BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Boost controll
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Witam - mam przeładowanie (tak sądze) wyskakuje mi błąd w INPA 101 Bosst Controll ---> opis błędu to Negative control deviation / Boost pressure to High .... Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu....
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe (były stare) , wyczyściłem zaworki od EGR i TURBO ( jak sprawdzić zaworek pod względem mechanicznym bo elektrycznie są sprawne )
Sztanga sterowania Turbo pracuje ale 5-8 mm (po popsikaniu WD i rozruszaniu) przez chwile było dobrze ale po 2 dniach problem powrócił ?? TURBINA nie ma luzów na "boki" a trochę jest w OSI turbiny bez widocznych uszkodzeń mechanicznych ..
Co jeszcze sprawdzić i jak ..... Pozdrawiam

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam,
U mnie również pojawia się błąd 101.
Mechanik powiedział że to któryś z elektrozaworów.
Sprawdzałem oba pod podłączając do EGR i oba działały.
Po wymianie wężyka auto zaczęło lepiej jechać ale to dalej nie to.
Chciałem wyczyścić elektrozawór, ale nie wiem jak go otworzyć :(
Jak sprawdziłeś czy działa Ci sztanga z TURBO?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 17:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
p1etro napisał(a):
Witam,
U mnie również pojawia się błąd 101.
Mechanik powiedział że to któryś z elektrozaworów.
Sprawdzałem oba pod podłączając do EGR i oba działały.
Po wymianie wężyka auto zaczęło lepiej jechać ale to dalej nie to.
Chciałem wyczyścić elektrozawór, ale nie wiem jak go otworzyć :(
Jak sprawdziłeś czy działa Ci sztanga z TURBO?

chwyciłem za sztangę i rozruszałem psikając WD40 chociaż już doczytałem że to zły pomysł ....poprawę miałem na 2 dni po wymianie węzy i czyszczeniu zaworków --osobiście sądzę że nie zamykają podciśnienia (przepuszcza i sztanga ustawiona na max dmuchanie turbo )
Dobrze by było jak by ktos to potwierdził bardziej oblatany w temacie ... otwierasz przecinając te metalową opaske.
Mi tez działają ale nie wiem czy na 100% prawidłowo ?? to próbuje ustalić i ew . prace sztangi TURBO (zakres posuwu)

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 17:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
elektrozaworek mozesz wyczyscic w srodku (opis znajdziesz na forum) ale to nie musi przyniesc 100% poprawy. Jezeli nie wiesz kiedy byl wymieniany ten od turbiny to kup nowy cena ok.150zl i problem powinien byc rozwiazany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 20:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
rybaPL napisał(a):
elektrozaworek mozesz wyczyscic w srodku (opis znajdziesz na forum) ale to nie musi przyniesc 100% poprawy. Jezeli nie wiesz kiedy byl wymieniany ten od turbiny to kup nowy cena ok.150zl i problem powinien byc rozwiazany

Kolego jak sprawdzić czy jest dobry ?? to co i gdzie jeszcze zajrzeć żeby na 100 było pewne ?? dlatego dedukuje co go boli

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 19:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Witam - rozebrałem zaworek wyczyściłem , przez chwile było ok i znów turbina dmucha ma max 2480 !!! i nie odpuszcza=tryb awaryjny--- jak powinnio chodzić cięgno od gruszki do zmiennej geometrii turbiny -- ma ktos może film z prawidłowym działaniem lub gdzie uruchomić jest test w INPA lub DIS ??

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Walki ciag dalszy ale mały postęp jest ..... zaworki jeszcze raz sprawdziłem !! oraz ściągłem wąż do turbo zapaliłem motor i patrzyłem na prace sztangi --jest na max dmuchaniu lub w stanie pośrednim jednak nie cofa sie do końca i działa ospale !!!
ponownie rozruszałem sztangę i jest znaczna poprawa --prawie cofa sie do końca z małym opóźnieniem lecz jak śrubokrętem jej pomogłem i schowała sie w mieszek może 1mm to turbo wyrażnie zwolniło !!!!!! po ponownym dodaniu gazu odbija od max dmuchania ale bez mojej pomocy nie cofnie do całkowitego odcięcia z czego wnioskuje ze to jest powodem przeładowywania , wyczułem też zacinanie sie tej sztangi w "gruszce" jak to UGRYŚĆ --jakieś sugestie ??
pozostały 2 punkty zapalne gruszka i zmienna geometria --pomoże ktos co ten temat przerabiał

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Inaczej.

Spróbuj kolego zdemontować gruszkę. I sprawdzić czy te ciągadło od zmiennej geometrii wtedy chodzi bardzo luźno. Powinno chodzić tak luźno, że bez żadnego wysiłku powinieneś je przesunąć.
Gruszka zawsze daje jakiś opór;). Jeśli masz kompa, to masz tam w DISie teścik na zmienną geometrię, zaworek podaje podciśnienie na gruszkę i co 20sek wykonuje pełny ruch.

Jeśli rusza się ciasno, a wręcz bardzo ciasno bez gruszki tzn., że masz zapieczoną zmienną geometrię i trzeba ją wyczyścić. Na Youtube jest pełno filmików co i jak się robi.

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 17:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
hammet1 napisał(a):
Inaczej.

Spróbuj kolego zdemontować gruszkę. I sprawdzić czy te ciągadło od zmiennej geometrii wtedy chodzi bardzo luźno. Powinno chodzić tak luźno, że bez żadnego wysiłku powinieneś je przesunąć.
Gruszka zawsze daje jakiś opór;). Jeśli masz kompa, to masz tam w DISie teścik na zmienną geometrię, zaworek podaje podciśnienie na gruszkę i co 20sek wykonuje pełny ruch.

Jeśli rusza się ciasno, a wręcz bardzo ciasno bez gruszki tzn., że masz zapieczoną zmienną geometrię i trzeba ją wyczyścić. Na Youtube jest pełno filmików co i jak się robi.

Pozdrawiam!

Śliczne dzieki za info --- miałbym jeszcze do ciebie prośbe gdzie w DIS jest ta praca zmiennej geometrii TEST co 20 sek co opisałeś... ???
co sie zas tyczy tej gruszki to (tak samo myślałem jak napisałeś jednak powstrzymuje mnie utrudniony dostęp i mozliwość zgubiena zawleczki ) Odkryłem jeszcze 1 rzecz :super: Akumulator podciśnienia jest dziurawy (sklepiłem go na łączeniu silikonem )
przed nim podciśnienie mocne na gruszce turbo wyraźnie słabsze !!! to tez na pewno ma wpływ na prace , jest poprawa ale jeszcze nie to co powinno być (ECU odcinał dawkę przy 110-120 teraz przy 140-150 ) więc ide w dobrym kierunku. Ciśnienie przeładowania dalej na poziomie 250 mbar
MA pytanie do znawców ?? jakie sa tolerancje na wolnych obrotach ile mbar DIS pokazuje mi zadane 960 a aktualne 1030 moim zdanie powinno być prawie idealnie --> dobrze myślę ?? różnice zwiększają się wraz ze wzrostem prędkości i obciążenia .

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 21 kwietnia 2012, 19:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
co do DISa to strzelam, że w DDE3 jest Complete vehicle-> drive -> DDE3.0 ->control, charge air pressure -> variable turbo geometry... no i rzecz jasna dodajesz do test planu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 22 kwietnia 2012, 09:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
marcin87k napisał(a):
co do DISa to strzelam, że w DDE3 jest Complete vehicle-> drive -> DDE3.0 ->control, charge air pressure -> variable turbo geometry... no i rzecz jasna dodajesz do test planu :)

dzieki - faktycznie jest .... :ok: :padam: co sie zas tyczy "przeładowania" to porównałem auto z tym samym silnikiem i tam reakcja na obroty silnika prawie natychmiastowa i w pełnym zakresie ..jestem już o krok od poznania usterki

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 21 maja 2012, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
PROBLEM ROZWIĄZANY --- odwiesiłem geometrie TURBINY ---- już ładnie znów steruje i trzyma idealne wskazania.....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 21 maja 2012, 18:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Odwiesiłeś? W jaki sposób?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Boost controll
PostNapisane: 21 maja 2012, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
hammet1 napisał(a):
Odwiesiłeś? W jaki sposób?

było brak sterowania geometria teraz juz jest znowu prawidłowo-- turbina rozruszana ręcznie (trochę na siłe ale efekt jest). rozpięta gruszka i machane w obu kierunkach....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL