BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 12:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness
PostNapisane: 18 grudnia 2011, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: Resko || Szczecin
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47D20
Witam!

Od niedawna mam pierwszy od 3 lat problem z moim autem.... Mianowicie podczas pewnej podróży zaświeciła mi się kontrolka ABS+ASC. Od tametego czasu raz jest ok, po przekroczeniu 20km/h kontrolki gasną, a czasem nie. Podłączałem pod kompa z INPĄ i z modułem łączę się bez problemu (tylko podczas jazdy powyżej 20km/h rozłącza, ale wydaje mi się to normalne ze względów bezpieczeństwa). Wszystkie sensory wskazują niemal identyczne wartości - różnice ok 0.1. Po wykasowaniu błędów powraca non stop jeden.... 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness.

Przeprowadzałem również symulację ABS po wykasowaniu błędów i efekt jest taki, że tylko zawory się otwierają, pedał hamulca schodzi w dół, ale pompa nie dobija. Czy sprawdza się czarny scenariusz, że to pompa?? Dużo czytałem o padających sterownikach, jednak one z zasady się już nie komunikowały z kompem....

Może ktoś coś pomóc?? Co dalej robić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 09:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Padnięty sterownik może się komunikować z inpą. Ja tak miałem. miałem nawet identyczny błąd. Przyczyną bezpośrednią był zimny lut na styku dającym napięcie na pompę.

viewtopic.php?f=25&t=104379

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
mialem ten sam problem, przelutowanie stykow nie pomoglo, dopiero po wymianie calego modulu abs jest ok ale jesli np miales jeszcze inne bledy np z czujnikow to one moga tez powodowac wyskakiwanie dodatkowo tego bledu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
DominikE36 napisał(a):
przelutowanie stykow nie pomoglo
może jakiś styk został pominięty i dlatego problem został, ja przelutowałem wszystko co dałem radę lutownicą transformatorową ogarnąć, nawet jak wyglądało OK.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: Resko || Szczecin
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47D20
Jednak pompka zwrotna... Elektronika jest ok. Wymieniłem cały blok hydrauliki (elektrozawory + pompka) i teraz wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL