BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 23:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 245
Lokalizacja: Rybnik/Niedobczyce
Moje BMW: M52B25
Ze tak odkopie , bo mam mega problem .

Witam gdzieś już w temacie pisałem ,ze jest nie halo z centralką . Myślałem ze to tylko obolały siłownik ,ale dziś przyszła używka i co ? Dalej cisza . Sprawa wyglada tak .

Jeśli ruszam tym bolcem drzwi otwieraja sie i zamykaja on trzyma ten hak z zamka co otwiera i zamyka rygiel czyli otwarcie zamykanie dostaje on sygnał i rusza tym bolcem co w nim jest hak od otwierania - oto on.

Obrazek

Obrazek

Czyli tak jesli ruszam tymi bolcami bagażnik i drzwi pasażera reagują czyli ok . Zamykam auto bolec w pozycji otwartej - zamykam na pilot i powinien isc do góry otwieram drzwi a bolec dalej na dole czyli tak jakby nie dostał żadnego prądu. Oba siłowniki ta sama sytuacja , czyli rozwiazanie jedno silowniki są sprawne na 100% ? Brak prądu w tych drzwiach ??

Wazne info które mogą co nie co rozwiązać .

1. Siłownik wlewu baku tez nie reaguje ,ale kiedyś działał jak zamykałem auto wsadzając kluczyk od kierowcy zamykał wszystko prócz klapki z baku szedłem na strone pasażera i zamykałem pasażera i domykało bak. Od niedawna nie zamyka juz baku ,ale pewnie siadł siłownik , ale raczej to nic wspólnego ,bo kiedyś działał a drzwi kierowcy też nie ragowały na siłowniki jak zamykałem zamki od strony pasażera.

2. Jak ruszam tym bolcem od silownika od kierowcy to jak zamykam czy otwieram juz nie pamietam jest odgłos po zamkniecu (jakas 1sekunda) i robi dziwne "tyk" , ale jak otwieram czy zamykam nie pamietam dokładnie robi też "tyk" ale 10 razy głośniej i prawdopodobnie jest to w tej wtyczce komfortu czyli pod schowkiem pasażera i też tak jakby coś w siłowniku od pasażera ,ale moze to tylko echo idzie po drzwiach ,ale tego niewiem .

3. Jak zamkne i poczekam z 2-3 minuty i otworze tym bolcem od siłownika to w bagażniku też jakiś odgłos ,ale musze poczekać dość troche.

4. To taki dodatek ,ale też może coś powie . Jak kupiłem samochów była w komorze silnika syrena od alarmu ,ale odkreciłem ja ciągłem delikatnie kablem bo był lużny i wyszedł cały ucięty do równa , a i zarówka z ostrzegania alarmu tzn. straszam tez był w srodku i kable były luzem ucięte.

5. Tez moze nie wazne ,ale co nieco ma wspólnego z elektryką . W bagażniku musze mieć wyciągniętą zarówke która podświetla bagażnik ,bo po zapaleniu jej reaguje domykanie szyb z prawej strony - pasażer WTF ? I jak niedaj boże mam otwarte drzwi pasażera to szyba wysuwa sie do końca i wylatuje z prowadnicy i musze recznie silniczkiem drzwi pasażera później sterować zeby opadła ,a drugi człowiek mi spuszcza szybe siłą w dół. I jest to roboty na 2 godziny . Ważne tylko jaki jest objaw.

6. Nie reagują żadne drzwi tylko coś tyka jak są otwarte drzwi. Niema ryglowania

Ktoś kiedyś powiedział że to reaguje na jakiś alarm i coś w komforcie jest przestawione ,ale ile w tym prawdy .

Hmm wiecej informacji ważnych niemam no może jeszcze takie pytanie .

A co jak drzwi są z innego auta ma to jakieś znaczenie ? Bo mam wolne dwie wtyczki

zołta i biała ( zółta od domykania szyb (jak ktoś ma foto gdzie ją wsadzić bardzo prosze pokazać) , a biała z dwoma brązowymi kablami ponoć do grzania klamki ale wiszą oby dwie wtyczki luzem , moze to inne drzwi i niema gdzie włożyć wtyczki z domykania szyb , bo za cholere nie potrawie zeńskiej wtyczki znaleść . )

Jak ktoś potrafi mi pomóc chętnie wysłucham wszelkich rad , a najlepsze odpowiedzi nagradzam zimnym Lechem Poczta Polska :D :pijaki: :brawo: bo jestem w ciemnej murzyńskiej pupie !

Ja obstawiam , że jest gdzieś przetarty kabel ,bądź gdzieś urwany sygnał od drzwi kierowcy. Dajcie rady co gdzie i jak tego szukać ;)

Centralny zamek z pilota mam zrobiony tak jeśli to ważne.

Obrazek

Czyli czerwony +12 , czarny masa , zółty i żółto czarny +12 , 2 x brąz migacze , biały otwieranie i biało czarny zamykanie (dorobiony pin 17 którego nie było) i wszystko reaguje prócz drzwi kierowcy i klapki baku . Nie montowałem przekaźnika i domykanie to zrobie na wiosne.

:( :(

_________________
Obrazek
Kliknij i usiądź w mojej Coupe ===> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 23:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 245
Lokalizacja: Rybnik/Niedobczyce
Moje BMW: M52B25
Panowie pomóżcie ,bo juz nic do głowy nie przychodzi .

Według tego schematu ( z innego forum rozmawiałem z "Czesiio" ) Moze wy mi cos wiecej powiecie .

Posłał mi taki schemat i co i jak .

Obrazek

Sprawdź czy są przejścia między przewodami od kostki siłownika do modułu komfortu.
Drzwi kierowcy / piny kostek modułu komfortu
Biały - biały pin 1
Czarny - czarny pin 9
Niebiesko/szary - n/s pin 2 (12v z modułu)
Druga kostka modułu komfortu
Biało/zielony - b/z pin 1
Biało/czarny - b/c pin 14
Trzecia kostka modułu
Czerwono/zielony 12v z bezpiecznika nr. 7 i na moduł c/z pin 18

to moja odpowiedź :

według Czesio tego co pisałeś to ,wróciłem i przejrzałem co trzeba .

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wtyczka od siłownika drzwi kierowcy .

Obrazek

Sprawdzałem miernikiem co jest co w taki sposób i :

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo ida takie dwa kabelki obok tej wiazki od sterownika

czerwono zielony i bialo czerwony

Obrazek

i coś takiego może to też coś innego niż powinno być ?

Obrazek

No i pucha bezpieczników też jest ok bezpiecznik nr. 7

Obrazek

Pierwszych 1-5 bezpieczników brak, ale 7 jest ;)

Jeśli pamietasz coś ze swojej instalacji powiedz mi co u Ciebie jest tak a u mnie inaczej Dzieki ;)

czyli co zle piny tak i jego brak 18 w zielonej wtyczce , przetarte kable gdzieś czy ten siłownik OUT idzie go jakoś sprawdzić czy on jest dobry ? i te 12V potrafi go popchnąć :D bo zeby inny z allegro to sami . Czy poprostu jechac po kablach pokolei .

_________________
Obrazek
Kliknij i usiądź w mojej Coupe ===> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 02:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 86
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW e36
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107258
wina może być w jakimś przewodzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 245
Lokalizacja: Rybnik/Niedobczyce
Moje BMW: M52B25
a rozszerz swoją wypowiedz :D gdzie szukać od czego zacząć jak do tego dość :D bo przewód napewno ale no zasadnicze pytanie .

Czemu , jak , poco , gdzie ,od czego zacząć i na cholerę :D

Jak sie do tego najbezpieczniej zabrać ?

_________________
Obrazek
Kliknij i usiądź w mojej Coupe ===> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Moje BMW: e36
Kod silnika: M44
musisz kazdy kabel sprawdzac :)

znajdz jego poczatek i koniec, sprawdzaj czy przechodzi prad. tak najlatwiej, chyba ze nie ma dojcia :/

problem to masz.. nie powiem ze nie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
...

_________________
____/ :przestraszony: :hyhy: \____
___(oo==00==oo)___
___[_].........[_]___


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 245
Lokalizacja: Rybnik/Niedobczyce
Moje BMW: M52B25
Cytuj:
...


co to ma być za odpowiedź daruj se chłopaczku ;) Ja tu życiowy problem , a Ty sobie kpisz !

_________________
Obrazek
Kliknij i usiądź w mojej Coupe ===> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Komplikacje z otwieraniem samochodu
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 09:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 398
Po pierwsze kolego miałeś tam alarm. Dobrze o tym wiesz. Teraz masz zwykły sterownik zamka centralnego. Ktoś, kto montował ten alarm zapewne był piekarzem... Problem z lampką bagażnika i szybami zniknie jeśli po prostu (!) usuniesz z auta całą instalację alarmową, a w ogóle to usuń najlepiej wszystko, co nie wyjechało z autem z fabryki i zrób od nowa. Uwierz mi, że jak wszystko już wywalisz to wystarczy podpiąć 6 przewodów, żeby wszystko działało poprawnie.

Problem, który opisujesz jest banalny. Z tego co piszesz wynika, że sprawdziłeś wszystkie przewody sterujące, ale robiłeś to niepotrzebnie, ponieważ uszkodzony masz przewód prądowy (no i do wymiany siłownik wlewu paliwa, ale to osobna sprawa, która już jest zamknięta). Zajmij się sprawdzeniem przewodów przy siłowniku drzwi kierowcy; biały, czarny, niebiesko-szary. Któryś z nich może być pęknięty, a najczęściej zdarza się to w przepuście gumowym buda > drzwi. Jeśli masz dwie wolne wtyczki to może być tak, że było coś kombinowane z angolem, bo raczej wszystkie auta wyposażone w moduł komfortu i posiadające te wtyczki w drzwiach (żółta z przewodami czerwono-zielony i biało-czerwony i wtyczka biała z przewodami brązowym i brązowo-żółtym) były podłączone do klamek. Mogły być wymieniane całe drzwi lub same klamki.
Tyle ode mnie. Jeśli jeszcze będziesz miał pytania/problemy to dzwoń. Numer wysyłam Ci na PW :)

_________________
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 158 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL