BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 17:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 16:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Witam. Mam następujący problem: posiadam w aucie climatronik z funkcją rest. Funkcja ów w ogóle się nie włącza. Ponadto, nawet po wyciągnięciu kluczyka słyszę wiatraczek w panelu climatronika (prawdopodobnie ten od czujnika temp. wew.). Z tego co wyczytalem na forach, po włączeniu dmuchawy na max i ustawieniu 32st powinna pracować elektryczna pompka małego obiegu. Ja tam nie slysze nic i nie widzę żadnego ruchu płynu - gdzie mogę znaleźć tą pompkę? Czy uszkodzony jest panel climatronika ?

PS. odnośnie instalacji LPG : parownik powinien być włączony szeregowo czy równolegle w obieg? jest jakiś zawór w e39 który może zamknąć obieg przez nagrzewnice?

Z góry dzięki!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Funkcja rest dziala przy wyciagnietym kluczyku - przetwietrza wnetrze i uruchamia pompke obiegu plynu chlodzacego do nagrzewnicy (auxiliary water pump).
Wiatraczek w panelu sterowania ogrzewaniem/nawiewami dziala kilamin po wyjeciu kluczyka.

Ta dodatkowa pompka obiegu cieczy do nagrzewnicy dziala w zaleznosci od temperatur zewnetrznych i ustawien temp. nawiewu.
W wielkim skrocie, jezeli ustawisz temp na 16 stopni to pompka nie zalaczy sie, a elektrozawory nie przepuszcza plynu chlodniczego do nagrzewnicy.
Jezeli ustawisz 22 stopnie, temp zewnetrzna np. 5stopni - pompka zalaczy sie, a elektrozawory beda cyklicznie sie otwierac i zamykac, aby osiagnac zadana temp wnetrza. Jezeli ustawisz 32 stopnie, temp zewnetrzna np. 5stopni - pompka zalaczy sie, a elektrozawory beda otwarte caly czas.
Nie wiem jak chcesz widziec ruch plynu chlodniczego? pompka razem z elektrozaworami znajduje sie pod maska w okolicy podszybia.

LPG: parownik szeregowo - brak ogrzewania reduktora kiedy wylaczymy doplyw cieplego plynu do nagrzewnicy. rownolegle = prawidlowo.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Powinno być przynajmniej chyba słychać tę pompkę... muszę za nią pogrzebać.

A to nie jest tak przypadkiem, że kiedy elektrozawór zamyka dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy, otwiera drugi kierunek płynięcia cieczy który umożliwia krążenie ? Wtedy możnaby wpiąć reduktor przed elektrozawór :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Należy też wspomnieć że funkcja rest w autach bez akumulatora ciepła działa tylko gdy woda w układzie jest ciepłą czujnik temperatury jest w elektrozaworach i tam też znajduje się ta pompka co powinna buczeć (to wszytko jet na prawym kielichu jak się stanie przed autem z otwarta maską)

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
O widzisz, dzięki kolego. A czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jeszcze to, o co pytalem wcześniej: czy elektrozawór zamykając przepływ do nagrzewnicy umożliwia krążenie płynu między silnikiem a zaworem? Wydaje mi się, że zamykając nagrzewnicę otwiera obejście co by płyn mógł nadal krążyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
układ ogrzewania jest tak jakby "dołączonym" układem więc jest to układ nie zakłócający ogólnego krążenia płynu w układzie chłodzenia silnika.
Chyba że znajduje się w nim powietrze to w momencie otwarcia elektrozaworów powietrze z układu ogrzewania "atakuje" cały układ :przestraszony: i klapa :zakrecony:

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
dla ciekawostki dodam jeszcze, zebyscie nie mylili, goraca ciecz jest tloczona najpierw do nagrzewnicy, a potem przechodzi przez elektrozawory - nie odwrotnie. Zamkniecie elektrozaworow blokuje przeplyw wody jednoczesnie zwiekszajac przeplyw w pozostalej czesci ukladu chlodzenia.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 22:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Piotrek napisał(a):
dla ciekawostki dodam jeszcze, zebyscie nie mylili, goraca ciecz jest tloczona najpierw do nagrzewnicy, a potem przechodzi przez elektrozawory - nie odwrotnie. Zamkniecie elektrozaworow blokuje przeplyw wody jednoczesnie zwiekszajac przeplyw w pozostalej czesci ukladu chlodzenia.


Dziwne stwierdzenie bo jak rozbierałem elektrozawory i silniczek to z ciekawości odpaliłem wszystko i silniczek tłoczył wodę do nagrzewnicy a nie z nagrzewnicy

Z tyłu bloku silnika zaraz pod kolektorem mam króciec który przez wąż jest połączony z pompką, która pompuje wodę do elektrozaworów z elektrozaworów idą 2 węże do nagrzewnicy, potem z nagrzewnicy wychodzi 1 wąż który idzie do "konektora" i tam woda wraca do obiegu

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 18 lutego 2012, 10:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Więc w końcu jest gdzieś miejsce w małym obiegu gdzie mógłbym podłączyć reduktor szeregowo, nie równolegle? Bo sam już połapać się nie mogę..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 18 lutego 2012, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
kamilmlody napisał(a):
Więc w końcu jest gdzieś miejsce w małym obiegu gdzie mógłbym podłączyć reduktor szeregowo, nie równolegle?

Nie

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 20 lutego 2012, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: m52b25
Jeszcze dodam Panowie, że funkcja REST załączy się jeśli jest spełniony jeszcze jeden warunek - akumulator jest w dobrej kondycji!Jak wiadomo dogrzewanie postojowe działa na wyłączonym silniku więc potrzebne jest takie zabezpieczenie w celu późniejszego odpalenia samochodu. Jeśli aku wykazuje za małe napięcie (nie wiem czy komp nie mierzy też prądu, chociaż było by to troszkę "pod górkę") to nasza funkcja się nie załączy...Takie info znalazłem w instrukcji e39:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problem z małym obiegiem chłodzenia i climatronikiem
PostNapisane: 20 lutego 2012, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
domoko napisał(a):
Jeśli aku wykazuje za małe napięcie

Zgadza sie. Jednak w praktyce przy kilku letnim akumulatorze zabezpieczenie to nie dziala :)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL