BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 09:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Chce wymienic oring pod czujnikiem plynu chlodniczego. Moj nr czujnika to 61318360855, prosze o info jak mam to zrobic od gory czyli bez zdejmowania oslon i wchodzenia do kanalu. Zbiorniczek juz wymontowalem, bo w nim tez zmieniam oringi. Z tego co widze na rysunkach to jest tam jest cos na ksztalt nakretki, tylko boje sie tym przekrecic bo zmarzniety plastik latwo peka. A moze jest to montowane na wcisk?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
ded, zapomnij, ze zmienisz ten czujnik od gory - on jest wkrecany od dolu, nakretka chyba 19. Swoja droga wymiana uszczelek w tych chlodnicach to loteria, bo z czasem i tak pusci, jak nie oring to sam plastik chlodnicy. Plastiki sa juz spracowane ciagla zmiana temperatur, ciagle naprezenia temperatury i cisnienia - to powoduje ze oringi juz nie beda siedzialy tak jak maja siedziec - ja zmienialem 1 lutego chlodnice na nowa Nissens. Teraz jest sucho. Wycieki w zmeczonych i wypracowanych chlodniach powoduje wlasnie mroz - plastik kurczy sie mocno i plyn zaczyna przeciekac, plyn troche sie rozgrzeje i powstanie cisnienie - plastiki sa dociskane wobec czego wycieku nie ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
czujnik dokręcony jest plastkiową nakrętką (na rysunku to ten element poniżej napisu 13 a powyżej pinów do wtyczki) czujnik jest wetknięty w chłodnice po czym dokręcony nią. odkręcasz (normalny prawy gwint) i wyjmujesz cały czujnik. delitaknie bo on dość filigranowy jest. dalej to już wiadomo ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 10:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
marcellchen, pisales juz to i licze sie z wymiana chlodnicy. Zamierzam jednak kupic nieco grubsze oringi i sprobowac to uszczelnic puki najgorsze mrozy panuja. Koszt niewielki a moze wytrzyma do czasu kiedy temperatura bedzie bardziej sprzyjajaca tego typu naprawom.

Puki co wyciagnalem oringi ze zbiorniczka i byly tragiczne, mysle ze wymiana na sylikonowe moze troche poprawic sprawe- z reszta zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 10:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
[ ded, ja tez mialem zamiar wymienic oringi i sprawdzic czy da rade, ale jednak zdecydowalem sie na wymiane calej chlodnicy by miec problem z glowy, bo nie cierpie odpowietrzania m52 w dodatku jeszcze z gazem .... tym razem mio temperatury -18 udalo mi sie jakos szybko - kolko lewe w gore i poszlo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47DO1
ja wymienilem u siebie tylko ze przy okazji rozwalilem czujnik ten co tam jest i juz nie montowalem tej gory jego do czego on słuzy bo nie wiem do konca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Niestety dostep jest tragiczny i chyba nie mam dobrego klucza... Na pewno sporo wiekszy niz 19. Jest szansa ze z niego nie cieknie, wiec na razie odpuszczam, ok 13tej bede mial oringi, wiec zobaczymy jak to bedzie. Mi odpowietrzanie zawsze szlo gladko, jak kolo unosilem to juz wogle poezja :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ded, faktycznie skoro chcesz wymieniac i tak chłodnice całą to zamów ją i zmień - roboty masz prawie tyle samo co z wymianą tych oringów. poza tym tak jak kolega pisze - nie widzę opcji żeby zrobić to bez kanału i bez demontażu chłodnicy. (z kanału bez wyjmowania spoko) w sumie wszystko się da i pewnie byś to zrobił ale pytanie jakim kosztem pracy. a jeśli jeździsz do wawy czasem to zapraszam do mnie bo mam kanał ;)

zresztą skoro zdjąłeś juz zbiorniczek to masz płyn zlany - moze wyjmij chłodnice i juz? nie wiem jak w e39 ją się wyjmuje w sumie ale jak juz płyn zlany to nie powinno byc problemu

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wladekkow napisał(a):
ie wiem jak w e39 ją się wyjmuje
odkrecasz trzy cybanty z 3 wezy, sciagasz te trzy weze, potem odkrecasz dwie srubki od uchwytow ktore sa na gornym pasie i chlodnica do gory - gotowe :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Plynu nie zlewalem calego, tylko zbiorniczek oproznile a w zasadzie samo wycieklo. Na dolewke pojdzie nie wiecej niz 2l. Zbiorniczek wyciaga sie w 10 min z palcem w nosie. Chlodnice to koniczne zlanie calego plynu, potem odkrecenie visco i pewnie kilka innych przyjemnosci. Ja na razie zostane przy swoim patencie, zobaczymy na jak dlugo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47DO1
ja kolego wymienilem bez kanalu i nie leci tam juz tylko uwazaj na ten czujnik od plynu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
marcellchen, czyli identycznie jak w e34 ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Przejechalem sie i wywala mi wode gora spod korka, wyglada na to ze jednak jest zle odpowietrzony uklad... Gaz tez nie przelacza sie tak szybko, gdy sie zatrzymam mimo ze jest pion i odpale po kilkunastu min to gazik takze przelacza sie po dluzszej chwili. Jutro bede kombinowal z kanalu, bo mam oslony i do konca nie wiem skad cieknie... Opaski wydaja sie ok, u mnie sa te starsze/lepsze. Zobaczymy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
ded napisał(a):
jest pion
sprawdz w ukrytych testach ile naprawde ma temperatury. Ja przy odpowietrzaniu swojego mialem w pewnej chwili nawet 103 i wskazowka mimo to stala dalej w pionie - jak pociagnelo plyn, to momentalnie temperatura sie obnizyla do 95

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 4 lutego 2012, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47DO1
kolego a który test jest od temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 29 lutego 2012, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
test nr 7 temperatura silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 12 lutego 2013, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: chełm
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: M52
podepnę sie pod temat: przy wymianie Czujnika poziomu chłodnicy układ trzeba odpowietrzać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 12 lutego 2013, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w zasadzie nie, czujnik jest bardzo wysoko i jeśli dodatkowo zrobisz to na zimnym to się nie zapowietrzy. ja u siebie w m50 nie odpowietrzałem po wymianie i nic się nie działo

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 13 lutego 2013, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B25
Kolego czujnik jest wysoko ? Przecież on jest wkecony od spodu w obudowe chłodnicy dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym bo jest do niego wsadzony. Nie pomyliłeś czasem z czujnikiem temperatury ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak wymienic czujnik poziomu plynu chlodniczego od gor
PostNapisane: 30 lipca 2013, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
viewtopic.php?f=1&t=115025


Bobby Vintage napisał(a):
sztet napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
sztet napisał(a):
Czujnik jest.
zostal dzis wymieniony, ale najlepsze jest to ze po wymianie czujnika komunikat nie gasnie, mimo iz plynu jest w normie...
Mozliwe jest ze przez brak tego plywaka, czy by czujnik byl do d...?
Spotkal juz ktos cos takiego?????????


Jakiego pływaka ? Pływak jest przecież na czujniku.



No chyba nie, bo czujnik nie jest zamoczony.
Przy wymianie myslelem ze troche poleci, a tu nic sucho.
Pozatym ten plywak chyba jest z jakiegos plastki, czy tworzywa, a czujnik jest taki http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=61318360876

Ktos ma jakis pomysl?????


Nr 20 to czujnik poziomu płynu. Jak nie jest zamoczony tzn. że nie miałeś w ogóle płynu w zbiorniczku. Poza tym kontynuuj w tym temacie viewtopic.php?f=1&t=110601&hilit=poziomu+e39




temat sie wyjasnil Bobby Vintage, plywak byl zlamany-lezal na dnie zbiorniczka, nie jest na zadnym czujniku oraz czujnik nie jest tez zamoczony, (plynu bylo w normie poza tym ) czujnik dziala ponoc indukcyjnie czy cus..... Serwus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL