BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 4 marca 2012, 17:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 425
Moje BMW: 325i
Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Trochę się rozpiszę, za co przepraszam, postaram się jak najdokładniej.

Problem się pojawił jeszcze w lecie. Zapalała się ikonka silnika, po czym gasła. Potem silnik nie pracował tak jak powinien, okazało się, że nie pracowały dwa cylindry, wymieniłem świece i przez jakiś czas było ok.

Jakoś w święta zapaliła się znowu (ikonka silnika), a autem zaczęło trząść (nawet na "P") -
stało się tak po mocniejszym/gwałtowniejszym przyspieszeniu.
Na D obroty w końcu spadły i zgasł. Odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu.

Po zdiagnozowaniu pojawiły mi się błędy : (które mówiły o wypadaniu zapłonu, czujniku położenia wałka rozrządu, i mechanicznym zacięciu vanosa) Jak się później okazało powtórzył się tylko ten o vanosie
Kod:


$SGBD: MSV70 Version: 5.17


===========================================================================================
$DATAID: kein Data ID
===  06.01.2012  ===  11:37:08

Current kilometre reading:  83020 km
___________________________________________________________

comment line 1:
comment line 2:
___________________________________________________________


$FehlerOrtNr: 10887
$FehlerOrtText: 2A87 outlet-VANOS, mecanic                                       
57082A8788200015031E2866346646C02883377D5DC82883316546C5
Error: 1(8) Nr: 10887    2A87 outlet-VANOS, mecanic                                       frequency: 3
  error type: 8  (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically                         
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0015 'B' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)              F_LZ: 30
environment text   /   entry at            82968 km(n.)  82968 km(2.)  82736 km(1.)
  Engine speed                            1568.00 rpm   1760.00 rpm   1664.00 rpm   
  Camshaft outlet                         -77.87 °CRK   -86.87 °CRK   -78.25 °CRK   
  Camshaft outlet nominal value           -66.25 °CRK   -74.87 °CRK   -66.25 °CRK   
  Engine temperature                       99.75 °C     102.00 °C      96.00 °C     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10904
$FehlerOrtText: 2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation                 
2A98A1
Error: 2(8) Nr: 10904    2A98 crank shaft - intake camshaft, correlation                  frequency: 0
  error type: 1  (179 ) Value outside reference range                                       
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (33 ) current fault not existing, OBD debounced                           
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:                                                                                 F_LZ: 6
environment text   /   entry at           
                                         
                                         
                                         
                                         
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10882
$FehlerOrtText: 2A82 Inlet-VANOS                                                 
57082A828800001201282889263D19AF000000000000000000000000
Error: 3(8) Nr: 10882    2A82 Inlet-VANOS                                                 frequency: 1
  error type: 8  (218 ) moves with difficulty, jammed mechanically                         
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0012 'A' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)              F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.)
  Engine speed                            1216.00 rpm   
  Camshaft inlet                           74.40 °CRK   
  Camshaft inlet nominal value             60.00 °CRK   
  Engine temperature                       83.25 °C     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10705
$FehlerOrtText: 29D1 misfire, cylinder 5                                         
570829D18400030502282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 4(8) Nr: 10705    29D1 misfire, cylinder 5                                         frequency: 2
  error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                             
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0305 Cylinder 5 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(2.)  83016 km(1.)
  Engine temperature                       95.25 °C      96.00 °C     
  maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   1536.00 rpm   
  maximum relative load at missfire        44.53 %       61.72 %     
  minimum relative load at missfire        16.02 %       15.63 %     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10704
$FehlerOrtText: 29D0 misfire, cylinder 4                                         
570829D08400030402282889C0309E282889BF2F7229000000000000
Error: 5(8) Nr: 10704    29D0 misfire, cylinder 4                                         frequency: 2
  error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                             
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0304 Cylinder 4 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(2.)  83016 km(1.)
  Engine temperature                       95.25 °C      96.00 °C     
  maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   1536.00 rpm   
  maximum relative load at missfire        44.53 %       61.72 %     
  minimum relative load at missfire        16.02 %       15.63 %     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10700
$FehlerOrtText: 29CC misfire, several cylinder                                   
570829CC0400030001282889412E8B00000000000000000000000000
Error: 6(8) Nr: 10700    29CC misfire, several cylinder                                   frequency: 1
  error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                             
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (48) fault caused no signal at warning lamp                               
  P-Code:        P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected                          F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.)
  Ambient temperature                       0.75 °C     
  Ambient pressure                        976.44 hPa   
  Voltage terminal 87                      14.12 V     
  counter detection bad street              0.00 -     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10701
$FehlerOrtText: 29CD misfire, cylinder 1                                         
570829CD8400030101282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 7(8) Nr: 10701    29CD misfire, cylinder 1                                         frequency: 1
  error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                             
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0301 Cylinder 1 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.)
  Engine temperature                       96.00 °C     
  maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   
  maximum relative load at missfire        38.28 %     
  minimum relative load at missfire        21.09 %     
___________________________________________________________

$FehlerOrtNr: 10702
$FehlerOrtText: 29CE misfire, cylinder 2                                         
570829CE8400030201282889C02F6236000000000000000000000000
Error: 8(8) Nr: 10702    29CE misfire, cylinder 2                                         frequency: 1
  error type: 4  (11 ) Damaging to exhaust gas                                             
  Readines Flag: (16 ) Test conditions fulfilled                                           
  error status:  (32 ) current fault not existing, OBD not debounced                       
  MIL - Status:  (49) fault would give a signal at warning lamp (MIL)                       
  P-Code:        P0302 Cylinder 2 Misfire Detected                                        F_LZ: 40
environment text   /   entry at            83016 km(1.)
  Engine temperature                       96.00 °C     
  maximum rpm at missfire                 1504.00 rpm   
  maximum relative load at missfire        38.28 %     
  minimum relative load at missfire        21.09 %     
___________________________________________________________



Zasięgnąłem trochę opini, na zagranicznym forum e90post znalazłem pewne rozwiązanie u osób, którym podobny błąd się pojawił (dot. Vanosa)

Błędy skasowałem, i wyjąłem obydwa elektrozawory od vanosa, przeczyściłem je carb cleanerem (preparat do gaźników), powietrzem i z nowymi oringami włożyłem do silnika, zamieniając elektrozawory kolejnością.

Przez jakiś czas było ok. Auto normalnie jeździło, i nawet przy mocniejszych przyspieszeniach nic się nie działo złego.

Ale do czasu. Po raz kolejny pojawiła mi się ikona silnika i autem trzęsło, po przyspieszeniu.
Zgasiłem. Poczekałem i z ikonką silnika pojechałem wymienić olej.
Do tej pory był castrol 0w40, teraz zalałem motulem 5w40.
Castrol był przez około 5000km, był już dość mocno czarny kiedy go spuszczono.
Po wymianie odpaliłem auto (i tu moja radość się pojawiła) bo ikonka silnika sama zgasła.
Silnik dobrze pracował i tak zrobiłem ponad 100km, sprawdzając czy nic się nie pojawi przyspieszając nagle, było ok. Pomyślałem, że może ten olej był coś nie taki i, że się uporałem z tym.

Niestety po paru dniach, autem znowu zaczęło trząść. Pojawiła się ikonka silnika.
Zczytałem błedy i oto one :
Obrazek
Skasowałem je, ale auto dalej nie zachowywało się tak jak powinno, jakoś dojechałem do garażu.
Samochód przy tym jak go telepało, z rury wydechowej pluł wodą - tak jak się to dzieje, gdy np. wprowadzimy auto na wysokie obroty na postoju, tyle, że teraz nie dodając gazu pluł.

Następnego dnia rano odpaliłem auto, ikonka się paliła, ale silnikiem nie trzęsło.

Nie wiem już sam co to może być. Może wyczyścić od nowa te elektrozawory, już przy tym nowym oleju?
Praktycznie te problemy się pojawiały w następstwie tego dynamicznego przyspieszenia, o którym pisałem wcześniej.


Dodam co zaobserowałem jeszcze ostatnio, ale nie wiem czy to ma związek z moimi problemami, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego było bardzo mało. Przyznam, że dawno tam nie zaglądałem, ale i auto nie wiele jeździło. A i sam komputer nie pokazał ikonki dot. braku w ilości płynu.

Byłbym wdzięczny za jakieś rady.
pozdrawiam MARIO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 4 marca 2012, 19:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 425
Moje BMW: 325i
Nawiązując do tego co mi swojego czasu napisał Toudi (dzięki piękne :ok: ):
"Logi mówią o mechanicznym zacięciu Vanosa, ale to może być spowodowane nieszczelnością w układzie odmy, a objawy powodują:
-wypadanie zapłonu
-wyłączanie cylindrów
-niestabilne obroty biegu jałowego
-sygnalizację usterki mechanizmu rozrządu (vanos)"

Poczytałem trochę na temat odmy/separatora oleju.
Co może być nie tak ? Jest on plastikowy więc czy go się wymienia czy czyści?
Znalazłem też info, że jak jest walnięty to samochód sporo oleju może palić, co by się zgadzało bo choć wiem, że n52 lubi trochę oleju to tutaj było tego sporo (ale to jeszcze zauważalne na castrolu)

Tutaj jest ten separator na rysunku nr 1
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15


I czy w dobrą stronę w ogóle się udałem z moimi poszukiwaniami rozwiązania ? :suchy:


Ostatnio edytowano 5 marca 2012, 17:35 przez MARIO11, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 4 marca 2012, 20:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Z tego co pamiętam (jeśli się mylę poprawcie mnie) to plastikową odme można czyścić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 5 marca 2012, 17:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 425
Moje BMW: 325i
dzięki Norbert


http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
Zastanawia mnie jeszcze "przewód elastyczny odpowietrzający" numer 2 na rysunku. U mnie jest jeszcze ten pierwszy (sporo tańszy) od tego który wprowadzili od 10/2005, tylko pytanie dlaczego tak szybko zmienili, na inny, ponad 100% droższy ? Czyżby jakieś wadliwe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 6 marca 2012, 22:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Panowie, w środku tego odolejacza jest przepona, która ma za zadanie regulować ciśnienie w skrzyni korbowej i to ona się zużywa. ;)

Czyszczenie mija się z celem. Odma rzadko się zapycha, ale owa przeponka twardnieje, parciej, aż w końcu pęka.
Pęknięcie przepony powoduje zasysanie "lewego" powietrza przez odpowietrznik przepony w odolejaczu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 17 kwietnia 2021, 20:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E91
Kod silnika: N52B25
Bardzo stary wątek ale pozwolę sobie odświeżyć żeby nie zakładać nowego. Taka jest moja historia:

Auto: BMW E91 325xi N52B25

Kupiłem auto pod koniec ubiegłego roku 2020 zrobiłem serwis olejowy i zalałem na zimę Motul 5w40 X-Clean. Wszystko działało przez 1 miesiąc git. Zatankowałem na Circle Pb95 i od tego momentu zaczęły się problemy po odpaleniu przy temperaturze około 0 przez chwilę trzęsło silnikiem jak przegazowałem do 3000 obrotów problem zniknął. Pomyślałem, że to może być wina słabego paliwa więc wyjeździłem bak paliwa (nie było to trudne :D) i zatankowałem na BP o dziwo wszystko się uspokoiło ale za jakiś czas problem znów wrócił i wyrzuciło mi błąd:
2A87 Cyfrowy sterownik silnika: Vanos po stronie wydechowej, mechanika
skasowałem błąd i za 2 tygodnie wyrzuciło mi to samo i przy odpalaniu co jakiś czas potrafił trząść silnik do momentu przygazówki do 3000 obrotów.
Zabrałem auto do kolegi, który dorywczo robi zajmuje się naprawą bmw. Vanosy + Elektrozawory zostały wymontowane i wysłane do firmy, która zajmuje się regeneracją - Mehenker. Wszystko zostało zmontowane ze sztuką i przez 2 - 3 tygodnie chodziło bez zarzutu po czym znów pojawił się ten sam objaw a następnie wyskoczył CHECK z dokładnie tym samym błędem co poprzednio.
Dodatkowo po tym jak się pojawił błąd to zamieniłem elektrozawory miejscami, żeby mieć 100% pewność i błąd nadal jest po stronie wydechowej czyli Vanosy sprawne, elektrozawory sprawne :(

Nie chodzi o to żeby uzyskać od Was magiczną radę, która pozwoli rozwiązać tę zagwozdkę za 10 zł, kupiłem takie auto a nie inne i jeżeli trzeba będzie coś wymienić to się wymieni tylko brakuje mi już pomysłów a chciałbym to naprawić i mieć spokój.
Vanosy i elektrozawory były zregenerowane prawidłowo to nie ulega wątpliwości bo sprawdzaliśmy jeszcze przed założeniem.

Macie jeszcze jakieś pomysły bo ręce mi opadają :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E90 325i - trzęsie autem, ikona silnika, błędy INPA.
PostNapisane: 24 kwietnia 2021, 23:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E91
Kod silnika: N52B25
Aktualizuję temat:
Dodatkowo wymieniłem olej wraz z filtrem oleju i sprawdziłem koszyk + oringi wszystko na miejscu. Zamówiłem 2 nowe filtry vanosów ( non returning valves ) niestety błąd wypluło po stronie wydechowej to samo.
Zrobiłem test i adaptacje vanosów zakończonych pomyślnie brak błędów ale auto stało się bardziej responsywne czy to pomoże szczerze wątpię ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL