BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 22 lipca 2014, 22:32


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 10 maja 2012, 15:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
Witam,

otóż problem jak w temacie. Jak wleję więcej oleju, to zaczyna kopcić na niebiesko i czuć spalany olej, jeśli natomiast jest mniej niż min. na bagnecie jest ok, poza tym, że świeci się od czasu do czasu (jak wpadnie w drgawki) kontrolka ukl. smarowania.

Ogólnie czuć, że jak wpadnie w drgawki to traci moc, gdy jest stabilna praca jedzie się dobrze.
Denerwuje to strasznie, dlatego chcę zrobić najprędzej remont silnika - bawiąc się w swap tylko i wyłącznie brałbym już większe silniki a to skolei $$ kosztowna sprawa przy osprzęcie z b20... do tego później wielka niewiadoma jaki będzie stan tego wszystkiego...

Napiszcie mi proszę na co zwracać uwagę przy remoncie i co warto przy okazji zrobić by wrócić do serii.


Ostatnio edytowano 11 maja 2012, 21:55 przez rhl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1075
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39 523iT
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: -
najpierw to zacznij od pomiaru kompresji na cylindrach i jakiejs diagnozie czy gora czy dol do roboty. jesli dol to koszty beda naprawde spore. bez sprawdzenia zdiagnozowania co i jak to mozna sobie gdybac co sie dzieje. pomiar kompresji i CO2 w plynie chlodzacym to podstawa, da to juz jakis poglad na sytuacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 377
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Nie masz juz panewek ani pierscieni. Ja bym kupił serducho M52B25 i by starczył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2881
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
rhl napisał(a):
Napiszcie mi proszę na co zwracać uwagę przy remoncie i co warto przy okazji zrobić by wrócić do serii.

Na Twoim miejscu nie wchodził bym remont, sam to przeszedłem w b20, zrobiłem tak jak Ty planujesz, nie szczędziłem a efekt pozostawia wiele do życzenia :dobani:
Zywiec napisał(a):
jesli dol to koszty beda naprawde spore.

Jeśli dół to silnik od razu na śmietnik bym wywalił.
septi napisał(a):
Ja bym kupił serducho M52B25 i by starczył

Popieram, sam przeszedłem i na chwilę obecną bym tylko taki scenariusz rozpatrywał, ew... b28 ;)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 17:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=63447&start=320
dużo ci tego oleju bierze?

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 17:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 377
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
oliwa mały ból. Ale cisnienie mu sie zapala. szyjka wału podejrzewam ze ma elipse wstawi jej ognia i panew ktoras obróci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 18:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
1.
bierze na pewno min. 1l/1000km, ogólnie jest tak, że doleję na tyle by było między max a min, to zaraz kopci ostro jak jadę i czuć spalany olej.
Jeśli zleci poziom do troszkę mniej niż min to trzyma się już na takim stanie i jest ok - spróbuję dolać - smród i dym od nowa...

Wkurzam się, bo auto ogólnie ma pewnie już 400tys. przebiegu do tego od 7 lat na lpg i przez 4 lata użytkowane było w Warszawie, czyli korki, a porobiłem takie rzeczy jak zawieszenie i inne duperelki a teraz chciałem wreszcie rozwiązać problem silnika.
Auto posiadam od równo roku. Przed zakupem było wszystko w jak najlepszym porządku, nie kopcił, nie smrodził - natomiast wszystko zaczęło się dziać po wymianie oleju i filtra.
Zalałem bodajże elfem półsyntetykiem.
Od tamtej pory jak silnik w pełni się rozgrzał zaczął wpadać na obr. biegu jałowego w drgawki i zaczęła mrugać (niekiedy świeciła cały czas) kontrolka ukł. smarowania.

2.
Jeśli nie remont tego wyeksploatowanego silnika, to przeszczep na co? Z e39 (młodsze od e36) podejdą m52, m52tu, bądź m54?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1157
Lokalizacja: PL
rhl napisał(a):
Przed zakupem było wszystko w jak najlepszym porządku, nie kopcił, nie smrodził - natomiast wszystko zaczęło się dziać po wymianie oleju i filtra.

Na pewno był zalany jakimś doktorkiem,kup nowy silnik tzn,używany i nie pchaj się w remonty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 19:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
a doprowadzenie go do normalności z takiego stanu w jakim obecnie jest ile może kosztować, na dniach będzie sprawdzony próbą olejową - to coś powie więcej, ja żadnego sączenia nie zauważyłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 19:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2881
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
rhl napisał(a):
a doprowadzenie go do normalności z takiego stanu w jakim obecnie jest ile może kosztować, na dniach będzie sprawdzony próbą olejową - to coś powie więcej, ja żadnego sączenia nie zauważyłem

Jeśli chcesz zrobić wszystko, bez kompromisów, w normalnym warsztacie, w normalnych cenach to pewnie bez ~4500 nie podchodź.
Wydając taką kwotę i tak nie masz 100% pewności że pomoże. Szukaj silnika.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 20:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
ok, załóżmy, że swapuję: wybieram m52 - nie lubię rzeźby i chcę, by było jak najbardziej plug&play
będę poszukiwał m52b25 bądź m52b28, pytanie: m52b28tu również spasuje?
Bez rzeźby muszę poszukiwać silników siedzących w e36 czy np z e39 również i będzie wszystko to samo?
Chciałbym zostawić wał, skrzynię, dyfer i inne mniej potrzebne od razu części - może z czasem...
Co w takim razie prócz silnika, kompa muszę szukać?
Mam rozumieć, że silnik musi być w pełnym osprzęcie, bo nic z mojego nie podejdzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 20:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 61
Posty: 4116
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego wywal tego elfa,bo to się nie nadaje
sprawdzałeś odmę?
może być dziurawa i ciągnie olej do kolektora ssącego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 10 maja 2012, 20:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
odmę sprawdzę jak tylko będę miał auto przy sobie, a olej wymienię po wszystkich zabawach - muszę mieć pogląd kondycji, póki co robię wywiad


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - remont
PostNapisane: 11 maja 2012, 21:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
pomierzona została kompresja i jest następująco:

1cyl. 11.5
2cyl. 13.5
3cyl. 10
4cyl. 12.5
5cyl. 13.5
6cyl. 10.5

ogólnie po obejrzeniu całego bloku silnika okazuje się, że w sumie spocony jest cały - z każdej strony jest zauważalny ślad oleju na bloku...
Napiszcie mi proszę, czy w takiej sytuacji gra jest warta świeczki?
Jedyne co mnie dziwi, to to, że gdy doleję oleju między max a min to silnik momentalnie spala dolany olej i stan, w którym sytuacja jest stabilna to stan min, bądź nawet lekko niżej - doleję olej i zaś czuć spalenizne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 06:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 9816
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Znaleźć kolejny w dobrej kondycji silnik też nie będzie łatwo... Dobrze by było abyś miał pewne źródło albo silnik na chodzie byś mógł go dobrze sprawdzić ocenić by nie wpakować się na minę :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 11:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 25
Posty: 763
Moje BMW: E46
plus jest tego taki, ze za 1500 zl dostaniesz juz kompletny silnik i nawet w dobrej kondycji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 12:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2070
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
ja bym szukał b25 albo b28. Ogólnie wszystko jest P&P. Z tego co wiem mogą różnić przełożenia dyfra (im słabyszy motor tym większe przełożenie) hamulce chyba są takie same (choć moze w b28 były mocniejsze?). Silnik TU podejdzie ale ma inny osprzęt więc musiałbyś z całym osprzętem szukać co w mojej opinii nie ma sensu. Szukaj z pojedyńczym vanosem. silnik może być z piątki ale wtedy ze starego musisz wyjąć miskę olejową i część pompy oleju (chyba tylko smok)

w czymś mogłęm się pomylić więc nie traktuj tego jako prawdę ostateczną :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 12:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 2881
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
wladekkow napisał(a):
ja bym szukał b25 albo b28

Najlepiej z puszką filtra powietrza, przepływomierzem (z tego co wiem mają większą średnice niż w b20), sterownikiem silnika, kompletem ews. Ew. można to odpalić na starym komputerze z b20 i też będzie działało, ale mapy będą z b20 więc jeździć to nie będzie jak bxx.
wladekkow napisał(a):
choć moze w b28 były mocniejsze?

W b28 tył był wentylowany, przód ten sam.
wladekkow napisał(a):
Silnik TU podejdzie ale ma inny osprzęt więc musiałbyś z całym osprzętem szukać co w mojej opinii nie ma sensu.

Prucie wiązki + pewnie problem z podłączeniem licznika = dodatkowa robota, dodatkowe koszty.
Układ napędowy z b20 da radę jeśli nie będzie upalany i nie będziesz latał bokami.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 13:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 47
Lokalizacja: Sulejów/Wrocław
jeżdżę spokojnie - niekiedy dam po garach przy wyprzedzaniu (głównie trasy), wnioskuję po powyższych postach, że absolutnym plug&play jest każdy m52 na pojedynczym vanosie czyli silnik o kodzie m52b25 oraz m52b28 tak i tutaj nieważne czy z e36, e39, czy e46 tak?
Wał, dyfer i inne mniej potrzebne rzeczy bym zostawił a w późniejszym czasie najwyżej przełożył.
Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem i osprzęt to co mogę w takiej sytuacji zostawić od siebie by później m52b(25-28) chodziło jak fabryka chciała?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 320 m52b20 bierze olej - po pomiarze kompresji
PostNapisane: 12 maja 2012, 14:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 24
Posty: 825
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 kupson + Accent
Kod silnika: m52b28 + 1.4 ;-)
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651
Też się przymierzam do takiego swapa i powiem Ci, że z tego co czytam, to żeby chodził jak fabryka potrzebujesz: sterownik, przepływkę(chyba z przepustnicą bo ma inną średnicę), EWS, no i pastylkę do kluczyka z tego konkretnego auta z którego bierzesz motor, bo nie odpalisz. Jak już wykonasz operację, to daj znać, jak to wszystko wyszło i jaki był mniej więcej koszt. Pozdro

_________________
e36 328i Coupe ALPINWEISS III ->> viewtopic.php?f=6&t=141651


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ///Michal_s50, bastaz, debu85, Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL