BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] pompa wymuszonego obiegu m52 - usterka?
PostNapisane: 26 marca 2012, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e90 318i, e70 3.0d
Kod silnika: n46,m57n2
Witam,

mam pytanie o pompę wymuszonego obiegu w e39 520 i m52.

Mam instalację LPG, zasilanie reduktora jest wpięte na wężu wychodzącym z pompy wymuszonego obiegu, tej pod elektrozaworami

Obrazek

Ogrzewanie w aucie działa, reaguje na zwiększanie/obniżanie temperatury. Silnik nie grzeje się.

Problem jest,gdy zmniejszę temperaturę poniżej 23 stopnie - wtedy na wężu, który jest za pompą można wyczuć stuki i jest takie wrażenie jakby płyn się sączył (gdy ogrzewanie ponad 23 stopnie - płyn leci strumieniem, wąż znacznie bardziej gorący), wtedy też płyn nie dociera do reduktora i reduktor marznie

I teraz pytanie - czy pompa wymuszonego obiegu działa tylko przy opcji "REST" na wył. zapłonie, czy działa przez cały czas. no i czy to możliwe że, jeżeli przestała działać, to obieg w wezach jest normalny przy temp. ponad 23 stopnie, a nie domaga ponizej tej temperatury, nawet pomimo tego ze nie jest to odczuwalne przy ogrzewaniu w kabinie ani w temp. silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] pompa wymuszonego obiegu m52 - usterka?
PostNapisane: 26 marca 2012, 10:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Pompka ta włącza się gdy spada szybkość obiegu wody w układzie (na małych obrotach silnika), gdy wciśniemy przycisk rest oraz gdy komputer chce dać więcej ciepła na nagrzewnicę.
przy czym trzeba pamiętać że pompka ta nie uruchamia się gdy woda nie osiągnie odpowiedniej temperatury.
Gdy ustawisz temperaturę na poniżej tak jak piszesz 23 stopni komputer przymyka elektrozawory i dlatego woda ta się "sączy" a nie płynie strumieniem.

Gdzie masz podpięty wąż do parownika gazu ? w którą rurkę?

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] pompa wymuszonego obiegu m52 - usterka?
PostNapisane: 26 marca 2012, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e90 318i, e70 3.0d
Kod silnika: n46,m57n2
rurka podpięta w wąż nr 5 (za pompką).

Z tego co piszesz wygląda na to, że spieprzyli podłączenie bo jest za zaworami a chyba powinno być przed?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] pompa wymuszonego obiegu m52 - usterka?
PostNapisane: 26 marca 2012, 17:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
barni napisał(a):
Pompka ta włącza się gdy spada szybkość obiegu wody w układzie (na małych obrotach silnika), gdy wciśniemy przycisk rest oraz gdy komputer chce dać więcej ciepła na nagrzewnicę.przy czym trzeba pamiętać że pompka ta nie uruchamia się gdy woda nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Gdy ustawisz temperaturę na poniżej tak jak piszesz 23 stopni komputer przymyka elektrozawory i dlatego woda ta się "sączy" a nie płynie strumieniem.



nie calkiem jest tak jak ty to napisales.

Preczytaj to i wtedy bedziesz wiedzial do czego jest dodatkowa pompka

Zusatzwasserpumpe

Um auch bei niedrigen Motordrehzahlen den Wasserdurchsatz sicherzustellen, ist eine elektrische Zusatzwasserpumpe verbaut. Diese Wasserpumpe sorgt für annähernd konstanten, drehzahlunabhängigen Wasserdurchsatz durch den Wärmetauscher.

Die Zusatzwasserpumpe wird eingeschaltet bei:
Motortemperatur > 0 o C und Heizbedarf auf Fahrer- oder/und Beifahrerseite
oder
Defrost ein
oder
Restwärmefunktion aktiv
oder
Latentwärmespeicher eingeschaltet
und
Gebläsestufe > 0
und
Steuergerät in Ordnung

Die Zusatzwasserpumpe wird ausgeschaltet bei:
Motortemperatur < 0o C
oder
Kein Heizbedarf auf der Fahrer- oder Beifahrerseite
oder
Steuergerät defekt

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] pompa wymuszonego obiegu m52 - usterka?
PostNapisane: 27 marca 2012, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e90 318i, e70 3.0d
Kod silnika: n46,m57n2
Reasumując - czy to zachowanie pompy które opisałem jest u mnie prawidłowe czy pompa zdechła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL