia.
wyjechalem na parking mocno zapchany autami...pomalutku pomalutku. zatrzymalem sie . zaparkowalem i wszystko bylo ok poszedlem po co mialem isc wrocilem za pare minut wracam i co..wyjezdzam pomalu z tym korkiem ludzi...patrze a tu lampka na czerwonym polu swieci o temp! i wskazowka z prawej str skali! mysle o do licha! wyjechalem juz na droge i zaczalem sie -mimo to -rozpedzac...wrocila do pionu.
i cala droge trzymala pion.
zatrzymalem sie na mostku...postała tak z minute i wskazówka sru w kierunku czerwonego...dodalem troche gazu tak do 2tys obr wskazowka wrocila na PION...postal z minute i znowu to samo.

co ciekawego. mysle posprawdzam plyny na wszelki wypadek, patrze na wode ale nie widze...to delikatnie popuszczam korek od chlodnicy syczy syczy i patrze woda zasuwa do gory to dalem siana i zakrecilem. nie mniej wygladalo tak jakby tam bylo tyle ile powinno;p
patrze na olej...kurde minumum! mysle pieknie... dolalem. zostawile w spokoju. mysle czas popatrzec czy nie kopci.

i tak-nie kopci na zadne kolory dopoki jest w PION wskazowka. Jak idzie w czerwone pole to na gazie bialy dymek leci z wydechu...jak jest na benzynie troche mniej na bialo ale tez troszke daje.
temp na polu 7st.
niby o takich porach to norma ze moze byc para z wydechu wiec niby nic...ale kurde dziwne co to grane.

Ma ktos pomysl od czego zaczac czy cos? czy juz ktos tak mial i ma diagnoze ewentualna?



Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 31 października 2011, 17:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
widze co następuje...

stoi na wolnych obrotach...postoi np minute i ucieka w czerwone pole temperatura...
dam na 2500obr i temp wraca w "PION"

czyżby pompa wodna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 31 października 2011, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Wiskoza cały czas była załączona i pompę szlak trafił. W ostateczności termostat w co wątpię. Uszczelka odpada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 5 listopada 2011, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
przyczyn moze byc wiele przerabiałem ostatnio ten temat.wymieniłem wisco chłodnice termostat pompa dobra i co sie okazało nadal sie grzeje cisnienie sie wytwarza mechanik stwierdził ze na 99% głowica a dodam jedna swieca zalana.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 5 listopada 2011, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: E30td//E34tds
Termostat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 5 listopada 2011, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
uwazam ze v iscoza mialem taki przypadek ostatnio.Ale zwroc uwage ze z przodu masz wiatrak elektryczny ktory sie zalacza na srednich obrotach gdy temperatura jest zaduza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 6 listopada 2011, 15:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
sprawdz czy chlodnica jest ciepła / gorąca (tylko sie nie oparz :) ) gdy wskazówka wychodzi za pion. jezeli wskazowka za pionem a chlodnica zimna to termostat lub ewentualnie pompa wody. jezeli chłodnica bedzie gorąca to visco ewentualnie czujnik wiatraka elektrycznego w chłodnicy po stronie pasażera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
ludzie sprawa wygląda tak:
visco =sprawne
pompa wody-wymieniona właśnie, termostat raczej sprawny bo inaczej by nie łapał przy 0st -prawidłowej temp. lub od razu by go zagotowało....
pojeździła pare dni i co? dalej to samo! jak jedzie jest ok, zatrzymam sie-minuta nawet niecała i już wskazówka ucieka w czerwone, wystarczy przytrzymać chwile na obrotach (np 3500) i wskazowka wraca w swoją normę (pion). gdyby termostat był uszkodzony to przy dodaniu gazu na postoju wode wysadziło by odrazu. Wiec to napewno nie to....

inne dwie obserwacje: jak to prawidłowo odpowietrzyć-po wymianie pompy powietrze chyba w nagrzewnicy zostało bo ogrzewanie działa "po daniu w palnik"
-wytwarza ciśnienie na zapalonym samochodzie -ale to raczej tak powinno być -ciepły płyn +uruchomiony silnik+odkrecony korek =woda na twarzy :D chociaż dla upewnienia-ktoś kiedyś mowił mi ze w bmw po otwarciu nie ma prawa wyrzucic wode. gdzie lezy prawda?

probowalem odpowietrzac na zimnym silniku jak pisali na jakimś innym forum-nie pomoglo, nie chcialo powietrze uciekać, na gorącym leci woda z odpowietrznikow co wskazywaloby ze jest ok.

nastepne pytanie: poziom plynu ma byc na kresce z napisem KOLD -wtedy gdy auto jest zimne prawda? czy ma byc wyzej;/ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
KALT - z niemieckiego znaczy zimny ;) Czyli poziom zimnego płynu ma oscylować w granicy tej kreski.

Wziąłbym pod uwagę możliwosc zacięcia się termostatu, przy wolnych obrotach po prostu nie otwiera się, dasz trochę w palnik to go strumień z pompy otworzy... To tak na logikę :P


Ostatnio edytowano 13 listopada 2011, 17:44 przez MDFK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
no to mam dobrze nalany....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Tu piszesz o VISCO:
12345Artur napisał(a):
visco sie darło...i drze sie nadal-czyli tak po mojemu wychodzi na to ze non stop chodzi na 100% sprzężenia z obrotami.
Wiskoza ma się kręcić pod względem temperatury silnika z rożnym stopniem zasprzęglania, a nie pod względem danych obrotów silnika :]
Jeżeli się wzorujesz na tym ze wiskoza ma non stop chodzić na 100% z danymi obrotami silnika to się mylisz...
12345Artur napisał(a):
visco =sprawne
jak to sprawdziłeś???

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Wymień jeszcze termostat na nowy (nie jest to duzy wydatek). Trzeba wyelinować podstawowe sprawy (termostat,pompa wody,odpowietrzenie ukladu) i wtedy bedzie pewność. Jak kolega MDFK wyżej wspomniał,termostat może się po prostu zacinać. Zdarza się to rzadko,ale się zdarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 17:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
wiem jak ma działać visco, 3 moje bmw -jest sprawne. zapewniam. inna sugerowana przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
dajcie jakąś zdrową recepte na odpowietrzenie, sprawdziłbym jeszcze raz fakt zapowietrzenia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 450
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
12345Artur napisał(a):
dajcie jakąś zdrową recepte na odpowietrzenie, sprawdziłbym jeszcze raz fakt zapowietrzenia...


Bodajże drugi post z tego tematu. Dobrze opisane i sprawdzone. viewtopic.php?f=1&t=105647&hilit=odpowietrzanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 19:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
o to następna niedogodność, tak jak tam pisało zostawić odkrecony korek wlewu wody na zapalonym silniku-u mnie skutkuje nagłym wzrostem wody w zbiorniczku (wyrzuceniem).... wychodzi na to ze tak nie powinno być...a u mnie jest :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wielkopolska
witam ciekawi mnie jak tam u ciebie z autkiem.doszedłes juz do tego co ci cisnienie tworzy.

_________________
Jaras


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
no to uświadomcie mnie teraz tak już na pewniaka- nie powinno być ciśnienia i wyrzucania wody w czasie gdy silnik pracuje a otwarty jest korek wlewu w chlodnicy? bo u mnie nawet jak jest auto zimne i zapale silnik to zaczyna sie poziom podnosic -konsekwencja to wyplyniecie przez otawrty korek....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 13 listopada 2011, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 528
U mnie jak odpowietrzałem to też wraz ze wzrostem temperatury podnosiło płyn, aż w pewnym momencie musiałem zgasić i zakręcić bo lało się na potęgę(ale było to już za niebieskim polem). W sumie to nie mam żadnych objawów zapowietrzonego układu. Gaz przełącza się za niebieskim, ogrzewanie działa na wolnych obrotach, temperatura w czasie jazdy utrzymuje stały poziom, a poziom płynu na zimnym jest na Cold a na gorącym jakiś 2-3 cm ponad.

Ostatnio jeżdżę na test 07 na liczniku i po naprawdę porządnym rozgrzaniu i wyłączonym ogrzewaniu na postoju temp oscyluje między 103 a 104 stopnie, a w czasie jazdy 98-100 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 dziwne przegrzewanie pomocy!
PostNapisane: 14 listopada 2011, 09:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Witam!
A bierzesz po uwagę uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Może warto to sprawdzić skoro Ci puszcza biały dym jak się temperatura podnosi, Wtedy bierze wodę na cylindry i z rury idzie para wodna.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL