Dr4g napisał(a):
Zapalil sie check engine i taki o to blad: 2722 Oxygen sensor2 before Cat.
nie sugeruj się od razu że to ma być lambda - oznacza to tylko że lambda zczytała błędną wartość, a przyczyną wcale nie musi być błędna sonda.
problemem może być:
- nieszczelność kolektora dolotowego
- nieszczelność węża pomiędzy kolektorem a przepływką
- problem z podawaniem paliwa (wyciek przy wtryskach)
- sonda lambda
Polecam spróbować następujących rzeczy:
1. sprawdź na visus jak wygląda wąż dolotowy i czy nie ma żadnych dziur nigdzie skąd brałby lewe powietrze
zrob taki test:
- weź jakiś środek do czyszczenia plastików, etc w sprayu
- podepnij kompa z inpa pod samochod
- wlacz silnik
- w inpie wybierz sobie tylko jedna sonde lambda
- sonda bedzie o wiele szybciej zczytywana - wskazania normalnie powinny rosnac i malec w jakims okreslonym zakresie
- psikaj srodkiem do czyszczenia od przeplywki po wezu i po okolicach kolektora, a nastepnie po okolicy piszczałek idących od kolektora do wtrysków
- kiedy sonda lambda zacznie łapać odczyt o maksymalnej wartości i zawieszać się na nim, znaczy że w tej okolicy gdzie psikałeś załapało preparat do plastików i dostał się do komory spalania, co zmieniło odczyt sondy lambda
- w ten sposób możesz znaleźć nieszczelności w układzie dolotowym powietrza
2. przeczyść przepływkę, sprawdz jej odczyty na inpie
3. jak dasz radę to wykręć sondy lambda i zobacz czy nie są wypalone (są dostępne w okolicy silnika przy kolektorze wydechowym)
4. co do wtrysków to przyjrzyj się czy nie leją, czy nie śmierdzi benzyną i zobacz jak pracują wtryskiwacze w Inpie na każdym cylindrze