BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 13:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
Witam mam problem z późno gasnąca kontrolka oleju po uruchomieniu auta (około 5 sekund). Po przeczytaniu kilku postów o przyczynach stwierdziłem ze podstawa filtra nie trzyma oleju i spływa on do miski ,kupiłem na allegro używaną - podobna dobra i chce ja zmienić potrzebuje instrukcji wskazówek czy musze zlać płyn z chłodnicy , olej na co uważac itp może ktoś w garażu to robił i podzieli się wrażeniami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 1 lutego 2012, 12:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Z innego forum:

Cytuj:
Cały układ smarowania olejem posiada kilka zaworków (dokładnie są ich cztery). Zaworek w pompie o którym była mowa chyba w innym temacie to zaworek przelewowy (bezpieczeństwa), jeśli ciśnienie na pompie jest za duże, otwiera się i olej przelewa się do miski odrazu nie idąc wogóle do filtra (na zdjęciu z realoem.com nr 5). Problem w 99% polega na sprawności obudowy filtra oleju. Przyczyny mogą być trzy, jedna to motor, który jest już tak nieszczelny że oliwa spływa wszędzie i za każdym razem po odpaleniu musi się pompować, druga to problem z obudową filtra i oliwa spływa ze zbiorniczka filtra oleju. W obudowie filtra znajdują się trzy zaworki, jeden z nich to zawór zwrotny (oznaczony na foto pod nr 1), który jest odpowiedzialny za trzymanie oleju w zbiorniku filtra oleju (to o ten zaworek toczy się forum). Po zgaszeniu silnika przy sprawnym zaworku olej stoi do pełna w zbiorniczku aż do następnego odpalenia silnika, nieważne czy godzine czy tydzień, przy niesprawnym olej spływa przez zaworek, potem przez pompę w której nie ma żadnego zaworu do miski olejowej. Wtedy przy następnym odpaleniu silnika kontrolka gaśnie po całkowitym napełnieniu zbiorniczka, czyli sądze około 0.7 litra oleju, co trwa właśnie nieszczęsne ok. 4sec. W obudowie są jeszcze dwa zaworki, które nie mają wpływu na kontrolkę, ale ponieważ wszystko dokładnie rozebrałem tłumacze do czego są. Oba to zaworki bezpieczeństwa. Zaworek bezpieczeństwa (oznaczony na foto pod nr 2) otwiera się jeśli ciśnienie (ilość oleju) przechodząca przez chłodniczkę oleju musi być zbyt duża wtedy otwiera się zaworek i przez niego przechodzi naddatek oleju który nie nadąża przejść przez chłodniczkę oleju (powodem chyba może być tylko zatkanie chłodnicy). Następny zaworek (nie ma foto) znajduje się nie w obudowie filtra lecz w sztycy którą dokręcamy filtr, działa tak samo jak ten nr 2 lecz otwiera się nie od chłodniczki tylko od filtra oleju. Jeśli olej nie da rady przejść przez filtr oleju zaworek otworzy się i olej przepłynie przez niego a nie nie przez filtr (powodem otwarcia tego zaworka może być chyba tylko niewymienianie filtra oleju).
W obudowie są jeszcze dwie gumki, jedna z nich do kontrolki oleju jest faktycznie istotna, to ten trzeci problem który może być powodem nie gasnącej kontrolki (oznaczony na foto pod nr 3), to ta mała gumka na dole tej sztycy którą dokręcamy filtr oleju , trzyma ona olej w obudowie filtra na stałe, klinuję kanał z obudowy filtra do miski olejowej, a jest potrzebna, bo przy wymianie oleju i sprawnym zaworku zwrotnym 1 olej trzeba by wypompować po odkręceniu filtra oleju, a tak spływa on do miski olejowej. Druga gumka nie ma nic wspólnego z kontrolką, gdyż uszczelnia ona tylko przepływ by olej przepływał tylko przez filtr. Wyciągnięcie tej obudowy w 520d jest bezproblemowe lecz trzeba naprawdę dużo narozkręcać żeby ją wyjąć, dodam że ta obudowa to łapa silnika co zwiększa rozkręcanie w czasie. Sprawdzenie zaworka również jest proste, po wyjęciu obudowy wystarczy nalać do obudowy płynu np. ropy lub dobrze nagrzanego oleju i sprawdzić czy olej stoi cały czas w obudowie czy spływa przez ten zaworek, czy ten zaworek zawsze siada na swoim miejscu, czy ma dość spory luz na boki. Ja kupiłem drugi zbiornik używany za 100zł (koszt nowej w ASO niecałe 700zł), nie ukrywam że do ideału nie należy ale zaobserwowałem znaczną poprawę, zaworek w starej obudowie nie trzymał wogóle, test nalania oleju napędowego do środka i po kilku sekundach spływał cały, w tej używce którą zakupiłem, uciekło po godzinie kilka kropli. Nie ma możliwości wyjąć tego zaworka z obudowy bezinwazyjnie, ponieważ już nie zależało mi na tej mojej starej obudowie postanowiłem go wytargać, wywierciłem otwór od tyłu i poprostu go wybiłem. Jest to zwykły plastik (aż wstyd że BMW zrobiło taką tandetę) który siada na aluminiowym pierścieniu dociskany sprężynką o bardzo małej sile nacisku, nie ma tam żadnego gumowego oringu czy elementu który dałoby się wymienić. Samego zaworka też nie da się wymienić bo nie ma możliwości go dokupić. Ale w obudowie jest całkiem dużo miejsca i może da się dopasować jakiś zaworek z innego samochodu bo jest możliwość, potem trzebaby tylko zaspawać otworek który służył do wybicia i obudowa jak nowa.

Jak pomogłem to proszę o info

zawór sterujący 24zł
sprężynka 7zł
tuleja dystansowa 6zł
o-ring 5zł
pierścień zabezpieczający 0.60zł

Aby ściągnąć miskę należy:

odkręcić poduszki silnika (klucz 17)
odkręcić tuleje wahacza (klucz 16)
podlewarować silnik na max. w górę (najlepiej użyć bloczka mocując go za ucho obok wlewu ojelu)
oraz opuścić ile się da belkę silnika (klucz 18)
ja dodatkowo odkręciłem maglownice (klucz 16) od sań co pozwoliło na swobodniejsze manewry
miska przykręcona jest na torksy M6 (oczywiście pomijam takie sprawy jak odłączenie czujnika poziomu oleju czy demontaż bagnetu)

Czas ok. 1 godz.



Kolego problem niemal, że w 99,9% tkwi w zaworku zwrotnym trzymającym olej w podstawie filtra, gdy silnik nie pracuje uszkodzony zaworek cofa olej do miski olejowej dlatego podczas rozruchu zanim pompa wytworzy ciśnienie i napełni filtr oleju minie 2 - 3sek. ta wada bardziej dotyczy silników M47 niż M57.

Usterkę usunąć można teoretycznie jedynie przez wymianę podstawy filtra na nowa.
Dla użytkowników 320d/520d M47
Zdjęcie pokazuje nową podstawę filtra z odwrotnie zamontowanymi zaworkami:

Obrazek


dla porównania stara obudowa:

Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 1 lutego 2012, 13:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
bardzo fajny opis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 1 lutego 2012, 14:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Ja mam pytanie do administracji - czemu nie widać zdjęć ?

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 1 lutego 2012, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
Dzięki ze ruszył ten post opis problemu bardzo dobry niestety nie chodzi o silnik M47 tylko o M57 , zasada działania obudowy filtra jest podobna lecz budowa zupełnie inna
M57
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

M47
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

jak pisałem na początku potrzebuje informacji jak wygląda wymiana tej obudowy w silniku M57


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 4 lutego 2012, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
nikt nigdy nie wymieniał tej podstawy ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 9 lutego 2012, 13:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Oleju nie dotykasz dlatego ze on bedzie w misce. Trzeba jednak spuscic plyn chlodniczy przynajmniej ja tak zrobilem, ale uwazaj bo nawet jak spuscic plyn to w chlodniczce bedziesz mial go jeszcze dosc sporo, a w podstawce troche oleju. Najlepiej podstaw miske pod samochod.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 9 lutego 2012, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
planuje w sobotę wymienic podstawę , myślę spuścić płyn z chłodnicy i z bloku tylko muszę znalezc śrubę spustową , podobno jest gdzieś pod kolektorem wydechowym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530d wymiana podstawy filtra oleju
PostNapisane: 17 marca 2024, 15:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47D20
Witam czy mógłby Pan dać link do tego innego formu w którym znalazł Pan ten opis ? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL