BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 17:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d - kolo zamachowe z silnika 184kM do silnika 204kM
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46 330d M-sport -04
Kod silnika: M57NTUD30
Garaż: http://www.garaget.org/?car=286503
Witam,

Posiadam 330d M57NTUD30 ktore stuningowalem do 360kM i teraz potrzebne jest nowe sprzeglo. A skoro juz tam grzebac to od razu mam zamiar zmienic na jednomasowe kolo zamachowe.
(Modyfikacje silnika opisze jak ktos bedzie zainteresowany.)

Wiec do rzeczy,
Znalazlem na tutejszym "allegro" (mieszkam w szwecji) jednomasowe, sportowe kolo zamachowe do 330d 184kM 5biegowy manual.
Ja mam 330d 204kM 6biegowy manual. Czy moge uzyc takiego kola w moim samochodzie?

Czy rozmiar i zebatka (do rozrusznika na kole zamachowym) sa takie same w wersjach 184kM i 204kM
Wiem tyle ze rozruszniki sie roznia, 184kM ma rozrusznik 2,2kW a 204kM ma 2,0kW.

Mam nadzieje ze ktos tutaj moze mi pomoc rozwiazac ten problem.

(przepraszam za brak polskich znakow - pisze na szwedzkiej klawiatorze)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d - kolo zamachowe z silnika 184kM do silnika 204kM
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
tu możesz jakieś dane do porównania dwumas znaleźć http://www.bmwfans.info

z tego co wiem, w PL dwie e46 330d m57n jeździło/jeździ na jednomasie - edu2301 (patrz Galeria tego forum) i jeszcze srebne e46 chyba robione m.in. w dynosoft, w którym właściciel stwierdził że się nie da jeździć na jednomasie i wrócił do dwumasy

tak z ciekawości to ile wołają za ten jednomas w szwecji ??

oczywiście opisz modyfikacje / daj linka do swojej bety :padam:
przy 360KM jaką masz suszarkę ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d - kolo zamachowe z silnika 184kM do silnika 204kM
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46 330d M-sport -04
Kod silnika: M57NTUD30
Garaż: http://www.garaget.org/?car=286503
przemek530d napisał(a):
tu możesz jakieś dane do porównania dwumas znaleźć http://www.bmwfans.info

z tego co wiem, w PL dwie e46 330d m57n jeździło/jeździ na jednomasie - edu2301 (patrz Galeria tego forum) i jeszcze srebne e46 chyba robione m.in. w dynosoft, w którym właściciel stwierdził że się nie da jeździć na jednomasie i wrócił do dwumasy

tak z ciekawości to ile wołają za ten jednomas w szwecji ??

oczywiście opisz modyfikacje / daj linka do swojej bety :padam:
przy 360KM jaką masz suszarkę ??


Jak by to bylo tak latwe ze na realoem albo bmwfans jakies fakty byly to bym juz dawno wszytko wiedzial ale niestety tylko widze ze zamachy maja rozne numery... :/
Pytanie zadalem na 6 forum z roznych stron swiata i nic nikt dokladnie nie wie...

Postaram sie zagadac edu2301 czy moze cos wie...

W koncu kupilem te uzywane kolo ACT Streetlite crommolly race, waga 8,6kg zamiast org 13,5kg razem z pozadnym dociskiem Act Race. Dalem 7500sek = ca 3700zl.

Link do mojej bety: (Szwedzka strona i narazie malo zdiec mam :P )
http://www.garaget.org/?car=286503

Opis po polsku:

M57NTUD30 204kM w orginalnym stanie. 6 biegowa skrzynia.

Modyfikacje:
1: 3" Wydech od turbiny, wszystkie katalizatory/dpf zabrane, jeden tlumik :)
2: EGR delete
3: Klapki zabrane w kolektorze dolotu
4: Wtrysk wody i metanolu
5: Duzy intercooler
6: Wieksze rury cisnieniowe
7: Turbo oryginalne bylo przy pomiarze mocy. Teraz padlo (po 165000km + 10000 po modyfikacji) i jest odrestaurowane i polepszony ma wylot.
8: Indywidualne programowanie na hamowni.

I teraz potrzebne jest nowe sprzeglo :)

Przed oprogramowaniem:
227kM i 450nm z wtryskiem wylaczonym. Wtrysk wody i metanolu dodaje 60(!)kM i 80Nm extra.

Po oprogramowaniu:
Bez wtrysku wody i metanolu 305kM och 700Nm.
Z wtryskiem wlaczonym: 360kM i 750Nm+ w silniku. (Nie dalo sie dokladniej zmierzyc bo sprzeglo sie slizga).
Przyspieszam prawie rowno z M5 E39 do 150km/h :mad: po czym M5 troche ucieka. Przy 230km/h M5 ma ok 20m przewagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL