BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Witam, posiadam e39 z lampami ksenonowymi polotowe z ringami. Od kąd zakupiłem auto to lampy byly jak by źle ustawione, bo świeciły zbyt nisko. Kiedy pojechałem do mechanika to ten stwierdzi ze nie działa regulacja ręczna. Dowiedziałem się ze często ulegały zniszczeniu plastikowe elementy wewnątrz lampy, odpowiedzialne za regulacje. Inny mechanik powiedział mi tez ze w tych lampach jest czujnik położenia na tylnym wahaczu który sam dopasowuje sobie poziom. Na forach czytałem ze jeśli działa samo poziomowanie to po włączeniu lamp podnoszą się na chwile i opuszczają- no i u mnie tak jest, wiec wygląda na to ze to działa, tylko dlaczego lampy świecą za nisko ? gdzie indziej znów czytałem ze samo poziomowanie nie będzie działać jeśli pourywane są te plastiki.
Przyznam ze już nic z tego nie rozumiem, skoro nie da się ustawić u mnie ręcznie poziomu to wychodziło by na to ze te elementy są do wymiany, ale z drugiej strony skoro uruchamia się ten "test góra dol" lamp po włączeniu to według tego co piszą niektórzy muszą być ok. Wiec co zrobić zęby je wyregulować ? komputerem ? czy ustawienie automatyczne lamp i ręczne korzysta z tych plastikowych elementów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Te plastiki które masz połamane to są chyba regulatory do ustawienia świateł ręcznego które jest na tyle lampy i one są niezależne od elektrycznej regulacji. Często pękają ja zmieniałem w lampie bez ksenona w aso kosztują 80zł. Nimi się ustawia prawidłowo lampe przynajmniej w tych bez ksenona.

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Skoro piszesz ze to mechanizmy niezależne to jeśli tak jest to na pewno i w lampach z jak i bez ksenona. Pytanie w takim razie czego święcą mi za blisko, skoro teoretycznie działa elektryczna ? komputerem się je ustawia, czy jak ?
Tak ap ropo sam wymieniałeś te plastiki ? da się to zrobić bez rozwalania lamp ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
W przed liftowych da się rozebrać bez problemu.
Po lift trzeba chyba rozklejać. Wydaje mi się że ustawiasz regulatorami na odpowiedni poziom a elektryczne tylko potem korygują ustawienie.

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 528
Podjedz na stację diagnostyczną i ustawią Ci tak jak ma być .

U mnie lampy też świeciły za nisko i myślałem że mam uszkodzone regulatory. Przy wymianie kloszy sprawdziłem i regulatory były ok. Za 10 zł diagnosta pokręcił tymi dużymi pokrętłami przy lampach i ustawił tak jak ma być. Samemu też podniesiesz ale wiadomo że lepiej mieć odpowiedni sprzęt do sprawdzenia widma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
pisałem wyżej ze bylem u gościa i próbował kręcić ale nie było żadnej reakcji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 21:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
manieksw napisał(a):
Pytanie w takim razie czego święcą mi za blisko, skoro teoretycznie działa elektryczna ? komputerem się je ustawia, czy jak ?
Tak ap ropo sam wymieniałeś te plastiki ? da się to zrobić bez rozwalania lamp ?

Regulacja przy włączaniu świateł, nie ma nic wspólnego z tym czy masz połamane regulatory czy tez nie... (przy połamanych regulatorach elektryczna regulacja i tak nie podniesie świateł na odpowiednia wysokość-bo lampy i tak są opadnięte ku dołowi)
Jeżeli nie możesz wyregulować namulanie świateł, to masz na 99% połamane regulatory, jak to łatwo sprawdzić?

1. W czasie jazdy przy włączonych światłach i nierównościach na jezdni światła po prostu ,,skaczą-tańczą'' (widać to najlepiej w nocy na jezdni, lub jadącym przed nami samochodem)

2. Otwierasz maskę, dobierasz się do klosza lampy (tak jakbyś miał wymieniać przepaloną żarówkę) i po prostu łapiesz cały klosz z żarówka i sprawdzasz czy lata/rusza się... jeżeli lata to regulatory połamane...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
no to już jakaś konkretna odpowiedz. Klosz lata wiec mam wyłamane. Teraz pytania wymienię je bez rozbebeszenia lamp ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nie. ale wymiana nie jest jakoś zbytnio skomplikowana ;) Jak masz trochę smykałki do srubokrecika to dasz rade sam sobie je wymienić... :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 05:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... LwNN2elTJg
http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... lOrSDvLv9Y
Są to filmiki przedstawiające wymianę plastikowych regulatorów.
Pierwszy link jest dla BMW poliftowych
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
kolego pisałeś, że jest czujnik położenia na wahaczu tylnym-zgadza się - o ile masz xenon fabrycznie zamontowany w samochodzie. A skoro piszesz, że masz pokrętło do regulacji wysokości w kokpicie -tzn, że ten samochód z fabryki nie wyjechał z instalacją xenon, bo gdy występował xenon (w jego sklad byly tez spryskiwacze i samopoziomowanie) to nie bylo we wnętrz auta żadnej regulacji wysokości -poprostu auto samo mialo dostosowywac wysokosc lamp do obciazenia. Tak dziala kazdy xenon i ten w e39 tez. (Sprawdzane, jedną e39 mialem z drugą bez xenonu)
Zaś te ktore nie mialy xenonu mialy wlasnie regulacje we wnętrzu samochodu. (pokretlo)

Co do tego że krecisz sobie przy lampie i nic to nie daje, a swiatla swieca 2m przed autem to 200% plastikowe regulatory w lampie. Wymiana w obu lampach łącznie 4szt regulatorów to jest około 2h. (pierwszy raz tyle zmienialem, za drugim uwinalem sie w godzine)

:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
pokrętła - miałem na myśli te przy lampie... a nie w środku. Na desce nie mam żadnego ustawienia poziomu, xenon miałem fabryczny.
Burza123 napisał(a):
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=PL#/watch?v=cLwNN2elTJg
http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... lOrSDvLv9Y
Są to filmiki przedstawiające wymianę plastikowych regulatorów.
Pierwszy link jest dla BMW poliftowych
Pozdrawiam

linki nie działają...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 11:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Na bank połamane regulatory.
Jest temat w "Zrób to Sam", poszukaj.
Komplet regulatorów na 1 lampę na allegro ok 50zł.
Miałem to samo. 1.5h spokojnej roboty na jedną lampę, przy okazji wyczyść klosz od środka - super odmładza reflektor.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
czym najlepiej je przeczyść ? No i prosił bym o danie jeszcze raz tych filmików, kolegę wyżej....lub kogoś innego bo nie mogę ich znaleźć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] jak to jest z tymi kxenonami
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 15:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
viewtopic.php?f=25&t=65514

Czyściłem ściereczką z mikrofibry i domowym środkiem do szyb.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL