BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 02:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 7 marca 2012, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Witam od kiedy padł mi wąż od wody i temperatura ostro skoczyła na czerwone pole silnik gubi olej przez uszczelkę miski olejowej oraz pod korkiem jest straszne masło, dodatkowo gubi płyn chłodniczy (wszystkie połączenia i węże są suche) więc głowica też do zdjęcia :/ na 10 000km dolewam 2 litry :cwaniak: silnik nie szarpie, pracuje równo i nie stracił na mocy (chyba) pomimo iż na 6-tym cylindrze kompresja jest 8 a na reszcie od 10 do 11

Wracając do meritum mam kilka pytań
- jaką polecacie uszczelkę miski i podstawy filtra oleju?
- jaka uszczelka głowicy i klawiatury? (nie pytam o grubość bo to zależy od planowania)
- czy dawać nowe śruby do miski i głowicy no i jak tak to jakie polecacie?
- jeżeli okaże się że pierścienie nie puszczają to czy je wymienić?
- czy to w ogóle się opłaca taki remont czy nowy silnik lepiej? (autko będzie jakieś 5 lat przy mnie)
- może przy okazji coś jeszcze zrobić?

Pozdro ;]

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28
PostNapisane: 7 marca 2012, 22:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
sprawdzić poszczególne elementy rozrządu ;)
Wymiana uszczelniaczy zaworowych ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28
PostNapisane: 7 marca 2012, 22:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Kostek napisał(a):
- jaką polecacie uszczelkę miski i podstawy filtra oleju?


Do podstawy dostępna jest chyba tylko ASO.

Kostek napisał(a):
- czy to w ogóle się opłaca taki remont czy nowy silnik lepiej? (autko będzie jakieś 5 lat przy mnie)


Tylko remont,szukanie używki to totolotek (przez "nowy" rozumiem tu inny używany ;) ).

Kostek napisał(a):
- może przy okazji coś jeszcze zrobić?


Zbadać szklanki, uszczelniacze zaworowe - szkoda żeby za chwile wracać do zdejmowania czapki i naprawy.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 7 marca 2012, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Co do głowicy to poszła by do zewnętrznej firmy bo raczej sam nie splanuje no i nie sprawdzę jej na mikropęknięcia, więc firma ta miała by za zadanie doprowadzić głowice do stanu idealnego tylko nie wiem jaki byłby to koszt bo mam na nią tylko 2koła odłożone

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 7 marca 2012, 23:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
generalnie uszczelniaczami zajmował się reinz i możesz tej firmy kupować w hurtowni typu intercars. w aso będzie drożej a część ta sama. śruby miski zostaw, głowicy zmień. tak jak koledzy mówią - uszczelniacze zaworowe obligatoryjnie, szklanki obadać, rozrząd też obadać. wymiana pierścieni to juz rozkręcanie dołu ale w sumie czemu nie skoro motor będzie rozebrany?

za to wszystko zapłacisz nieco więcej niż za drugi motor ale (przy założeniu że zrobi to ktoś z IQ wyższym niż 84) będziesz miał pewność że silnik dobry jest.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 00:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kostek, kolego ,chyba pochopnie podejmujesz decyzję o remoncie.

Moim zdaniem na razie nie ma takiej potrzeby. Na pewno trzeba wymienić uszczelkę miski,skasować wycieki,
powinna nastąpić poprawa. Skasuj wycieki i wtedy oceń zużycie oleju. Nawet 2 l na 10tys to jeszcze nie dramat( zależy od stylu jazdy).
Co do masła pod korkiem i na bagnecie to normalka w zimie, ja mam co roku tak samo,ale w sytuacji częstej jazdy na krótkich trasach. Przychodzi wiosna i masło znika. Po prostu częściej wymieniam olej ( ostatnio już po 7800km).
Co do kompresji w tym wypadku to za mała przesłanka by już decydować się na remont.
R6 to się remontuje .ewentualnie, kiedy nie ma wyjścia np. ciągle się zapowietrza z powodu uszczkodzonej uszczelki lub głowicy nie da się jeżdzić.
Sprawdż jeszcze dobrze układ chłodzenia,czy się nie zapowietrza,zwykle jak wąż wywala to z powodu wysokiego ciśnienia w układzie,sprawdż jak jest.
Przyczyną ubytków płynu może być nieszczelna nagrzewnica,podejrzewam,że u mnie tak jest już drugą zimę, w lecie nie ubywa tylko zimą.
Radzę przemyśleć to raz jeszcze.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 00:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
kolega chyba miał na myśli że dolewa wody 2l na 10tys ;) ale może źle zrozumiałem :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 00:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe, sprawdzić szczelność głowicy, pierścienie by sie przydało, uszczelka głowicy, śruby głowicy, obadać pierścienie, obadać ślizg łańcucha, uszczelki na vanosie, uszczelniacz na wale najlepiej "corteco", sprawdzić tłoki czy nie są zbyt zużyte (ew. wystarczy wyczyścić)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 00:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
wladekkow napisał(a):
kolega chyba miał na myśli że dolewa wody 2l na 10tys ;) ale może źle zrozumiałem :P


chyba masz rację :)

W każdym razie zbadalbym pracę układu chłodzenia, czy w pełni pracuje,czy jest zapowietrzony,gdyż od tego się wszystko się zaczęło.
Czy dolny wąż robi się gorący? badanie na obecność spalin w układzie,po to by mieć pewność...

Dobrze policzyć koszty części,a muszą być najlepsze i przede wszystkim powierzyć to specjaliście,który dobrze zna te silniki

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Moje BMW: 330i
Kod silnika: m54b30
ojj kolego jak planujesz remont to w 2ce sie raczej nie wyrobisz.. i szukaj dobrego mechanika, który będzie cię o wszystkim informował a nie sam zmieniał części,
uszczelkę podstawy filtra ja dostałem i pokrywy zaworów dostałem w intercarsie, jak masz zamiar robić remont, nastaw się na wymianę uszczelniaczy i pierścieni, tak jak poprzednicy pisali, a koszty wzrastają z każdą duperelką ;)

najpierw sprawdź wszystko, i szczerze, bardziej bym myślał o drugim silniku, bez osprzętu kupisz myślę za 2-3tys. Ale szukaj albo automatu albo z zaufanego źródła, ewentualnie taki co jest w aucie jeszcze żeby sprawdzić kompresję itp.
Dla mnie remont silnika to ostateczność, a koszty na pewno przewyższą kupienie drugiego bez osprzętu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 08:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Mnie chodziło o dolewanie 2l oleju na 10 000 km
wody dolewam powiedzmy co 1000km 1l ostatnio nawet wlałem 3 litry o dziwo poziom był na minimum i po dolaniu podniósł się do połowy WTF ? przeszukałem dokładnie wszystkie przewody i połączenia i nigdzie nie jest mokro ani nie ma zacieków a woda ginie ? kolega pisał że przez nagrzewnice w zimę to norma ale ta norma gdzieś powinna mi plamę jakąś robić?

Co do masła to po przejechaniu 500km też jest więc krótkie dystanse nie wchodzą w grę

Pisząc o 2tys. zł myślałem o kosztach samej głowicy a nie całego silnika

Z tego Co piszecie to chyba zmienię na razie uszczelkę miski olejowej i podstawy filtra zmienię olej i zobaczę co dalej :P i tu mam jeszcze pytanko bo mechanik powiedział że w tym aucie żeby tą uszczelkę miski zmienić to trzeba silnik trochę do góry podnieść albo pół zawieszenia rozebrać prawda to ?

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 8 marca 2012, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Z uszczelką miski to niestety prawda. Powiem jeszcze raz, jeżeli auto masz tyrać kolejne 5 lat, to ja bym sie nie pchał w używkę. Zrobisz silnik od podstaw i kolejne kilkaset tysięcy km masz z nim spokój. Kupisz używkę - loteria. Co z tego, że z automatu np., wystarczy że właściciel uwierzył "Zdziśkowi fachurze" i zalewał go 15W40... W angolach też takie cuda się zdarzają wbrew pozorom ;)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 10 marca 2012, 19:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 312
Lokalizacja: Olkusz
Moje BMW: E36 323 qp
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103417
Według mnie jesli autko ma z toba zostac to remont tylko wchodzi w gre mysłe ze w cenie "dobrej"używki zrobisz remont swojego ok.2500 zł.powinno wystarczyc,wyzej chyba wszystko napisali mysle ze jak wszystko rezebrsne to pierscienie mozna zmienic

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 10 marca 2012, 19:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja za glowice (wymiana paru zaworow jednego albo dwoch gniazd, docieranie, uszczelniacze placilem jakos 900zl. Jak juz porozbierasz to zmienilbym tez prewencyjnie komplet panewek, maly koszt a zawsze to glowa spokojniejsza pozniej ;)
Aha, calosciowo to wyszlo gdzies kolo 3500zl (glowica+panewki, reszta nie ruszana).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 10 marca 2012, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
misieek323 napisał(a):
zrobisz remont swojego ok.2500 zł

Tyle to wydasz na części, bardziej prawdopodobny scenariusz napisał Tomek:
Tomek napisał(a):
kolo 3500zl

U mnie wyszło bardzo podobnie.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 10 marca 2012, 20:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Jak panewki mam ruszać to i może pierścienie ? skoro i tak głowica będzie zdjęta ale to już chyba silnik z auta trzeba wywalić ?
a co o panewek to wyszukiwać jakiś innych mocniejszych ? czy takich z katalogu dedykowanych do tego silniczka ?
A koszta lecą w górę :D

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 11 marca 2012, 01:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Kostek napisał(a):
Jak panewki mam ruszać to i może pierścienie ? skoro i tak głowica będzie zdjęta ale to już chyba silnik z auta trzeba wywalić ?
a co o panewek to wyszukiwać jakiś innych mocniejszych ? czy takich z katalogu dedykowanych do tego silniczka ?
A koszta lecą w górę

Jak już głowica zdjęta, dół rozbebeszony to grzechem było by nominalnych, nowych pierścieni nie założyć. Silnika nie trzeba wyciągać, acz łatwiej na stole wszystko zrobić w takim momencie. Szukaj normalnych panewek, glyco i będzie ok :ok:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 13 marca 2012, 08:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Więc padłą decyzja na wymianę:

-uszczelka miski olejowej
-uszczelka podstawy filtra oleju
-uszczelka klawiatury
-komplet panewek
-komplet pierścieni
-uszczelka kolektora dolotowego
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka głowicy
-komplet śrub do przykręcenia głowicy

Czy zaopatrzyć się w coś jeszcze przed rozbiórka ? (nie pytam o części głowicy bo ona idzie do kompleksowej regeneracji w firmie zewnętrznej)

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 13 marca 2012, 08:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jeszcze uszczelka vanosa, kilka oringów i uszczelniacze z przodu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Remont M52B28 - kilka pytań
PostNapisane: 13 marca 2012, 10:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Tomek napisał(a):
uszczelniacze z przodu.

Jaki uszczelniacz ? :P

I jeszcze pytanko co do śrub bo na wykresie są 4 rodzaje ? no i ile ich trzeba

Obrazek

7- M10X110
9- M6X50
10- M6X70
11- M6X100

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 152 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL