BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 11:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d 150km - interpret INPA: dymienie, egr, termostat
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 00:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Hej, Normalnie poruszam się w zakresach 1800-2300 obr. Zdaję sobie sprawę, że każdy diesel puści dymka w chwili gwałtownego przyspieszania, jednak od pewnego czasu zauważyłem, że dymienie (czarny kolor) jest bardziej intensywne. Oczywiście za drugim razem już jest mniejsze jednak nie tak jak było na początku. Chmura zaczyna się od 3,5k obr :(

Info:
- Orurowanie do EGR jest szczelne
- EGR w miarę czysty
- mam odmę plastykową w standardzie
- filtr powietrza czysty
- spalanie w Wawie 8-9L - trasa zawsze 6L - jeżdżę raczej wolno
- auto nie gubi oleju od wymiany do wymiany (co 10-12K)

Korekty na zimnym silniku latały od skali do skali, więc nawet nie wklejam. Po rozgrzaniu(6 min) auto ustabilizowało wyniki. Pomiary wykonałem po 15 min od zapłonu.

Poniżej pomiary ciśnień na ciepłym silniku obciążonym (3 bieg, ~3k obr, pedał w podłodze):
Obrazek

Poniżej korekty na ciepłym silniku nie obciążonym:
Obrazek

Poniżej korekty na ciepłym silniku obciążonym (3 bieg, ~3k obr, pedał w podłodze):
Obrazek

Rozmawiałem dziś również z mechanikiem z warsztatu na Garażowej 4 na Mokotowie. Myślałem, że może podjadę na próbę przelewową. Mechanik stwierdził, że próba przelewowa nic nie da jeżeli samochód odpala - należy wynotować wtryskiwacze i zrobić test wydatku paliwa. Czy tak to idzie?

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2012, 19:57 przez Southparketeer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jak na moje to na dzien dobry swiece do wymiany:). Cisnienia sa w porzadku, przeplywka oki, czujniki raczej tez. Wymien swiece, zalej jakiegos dobrego srodka do czyszczenia wtryskiwaczy np z firmy stp. Moze cos to pomoze:).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 22:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
dzięki za feedback. dlaczego sądzisz, że świece są do wymiany? rzeczywiście nie mam żadnej dokumentacji (jeżdze tym autem od przebiegu 205k - teraz ma 226k) od świec ale sądziłem niesprawność świec wyskoczy w Inpie a w kompie jakichkolwiek błędów brak!.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
temperatura na głowicy ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2012, 23:08 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 22:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Gustav200 napisał(a):
temperatura na głowic ?


sorry, nie qmam :zdziwko:

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Czy motor trzyma 90*C ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 23:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Gustav200 napisał(a):
Czy motor trzyma 90*C ?


na dłuższym postoju jest 78.5 st. - po kilkuminutowej jeździe 84.5 st. - wskazówka analogowego wyświetlacza jest w pionie po ok 10 minutach od ruszenia (przy tych temperaturach na zewnątrz)

jeżdżę z wpiętym laptopem na korektach - na trzecim cylindrze korekty dochodzą do 4 mg - domyślam się, że korekty minusowe nie mają znaczenia bo są tylko by zniwelować pracę właśnie tego wtryskiwacza na plusie. czy test przelewowy cokolwiek potwierdzi?

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
z mojej wiedzy wynika, że korekty na wtryskiwaczach należy oceniać tylko i wyłącznie na postoju na rozgrzanym silniku, czyli wg tego co wkleiłeś jako korekty ciepłego nieobciążonego silnika śmiem twierdzić, że ze wtryskami wszystko jest okej. Z innych danych wynika, że przepływka raczej jest ok, turbo również.

Jak możesz to zrób sobie mały test - mianowicie odłącz EGR ściągając podciśnienie z króćca zaworu, i jakoś zaślepiając wężyk z obu stron (w ten co ściągniesz z zaworu wkręć śrubkę, a na króciec załóż jakiś inny wężyk i też coś w niego wkręć). wtedy obserwuj dymienie.
Jeśli nie, to zostaje standardowa ścieżka w silnikach M47/M47N, czyli:
- sprawdzenie szczelności dolotu (już zrobiłeś, tak?)
- czyszczenie/wymiana elektrozaworów EGR i turbiny (opisane w dziale zrób to sam)
- czyszczenie egr/kolektora dolotowego
- dziurka w przepływce (opisane również)
- czyszczenie czujnika MAP (ciśnienia doładowania)
- wymiana wężyków podciśnienia
Na chwilę obecną nie pamiętam więcej rzeczy...ale mechanikiem nie jestem :) na pewno na początek starczy, może później ktoś coś podopowie też

Pozdro!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 16:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Dzięki za info!

Po sugestii Gustava postanowiłem pojeździć trochę autem z INPA ustawioną na temperaturze. O dziwo silnik szybciutko się nagrzał do 75st., potem po 10 minutach osiągnął 84st.....nastepnie minęło kolejnych piętnaście minut zanim silnik osiągnął 90 stopni. Początkowo zakładałem, że termostaty mam sprawne ponieważ wskazówka była w pionie po ok 6 kilometrach jazdy. Przy badaniu z INPA wyszło, że "pion" to już przy 75st. Domyślam się, że to trochę wolno.... a biorąc pod uwagę fakt, że poprzednie wskazania robiłem z zakresie 78st.-85st. to może się okazać, że po prostu jeżdżę niedogrzanym autem. To co mogę zrobić na szybko to wymienić termostat EGR i sprawdzić jak się sytuacja poprawi.

Po zrobieniu odpowiedniej ilości kilometrów udało mi się zagrzać samochód do temp 93,5st. Poniżej Sschoty z temperatury i korekt na nieobciążonym silniku.

@Polonez : również spotkałem się z opinią, że nie ma sensu robić korekt przy obciążonym silniku ponieważ nie mają większego znaczenia. Zgodnie z Twoimi sugestiami pójdę chyba po tej linii:

-(dolot jest szczelny - jak na pierwszym wykresie /przepływka mierzy super, ciśnienie na dolocie zgadza się z tym co "chce" komputer)
-(EGR na ściankach ma tłusty, czarny nalot ale nie jest zapchany - to samo kolektor dolotowy - nie czyściłem tego żadną chemią, żeby zawór EGR nie zatarł się)
- wymiana Termostatu EGR (jeżeli dalej będzie się długo grzał to będzie pewnie trzeba wymienić główny również)
- czyszczenie elektrozaworów (czyściłem w listopadzie ubiegłego roku przy okazji pozbycia się klapek)
- wymiana wężyków podciśnienia

Obrazek
Obrazek

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Komputerowo tylko jedna opcja jest podejrzana - W jakim tempie auto nagrzewa się do 75*c ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 17:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Gustav200 napisał(a):
Komputerowo tylko jedna opcja jest podejrzana - W jakim tempie auto nagrzewa się do 75*c ?


do 75 szybciutko - problem jest z dobiciem do 90. bardzo dlugo utrzmuje się temeratura 84 stopnie. Kurtyna jest zamknięta.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 17:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
kolego mi również trzyma 84stopnie czasami 81-82

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
no u mnie identycznie .... jeszcze sprawdze na trasie, jeżeli po ustablizowaniu się temp na 90 zacznie przy predkosci spadac to na pewno termostaty trzeba sprawdzic.
G.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
no i objaw kopcenia tez występuje :zdegustowany:

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
polonez napisał(a):
Jak możesz to zrób sobie mały test - mianowicie odłącz EGR ściągając podciśnienie z króćca zaworu, i jakoś zaślepiając wężyk z obu stron (w ten co ściągniesz z zaworu wkręć śrubkę, a na króciec załóż jakiś inny wężyk i też coś w niego wkręć). wtedy obserwuj dymienie.


hej Polonez, myślałem o tym co napisałeś. Czy oprócz czystej ekologii ten zawór EGR ma jakies inne znaczenie dla pracy silnika? Rozumiem, że odłączając rurkę podciśnienia zamknę drogę recyrkulacji spalin. Czy konieczne jest zaślepienie tego mechanizmu od strony EGR i zaworu? Nie będzie podcisnienia to zawór i tak się nie otworzy..

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Dlaczego swiece? A no dlatego, ze w CR swiece pracuja nie tylko przy zimnym rozruchu, ale takze pod czas normalnej pracy silnika. Poza tym mialem tez juz taki przypadek u klienta, ze mial spalone 2 swiece w benzynie, a korekty na tych cylindrach byly duzo na +. Byc moze to sa poczatki konca 2 swiec, a w szczegolnosci 3 cylindra.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
hammet1 napisał(a):
Dlaczego swiece? A no dlatego, ze w CR swiece pracuja nie tylko przy zimnym rozruchu, ale takze pod czas normalnej pracy silnika. Poza tym mialem tez juz taki przypadek u klienta, ze mial spalone 2 swiece w benzynie, a korekty na tych cylindrach byly duzo na +. Byc moze to sa poczatki konca 2 swiec, a w szczegolnosci 3 cylindra.


no jakoś się nie mogę przekonać. w CR świece służą tylko do ogrzania komory spalanie, później to je można nawet wykręcić i też silnik będzie pracować....może się mylę.

czy ktoś z forumowiczów ie jaka jest różnica pomiędzy termostatami egr o nr:

11 71 7 787 870
11 71 2 247 723

oba P/N sprzedają do tych samych aut - na realoem jest napisane ze 870 montowany jest od 08/2003 a do tego czasu byl 723 ale chyba mozna je stosowac przemiennie, czy tak?

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - prośba o interpretację INPA dymienie
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 20:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Southparketeer napisał(a):
hammet1 napisał(a):
Dlaczego swiece? A no dlatego, ze w CR swiece pracuja nie tylko przy zimnym rozruchu, ale takze pod czas normalnej pracy silnika. Poza tym mialem tez juz taki przypadek u klienta, ze mial spalone 2 swiece w benzynie, a korekty na tych cylindrach byly duzo na +. Byc moze to sa poczatki konca 2 swiec, a w szczegolnosci 3 cylindra.


no jakoś się nie mogę przekonać. w CR świece służą tylko do ogrzania komory spalanie, później to je można nawet wykręcić i też silnik będzie pracować....może się mylę.

czy ktoś z forumowiczów ie jaka jest różnica pomiędzy termostatami egr o nr:

11 71 7 787 870
11 71 2 247 723

oba P/N sprzedają do tych samych aut - na realoem jest napisane ze 870 montowany jest od 08/2003 a do tego czasu byl 723 ale chyba mozna je stosowac przemiennie, czy tak?


ludzie czytacje apropo EGR... w dziale zrób to sam wszystko pisze dokładnie...

w autach po 2003roku EGR ma zamontowany ogranicznik... jeżeli przepustowość jest mniejsza niż 7mm to wywala błąd check engine... tak samo jak się zaślepi egr.

wszystko opisał dokładnie polonez co należy wykonać

dodam, że jeżeli silnik się nie dogrzewa to nie trzeba odrazu wymieniać termostatów... bo jest 10 innych przyczyn niedogrzania silnika... m.in ubytki płynu chłodniczego, czy zapowietrzony uklad chłodzenia


Southparketeer, jeżeli auto dymi na czarno, to auto dostaje do mieszanki paliwowej za mało powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - interpret INPA: dymienie, egr, termostat
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 20:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
problem w tym Tomku, że mało kto na forum dobrze taguje posty - w dziale Zrob to sam jest tylko jeden post dot. EGR (czyt - dobrze otagowany) - przebrnąłem 15 stron...w większości pytający - i nie było tam niestety instrukcji zaślepiania egr.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d 150km - interpret INPA: dymienie, egr, termostat
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
Southparketeer co do zaślepienia egr, to ja mam podciśnienie zaślepione z obu stron... teoretycznie jak zdejmiesz podciśnienie, to nie będzie się otwierał... Jedynym minusem odłączania egr, będzie wolniejsze dogrzewanie się auta na biegu jałowym, w sensie do 2000obrotów, bo do tej wartości wg kompa zawór egr się otwiera.
Ja np w ogóle nie mogę się dopatrzeć zależności między temp silnika w granicach 84stopni, a występowaniem kopcenia, więc w tym temacie się nie wypowiadam.
Tomek-E46 napisał(a):
w autach po 2003roku EGR ma zamontowany ogranicznik... jeżeli przepustowość jest mniejsza niż 7mm to wywala błąd check engine... tak samo jak się zaślepi egr.

dzięki, że mi wyjaśniłeś, czemu w niektórych autach po zaślepieniu egr wywala checka, a w innych nie... Może powiesz mi, czy jedyną możliwością, żeby check nie wywalał, jest ograniczenie w DISie? będę wdzięczny.
Southparketeer napisał(a):
jak na pierwszym wykresie /przepływka mierzy super, ciśnienie na dolocie zgadza się z tym co "chce" komputer)

jakbym się czepiał, to mógłbym napisać, że byłoby ok, gdyby przepływka pokazała powyżej 1200j... w sumei możesz spróbować zrobić w niej tą dziurkę, na pewno jej nie zaszkodzisz, a może pomożesz...

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL