BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 11:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 320CI
Kod silnika: M52B20
Witam. Przetrzepałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, choć wątek był poruszany kilkukrotnie nikt nie sprawdził napięcia i definitywnie odpowiedział w jakim położeniu ma byc przy wolnych a w jakim przy wysokich obrotach.. Czy może ktos sprawdzić napięcie jakie ma dostawać ten zawór? i drugie pytanie czy Disa na wolnych obrotach ma być otwarta czy zamknięta. Pytanie 3 jak nazywa się sterownik sterujący zaworem DIsa i silniczkiem krokowym? Moja totalnie się nie rusza, napięcie nie przychodzi żadne ani przy 1000rpm ani przy 4000rpm. Zawór wyjąłem i klapka nie jest wyrobiona a membrana jest ok, stwierdziłem to po obejrzeniu filmu tu link: http://www.youtube.com/watch?v=cglRUWQ46uU . Proszę o odpowiedz bo prawdopodobnie od tego mi wywala błędy o odchyleniu mieszanki zbyt dużym dla banku 1 i drugiego. Dotyczy silnika M52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 393
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111532
Na wolnych obrotach (do około 4krpm) klapka pod wpływem napięcia jest w pozycji zamkniętej, dla wyższych się otwiera. Napięcia ci nie podam bo auto akurat u mechanika ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 320CI
Kod silnika: M52B20
No i to by było logiczne. po skasowaniu błędów jak jeżdzę powoli, nie przekraczam 3tys obrotów ponownie CHECK zapali mi sie w przeciągu 10 minut, gdy jeżdzę agresywnie 3tysiace i wiecęj bez zapalenia błędu mogę jezdzić nawet kilka godzin. a jak wiadomo DISA w pozycji neutralnej jest otwarta. Czyli wnioskuje że po odpaleniu silnika od razu powinna ustawić się w pozycję zamkniętej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 320CI
Kod silnika: M52B20
Gdyby ktoś mógł otworzyć maskę, wypiąc 2pinową kostkę i podpiąć multimetr to byłbym bardzo wdzięczny. jeśli odepniemy kostkę to zawór wraca w punkt 0 tzn otwarty tak? pozdrawiam


Ostatnio edytowano 21 lutego 2012, 15:21 przez mariusz250wr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 393
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111532
Dokładnie tak, wraca do pozycji otwartej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 21 lutego 2012, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 320CI
Kod silnika: M52B20
Od początku:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon widoczny suwak powinien sie przesunąc w całym jego zakresie w stronę membrany i zamknąć klapkę która jest w kolektorze. po przekroczeniu 3500rpm suwak wraca w polozenie zero tzn w takie gdy silnik jest zgaszony a kluczyk wyjety ze stacyjki. Mozna takze odpiać 2pinowa kostkę podczas pracy silnika i wtedy suwak takze przesuwa sie w calym zakresie, nie o milimetr tak jak niektorzy pisali. na pinach jest napiecie 12V po przekreceniu kluczyka. Zawor DISA jest mocowany na 2 torxy. po wyjęciu mozna sprawdzic czy klapka nie lata i nie jest wyrobiona bo moze narobic problemów. W moim przypadku niedzialajacy zawor wywalal bledy odnosnie mieszanki (zbyt bogata) na logike gdy membrana w srodku jest dziurawa nie ma sily przesunac suwaka i zamknac klapki w dolocie wiec caly czas jest otwarta co odpowiada stanowi jaki powinien byc po przekroczeniu 3500obrotow. wklejam link jak mozna sprawdzic zawor po demontazu, aczkolwiek mój po zatkaniu otworu blokowal sie jak na filmie lecz nie za kazdym razem. Nowy dziala tak ze delikatnie zaslonisz palcem i nie ma prawa klapka sie ruszyc. http://www.youtube.com/watch?v=cglRUWQ46uU Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 24 listopada 2012, 09:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
A wiecie co odpowiada za dawanie tych 12V na disa ?. Co morze być przyczyną braku napięcia ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 490
Lokalizacja: Sulechów
Moje BMW: e46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
Witam
4 miesiące temu kupiłem e46 330Ci, auto chodzi bez zarzutu, do zaworu DISY nie zaglądałem, warto to rozkręcić, zeby sprawdzuć w jakim stanie znajduję sie DISA?
Pozdrawiam

_________________
Zobacz moje BMW MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 17:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
JoGi91 napisał(a):
Witam
4 miesiące temu kupiłem e46 330Ci, auto chodzi bez zarzutu, do zaworu DISY nie zaglądałem, warto to rozkręcić, zeby sprawdzuć w jakim stanie znajduję sie DISA?
Pozdrawiam



Jasne to podstawa, nie muszę chyba pisać co może stać się jeżeli klapka lata luźno, a gorzej jeżeli bolec zmieni miejsce swojego położenia - wpadnie tam gdzie nie powinien. Możesz przy okazji wyczyścić sobie przepustnice i krokowiec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 17:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ja u siebie zauwazylem takie klekotanie, w disa... na wolnych obrotach jak odlacze od razu jest ciszej ale sie wychyla jak nalezy po przekreceniu zaplonu...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
U mnie było wyraźne klekotanie ~z 2lata temu. Właśnie po nachyleniu nad Disą - usłyszałem ze to z niej słychać.
Zmieniłem na nowy oryginał (~550) bo wolałem nie ryzykować ze kawałek ośki/klapki wleci do kolektora.

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
I co ???

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 08:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 393
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111532
Jeśli odłączasz i przestaje klekotać to znaczy że DIS-a do wymiany. Sensownego zamiennika dla tego dziadostwa nie znalazłem, więc zostaje oryginał.

Niesprawna DISa potrafi wyrzucać różne dziwne błędy (np. przepływkę pokazywało u mnie przed wymianą).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 09:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
starscream napisał(a):
ja u siebie zauwazylem takie klekotanie, w disa... na wolnych obrotach jak odlacze od razu jest ciszej ale sie wychyla jak nalezy po przekreceniu zaplonu...



Klekoce bo sama klapka jest luźna na osi, to że cięgno się przesuwa po odpaleniu nie znaczy wcale, że klapka się domyka. W zależności od wyrobienia trzpienia klapka może się mniej lub bardziej domykać ale nigdy się nie domknie całkiem czyli nie działa tak jak powinna bo DISA ma tylko dwa stany pracy otwarta/zamknięta.

BTW: dziś nowa DIS-a do 3.0 to prawie ~900zł :/ a pamiętam jak kosztowała ~600zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 393
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111532
BaX napisał(a):
BTW: dziś nowa DIS-a do 3.0 to prawie ~900zł :/ a pamiętam jak kosztowała ~600zł


Orzesz cię **** ! Ale podrożała ... 10 Luty 2012 za swoją bez rabatu płaciłem 648,- jaka masakra :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 10:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Niestety pewna grupa części podrożała masakrycznie:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... egulacyjny

podobnie jest z czujnikiem oleju w misce

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... iomu-oleju - 719zł bez zniżek.

pamiętam cenę w okolicy ~450-500zł.

Czujniki VANOSA - 432zł, mam FV jak kupowałem chyba w okolicy ~300zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 11:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Ja kupowałem DISę w styczniu 2007 i kosztowała ok 300zł :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2014, 02:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Panowie tak czytam temat i czy DISA może być przyczyną błędu 227,228 sondy za katem mi wawalają zbyt bogatą mieszanke chyba,w każdym bądź razie zła mieszanka.Auto na trzyma równo obroty i nie gaśnie i takie tam ale poszarpuje tak do około 3000 obr przy rozpędzaniu.Sprawdzałem dolot i separator oleju-wszystko wporządku(wiem że te błedy to temat rzeka) :mur:
Wracam do DISY słychać z jej okolicy syczenie i powiedzcie mi czy ona zmienia swoje położenie otwarta/zamknięta pod obciążeniem?
Ostatnio podczas zwiększania obrotów tłoczek na DISA valv ruszył się dosłownie 0.5mm i dalej nic,za to palcem na zgaszonym silniku poruszyłem go może kilka centymetrów.

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2014, 10:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
DISA działa 0/1, wsadź kogoś do auta i daj mu odpalić, a Ty patrz czy tłoczek się przesunie. Jak nie tzn. że nie działa. Tłoczek ma wykonać pełny ruch na zasadzie on/off, może nie kilka cm ale na pewno jakieś 1-2cm.

Ale nawet w sytuacji kiedy tłoczek niby działa i wykonuje pełny ruch wcale nie ma pewności czy DISA się zamyka/otwiera w 100% bo może być wyrobiona klapka na osi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2014, 11:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Tu jest filmik jak to działa u mnie,w sumie to nie działa
https://www.youtube.com/watch?v=ztkEc8xIrR8

BaX czy to klekotanie co u siebie słyszałeś brzmi tak jak na moim filmie?

W takim razie chyba ją wyjmę i zobacze jak to wygląda,używał ktoś zestawów naprawczych ?Czy lepiej kupić nową ?

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL