BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Piszczenie kierownicy - już wszystko przesmarowałem !!
PostNapisane: 8 marca 2008, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Już raz zakładałem ten temat, ale bez efektu !

Więc tak, piszczy mi kierownica, nie wiem jak opisać ten dźwięk, ale jest to irytujący niski dźwięk jakby metal o plastik :kwasny:


Więc po kolei:

1) Piszczy i w zimę i w lato (bo niektórzy powiedzą że to zależy od temperatur, bo materiał reaguje na jej zmiany) - NIEPOMOGŁO

2) Smarowałem na krzyżaku ( jak otworzymy maskę to w miejscy gdzie kolumna kierownicza przechodzi przez ścianę grodziową - najpierw przemyłem zmywaczem a potem posmarowałem HHS 100 i HSW 2000) - NIEPOMOGŁO

3)Zdejmowałem i zakładałem osłonę kolumny kierowniczej (
bo niektórzy napiszą że mam źle założoną i to ona piszczy - NIEPOMOGŁO

4) Zdjąłem Airbag - przesmarowałem i przeczyściłęm wszystkie miejsca gdzie miało coś prawo piszczeć - NIEPOMOGŁO

5) Cowięcej zdjąłem kierę i również wszystko wyczyciłeem i przesmarowałem - NIEPOMOGŁO

5) Zdjąłem osłonę na nogi kierowcy i również przeczyściłęm i przesmarowałem we wszystkich miejscach gdzie kolumna kierownicza miała by szanse piszczeć, łączenia metal-metal itp. - NIEPOMOGŁO


Stworzyłem prawie poradnik - Jak poradzić sobie z piszczeniem :znudzony:

Chodzi dużo teorii o tzw. piszczącym bolcu - przesmarowałem wszystkie bolce jakie znalazłem i był bym niezmiernie wdzięczny za fotografię tego bolca o którym mowa, możliwe że go nieznalazłem

Będę wdzięczny za wszystkie kolejne pomysły walczenia z tym piskiem !!!!! :kwasny:

pzdr.


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 23:14 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 23:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
Andrzej, chyba jestesmy na to skazani :(

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 17:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam ja równierz słyszałem o słynnym piszczącym bolcu podobno widać go po zdjęciu kierownicy a ślizga on się po elemencie który powoduje powrót wyłącznika kierunkowskazów naprawa polega na spiłowaniu jego ostrych krawędzi żeby go zaokrąglić samo smarowanie nie pomaga może kolega spróbuje?i da nam cynk czy ten legendarny bolec faktycznie istnieje a jest to bardzo prawdopodobne-pozdrawiam

[ Dodano: 9 Marzec 2008, 18:55 ]
u mnie też piszczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
macie Airbagi w swoich bejcach ?? Jak tak to swojego czasu powiedział mi mechanik że zużyta tasma od Airbagu w kieronicy podczas kręcenia wydaje takie dźwięki... nie sprawdzałem tego al e podpowiadam ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 18:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
nie mam Airbag'a i tez piszczy :(

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ja sprubuję zdjąć osłonę kierownicy jeszcze i zdejme przełączniki kierunkowskazów jak mówi ryszard55 i tam pogmaram


Biały a jak z wymianą tej taśmy orientujesz się może >>
Trzeba wymienić na nową ? czy też smarowanie ?

Mogę posmarować taśmę smarem białym półstałym ? nie stanie się nic ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Siemianowice ÂŚlÂąskie
Temat juz ostygł widze ale coś dopowiem.Magiczny bolec to nie mit tylko styk klaksonu i akurat on ma niewiele wspólnego z piszczeniem.Teoria o reakcji materiału na temperaturę jest realna.Przyczyną tego pisku jest zbyt mała odległość koła kierownicy od przełącznika wielofunkcyjnego (kierunkowskazy+wycieraczki).Całość trze o siebie ze znaczną siłą.Od wewnętrznej strony koła przy obręczy styku klaksonu jest wystająca obręcz odlewu kierownicy i to szura po przełączku.Rozwiązaniem jest wykombinowanie większego dystansu.To ocieranie stawia też duże opory nawet w momencie kiedy nic nie piszczy wiec po wciśnięciu czegoś na ten "wielocośtam" na czym jest przykrecone kółko sprawia, że wszystkie problemy znikają lącznie z oporem stawianym przez kierownice.Pod koniec tygodnia wepchne tu zdjęcia jak ja to mam wykombinowane.

A teraz podpinając sie do tematu powiem z czym aktualnie walcze.Zlikwidowałem piski ale mam straszny luz w kolumnie: znaczy zdejmuje kółko i jak chwyce za ten "wielocośtam" to mi to lata we wszystkie strony.To samo jest z założonym kołem.Jak je chwyce moge przesunąć o 3-4mm w każdą strone(nie kręcąc kółkiem).Generalnie "loto jak kryka w haźlu":/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2008, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Temat ostygł a mi kiera nadal piszczy :wstyd: wrrrr.....

Wrzuć te fotki potem - bede wdzięczny !!!!

A co do tych luzów to bym się ich w zawieszniu doszukiwał - końcówki drążków kierowniczych, ewentualnie luzy na maglownicy (przekłdani kierowniczej) może jeszcze sworzniach wachaczy i drążkach stabilizatora... różnie może być...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 19:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
mi też piszczy i też zaczyna mnie to denerwowac :[ ale narazie nie mam czasu żeby się tym zająć

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Czekamy na fotki !! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 14:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: KrakĂłw
mi też piszczy ehhhh

próbowałem psykać wd40 ale nic nie pomogło ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Siemianowice ÂŚlÂąskie
Panowie wybaczcie ale w tym tygodniu nie dam już rady wrzucić fotek(mam napięty plan i niemoge znaleźć chwili na rozbrojenie kiery).Sprobuje wam to jakos słowami przekazać od początku do końca a foty zapne przy okazji jak bede coś kopał-myśle, że po 25-tym).A więc tak:
1. Zdejmowanie kiery: śrubokretem podważamy znaczek na kierze(przynajmniej w wersji bez airbaga-jak jest w innych, niewiem)
W głebi mamy śrube-klucz 17.Odkrecamy,wyjmujemy i czymś ostrym robimy znacznik na piaście tak zeby przerysowac i piaste i kołnierz kierownicy.Można też markerem.Pomoże nam to potem w założeniu kiery w odpowiedniej pozycji.
2.Przygotowanie do działania:
Po zdjęciu kierownicy widzimy wieloklin a na nim nabite łożysko.Kierownica opiera się na nim.Trzeba dopasować podkładki wielkości tego łożyska z odpowiednio dużym otworem, żeby je nasadzić na wieloklin.Wystarczą 2 sztuki jeśli są grube(a tej wielkości napewno są).Przekładamy je gumą(wyciąć ze starej dętki odrysowując podkładke) robiąc kanapkę podkładka/guma/podkładka.
3. Montarz:
Nakładamy kanapkę z podkładek na wieloklin i na to montujemy kierownicę ustawiając ją wg znacznika(albo na czuja, jak sie zapomniało zaznaczyć).
4. Piszczenie mija:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 20:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
hehe u mnie tez piszczy :rotfl:

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 343
Lokalizacja: Radom
U mnie też piszczało, zdjąłem dolną osłonę kolumny i przesmarowałem lekko znajdujący się tam bolec smarem, którego jest tam pod dostatkiem (na fotce brązowa maź). Pisk ustał, chodzi cichutko.

Obrazek

Fotka pstryknięta od dołu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: irlandia
Sztos napisał(a):
U mnie też piszczało, zdjąłem dolną osłonę kolumny i przesmarowałem lekko znajdujący się tam bolec smarem, którego jest tam pod dostatkiem (na fotce brązowa maź). Pisk ustał, chodzi cichutko.

Obrazek

Fotka pstryknięta od dołu.


u mnie nie ma w ogole tego bolca, ja juz mam tasme zamiast tych pierscieni i tez cos piszczy, wiec Twoja teoria nie jest trafiona.

Prosze o pomoc bo jeszcze pojezdze z tym skrzeczeniem pare dni i spale to auto ze zlosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Piszczenie kierownicy - już wszystko przesmarowałem !!
PostNapisane: 24 kwietnia 2012, 16:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: M57D30
Witam,
pozwolę sobie odgrzać starego kotleta, bo spotkał mnie identyczny problem.
Dzisiaj w celu odnalezienia źródła upierdliwych pisków dokopałem się do łożyska (część nr 2 na załączonym obrazku)

Obrazek

Okazało się, że plastikowy element ów łożysko ustalający był już wcześniej wyciągany i dość sfatygowany, samo łożysko miało mega luzy, wszystkie elementy na drodze do niego podrapane śrubokrętem (ktoś nieumiejętnie próbował w jakimś celu ściągać "zawleczkę" zabezpieczającą tuleję wewnętrzną). Kierownica ma luzy góra-dół w zakresie 2mm, tragedii nie ma. Rozwinąłem całą taśmę do AirBag'a celem jej przesmarowania, ale zrezygnowałem z tej operacji, nawinąłem z powrotem. Przesmarowałem również plastiki, gdyż przy luzie górnym mają one możliwość ocierania się o siebie w dolnej części kolumny.
Niestety nic nie pomogło, wszystko kwiczy i ćwierka jak dotychczas. Nie mam pojęcia gdzie grzebać, głębiej już chyba nie ma potrzeby. Dodam, że kierownica nie ociera się o obudowę jak w którymś z przypadków wspomnianych powyżej.
Może w niedalekiej przyszłości zmienię łożysko i ten plastikowy element, który w nim siedzi.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL