BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 15:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Panowie,

kopię po forach i kopię i się nie dokopałem, więc pytam:
na "wejściu" drążka do maglownicy jest podobno jakaś teflonowa tuleja, która powoduje u mnie luz (info od mechanika).
Jeżeli ktoś wie o czym mówię, bo ja pewności nie mam po przekopaniu internetu, a chwilowo nie mam jak zasięgnąć więcej informacji, to czy owa tuleja jest wymienna sama w sobie czy konieczna jest pełna regeneracja maglownicy?

Chciałbym się upewnić, bo co mechanik to teoria a kasa leci :mur:

Pomijam już, że kasy na regenerację trochę wyłożyć trzeba (a nic nie cieknie), to ewentualne poprawki (znająć życie coś ktoś po drodze spier..) wykończą mnie psychicznie.

Na koniec dodam, że auto mocno pływa w koleinach (za mocno) i podczas skrętu w prawo w lewym kole stuka.
Na drążkach, wahaczasz itp. luzów nie stwierdzono.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
najlepiej oddaj do regeneracji ,a tulejke kupuje sie w zestawie do regeneracji popytaj w sklepach (inter car) ITP.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Może mu chodzi o tą śrubę do kasowania luzu. Sam możesz ją podkręcić by sprawdzić czy będzie lepiej tylko musisz zapamietać w jakiej pozycji byłaśruba przekręcasz ją o 5-10 mm jak nie pomoże to wracasz do poprzeniej pozycji klucz nasadka 17 albo 16

Jeśli zamocno dokręcisz to kierownica wolno wraca na pozycję 0(na wprost) może również hałasować pompa. Zerknij czy maglownica jest mokra czy wycieka z niej płyn jeśli nie to ja bym szukał problemu gdzie indziej.

Co do pływania byłeś na zbieżności ??? zerknij na początek czy koła nie są pościnane
Mechanikom i diagnostą nie ufaj do końca ja byłem 3razy na stacji diagnostycznej i niby tylko łączniki stabilizatora były do wymiany. Luz na sworzniu miałem taki że koło o 5cm spokojnie szło skręcić.

Tak wiec lewy przód w górę i szarpiesz kołem lewo prawo tak jakbyś skręcał , ogólnie w każdej płaszczyźnie możesz, to samo z 2 kołem. Jeśli nie wiesz czy taki luz jest ok czy nie ok to po prostu porównaj czy któreś bardziej się giba oba powinny być dosyć sztywne, jak któreś jest luźniejsze to sprawdzasz zewnętrzny sworzeń i tuleje na wahaczu.

Strasznie buja autem przy zmianie pasa jeśli tyle koło ma źle ustawioną geometrie. w sensie jak jest \ alb / ma być tak |

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Z maglownicą ostrożnie. Na jesień, przy okazji zmiany opon na zimowe wymieniłem łożyska amortyzatorów (bo tylko to mi zostało do wymiany, po za maglownicą). Nagle cud! - auto przestało latać w koleinach!. Byłem pewny, że to było przyczyą pływów. Tydzień temu założyłem letnie i co?....... znów lata. Wniosek - opony. I to opony, które kupiłem nowe. GoodYear. Symbolu nie pamiętam.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 21:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Właśnie dlatego, że mechanikom wpełni nie ufam, chcę dowiedzieć się wszystkiego co mogę sam i sprawdzić sam zanim wywalę kasę.

Szarpiąc kołami nie zauważyłem luzu. Sworznie i tuleje organoleptycznie sprawdziłem - nie mam zastrzeżeń.
Maglownica sucha, dlatego regeneracja to ostatnie co chciałbym zrobić, bo już nie raz się spotkałem z sytuacją, że trzeba było poprawiać. A to czas.

Tył auta jeździ normalnie po koleinach, ewidentnie przednie koła rzuca.
Opony nie są nowe, ale zużyte równe.
Zbieżność jest ustawiona, ale nie mam pewności, czy napewno dobrze, bo chłopaki 3 razy podchodzili do zbieżności, zanim kierownicę w miarę prosto ustawili :mur:
Zanim pojadę znowu na zbieżność, chciałem ustalić, czy nie trzeba zrobić mechaniki najpierw.


:kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 07:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Czyli tobie nie rzuca na prostej drodze przy zmianie pasów itp , tylko na koleinach ???. Zazwyczaj po zmianie opon z zimowych na letnie odczuwa się że auto zaczyna żyć własnym życiem. Może wszystko jest ok tylko nie jesteś przyzwyczajony ?. W bmw muszą być dobre opony na przodzie aby auto nie latało najlepiej runflata tak aby profil opony był sztywny. Sprawdź jak auto na prostej drodze się zachowuje. Jeśli na prostej przy zmianie pasa cie nie zanosi to chyba trzeba będzie się przyzwyczaić. Profilaktycznie zbieżność sprawdzić gdzieś gdzie będziesz miał wszystko na papierku a nie tylko w umysłach mechaników ;).

A tylko zlokalizuj to stukanie ... sprawdz klocki czy jeszze są bo one też stukają czasem jak się kończą :D no i poduszkę amortyzatora

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 08:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Przy zmianie pasa na równej drodze jest OK.
Natomiast na "dziurze" potrafi prawie wyrwać kierownicę z rąk.
Zbieżność napewno jest do poprawki, chociażby przez lekko skrzywioną kierownicę.
Zanim to jednak zrobię, to chciałem dogłębnie przeanalizować tą maglownicę i usunąć to pukanie.

To nie jest mój pierwszy samochód na 225/40/18, więc wiem jak się jeździ na takich kołach, ale teraz jeździ się gorzej niż w ubiegłym sezonie.

Masters, ta śruba do kasowania luzu - mógłbyś ją wskazać na schemacie
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 25&lang=pl

Ona kasuje tylko luz, czy wpływa też na ustawienie w jakiś sposób zbieżności?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Czarną kasujesz luzy, zieloną ustawiasz zbieżność. Kierownica się krzywi gdy wybija się sworzeń zewnętrzny więc bym go raz jeszcze sprawdził, stuka on wtedy też na nierównościach oraz przy skręcaniu.

Obrazek

a od luzów śrba ma łep w strone nieba ;)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 09:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Dzięki :ok:

Muszę złapać jakiś kanał na chwilę i sam wszystko pomacać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
i pamietaj o pomocniku ;). po 2 testy na koło .. 1) auto na kołach osoba macha lewo prawo ty obserwujesz sworzeń ten zewnętrzny przy zwrotnicy . 2) jedna str w góre a ty szarpiesz kołem ktoś 3ma kierownice. Jak uwalone tuleje to przy hamowaniu koło mocno będzie cofać do tyły.

Co do pukania zazwyczaj puka łącznik stabilizatora więc ty nurkujesz pod auto a 2 osoba otwiera drzwi i zaczyna kołysać autem (zapiera sie o dach nie jak tu kiedys ktoś opisywał że mu na stacji drzwiami kołysał).

zerknij też na gumy na samym stabilizatorze.

Hehe podstawa osłonę zdejmij z auta.

Przy maglownicy gmyraj na samym końcu.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 10:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Dzięki :D

Gumy stabilizatora zmienione tydzień temu, łączniki OK.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 20:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
soolek napisał(a):
Przy zmianie pasa na równej drodze jest OK.
Natomiast na "dziurze" potrafi prawie wyrwać kierownicę z rąk.

Może to być także wina zużytego amortyzatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 25 kwietnia 2012, 23:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Dobra, problem zdiagnozowany.

Luzy spowodowane były luźną śrubą "od luzów" (mechanicy :mur: ). Po dokręceniu palcami przestało łupać.

Niestety, to nie wszystko - pęknięta jest obudowa maglownicy :rozpacz: , więc czeka mnie zakup drugiej, i teraz dla pewności:
czym różnią się maglownice poliftowa od przedliftowej?

Oprócz numerki oczywiście.
U mnie siedzi taka:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10&lang=pl

a w przed liftach były aż trzy rodzaje ?! :szok:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 28&lang=pl

Na maglownicach są jakieś numery na tabliczce, ale nic mi one nie mówią (nie odpowiadają numerowi ze schematów).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 16 maja 2015, 10:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Pływanie auta na koleinach to naturalne jak się ma laczki 225 i felgę szeroką na ponad 8 cali.
Jak założysz zimówki 225 na felgę o szerokości poniżej 8 cali to auto cudownie przestanie pływać i to cała filozofia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 16 maja 2015, 15:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Widzę, że kotet został odgrzany.

Magiel jak planowałem kupiłem drugi (pęknięta obudowa). Ale wytrzymał z rok. Wpadłu nowy magiel Laubera ponad 1,5 roku temu i jest OK.

Ale auto i tak sobie pływało. Przestało jak założyłem nówki opony 225. Kolosalna różnica.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maglownica - luz spowodowany teflonową tuleją
PostNapisane: 17 lipca 2018, 17:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Odgrzewam kotleta bo może komuś się przyda.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL