BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 19:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 7 lipca 2015, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
rozwiązał ktoś ten problem z DISĄ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 5 listopada 2015, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 18
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54B25
Podepnę się pod temat. Czy uszkodzona disa może powodować trzęsienie się zimnego silnika i pokazywać błędy wypadania zapłonów? Z góry dziękuję Panowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 listopada 2015, 16:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Moja DISA po przebiegu 250k km lekko klekotala na osi. Bylo to slyszalne szczegolnie na wolnych obrotach. Klekotanie ustawalo po odbpieciu kostki zasilajacej. Kupilem zestaw regeneracyjno - uszczelniajacy i od tego czasu cisza. Z tego co wiem uszkodzony zawor DISA powoduje sporo problemow w tym nierowna praca silnika na biegu jalowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Pytanie, jak DISA po przekręceniu kluczyka na zapłon nie zamyka sie znaczy że umarła? Na kostce napięcie jest 11.4V
silnik m54 b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 20:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Przebieg 220 tys. Disa klekotała, przed wymianą wywalało błąd a to przepływki, a to sondy, obroty skakały, na zimnym bardzo nie równa praca, do 3 tys obrotów nie było pełnej mocy, po wymianie na nową - wszystkie bolączki zniknęły.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Kupowałeś nowy oryginał, zamiennik czy używke?
Nie wiem co są warte te zamienniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 19 grudnia 2015, 09:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Ja ost u siebie sprawdzałem że disa mi nie działa wyciągam ją klapka luzów nie ma, membrana trzyma, disa jak nówka, wiec co jest? Podpinam do kostki, nie działa, podpinam pod 12v z aku, działa, sprawdzam napięcie na kostce jest 12v. W końcu wpadłem na pomysł że chyba coś z masą i wyszło, miałem założone zabezpieczanie dodatkowe które uniemożliwiało odpalenie auta. Wywaliłem to ..... i wszystko śmiga!
Jeszcze walczę z falowaniem obrotów i błędem zapłonów na zimnym silniku, spróbuje jeszcze wymienić uszczelkę pod disą i zdam czy pomogło
Zamówiłem dwie dla porównania z vitonu i silikonową


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 9 marca 2016, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam panowie , odgrzebię troche temat bo mam podobny problem . mianowicie problem ze słabym dołem samochodu ponieważ zawór disa nie działa poprawnie, zawór sprawdzany w innym aucie działa dobrze a u mnie po podaniu 12v z aku też działa w porządku więc problem jest ewidentnie w sterowaniu zaworu przez ecu, coś podaje złe informacje przez co ecu źle wysterowuje dise. miał ktoś podobny problem lub jest ktoś kto potrafi mi pomóc?

Oto link do filmiku z pracy zaworu disa
https://youtu.be/0frRXT_u_KU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 00:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sprawdź rzecz taką..., że po zgaszeniu silnika zdejmij wtyczkę z DISA i podłącz do lewego + i do lewego masę.
Ja, obserwując pracę disy na filmiku, wnioskuję dwie prawdopodobne usterki: nieszczelna disa(albo akumulator próżniowy, albo sama gumka wewnątrz siłowniczka zaworu), albo jest zaśniedziałe połączenie z zasilaniem z aku-to raczej wykluczam, z masowaniem z DME-to trudno wyczuć patrząc na Twój filmik. Ja, raczej myślę patrząc na pracę Twojej DIS-Y,że jest nie do końca szczelna.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Okej zaraz pójdę sprawdzic ale jak + i masę jednocześnie do lewego czy jak? ale DISA z innego auta, sprawna działa tak samo u mnie jak ta moja, gumka w silowniczku jest Nowa więc jest dobra i teraz obserwując jej pracę zauważyłem ze powyżej 4000rpm jest ona cały czas zamknięta 'zassana' a po zejściu na obroty na biegu jalowym jest znów otwarta czyli odwrotnie jak być powinno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
a więc zdejmując wtyczke od DISY chwilę po zgaszeniu silnika i przykładając do lewego ' + ' a do prawego masę zawór zamyka się i otwiera tak z 4 razy całkiem a za 5 juz nie ma siły go zamknąc do konca a pozniej juz tylko cyka zaworek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
i w czasie pracy silnika mierząc multimetrem na kostce od Disy jest cały czas napięcie około 13,5V-13,9V nawet na wysokich obrotach ...więc czegos tu nie rozumiem , skoro napięcie jest to dlaczego ten zawór chodzi jak mu się podoba ?! zawór po zgaszeniu silnika trzyma podcisnienie az do 4 zamknięc a po dołożeniu do niego na lewy pin '+' ze złącza pod maską ( to od akumulatora) i masę z karoserii na prawy pin zawór chodzi dobrze, otwiera się po dołozeniu napięcia i zamyka po odłozeniu , cięgno wykonuje cały ruch ... czyli wychodzi że zawór jest dobry a mimo to nie działa poprawnie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 16:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
kamilo1811-ja z tym walczę od ok. 5 lat. Nikt na forum jeszcze teoretycznie, ani praktycznie nie odpowiedział!!!!!!!.
Jedna, ważna sprawa, to jest taka, że na wolnych obr. disa musi być zamknięta.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 16:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Wygląda jak by gdzieś tracił prąd albo masę, co jest głównym sterownikiem DISA ?

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
no własnie , musi byc zamknieta na wolnych obrotach a u mnie nie jest zamknieta ... u kumpla w 2.8 widac elegancko jak disa do 3500 rpm jest zamknieta a pozniej sie otwiera .... ehhh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 marca 2016, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52TUB25
czasem po przegazówce na chwile sie zamknie na wolnych obr ale po chwili i tak się otwiera i tak juz zostaje jak silnik pracuje na jałowym ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 12 marca 2016, 10:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Sandorr napisał(a):
co jest głównym sterownikiem DISA ?

DME które oblicza pozycje disy na podstawie obrotów silnika i obciążenia wg wskazań przepływomierza oraz dodatkowo czujnika położenia przepustnicy aby rozpoznać pełne obciążenie. Nie ma też tak, że disa poniżej 3900 jest zawsze zamknięta a powyżej otwarta... W każdym silniku m52 czy m54 wygląda to trochę inaczej, m54b25 na delikatnych obciążeniach i niskich obrotach powinno mieć otwartą a m52b28 już zamkniętą ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 15 marca 2016, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
ADAMO M. napisał(a):
DME które oblicza pozycje disy na podstawie obrotów silnika i obciążenia wg wskazań przepływomierza oraz dodatkowo czujnika położenia przepustnicy aby rozpoznać pełne obciążenie. Nie ma też tak, że disa poniżej 3900 jest zawsze zamknięta a powyżej otwarta... W każdym silniku m52 czy m54 wygląda to trochę inaczej, m54b25 na delikatnych obciążeniach i niskich obrotach powinno mieć otwartą a m52b28 już zamkniętą

kamilo1811, czyli tak jak Ci odpowiedziałem na bmw-klub: położenie DISY jest zależne od obciążenia w M52TUB25. No i potwierdzam, że w M52TUB28 klapka zamyka i otwiera się wyłącznie (??) w zależności od obrotów silnika.
Jeśli chodzi o sygnały zasilające to ktoś tu pisał wcześniej, że zaworek sterowany jest masą, a +12 V (czy tam ~14 V na zapalonym silniku) cały czas można zmierzyć. Tak więc sprawdź ścieżkę ujemną. Aczkolwiek ja bym zaczął od upewnienia się np. przez INPĘ, jak sterownik zarządza położeniem klapki. Możliwe, że u Ciebie cięgno prawidłowo odzwierciedla pozycję DISY jaką zadaje sterownik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 15 marca 2016, 16:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dla potwierdzenia, tak wygląda pozycja disy w m52tub25(z lewej) i m52tub28 (z prawej) oś X to obciążenie w kg/h.
Mapy wyciągnięte prosto ze wsadów sterownika obydwu silników więc to co tu jest tak ma być, jeśli jest inaczej to coś jest niesprawne :)
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 00:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A to ciekawe - DISA zamknięta przy wysokich obrotach :)
ADAMO M., jeszcze jakbyś mógł pomóc przełożyć obciążenie z kg/h na jakieś praktyczniejsze wartości to by było lux :D Posiadasz może mapy innych silników R6 występujących w E46?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL